طرز تهیه لاسی نوشیدنی خوشمزه هندی

منبع: آرگا

1

1402/12/5

18:11


لاسی یکی از محبوب و خوشمزه ترین نوشیدنی های خنک در هند می باشد که با استفاده از مواد اولیه مختلف در مدت زمان کمی و با طعم های متفاوت تهیه می شود. این نوشیدنی گزینه بسیار خوبی برای تهیه یک نوشیدنی ساده و متفاوت می باشد.

اصیل و رایج ترین نوشیدنی سرد در هند لاسی می باشد که با استفاده از مواد های اولیه مختلف در طعم های متفاوت تهیه می شود. برای مثال لاسی در طعم های انبه ای، نعناعی و یا حتی توت فرنگی تهیه می شود. برای تهیه این نوشیدنی ساده نیاز به مدت زمان بسیار کمی دارید و لاسی یک نوشیدنی عالی برای پذیرایی از مهمان ها می باشد. طرز تهیه لاسی خوشمزه و خنک هندی در این مطلب قرار گرفته شده است.

همانطور که می دانید انواع نوشیدنی سرد را می توان با دستور تهیه ای ساده و در کمترین زمان ممکن تهیه کرد که از انواع نوشیدنی های سرد می توان به انار گلاسه، رانی پرتقال و اسموتی چغندر اشاره کرد. برای تهیه این سه نوشیدنی مقوی و ساده کافی است تا بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک نمایید. همانطور که گفته ایم لاسی در طعم های متفاوتی تهیه می شود که یکی از محبوب ترین این طعم ها طعم انبه ای می باشد که طرز تهیه لاسی انبه ای در این مطلب است.

لاسی خوش طعم

مواد لازم

  • شیر ۱ لیوان
  • انبه ۱ عدد بزرگ
  • شکر ۱/۲ لیوان
  • هل ۲ الی ۳ عدد
  • گلاب ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست خامه ای ۲ قاشق غذاخوری پر
  • خامه صبحانه ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری پر
  • خلال پسته برای تزئین به مقدار لازم

لاسی انبه هندی

طرز تهیه لاسی انبه ای با طعمی فوق العاده

ابتدا برای تهیه لاسی انبه ای باشد ۲ الی ۳ عدد هل را بکوبید و سپس در کاسه ای کوچک به همراه گلاب به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه بگذارید تا خیس بخورد. حالا انبه را پوست کنید و دانه انبه را بیرون بی آورید. انبه را به تکه هایی متوسط تبدیل یا خرد کنید.

در ادامه باید انبه خرد شده، شکر، ماست خامه ای ۲ قاشق سر پر، خامه صبحانه و شیر را درون مخلوط کن بریزید. سپس صافی را بر روی مخلوط کن بگذارید و گلاب را از صافی رد کنید تا پوسته هل به داخل لاسی نرود. این کار برای خوش عطر کردن نوشیدنی می باشد.

طرز تهیه لاسی انبه

در مرحله آخر کافی است تا مخلوط کن را روشن نمایید و تا حدی که کاملا یک دست شوند صبر کنید. پس از یک دست شدن، نوشیدنی لاسی خنک شما آماده است. برای خنک تر شدن این نوشیدنی می توان از ۲ الی ۳ تکه یخ و برای تزئین لاسی از انواع مغزیجات مانند خلال پسته، بادام هندی و زعفران برای داشتن رنگی بهتر  استفاده کنید. نوش جان.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو