طرز تهیه چای سرد نعنایی خوشمزه در خانه

منبع: آرگا

1

1402/9/18

18:07


چای انواع مختلف و بسیاری دارد که به راحتی تهیه می شوند. شاید تا حال به گوشتان نخورده باشد که چای را می توان به صورت سرد و نعناعی تهیه کرد. چای سرد نعناعی یک نوشیدنی سرد متفاوت است که طرز تهیه این نوشیدنی در مطلب قرار دارد.

چای سرد یا آیس تی یکی از نوشیدنی های خنک و بسیار دلنشین در تمام فصل های سال می باشد که به راحتی و در مدت زمان بسیار کمی تهیه می شود. همانطور که می دانید قهوه سرد و انواع نوشیدنی های سرد دیگری هم وجود دارند که با دستور تهیه ای راحت و در مدت زمان کمی تهیه می شود. این نوشیدنی را می توان برای پذیرایی از مهمان ها استفاده کرد. طرز تهیه چای سرد در این مطلب قرار دارد.

کوک اسپرسو و موهیتو سیب دو تا از نوشیدنی های خنک و سرد متفاوت هستند که به راحتی تهیه می شوند. برای تهیه این دو نوشیدنی متفاوت و سرو آن کافی است تا بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک کنید. همانطور که گفته این نوشیدنی های سرد انواع مختلفی دارد که یکی از متفاوت ترین چای سرد یا همان آیس تی می باشد که چای با یخ و نعناع است. گاهی برای تهیه آیس تی از انواع میوه ها مانند هلو و گاهی از لیمو برای طعم دار کردن استفاده می شود.

چای سرد یا آیس تی

مواد لازم

  • لیمو ترش ۱ عدد
  • نعناع تازه ۵ برگ
  • یخ ۴ الی ۵ قالب کوچک
  • چای سیاه یا سبز ۲/۳ قاشق چای خوری
  • عسل ۱ الی ۲ قاشق چای خوری

چای سرد متفاوت

 

طرز تهیه چای سرد یا آیس تی نعناعی

برای تهیه چای سرد ابتدا باید آب را در کتری قرار دهید تا به جوش بی آید. زمانی که آب جوش آمد مقداری آب در قوری بریزید و چای را هم به قوری اضافه کنید. در ادامه لیمو ترش را نصف کنید و ته آن را بگیرید. آن تکه ای که تهش گرفته شده را در قوری بندازید.

نعناع را به خوبی بشویید و تکان دهید تا آب اضافی از نعناع خارج شود. سپس نعناع را هم به قوری اضافه کنید و صبر کنید تا دم بکشد. زمانی که چای خنک شد و فقط مقدار کمی گرم بود، چای را از صافی در لیوان مورد نظر رد کنید. نصف دیگر لیمو را برای تزئین حلقه ای کنید.

طرز تهیه چای سرد نعناعی

مقداری عسل در لیوان بریزید و به دلخواه ۱ الی ۲ عدد لیمو حلقه ای شده را هم در لیوان بی اندازید. با استفاده از نی چای سرد را هم بزنید تا عسل به خوبی حل شود. سپس تکه های یخ را به لیوان اضافه کنید و پس از اضافه کردن تکه های یخ می توان چای سرد را سرو کرد. برای مشاهده و تهیه انواع نوشیدنی سرد بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو