ثبت شرکت و برند در موسسه ثبتی کریم خان

منبع: فرزند

196

1398/12/27

14:40


ثبت شرکت و برند در موسسه ثبتی کریم خان

اگر می خواهید کسب و کار جدیدی تشکیل دهید ، ثبت شرکت اولین کاری است که باید نسبت بدان اقدام نمایید.با این کار شما در حقیقت کسب و کار خود را به صورت قانونی آغاز نموده اید. بدین وسیله از مشکلات و اتفاقات احتمالی که به دنبال تشکیل کسب و کار جدید به وجود می آید جلو گیری کرده اید و این امکان برای شما فراهم می شود تا در امنیت کامل کسب و کار خود را آغاز نمایید.

اگر به دنبال موفقیت هستید و در زمینه کسب و کار خود ایده هایی در سر می پرورانید که می خواهید به این ایده ها جامه عمل بپوشانید تا در انتها به کسب و کار موفق برسید و نهایتاً درآمد خوبی را کسب بنمایید میبایست هر چه زودتر اقدام به ثبت شرکت نمایید.بدانید که راه اندازی یک شرکت می تواند اولین قدم شما برای رسیدن به قله موفقیت باشد.

برای انجام هر چه سریع تر امورات مربوط به ثبت شرکت میبایست از قبل برخی از اقدامات را انجام دهید که در بخش ذیل به اختصار به این امور می پردازیم :

  • تعیین نام شرکت
  • تعیین موضوع شرکت
  • تعیین نوع شرکت
  • مشخص نمودن سرمایه اولیه شرکت
  • تعیین اسامی سهامداران و میزان سهام هر یک از آنها
  • تعیین نشانی شرکت
  • تهیه اساسنامه
  • تعیین هیئت مدیره شرکت و مدیرعامل

تعیین نام شرکت

یکی از موضوعاتی که در انتخاب نام شرکت باید بدان توجه داشته باشید موضوع فعالیت شرکت می باشد ، در حقیقت نامی که برای شرکت انتخاب می کنید باید با زمینه فعالیتی شرکت شما مرتبط باشد و در حقیقت اسمی با مسمی برای شرکت خود انتخاب کنید.

پیش از این که کار ثبت شرکت خود را انجام دهید میبایست نام شرکت شما توسط اداره ثبت شرکت ها مورد تایید قرار بگیرد.همچنین نامی که برای شرکت خود انتخاب کرده اید نباید با نام سایر شرکت های به ثبت رسید مشابهت داشته باشد.ما به شما پیشنهاد می دهیم جهت انتخاب نام شرکت خود بهتر است از ترکیب های سه یا چهار کلمه ای استفاده کنید که این ترکیب الزاماً میبایست با زمینه فعالیتی شرکت مرتبط باشد.

ویژگی های نام شرکت

  1. ریشه فارسی داشته باشد.
  2. لاتین نباشد.
  3. مطابق با شئونات انقلاب اسلامی ایران باشد.
  4. تکراری نباشد.
  5. اسم خاص داشته باشد.
  6. در آن از اعداد به صورت ریاضی استفاده نشود
  7. از عناوین ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد، استفاده نشود.
  8. از اسامی شعرا، دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود .
  9. از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود.
  10. از حرف اول بعضی از کلمات مثل: پی وی سی و … استفاده نشود.

نامهای زیر نباید جزء اسامی مضاف به عناوین شرکت اضافه شود :

ملی – ایران- ملت- کشور- انتظام- نظام- نفت – پتروشیمی – دادگستر- بنیاد – سازمان – مرکز – بهزیست – بانک – بسیج- جهاد –  آسانسور – آژانس ایثار-ایثارگران – شاهد – شهید- آزاده- جانبازان- تکنو – فامیلی –

فیلتر  – نیک – باور- میکروبرد- تست – استار – تک – مدرن –  پیک – امنیت-  کارواش – فانتزی – شهروند – اقتصاد -میهن – جوانان – ایمان – دکوراسیون – هدف – سپاه – تکنیک – دیتا- تک نو- تکنولوژی – اورست – مونتاژ- ونوس – دفتر- ایتال – بیو- کنترل – متریک – مترلژی.

در انتخاب اسم شرکت میبایست این نکته را در نظر داشته باشید که در اسم شرکت ها باید از اسم خاص استفاده شود.در تعریف اسم باید این گونه بگوییم که اسم کلمه‌ای است که می‌تواند مستقیماً نهاد جمله باشد و برای دلالت بر

شخص، حیوان، شیئی یا مفهومی به کار می‌رود.اسامی به دو دسته اسامی خاص و اسامی عام تقسیم می گردد.در تعریف اسامی عام می توان گفت این اسامی بر کلیه افراد و اشیا و مفاهیم دلالت دارد.اسم خاص نیز تنها به یک فرد یا شی اشاره می کند.در ادامه باید بگوییم که اسمامی خاص به ۴ دسته تقسیم می شوند :

  • اسم مخصوص انسان‌ها: مانند «سهراب»، «مهتاب» «حمید» «حسین» «امیر» که در اینجا مورد استفاده قرار نمی گیرد.
  • اسم مخصوص حیوان‌ها: مانند «رخش»، «شبدیز» «ققنوس» «سیمرغ» «عقاب» «طاووس»
  • اسم مخصوص اماکن مختلف جغرافیایی مانند «آسیا»، «گرگان»، «اهواز» «شاهوار» «سبلان»
  • اسم مخصوص اشیائی که بیشتر از یکی نیستند: ماننــــد «انجیل»، «تخت طاووس»، «کوه نور» «گندم» «مروارید» «قرآن»
  • اسم خاص را جمع نمی‌بندند، مگر در مواردی که مقصود از آن مثال یا مانند و نوع باشد.

موسسه ثبتی و حقوقی ثبت کریم خان در تعیین نام مناسب برای شرکت می تواند شما را یاری کند.

تعیین موضوع شرکت

موضوع شرکت در حقیقت نشان دهنده زمینه فعالیت شرکت شما می باشد.در تعیین موضوع شرکت باید به این نکته توجه کنید که شما می توانید در هر زمان که خواستید موضوع شرکت خود را تغییر داده ، اضافه کرده یا کم کنید.اما حدالامکان بهتر است که در انتخاب موضوع شرکت دقت لازم را به عمل آورید تا در آینده اساسنامه خود را تغییر ندهید.لازم به ذکر است که برخی از موضوعات هستند که برای ورود به اساسنامه میبایست مجوزهای لازمه را از سازمانها و ارگانهای مربوطه را داشته باشند.

تعیین نوع شرکت

شرکت ها در قالب های مختلفی ثبت می شوند که این قالب ها عبارتند از :

  1. شرکت سهامی
  2. شرکت با مسئولیت محدود
  3. شرکت تضامنی
  4. شرکت مختلط غیر سهامی
  5. شرکت مختلط سهامی
  6. شرکت نسبی
  7. شرکت تعاونی تولید و مصرف

در ایران اکثر شرکت ها در قالب سهامی خاص و مسئولیت محدود به ثبت می رسد.پیش از ثبت شرکت باید الزاماً تعیین کنید که شرکت خود را در چه قالبی می خواهید به ثبت برسانید.تفاوت نوع این شرکت ها در واقع از نظر تفاوت در تعداد سهامداران ، تفاوت در سرمایه شرکت ، تفاوت در مسئولیت سهامداران و شرکاء در قبال بدهی های شرکت و تفاوت در چگونگی اتخاذ تصمیم در آن شرکت ها می باشد.

تعیین سرمایه اولیه شرکت

پیش از ثبت شرکت باید میزان سرمایه خود را تعیین کنید که این میزان سرمایه می تواند تعیین کننده اعتبار شرکت باشد.در بعضی از شرکت ها هیچ سرمایه اولیه ای در نظر گرفته نشده است اما برخی دیگر از شرکت ها دارای سرمایه اولیه ناچیزی می باشند.اما در شرکت هایی که سرمایه اولیه ناچیز است بهتر است برای افزایش اعتبار شرکت میبایست سرمایه اولیه را بیشتر در نظر گرفت تا به اعتبار شرکت مذکور ضربه ای وارد نشود.

لازم به ذکر است که سرمایه اولیه شرکت روی میزان مالیاتی که به شرکت مذبور تعلق می گیرد بلااثر می باشد.در واقع مالیاتی که به ازای ثبت شرکت از شما دریافت می شود مالیات بردرآمد می باشد و سرمایه شرکت شما هیچ تاثیری روی آن نخواهد داشت.در خصوص شرکت های با مسئولیت محدود ، اقرار مدیر عامل به دریافت سرمایه کافی است اما در خصوص شرکت های سهامی خاص باید  حداقل ۳۵ در صد سرمایه اولیه شرکت به  حساب شرکت در بانک پرداخت گردد و بعد از اتمام عملیات ثبت شرکت ، سهامدار می تواند آن را برداشت نماید.

تعیین اسامی سهامداران و میزان سهام هر کدام

پیش از این که شرکت خود را به ثبت برسانید باید بدانید که چند سهامدار خواهید داشت و چه میزان سهم برای هر یک در نظر گرفته شده است.لازم به ذکر است که در صورتی که در شرکت یک سهام دار ۵۱ درصد سهام را دارد مجاز است هیئت مدیر شرکت را انتخاب یا عزل نماید.

اعلام نشانی شرکت

برای اینکه اوراق اداری یا قضایی شرکت به درستی به شما ارسال شود میبایست الزاماً آدرسی را تحت عنوان نشانی شرکت به اداره ثبت شرکتها اعلام نمایید.همچنین میبایست کد پستی و تلفن ثابت خود را نیز همراه با آدرس اعلام نمایید.نشانی که اعلام می کنید الزاماً میبایست نشان تجاری باشد بدین سبب که در زمان اخذ کد اقتصادی میبایست سند مالکیت یا اجاره نامه شرکت برای کاربری اداری باشد و در بازدید توسط مامور اداره مالیات از ملک شرکت میبایست فضا اداری بوده و مسکونی نباشد.

تهیه اساسنامه

پس از انجام مراحلی در فوق گفته شده است کلیه این مراحل میبایست در اساسنامه شرکت درج گردد.مواردی که در اساسنامه باید آورده شود عبارتست از : نام شرکت، موضوع شرکت، سرمایه شرکت، نشانی شرکت ، نحوه حل اختلاف بین سهامداران و …

تعیین هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت

عضای هیأت مدیره الزاماً میبایست سهامدار شرکت باشند اما مدیرعامل را می توانید از بین سهامداران انتخاب کرده یا فردی را از خارج شرکت به عنوان مدیرعامل انتخاب کنید.همچنین اگر مدیرعامل از سهامداران باشد ، می تواند در هیأت مدیره هم مسئولیت داشته باشد.لازم به ذکر است که هیچ یک از اعضای هیئت مدیره نباید سابقه کیفری داشته باشند.به علاوه مدیرعامل شرکت نباید در حال حاضر مدیرعامل شرکت دیگری بوده یا کارمند دولت باشد.

در زمان تعیین اعضای هیأت مدیره میبایست سمت هر عضو را نیز تعیین کنید یعنی یکی از اعضاء میبایست رئیس هیأت مدیره باشد ، یکی از اعضاء نایب رئیس هیات مدیره و سایرین نیز به عنوان عضو هیأت مدیره معرفی خواهند شد.

ثبت کریم خان علاوه بر ثبت شرکت در اموری از قبیل ثبت برند و لوگو ، اخذ کارت بازرگانی و کارت عضویت شما را یاری می کند.

در ادامه توضیحاتی در خصوص ثبت لوگوی شرکت به شما ارائه می دهیم.

ثبت برند

در تعریف برند می توان گفت که برند نشانی است که باعث می شود محصول یا کالای تولید شده و یا ارائه شده توسط ما از سایر رقبا متمایز شود. مدت اعتبار هر برند ۱۰ سال می باشد.به منظور ثبت برند میبایست به تعداد هر برند میبایست اظهارنامه جداگانه داده شود.شما پس از ثبت برند می توانید اجازه استفاده از برند را به دیگران دهید.ثبت برند امری اختیاری می باشد در صورتی که دولت ثبت برند را در آن زمینه اجبار کند میبایست نسبت به آن اقدام نمایید.برند قابل انتقال می باشد و میبایست براساس قانون ثبت علائم و اختراعات ایران ثبت شود.لازم به ذکر است که جهت ثبت برند های لاتین میبایست اقدام به دریافت کارت بازرگانی یا کارت عضویت بازرگانی نمایید.

از دیگر خدمات ثبت کریم خان می توان به پلمپ دفاتر ، اخذ کارت بازرگانی ،کد اقتصادی ، استاندارد ایزو و انجام کلیه تغییرات شرکت اشاره نمود.

روشهای ارتباطی با ثبت کریم خان از طریق وبسایت شرکت به آدرس sabtkarimkhan.com یا از طریق شماره تماس ۸۷۱۴۷۰۰۰-۰۲۱ میباشد.

منبع: ویرلن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو