ویژه برنامه‌های لحظه تحویل سال سیما؛ دست پخت های «علی ضیاء» و «رشیدپور»

منبع: روزیاتو

121

1399/1/6

15:35


ویژه برنامه های لحظه تحویل سال ۹۹ که از پنج شنبه ۲۹ اسفند ماه ۹۸ آغاز می شود، تا عصر جمعه اول فروردین ماه ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت. یکی از پربیننده ترین زمان های شبکه های سیما در ایام نوروز، ویژه برنامه های لحظه تحویل سال است که معمولا از ساعت ها پیش از تحویل سال، روی آنتن رفته و تا ساعت ها بعد ادامه دارد.

مردم در سال های اخیر از ویژه برنامه های لحظه تحویل سال شبکه های سیما راضی نبودند. علت هم مشخص است. البته محدودیت های شبکه های مختلف سیما نیز مزید بر علت شده است. نتیجه اش، کاهش مخاطبان رسانه ملی است که در عصر شبکه های اجتماعی و رسانه های فارسی زبان آنسوی آبی، رقابت را بسیار سخت کرده است.

به دلیل این که ویژه برنامه های لحظه تحویل سال شبکه های سیما، برنامه های شاد و بعضا موزیکال است و با دعوت از چهره های شاخص فرهنگی و هنری هم همراه می شود، جذابیت خاصی برای شماری از هموطنان داشته و به همین دلیل، توجه خاصی روی طراحی و پخش آن صورت می گیرد.

ویژه برنامه های لحظه تحویل سال ۹۹ شبکه های سیما از ۱ تا ۵ به صورت زنده و مستقیم بوده و تلاش شده تا با توجه به فضای  کرونایی این روزها و پویش «در خانه بمانیم» و پرهیز از دید و بازدیدهای نوروزی، مخاطبان را سرگرم کنند. اگر چه همواره کار سختی شبکه های سیما در ساخت برنامه های نوروزی در برابر تلاش  گسترده شبکه های فارسی زبان خارج از کشور دارند.

ویژه برنامه لحظه تحویل سال شبکه ۳ سیما

امسال ویژه برنامه لحظه تحویل سال شبکه ۳ سیما که معمولا پربیننده ترین ویژه برنامه لحظه تحویل سال شبکه های مختلف سیما می شود، در اختیار احسان علیخانی و گروهش نیست. در سال های اخیر، شاهد برنامه سال عسل احسان علیخانی بودیم که با دعوت از چهره های سرشناس فرهنگی و هنری و اجتماعی کشور، فضای شادی را رقم می زد.

امسال ویژه برنامه لحظه تحویل سال ۹۹ شبکه ۳ سیما در اختیار رضا رشید پور است. رضا خان را چند ماهی در شبکه های سیما ندیده بودیم تا  این که ویژه برنامه یلدا شبکه ۳ در اختیار  او قرار گرفت. او امسال با برنامه اتفاق، مهمان خانه های ایرانیان است.

ویژه برنامه های لحظه تحویل سال ۹۹

اینستانوشته رضا رشید پور درباره برنامه اتفاق که مهمان نوروزی خانه های ایرانیان در شبکه ۳ سیما است

ویژه برنامه لحظه تحویل سال شبکه ۱ سیما هم  چنان در اختیار برنامه فرمول یک با اجرای علی ضیاء است. این برنامه در گروه اجتماعی شبکه یک سیما ساخته شده و از ۲۴ اسفند ۹۸ روی آنتن رفته است. قرار است در ویژه برنامه  لحظه تحویل سال شبکه ۱ سیما، از هنرمندان، ورزشکاران و خوانندگان پاپ دعوت شده است.

علی ضیاء قبلا گفته بود که برای ویژه برنامه لحظه تحویل سال شبکه ۱ سیما، آیتم های جذاب و چالشی در نظر گرفته و باید منتظر پنج شنبه شب بود تا ببینیم دستاورد علی ضیاء در رقابت با سایر شبکه ها، چگونه خواهد بود. قرار است در ویژه برنامه لحظه تحویل سال شبکه ۱ که خود را شبکه ملی می داند، از عزیزان خط مقدم مبارزه با بیماری منحوس کرونا نیز دعوت شده است. پس فرمول یک لحظه تحویل سال شبکه ۱، حال و هوای کرونایی خواهد داشت.

در ویژه برنامه لحظه تحویل سال ۹۹ شبکه ۱ سیما، از هوطنان دلاوری که ماسک و مواد ضد عفونی کننده را به صورت رایگان در اسفند ۹۸ میان هموطنان توزیع کردند نیز تقدیر خواهد شد.

ویژه برنامه فرمول یک شبکه اول سیما، ۵ شنبه ساعت ۲۲ شب به صورت زنده روی آنتن می رود و تا ساعت ۹ صبح روز اول فروردین ۹۹ ادامه خواهد داشت. به هر حال، این هفته، هموطنان زیادی تا پاسی از شب بیدار هستند.

ویژه برنامه لحظه تحویل سال شبکه ۲  سیما

ویژه برنامه لحظه تحویل سال شبکه ۲  سیما نیز در اختیار برنامه «دو نیمه ماه« به تهیه کنندگی و اجرای محمد سلوکی قرار گرفته است. محصولی از گروه اجتماعی شبکه ۲ سیما که پخش آن از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز و هر شب همین ساعت روی آنتن می رود و تا ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۹ نیز مهمان خانه های ایرانیان است.

آیتم عیدانه برنامه لحظه تحویل سال شبکه ۲ سیما، از هنرمندان و بازیگران و ورزشکاران دعوت کرده است و از هنرمندانی که در سریال های شبکه ۲ سیما نقش آفرینی کرده اند نیز در این برنامه حضور دارند.

آتیم مکث برنامه لحظه تحویل سال شبکه ۲ سیما نیز بخش دیگری از این برنامه نوروز ۹۹ است که محمد سلوکی با هنرمندان و نخبگان، مصاحبه می کند. به نظر می رسد شاهد یک HARD TALK جذاب در این آتیم باشیم. قرار است هر شبک در برنامه لحظه تحویل سال شبکه ۲ سیما که تا ۲۲ فروردین ادامه می یابد، ۱  خواننده در ۳ بخش، اجرا داشته باشد.

ویژه برنامه لحظه تحویل سال شبکه ۵  سیما

ویژه برنامه لحظه تحویل سال ۹۹ شبکه ۵ سیما، برنامه بهار جان نام دارد که به تهیه کنندگی محمد قنبری از ۲۶ اسفند هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن می رود. برنامه تحویل سال شبکه ۵ سیما تا ساعت ۹ صبح روز جمعه اول فروردین ماه سال ۹۹ ادامه خواهد داشت. هر شب پس از سال تحویل، میزبان یک خواننده است با گروه ارکستر، به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

برنامه لحظه تحویل سال شبکه معارف و قران سیما نیز با برنامه های مناسبتی روی آنتن می رود. چون نوروز ۹۹ مصادف با ماه رجب و شعبان است، لذا برنامه  های شبکه معارف، از مشهد مقدس آغاز می شود و تلاش می کند تا از قاب این شبکه، هموطنان را به فضای معنوی بقاع متبرکه ببرد.

برنامه لحظه تحویل سال شبکه سلامت، مثبت سلامت نام دارد که فضایی شاد و جذاب ایجاد کرده است و اخبار سلامت را در روزگار کرونایی مردم ایران، ارائه می کند. این برنامه سعی می کند تا در لحظه  سال تحویل، به صورت مستقیم، با کادر فعال بیمارستانی در سراسر کشور تماس بگیرد.

فهرست سریال های نوروزی شبکه های سیما

  • سریال نوروزی شبکه ۱: فصل ششم مجموعه تلویزیونی پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم هر شب ساعت ۲۲ و تکرار ساعت ۲۴ از شبکه تماشا سیما
  • سریال نوروزی شبکه ۲: سریال کامیون به کارگردانی مسعود اطیابی در ۳۰ قسمت هر شب ساعت ۲۱ پخش می شود.
  • سریال نوروزی شبکه ۳: سریال دوپینگ به کارگردانی رضا مقصودی هر  شب ساعت ۲۰ روی آنتن می رود.
  • سریال نوروزی شبکه ۴: سریال در برابر آینده از سریال های محبوب دهه هفتاد هر شب ساعت ۲۴ روی آنتن می رود.
  • سریال  نوروزی شبکه ۵: سریال میان بر به کارگردانی یزدان فتوحی هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن می رود.

برای آشنایی با متن و حاشیه و نحوه ساخت دکور ویژه برنامه های لحظه تحویل سال ۹۹ شبکه های سیما، به اینستاگرام مجریان و عوامل برنامه های نوروزی سیما مراجعه کنید که علی ضیاء و رضا رشید پور از آن جمله هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو