راهنمای بازدید از تالاب هشیلان و معرفی دیدنی های این منطقه

راهنمای بازدید از تالاب هشیلان و معرفی دیدنی های این منطقه


منبع: آرگا

149

1399/2/11

12:12


تالاب هشیلان یکی از مناطق زیبا و پر جاذبه ای است که در فاصله ۳۱ کیلومتری از کرمانشاه در شمال غربی این منطقه واقع شده است دهستان الهیارخانی که یکی از روستاهای معروف در کرمانشاه و دارای جاذبه های گردشگری متعددی است با وجود این تالاب نیز شناخته تر می شود این تالاب به لحاظ زیست بومی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و دارای گونه های مختلف جانوری است.

یکی از مناطق ویژه طبیعت گردی که به دلیل داشتن چشم اندازهای بکر و زیبا در کرمانشاه شناخته است طبیعت زیبای این تالاب در مسیر جاده کرمانشاه و کاروانسرا است که به عنوان یکی از جاذبه های مهم در کرمانشاه شناخته می شود. این منطقه مکانی بسیار مناسب و جذاب برای طبیعت گردی و پرنده شناسی است و به دلیل تنوعی که در میان جانوران این منطقه وجود دارد هر ساله علاقه مندان زیادی به این تالاب می روند ارتفاع این تالاب از سطح دریا ۱۳۰۰ متر است و دارای زیستگاهی متنوع از پرندگان می باشد. لک لک ها، بوتیمار، حواصیل، اردک و غازهای خاکستری از گونه های مهم پرندگانی هستنید که می توانید در نواحی اطراف این تالاب مشاهده کنید. این منطقه دارای گونه های دیگری از حیوانات است که در ادامه با آن بیشتر می شوید اطلاعات گردشگری و راهنمای سفر به این تالاب با ارائه مهم ترین نکات گردشگری درباره آن موجب جذب بیشتر گردشگران می شوند و اطلاعاتی که درباره این منطقه باید بدانند را در اختیار این عزیزان قرار خواهد داد در ادامه این بخش نیز با این تالاب و زیبایی های بی نظیر آن آشنا می شوید.

تالاب هشیلان را بیشتر بشناسید:

قرار گرفتن این تالاب در منطقه دشتی از کرمانشاه موجب اهمیت بیشتر آن در میان جاذبه های گردشگری و طبیعی شده است شیب مختصری که در این نواحی شمال به جنوب این تالاب وجود دارد موجب تغییراتی در نواحی مختلف ان از نظر دربرگیری عمق ایجاد کرده است. در دورن این تالاب و همچنین در نواحی اطراف آن جانورانی وجود دارند که به دلیل تنوع گونه ای بسیار شناخته شده و مهم هستند زندگی این جانوران در این تالاب موجب شده تا اهمیت و توجه به ان نیز بیشتر شود زیرا این تالاب دیگر نه تنها اهمیت طبیعی دارد بلکه منطقه ای مهم برای زیستگاه این حیوانات نیز محسوب می شود. مکان های دیدنی کرمانشاه دارای تنوع بسیار زیادی است و به دلیل تنوعی که دارد هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند که شما علاقه مندان در لینک نیز می توانید با این جاذبه ها بیشتر آشنا شوید.

مرداب هشیان

هر ساله در فصل پاییز و هنگام سرد شدن هوا پرندگان زیادی هستند که از نواحی آسیای مرکزی به تالاب هشیلان مهاجرت می کنند این پرندگان در فصل زمستان در همین تالاب باقی می مانند و به دلیل اینکه این تالاب مکان امنی برای آن ها است می توان گونه های مختلفی از آن ها را مشاهده کرد. پرندگان مهاجر و آبزیان ممکن است در این منطقه مورد توجه شکارچیان باشند به همین دلیل محافظت هایی باید در این منطقه حاکم شود.

برکه هشیان

زیست بوم تالاب:

هر ساله میزان بارش ها در این نواحی ۴۵۱ میلی متر است نواحی مختلف این تالاب در جهت وزش بادها قرار می گیرند در داخل تالاب نیز هیچ گونه از درختان خودرو وجود ندارد تنها می توانید گونه هایی از بید که به شکل پراکنده رشد کرده اند را مشاهده کنید پوشش های گیاهی که در سطح تالاب وجود دارد به شکل علفی است و گیاهان آبزی نیز از همین منابع تغذیه می کنند به علاوه جوندگانی که در اطراف آن نیز وجود دارند در میان این علف ها رشد کرده اند.

مکان های دیدنی تالاب هشیان

از دیگر گونه های جانوری در این تالاب می توان به گرگ، موش، روباه، گربه وحشی، خرگوش و شغال اشاره کرد همچنین بخش های شمالی و شمال غربی نیز زیستگاهی برای بزهای وحشی محسوب می شود. این تالاب به دلیل اینکه مکانی برای زندگی پرندگان مهاجر است یک منطقه محافظت شده است اکوسیستمی که در آب های این تالاب وجود دارد بسیار مورد توجه علاقه مندان آن قرار می گیرد.

زیبایی های تالاب:

تالاب هشیان دارای زیبایی های زیادی است و به دلیل چشم اندازهای بکری که دارد بسیار مورد توجه علاقه مندان است یکی از جذابیت های این تالاب به دلیل وجود گونه های مختلف پرندگان است وجود این پرندگان موجب جذابیت زیادی این تالاب در میان علاقه مندان شده است. این منطقه به دلیل تنوع زیستی که دارد دارای گونه های مختلفی از گیاهان نیز می باشد و چشم انداز سرسبزی که در این تالاب می بینید توجه شما را به خود جلب می کند.

طبیعت مرداب هشیان

این تالاب به دلیل اهمیت خود و به جهت اینکه گونه های جانوری و گیاهی زیادی را در خود جای داده است بسیار مورد توجه علاقه مندان است و از سوی دیگر یکی از مناطق محافظت شده ای است که می توانید در کرمانشاه از آن دیدن کنید. اداره کل حفاظت محیط زیست این منطقه را شکار ممنوع اعلام کرده است و هیچ فردی حق تیراندازی به حیوانات و پرندگان این تالاب را ندارد جالب است بدانید که این تالاب بیش از ۱۱۰ جزیره بزرگ و کوچک را در خود جای داده است مساحت آن ها بالغ بر ۱۰ متر مربع است. در فصل زمستان بارش ها در این مناطق بسیار گسترده می شود و در سال های اخیر نیز به دلیل بارش های مناسب آب این تالاب بیشتر می شود.

این تالاب یکی از مهم ترین دیدنی های کرمانشاه به حساب می آید این تالاب به دلیل اهمیت و گستردگی زیادی که در مناطق دارد در دنیا نیز شناخته شده است و مانطور که بیان شد یکی از زیستگاه های مهمی محسوب می شود که در ایران واقع شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو