خواص و فواید تخم هندوانه برای بدن چیست؟

منبع: نمکستان

205

1398/4/11

17:03


فواید تخم هندوانه برای بدن چیست؟

فواید تخم هندوانه برای بدن چیست؟

نمکستان : همانطور که میدانید به فصل هتدوانه های تازه و جذاب نزدیک میشویم. بر عکس تصورات خیلی از افراد که دانه های هندوانه را دور میریزند، دانه های هندوانه بسیار مفید بوده و این دانه ی سیاه رنگ کوچک سرشار از اسیدهای چرب ، پروتئین و مواد معدنی هستند. دانه های هندانه منبع غنی ویتامین ب مانند تیامین ، نیاسین ، فولات و مواد معدنی مختلف مانند منیزیم ، پتاسیم ، منگنز ، آهن ، روی ، فسفر و مس هستند.

شما میتوانید تخم هندوانه را مانند تخم کدو به صورت بو داده تهیه کنید و به عنوان یک میان وعده ی عالی مورد استفاده قرار دهید. جالب است بدانید که از تخم هندانه نوعی روغن نیز میگیرند که این روغن برای پوست و موهای شما بسیار مفید است. همچنین شما میتوانید تخم هندوانه را بشویید و با روغن زیتون و نمک مزه دار کرده و در سالاد هایتان استفاده نمایید.

اگر یادتان باشد به این مورد اشاره کردیم که از تخم هندوانه نوعی روغن نیز میگیرند. اسیدهای چرب موجود در این روغن به حدی برای موهای شما خوب است که خشکی موهای شما را از بین میبرد و کاملا موهای شما را تغذیه میکند. همچنین این روغن از شکنندگی موهایتان نیز جلوگیری مینماید.

شما میتوانید از تخم هندوانه به عنوان یک ماسک خوب برای صورتتان استفاده کنید. ماسک پوست هندوانه برای از بین بردن جای جوش و انواع آکنه بسیار مفید است. افرادی که به بیماری دیابت دچار هستند، میتوانند مقداری دانه ی هندوانه را با مقداری آب مانند جوشانده بگذارند تا چهل و پنج دقیقه به جوش بیاید و برای پایین آوردن قندشان از این جوشانده به عنوان چای استفاده کنند.

فواید تخم هندوانه برای بدن چیست؟

شما میتوانید روغن پوست هندوانه را به پوست سرتان بمالید و آن را ماساژ دهید. این روغن پروسه ی آبرسانی به پوست سرتان را به خوبی انجام میدهد. سلامتی ما در گرو داشتن قلبی سالم است که ان نیز در گرو داشتن یک فشار خون نرمال است. خوردن دانه ی هندوانه به دلیل داشتن سیترولین، باعث گشاد شدن رگ های شما میشود و فشار خونتان را تنظیم میکند.

ملانین پیگمنتی است که برای پوست و موی بدن رنگ به وجود می آورد. معمولا ملانین در مس وجود دارد و دانه ی هندوانه نیز منبع غنی مس است. پس این دانه میتواند برای پوست و موی شما نیز از جهت زیبایی، بسیار مفید باشد.خوردن تخم هندوانه باعث تقویت حافظه در افراد شده و در طولانی مدت از آلزایمر نیز جلوگیری میکند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو