علائم کرونا تا چند ماه در بدن باقی می‌ماند؟

22

1399/7/2

10:51


در ابتدای شیوع کروناویروس بر این باور بودیم که کودکان زیر ۱۲ سال به ویروس آلوده‌ نمی‌شوند و تنها می‌توانند ناقل باشند؛ اما این تصور درست نبود.

علائم کرونا تا چند ماه در بدن باقی می‌ماند؟

به گزارش بهداشت نیوز: این ویروس ناشناخته که هنوز در روند مطالعاتی دانشمندان و پژوهشگران است هر روز رفتارهای جدیدی در برابر انسان‌ها نشان می‌دهد. طبق اطلاعاتی که در ابتدای شیوع کروناویروس به ما داده شد کودکانی که دیابت و نقص سیستم ایمنی بدن نداشته باشند، در برابر کرونا ویروس مصون هستند و تنها می‌توانند ناقل باشند؛ اما چندی پیش اعلام شد که کودکان نیز به این ویروس مبتلا می‌شوند ولی نه به شدت بزرگسالان و خیلی آسان‌تر از دوره‌ی نقاهت گذر خواهند کرد. حالا با موردی مواجه شدیم که یک کودک ۹ ساله علائم بیماری کروناویروس را تا ۶ ماه داشت. درباره‌ی این کودک که از ماه مارس، یعنی حدود ۷ ماه پیش با علائمی مانند تب، به ویروس کرونا مبتلا شد بیشتر خواهیم گفت.

جدی شدن بیماری کرونا ویروس در کودکان همزمان با شروع مدرسه‌ها باید برای ما نگران‌کننده باشد. ممکن است همه‌ی کودکان به شکل جدی مبتلا به این ویروس نشوند؛ اما این احتمال وجود دارد که برخی از کودکان به مدت زمان‌ طولانی و سخت به این بیماری دچار شوند.

علائمی که در کودک ۹ ساله تا مدت ۶ ماه وجود داشته به شرح زیر است:

۱. بدن درد

بدن درد و احساس خستگی مفرط از علائم کروناویروس است. بدن درد در قسمت کمر و ماهیچه‌های پا بیشتر است. اگر بیمار سرفه‌های خشک شدید داشته باشد درد در ناحیه‌ی قفسه‌ی سینه نیز احساس می‌شود.

۲. اضطراب

اضطراب بیماری در مبتلایان به کرونا ویروس بیشتر دیده ‌می‌شود که اثر منفی بر روند بهبودی بیمار دارد و سیستم ایمنی‌ بدن را ضعیف می‌کند.

۳. مشکلات تنفسی

مشکلات تنفسی شامل سنگینی نفس‌ها و کم شدن ظرفیت هوایی شش‌ها است که مبتلایان به کرونا اغلب تجربه کردند. پژوهشات سی.دی.سی می‌گوید که از هر ۵ نفر بیماران کرونا، یک نفر حالت تهوع شدید دارد.

۴. حالت تهوع

حالت تهوع طولانی مدت می‌تواند به دلیل ضعیف شدن بدن، سرگیجه‌ یا سردردهای مداوم باشد.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو