بهترین شامپو برای ریزش مو چیست؟ [100 درصد موثر]

بهترین شامپو برای ریزش مو چیست؟ [100 درصد موثر]


منبع: زیبامون

226

1399/7/2

13:43


در این مقاله از زیبامون، اطلاعات مفیدی در رابطه با شامپوهای ضد ریزش مو کسب کنید و با بهترین شامپوها برای ریزش مو آشنا بشید.

بهترین شامپو برای ریزش مو چیست؟ [100 درصد موثر]

اگرچه ریزش موها یکی از مشکلات رایج برای تمام افراد چه خانم‌ها و چه آقایان هست اما نمیشه تاثیری که این مشکل بر روی اعتماد به نفس داره رو نادیده گرفت و در برخی مواقع هم ممکنه مشکل ریزش موها باعث ایجاد ترس، نا امیدی و نگرانی برای فرد بشه.

دلایل زیادی وجود دارند که باعث ایجاد ریزش مو میشن. ژنتیک، محصولات مراقبت از مو، استفاده از محصولات حالت دهنده مو، استفاده بیش از حد از ابزراهای گرم شونده مثل سشوار و اتومو، تغییرات هورمونی، کم خونی، بیماریهای مربوط تیروئید و مواردی از این دست، نه تنها باعث آسیب رساندن به موها میشن بلکه شرایط رو برای ریزش مو فراهم میکنن و باعث میشن تا با ریزش مو به شکل جدی مواجه بشید.

ما در این بخش از زیبامون دات کام به معرفی بهترین شامپوهای ریزش مو ایرانی و خارجی پرداختیم و اطلاعات مفیدی رو در رابطه با این شامپوها در اختیارتون قرار دادیم. امیدواریم با استفاده از نکات این بخش، بتونید بهترین شامپو ضد ریزش مو رو پیدا کنید و از این مشکل آزاردهنده خلاص بشید.

 

حتما بخوانید: علت افزایش ریزش مو در فصل پاییز

 

نکاتی که باید قبل از خرید شامپو ریزش مو بدانید:

قبل از خرید شامپو ضد ریزش مو باید به چند نکته مهم و اساسی توجه داشته باشید تا بتونید یک محصول کاملا موثر رو خریداری کنید:

 

1. شامپویی رو خریداری کنید که برای شما مفید باشه

بهتره محصولی رو جستجو کنید که دارای بازخوردهای مثبت فراوانی باشه و فقط به نظر کاربران در سایتهای فروش اینترنتی اکتفا نکنید، بلکه تحقیقات کامل‌تر و عمیقتری داشته باشید. بهتره ترکیبات موجود در شامپوهای ضد ریزش مو رو به خوبی مورد بررسی قرار بدید و به سراغ محصولی برید که ترکیبات آن از نظر بالینی اثبات شده باشد.

 

2. کتوکونازول موجود در شامپو ریزش مو

اگر شامپو ضد ریزش مویی که تهیه کردید فاقد کتوکونازول (Ketoconazole) باشه، کارایی و اثربخشی خوبی نخواهد داشت! زیرا بزرگترین دلیل ریزش مو در مردان، حساسیت فولیکول‌های مو به DHT هست و کتوکونازول به خوبی با این مساله مقابله میکنه و مانع از ریزش مو خواهد شد.

 

3.یک شامپو مناسب انتخاب کنید و به طور مداوم مورد استفاده قرار بدید

برای اینکه اثربخشی یک شامپو در کاهش ریزش موها مشخص بشه، لازمه که حداقل 6 ماه به طور مرتب مورد استفاده قرار بگیره. بنابراین اگر یک محصول خوب و باکیفیت پیدا کردید، بهتره تا این مدت زمان مورد استفاده قرار بدید و زود به زود شامپوی خودتون رو تغییر ندید. اگر قصد استفاده از نرم کننده مو رو هم دارید بهتره نرم کننده‌ای رو انتخاب کنید که مناسب افرادی باشه که دچار ریزش مو هستند.

 

بهترین شامچو ض ریزش مو

 

حتما بخوانید: ترکیبی که ریزش مو را فوری قطع می کند - دستور

 

ترکیبات اصلی و مهم در شامپو ریزش مو

هر شامپو ضد ریزش مویی که انتخاب میکنید باید دارای 3 ترکیب اصلی و مهمی که در زیر معرفی کردیم باشه. این ترکیبات اصلی، نه تنها میتونن ریزش موها رو کنترل کنند بلکه تاثیر خوبی در رشد مجدد موها نیز خواهند داشت.

 

1. کتوکونارول (Ketoconazole)

اگرچه کتوکونازول یک ترکیب اصلی در شامپوهای ضد شوره هست اما تحقیقات ثابت کرده‌اند که این ماده شیمیایی میتونه در درمان ریزش مو هم موثر باشه. محققان دریافتند که کتوکونازول به همراه ماینوکسیدیل (minoxidil)، باعث بهبود تراکم، اندازه و نسبت فولیکول‌های اناژن میشن.

علاوه بر این، کتوکونازول، در درمان قارچی به نام Pityriasis که معمولا در پوست سر وجود داره هم موثره و از رشد بیش از حد این قارچ جلوگیری میکنه.

بهترین شامپوهای ریزش مو معمولا باید حاوی کتوکونازول 2 درصد باشند و هر 2 تا 4 روز یکبار برای شست و شوی موها مورد استفاده قرار بگیرند. بهتره در هر بار شستن مو این شامپو به مدت 3 تا 5 دقیقه روی موها بمونه.

 

2. کافئین (Caffeine)

بله کافئین! اگرچه کافئین یک ترکیب عالی و انرژی بخش برای شروع روز هست اما مطالعات مختلف ثابت کردند که کافئین میتونه توقف تولید فولیکول مو در مردان توسط تسترون رو خنثی کنه، باعث افزایش طول ساقه مو میشه و تاثیر خوبی در افزایش رشد کراتینوسیت داره. کراتینوسیت فراوانترین سلول موجود در اپیدرم، لایه بیرونی پوست هست.

اما جالبه بدونید که نوشیدن قهوه و سایر نوشیدنی‌های سرشار از کافئین هیچ تاثیری در کاهش ریزش موها نداره! استفاده از محصولات مراقبت از مو و شامپوهایی که حاوی کافئین هستند، جز بهترین انتخابها برای درمان ریزش مو بوده و میتونن به شما در این زمینه کمک کنند. 

 

3. بیوتین (Biotin)

بر اساس تحقیقات، اصلی ترین عامل ریزش مو، کمبود بیوتین و روی (زینک) در بدن هست. بیوتین که به عنوان ویتامین B7 هم شناخته شده هست، یکی از ترکیباتی هست که برای طیف وسیعی از فرآیندهای بدن از جمله سنتز اسیدهای چرب، گلوکز و برخی اسیدهای آمینه مهم و ضروریه و تاثیر خیلی زیادی در تقویت مو و ناخن داره.

بیوتین یک جز اصلی برای سلولهای پوستی هست و نقش مهمی در سلامت فولیکول مو داره و اگر فولیکول مو ضعیف باشه، نمیتونه موها رو به خوبی روی پوست سر حفظ کنه و باعث ریزش مو میشه.

شما علاوه بر اینکه میتونید از مواد غذایی مانند تخم مرغ پخته شده، بادام زمینی، جگر، خردل سوئیس، گل کلم، موز، غلات کامل، قارچ و ساردین دریافت کنید، بلکه میتونید با استفاده از شامپوهای حاوی بیوتین، مشکل ریزش مو رو تا حد زیادی برطرف نمایید.

 

حتما بخوانید: متوقف کردن ریزش مو با این روش ها

 

بهترین شامپو خارجی برای ریزش مو

 

شامپو Kérastase، بهترین شامپو برای تقویت مو

نام محصول: Kérastase Densifique Bain Densité

موهاتون رو با این شامپو ملایم اما کامل بشویید و مطمئن باشید که مقاومت و استحکام موها چند برابر میشه. سرامید (Ceramides) موجود در این شامپو باعث محافظت از موها میشه و اسید هیالورونیک (hyaluronic acid) موجود در این شامپو، آبرسانی و انعطاف پذیری خیلی خوبی رو برای موها ایجاد میکنه و به همین دلیل جز بهترین شامپوها برای تقویت مو و کاهش ریزش موهاست.

 

Kérastase Densifique Bain Densité

 

شامپو Dove بهترین شامپو ضد شوره و ریزش مو

نام محصول: Dove Dermacare Scalp Anti-Dandruff Shampoo

این شامپو مقرون به صرفه، نه تنها شوره سر رو به خوبی از بین میبره، بلکه به دلیل ترکیبات عالی و موثری که در تولید این شامپو استفاده شده، از تجمع سلولهای پوستی در اطراف پوست سر که مانع از رشد مو میشه، جلوگیری میکنه و از این طریق هم در کاهش ریزش مو و تقویت رشد موها موثر هست.

 

Dove Dermacare Scalp Anti-Dandruff Shampoo

 

شامپو Nioxin، بهترین شامپو برا ریزش مو رنگ شده

نام محصول: Nioxin System 4

اگر موهاتون رو رنگ کردید و به دنبال یک شامپو عالی هستید، بهتون پیشنهاد میکنیم شامپو نیوکسین که از ترکیباتی همچون عصاره ریشه گزنه، نیاسین، بیوتین و ویتامینهای گروه B ساخته شده رو امتحان کنید. این شامپو به راحتی الودگی و چربی‌های اضافی در فولیکول مو رو از بین میبره و از این طریق تاثیر خیلی خوبی در کاهش ریزش موها داره.

 

Nioxin System 4

 

شامپو OGX، بهترین شامپو برای ریزش مو مردانه

نام محصول: OGX Thick & Full Biotin & Collagen Shampoo

این شامپو مقرون به صرفه به لطف ترکیبی از ویتامین B7، بیوتین، کلاژن و پروتئین گندم هیدرولیز شده، باعث ضخیم شدن تارهای مو میشه، بافت مو رو بهبود میبخشه و یکی از بهترین شامپوهای ضد ریزش مو مردانه محسوب میشه.

 

OGX Thick & Full Biotin & Collagen Shampoo

 

شامپو Kiehl’s، بهترین شامپو برای تقویت و ریزش مو

نام محصول: Kiehl’s Magic Elixir

این شامپو غنی از روغن رزماری بوده و میتونه یک نرم کننده مو قبل از شامپو زدن باشه. این شامپو رو میتونیم به عنوان بهترین شامپوی حاوی ماینوکسیدیل هم معرفی کنیم. ماینوکسیدیل، تاثیر خیلی زیادی در افزایش گردش خون در پوست سر داره و از این طریق باعث تقویت مو شده و ریزش مو رو کم میکنه.

 

Kiehl’s Magic Elixir

 

شامپو ضد ریزش مو کلیر برای خانمها

نام محصول: Clear Anti Hairfall Anti Dandruff Shampoo For Women 

شامپو کلیر، یکی از شامپوهای عالی با خاصیت ضد شوره، تقویت کننده و ضد ریزش مو هست که برای خانمها طراحی شده و تاثیر خیلی خوبی در کاهش ریزش موها داره. این شامپو میتونه خیلی راحت خشکی و خارش مو رو از بین ببره و مانع از آسیب دیدن و شکنندگی موها میشه. مواد نرم کننده و رطوبت رسان موجود در شامپو کلیر، خیلی راحت میتونه شوره‌های سر رو از بین ببره و باعث کاهش ریزش موها شده و شکنندگی و آسیب‌پذیری موها رو به حداقل میرسونه

 

Clear Anti Hairfall Anti Dandruff Shampoo For Women 

 

شامپو برای ریزش مو- دکتر کلوگل اسکین

نام محصول: Dr Klugel Anti Hair Fall Shampoo

شامپو دکتر کلوگل اسکین، یکی از شامپوهای عالی برای تقویت‌ و ترمیم موها بوده و دارای خاصیت ضد ریزش و کاهش دهنده چربی مو نیز هست. این شامپو با ویتامین E و B5 غنی شده و حاوی عصاره مروارید مادر، عصاره آلوئه ورا و عصاره میوه آسرولا بوده و میتونه یکی از انتخابهای خیلی عالی برای استفاده روزانه خانمها و آقایان باشه.

 

Dr Klugel Anti Hair Fall Shampoo

 

شامپو ضد ریزش مو ایوروشه

نام محصول: Yves Rocher Anti-Hair Loss Stimulating Shampoo

این شامپو ضد ریزش مو فرانسوی هم یکی دیگه از گزینه‌های خیلی خوب برای جلوگیری از ریزش مو هست و تاثیر خوبی در افزایش ضخامت و مقاومت مو داره. این شامپو حاوی عصاری لوپین سفید بوده و از پاک کننده‌های گیاهی با فرمولاسیون قابل تجزیه در طبیعت ساخته شده و میتونه مشکلات مربوط به ریزش مو رو تا حد زیادی برطرف کنه.

 

Yves Rocher Anti-Hair Loss Stimulating Shampoo

 

حتما بخوانید: انواع مختلف ریزش مو و دلیل آن

 

بهترین شامپو ایرانی برای ریزش مو

 

شامپو ضد ریزش مو سینره

نام محصول: Cinere Fortifying Shampoo

شامپو ضد ریزش مو سینره یکی از انتخابهای خیلی عالی برای استفاده روزانه هست و تاثیر خیلی خوبی در تقویت موها داشته و کمک میکنه تا ریزش موها به حداقل برسه. این شامپو ایرانی سرشار از ویتامین B5 ،E و F هست که باعث حفظ رطوبت مو، تغذیه رسانی و تقویت مو میشن و زینک و عصاره Sabal به کار رفته در این شامپو برای جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر هستند.

 

 Cinere Fortifying Shampoo

 

شامپو ضد ریزش مو سریتا

نام محصول: cerita caffeine shampoo

این شامپو از برند سریتا دارای خاصیت تقویت کننده و ضد ریزش مو هست که حاوی کافئین بوده و برای انواع مو آقایان و خانمها مناسب هست و میتونیم این محصول رو به عنوان یک شامپو ضد ریزش ایرانی با کیفیت معرفی کنیم

 

cerita caffeine shampoo

 

شامپو ایروکس، بهترین شامپو ضد ریزش مو

نام محصول: irox nettle extract

اگر به دنبال یک شامپوی ایرانی باکیفیت هستید که دارای خاصیت ضد ریزش مو باشه، شامپو ایروکس میتونه انتخاب خوبی براتون باشه. این شامپو برای موهای چرب و معمولی مناسبه، حاوی ویتامین B5 و E هست و بعد از اینکه برای شست و شوی مو مورد استفاده قرار میگیره، تاثیر خیلی خوبی در افزایش گردش خون در پوست سر داره و چربی پوست سر و مو رو کنترل کرده و کاهش میده.

ترکیبات به کار رفته در این شامپو ضد ریزش مو ایرانی، باعث حفظ سلامت شادابی و درخشندگی مو شده و از گره خوردن موها هم جلوگیری میکنه.

 

irox nettle extract

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو