هر فرد مبتلا به ویروس کرونا، می تواند چند نفر را به این بیماری مبتلا کند

23

1399/8/10

15:29


دکتر سیده مینو جوانمرد، پزشک مرکز منتخب کرونای محمدیه در نشست شورای سلامت بخش محمدیه هشدار داد که هر فرد مبتلا به ویروس کرونا، می تواند 40 تَن از اطرافیان خود را به این بیماری مبتلا کند؛ گفت: بر این مبنا، رعایت زمان قرنطینه 14 روزه ضروری است.

هر فرد مبتلا به ویروس کرونا، می تواند چند نفر را به این بیماری مبتلا کند

به گزارش بهداشت نیوز، وی تاکید کرد که پس از این مدت، فرد می تواند در محل کار حاضر باشد و نیاز به تست مجدد کرونا نیست، پس بیماران برای تست مجدد به مراکز منتخب کرونا مراجعه نکنند.

دکتر جوانمرد، اعلام کرد مراجعات متعددی داشتیم که افراد مبتلا به ویروس کرونا، به دلیل دو هفته استعلاجی، از محل کار خود اخراج شدند که این موجب می شود، شخص، بیماری خود را پنهان کرده و در محل کار خود، حاضر و موجب ابتلای شمار زیادی از اطرافیان خود شود؛ پس باید ضمن نظارت دقیق تر مراجع و سازمان های ناظر، ترتیبی اتخاذ شود تا از اخراج بیماران خودداری شود.

وی از مردم و مراجعه کنندگان خواهش کرد که با کادر بهداشت و درمان، همکاری کنند؛ زیرا بار کاری زیادی بر دوش مدافعان سلامت قرار دارد.

پزشک مرکز منتخب کرونای محمدیه، خستگی، کوفتگی، بدن درد و دردهای مبهم را علاوه بر علایم معمول، دلایل مشکوک شدن به ابتلا به ویروس کرونا دانست و توصیه کرد که مردم از مصرف بی رویه مکمل ها و بدون تجویز پزشک، خودداری کنند؛ زیرا ممکن است منجر به مسمومیت و عوارض ناخواسته شود.

گفتنی است، این نشست، به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در سالن اجتماعات شورای شهر محمدیه، با حضور بخشدار بخش مرکزی، ادارات و نهادهای مختلف و دهیاران برگزار شد و دکتر جوانمرد از روند افزایشی مراجعات مردمی به مرکز منتخب کرونا ابراز نگرانی کرد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو