طرز تهیه ترشی مدیترانه ای یک چاشنی خوشمزه و محبوب

طرز تهیه ترشی مدیترانه ای یک چاشنی خوشمزه و محبوب


منبع: آرگا

239

1399/11/17

18:02


در این بخش از آشپزی مجله آرگا با طرز تهیه ترشی مدیترانه ای خوشمزه و خوش طعم آشنا خواهید شد که امیدواریم از طعم بی نظیر این نوع ترشی نهایت لذت را ببرید.

ترشی مدیترانه ای از انواع چاشنی های خوشمزه و خوش طعم می باشد و شما می توانید این نوع چاشنی را در منزل به راحتی تهیه نمایید. برای طرز تهیه ترشی مدیترانه ای از هویج و بادمجان و ذرت و انار و زیتون و گل کلم و کلم بروکلی و جوانه ماش و فلفل دلمه ای رنگی و سرکه سفید و نمک استفاده می شود.

یکی از چاشنی های پرطرفدار ترشی است که برای تهیه آن روش های مختلفی نظیر ترشی امپراطور و ترشی ایتالیایی و ترشی اسپانیایی و ترشی مدیترانه ای و … وجود دارد و شما می توانید به کمک روش های ذکر شده در تهیه ترشی خانگی تنوع ایجاد کنید.

روش تهیه ترشی مدیترانه ای

مواد لازم

  • هویج : ۵۰۰ کیلوگرم
  • بادمجان : ۵۰۰ کیلوگرم
  • ذرت دانه شده : ۳۰۰ گرم
  • انار بزرگ : سه عدد
  • زیتون بدون هسته : نیم کیلوگرم
  • گل کلم کوچک : ۱ عدد
  • کلم بروکلی متوسط : ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای رنگی زرد و قرمز و نارنجی : ۵۰۰ کیلوگرم
  • سرکه سفید : ۴ لیتر
  • جوانه ماش : ۳۰۰ گرم
  • نمک : سه تا چهار قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی مدیترانه ای در منزل

برای تهیه این نوع ترشی ابتدا هویج ها را بشویید و پوست آن ها را بگیرید سپس هویج ها را به صورت حلقه های نیم سانتی خرد نمایید و آن ها را درون سبد بریزید تا خشک شوند.

بادمجان ها را بشویید سپس سر آن ها را جدا نمایید و بادمجان ها را به صورت ربع دایره هایی با ضخامت نیم ساعت خرد نمایید سپس بادمجان ها را درون سبد بریزید تا خشک شوند.

دانه های ذرت بهتر است نیم پز باشند ولی اگر از کنسرو ذرت هم تمایل دارید استفاده نمایید مشکلی وجود ندارد. انارها را دانه نمایید و زیتون ها را نیز به صورت حلقه ای خرد نمایید که قطر حلقه ها باید نیم سانت باشد.

ترشی مدیترانه ای

کلم بروکلی و گل کلم را بشویید سپس آن ها را به صورت قطعه های کوچک خرد نمایید ساقه کلم ها را بگیرد و آن ها را نیز خرد نمایید سپس گل کلم و کلم بروکلی خرد شده را درون سبدی مناسب بریزید تا خشک شود.

فلفل دلمه ای رنگی را بشویید و آن را به شکل مربع هایی با ضلع یک سانت خرد نمایید سپس فلفل دلمه ای را درون سبد بریزید تا مقداری خشک شود.

مواد ترشی را به مدت یک روز در مکانی مناسب پهن نمایید تا خشک شوند سپس همه مواد خرد شده را با یکدیگر ترکیب نمایید و ذرت و جوانه ماش را هم به مخلوط مواد اضافه نمایید سپس مواد ترشی را درون بطری شیشه ای بریزید.

ترشی خوشمزه مدیترانه ای

سرکه و نمک را با یکدیگر ترکیب نمایید سپس مخلوط این مواد را درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را به مدت ده دقیقه روی حرارت گاز قرار بدهید تا سرکه به دمای جوش برسد سپس مخلوط سرکه را روی مواد ترشی بریزید و درب بطری ها را محکم ببندید و بطری های ترشی را در دمای اتاق قرار بدهید تا ترشی برسد. توجه داشته باشید که زمان لازم بری رسیدن این نوع ترشی ۴ هفته می باشد.

طرز تهیه ترشی مدیترانه ای در خانه

در این مطلب با مراحل تهیه ترشی مدیترانه ای آشنا شدید که امیدواریم با توجه به نکات و مراحل ذکر شده بتوانید این نوع ترشی را به راحتی تهیه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو