طرز تهیه آش دنگو سنتی و خوشمزه

طرز تهیه آش دنگو سنتی و خوشمزه


منبع: آرگا

101

1399/11/28

08:47


آش دنگو یکی از انواع آش های بسیار خوشمزه و خوش طعم است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و نحوه تهیه آن نیز بسیار ساده و راحت است، در این مقاله طرز تهیه آش دنگو را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

آش یکی از انواع غذاهای سنتی می باشد که دارای انواع مختلفی است و با روش های متفاوتی نیز تهیه می شود که یکی از انواع آن آش دنگو است که در تهیه آن از حبوبات استفاده می شود و برای فصل زمستان بسیار مفید و مناسب است زیرا، دارای خواص بسیار زیادی است در ادامه مطلب طرز تهیه آش دنگو را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

روش تهیه آش دنگو

آش دنگو را هر شهری بسته به ذائقه خود می تواند با مواد مختلفی تهیه و نوش جان کنند و تنها مختص شهر خاصی نمی باشد، در مطالب قبلی به شما عزیزان طرز تهیه انواع آش ها از جمله : آش هفت قلم، آش ماش، آش هویج و جو و…آموزش دادیم بنابراین، اگر شما نیز به تهیه آش دنگو در منزل علاقه دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید تا آن را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • لوبیا چشم بلبلی : نصف پیمانه
  • عدس : نصف پیمانه
  • نخود : نصف پیمانه
  • ماش : نصف پیمانه
  • گندم : نصف پیمانه
  • لیزک ( گیاهی دارویی در فصل بهار در استان کهگیلویه و بویر احمد رشد می کند) : به میزان دلخواه
  • زردچوبه ، آب و نمک : به میزان لازم
  • ادویه : نصف پیمانه

طرز تهیه آش دنگو با طعم عالی

طرز تهیه آش دنگو با طعم عالی

در روش تهیه آش دنگو ابتدا هر کدام از حبوبات گفته شده را تمیز کرده سپس به صورت جداگانه از یک شب قبل خیس کرده و چند بار آب آن ها را تعویض کنید و گندم پوست کنده را نیز به صورت جداگانه خیس نمایید.

حالا داخل قابلمه ای مناسب به میزان کافی آب ریخته و اجازه دهید بر روی حرارت زیاد بجوشد سپس به آب در حال جوش گندم بیفزایید و بگذارید تا با حرارت کم گندم ها پخته شوند.

در مرحله بعدی پس از زمان سی دقیقه به گندم ها نخود ها را نیز بیفزایید و اجازه دهید تا به همراه گندم پخته شوند و بعد از نیم پز شدن نخود و گندم ها مابقی حبوبات را همراه با گیاه لیزک و همچنین ادویه ها به آن افزوده و درب قابلمه را بسته و اجازه دهید آش کاملاً پخته و جا افتاده شود، نوش جان.

دستور تهیه آش دنگو

نکاتی در رابطه با آش دنگو

۱. زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا پانزده دقیقه و زمان پخت و انتظار آن حدود دو ساعت می باشد.

۲. این آش بسیار خوشمزه را می توانید به عنوان ناهار، شام ، پیش غذا و همچنین در ماه مبارک رمضان نوش جان کنید.

۳. مقدار مواد گفته شده برای چهار نفر مناسب است و در صورتی که برای تعداد بیشتری می خواهید تهیه کنید باید مواد آن را زیاد تر کنید.

بررسی ارزش غذایی آش دنگو

۱. در زمان سرخ کردن پیاز باید دمای روغن کم باشد و از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری نمایید.

۲. اگر چه در تهیه این آش از گوشت استفاده نمی شود اما پروتئین موجود در گندم و حبوبات به عنوان یک غذای کامل به شمار می رود.

۳. وجود فیبر در حبوبات سبب تنظیم دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست می شود در نتیجه خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش را کاهش می دهد.

۴. عدس دارای مقادیر فراوانی آهن است و این نکته را بعد از خوردن این آش به خاطر داشته باشید که تا دو ساعت بعد از صرف غذا از نوشیدن چای خودداری نمایید.

۵. به منظور از بین بردن نفخ حبوبات آن را حداقل به مدت شش تا هشت ساعت پیش از استفاده خیس نمایید.

۶. حبوبات را پیش از افزودن به غذا حتما به صورت جدا بپزید.

آموزش تهیه آش دنگو

در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع آش و سوپ می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو