بهترین سریال های سال 1399 از نظر کاربران سلام سینما

بهترین سریال های سال 1399 از نظر کاربران سلام سینما


217

1400/1/8

17:06


مرور بهترین سریال های سال 1399 از نظر کاربران سلام سینما. فصل دوم سریال نو.خ با امتیاز ۸.۴ و پایتخت ۶ با امتیاز ۸.۱ در صدر این لیست قرار دارد.

بهترین سریال های سال 1399 از نظر کاربران سلام سینما

۴ ساعت پیش
مرور بهترین سریال های سال 1399 از نظر کاربران سلام سینما. فصل دوم سریال نو.خ با امتیاز ۸.۴ و پایتخت ۶ با امتیاز ۸.۱ در صدر این لیست قرار دارد.

بهترین سریال های سال 1399 از نظر کاربران سلام سینما

اختصاصی سلام سینما- یکی از جذاب‌ترین کارهای پایان هرسال این است که نگاهی بیاندازیم به سال گذشته و اتفاقات سینمایی و تلویزیونی را مرور کنیم. در همین راستا به سراغ سریال‌های تلویزیونی پخش شده در سال ۹۹ رفتیم و سریال‌هایی که بالاترین امتیاز را از کاربران سلام سینما دریافت کردند مرور کرده‌ایم.

این درحالی است که کنداکتور صدا و سیما در سال گذشته به‌واسطه همه‌گیری ویروس کرونا دستخوش تغییر شد. بسیاری از سریال‌ها تولیدشان عقب افتاد یا مثلا «پایتخت۶» کامل ساخته نشد و پخش دو قسمت آخرش به نوروز امسال موکول شد. با وجود این تداخل و بی‌برنامگی‌ها صدا و سیما تا اندازه زیادی در نگه داشتن مردم در خانه موفق عمل کرد و بعضی از سریال‌های سال گذشته با استقبال خوبی روبه‌رو شدند. 

 

نون.خ - فصل 2

بهترین سریال های سال ۹۹

امتیاز کاربران: ۸.۴

کارگردان: سعید آقاخانی

بازیگرانسعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، هدیه بازوند، میرطاهر مظلومی، شقایق دهقان، مجید یاسر، پاشا جمالی، سیدعلی صالحی، ندا قاسمی، نسرین مرادی

سایر عوامل: 

تهیه کننده:مهدی فرجی، مدیر تولید:منصور غضنفری، مجری طرح و جانشین تهیه کننده:علی کریمی، نویسنده:امیروفایی، دستیار اول کارگردان:مصطفی تنابنده، مدیر برنامه ریزی:ساناز بصیر، مدیر تصویر برداری:سجاد حیدری، تصویر برداری:محمد مجلل، صدابردار:امیرعاشق، منشی صحنه:سارا عبداللهی، طراح صحنه:حسین عالی نژاد، طراح لباس:پگاه ترکی، طراح گریم:بابک اسکندری، مدیر روابط عمومی:علی زادمهر، عکاس:پیمان گرزم و پوریا نوری، تدوینگر:امیر شیبان خاقانی، مدیر تدارکات:بهرام دانایی زاده، جانشین تولید:افشین رئوفی، آهنگساز:صادق آزمند.

خلاصه داستان:

داستان «نون. خ۲ » با مرگ مه‌لقا خانم شروع می‌شود و او به دلیل بدهکار بودن وصیت می‌کند که خانه‌اش را بعد از مرگش بفروشند و پول طلبکاران را بدهند. در همین حین مهیار در سایتی غیرقانونی کار می‌کند که مشکلاتی را برای خانواده به وجود می‌آورد. پس از آن اهالی روستا به دلیل زلزله به صحرا می‌روند و در آن‌جا تا عادی شدن اوضاع صبر می‌کنند.

سریال «ن. خ» که سعید آقاخانی اولین بار برای نوروز ۹۸ کارگردانی آن را بر عهده گرفت قصه‌ای دارد که در مناطق کردنشین می‌گذردو بسیاری از بازیگران بومی این مناطق کردنشین در نقش‌های اصلی آن حضور دارند. سعید آقاخانی خودش هم اهل کردستان است و در این سریال علاوه بر کارگردانی، بازیگری نقش اصلی سریال با نام نورالدین خانزاده و با نام مخفف ن. خ را نیز بر عهده دارد. 

این سریال هم در ادامه موفقیت «پایتخت»‌به عنوان مجموعه‌ای که در خارج از تهران می‌گذشت و فرهنگ محلی را منعکس می‌کرد، ساخته شد. «نون.خ» در ابتدا نتوانست به موفقیت مجموعه «پایتخت» دست یابد، هرچند هنوز هم آن محبوبیت را ندارد اما توانسته جای خود را در سفره فرهنگی مخاطبان باز کند. حالا تماشاگران «نون.خ» را به عنوان اثری مستقل می‌شناسند. فصل دوم «نون.خ» از فصل اول هم موفق‌تر بود و توانست مخاطبانی را که به خانواده نورالدین خو گرفته بودند، بیشتر از قبل درگیر خود کند.

 

پایتخت 6

بهترین سریال های سال ۹۹

امتیاز کاربران: ۸.۲

کارگردانسیروس مقدم

بازیگرانمحسن تنابنده، ریما رامین فر، احمد مهران فر، مهران احمدی، هومن حاجی عبدالهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، نیکا فرقانی اصل، سارا فرقانی اصل

سایر عوامل:

تهیه‌کننده: الهام غفوری، کارگردان: سیروس مقدم، طراح و سرپرست فیلمنامه و مشاور کارگردان و بازیگردان: محسن تنابنده، نویسنده: محمد تنابنده، مدیرتولید: محمود اتحادی، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سکوت، تدوین: خشایار موحدیان سعید سیاحی، آهنگساز: آریا عظیمی‌نژاد، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: فرید ناظر فصیحی، مدیرصدابرداری: امیر پرتوزاده، طراح صحنه ولباس: عباس بلوندی، طراح گریم: مجید اسکندری، جانشین تولید: محمدرضا آهی، امور مالی: سحر رضایی، دستیار یک کارگردان: مصطفی تنابنده، مدیر برنامه ریزی: فهیمه کمالی، مدیرتدارکات: عابد رنجبر، منشی صحنه: آسیه معصومی‌زاده، دستیار یک فیلمبردار: مهدی قاسمی، گروه فیلمبرداری: رضا مرشدی حسین باباخانی مهدی جمشیدی نژاد علیرضا شریف‌زاده مصطفی کریمان، پشتیبانی فنی: آرش رحیم‌زاده، دستیاران صدا: محمدرضا حسینی و جواد شعبانی.

خلاصه داستان: 

سریال با فوت بابا پنجعلی آغاز می‌گردد و اعضای بدن او اهدا می‌گردد. بهبود فریبا پس از سال‌ها به ایران بازمی‌گردد اما ماجراهایی برایش پیش می‌آید که فهیمه را از شوهرش دلسرد می‌کند. بهتاش حالا دروازه‌ بان باشگاه فوتبال نساجی مازندران شده‌ است و سیاسی شدن نقی معمولی شخصیت اصلی قصه یکی از دیگر جذابیت‌ های سریال است. دو قسمت آخر سریال البته که امسال پخش شد فضای متفاوتی داشت و با یک سال جلوتر رفتن داستان دیگری را تعریف کرد.

مهم‌ترین سریال دهه نود صدا و سیما و یکی از اصلی‌ترین شمایل‌های فرهنگی سال‌های گذشته در عرصه تصویر که ابعاد مختلفی از زیست معاصر ایرانیان را در این سال‌ها به نمایش گذاشته. روند تغییر رفتارها و سبک زندگی در دهه نود، در سریال «پایتخت» جنبه جامعه شناسانه‌ای پیدا می‌کند و بعدتر و با گذر زمان می‌توان از نقطه نظر تاریخی به‌آن نگاه انداخت. «پایتخت» ‌از این نظر نمایش کاملی از سیر تغییرات رفتاری، اخلاقی، زیستی و فرهنگی مردم عامه در نسبت با اتفاقات سیاسی و اجتماعی پررنگی است که در دهه آخر قرن به وقوع پیوسته است.
نقش محسن تنابنده به‌عنوان فیلمنامه‌نویس در وهله اول و به عنوان شخصیت اصلی و قهرمان سریال در جلوی دوربین در وهله دوم بسیار مهم به‌نظر می‌رسد. حضور او به عنوان فیلمنامه‌نویس بخش عمده‌ای از این رویکرد اجتماعی «پایتخت»ها‌ به مسائل عامه را به‌دوش می‌کشد. 

 

خانه امن

بهترین سریال های ۹۹

امتیاز کاربران: ۷.۸

کارگردان: احمد معظمی

بازیگرانحمیدرضا پگاه، امین زندگانی، پرویز فلاحی پور، سیما تیرانداز، حمیدرضا عطایی، سامان صفاری، شهروز ابراهیمی، سپیده خداوردی، سوگل طهماسبی

سایر عوامل: 

مدیر فیلمبرداری احمد گودرزی، مدیر تولید کامیاب متولی، مشاور تهیه و تولید مرتضی متولی، تدوین پریسا ناهیدپور، مدیر برنامه‌ریزی سید جواد حسینی، جلوه‌های ویژه بصری مهدیار سزاوار، طراح گریم محمدرضا ملکی، طراح لباس آگرین صالحی، طراح صحنه سعید آهنگرانی، مدیر صدابرداری مهرداد دادگری، عکاس سمیرا بختیاری و مدیر تدارکات فرید خضرایی

خلاصه داستان: 

این سریال به تهدیدات داعش و حمایت کشور‌های غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد. دو مامور امنیتی که یکی مسئول تیم ضد تروریستی و دیگری مسئول تیم مبارزه با مفاسد اقتصادی و پولشوییشخصیت‌های اصلی سریال هستند. کمال پی می‌برد که تیم‌های تروریستی داعش می‌خواهند عملیات‌هایی را در ایران آغاز کنند. کمال و تیمش سعی دارند بتوانند رابط داعش در تهران را شناسایی کنند. طی این ماجرا دو پروندهٔ پیچیدهٔ تروریستی و اقتصادی به هم گره می‌خورد.

یکی از تلاش‌های اصلی صدا و سیما در نیمه دوم دهه نود ساخت سریال‌های جاسوسی با رویکرد سیاسی بود. آثاری که هم سرگرم کننده باشند و با فاز جاسویی و ماجراجویانه خود تماشاگر را مشتاق کنند و هم در این راستا مخاطبان را با تلاش‌های سازمان‌های امنیتی در مقابله با حملات تروریستی و خرابکارانه بیشتر آشنا کند. 

سریال «گاندو» نمونه موفقی از این سریال‌ها بود که با استقبال خوبی روبه‌رو شد و این استقبال سازمان صدا و سیما را به تولید و پخش آثار این‌چنینی بیشتری واداشت.

«خانه امن» هم یکی از همین سریال‌های امنیتی است که این‌بار به عملیات داعش در ایران و خرابکاری‌های سرکرده‌های منافقین می پردازد.  سریال پرحاشیه «خانه امن» جنجال‌های زیادی را در محافل رسانه‌ای و سیاسی با سوژه داغ و ملتهب خود ایجاد کرد.

 

زیرخاکی

بهترین سریال های سال ۹۹

امتیاز کاربران: ۷.۳

کارگردانجلیل سامان

بازیگران: پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، هادی حجازی فر، گوهر خیراندیش، نادر فلاح، امید روحانی، اصغر نقی زاده، ایرج سنجری، رایان سرلک، سیما تیرانداز

سایر عوامل:

تهیه کننده:رضا نصیری نیا ، برنامه ریز:حسین دیردار، دستیار کارگردان:رضا شریفی، مدیر فیلمبرداری:بهنام کریمی، فیلمبردار:حمیدرضا رضایی، طراح گریم:عباس عباسی، طراحان لباس:مه لقا ناقد و الهام شعبانی، مدیر صدابرداری:جواد مقدس، طراح صحنه:محسن خدابخشی، صداگذاری و میکس:محمد کشفی، تدوین:بهزاد مصلح، مسئول جلوه های ویژه میدانی:حمید رسولیان، منشی صحنه:آرزو نیک پور، مدیران تدارکات:حسین لنجابی و مهدی آقامحمدی، عکاس:مهسا طیب طاهر، مدیر روابط عمومی:مریم عرفانیان

خلاصه داستان:

زیرخاکی داستان مردی است که به دنبال پیدا کردن زیرخاکی است و در این حین درگیر ماجراهایی می‌شود که با انقلاب اسلامی گره می‌خورد.

«زیرخاکی» را می‌توان یکی از بهترین سریال‌های کمدی سال‌های اخیر صدا و سیما دانست که با بازگشتن به دهه شصت و تعریف داستانی که با وقایع هیجان‌انگیز انقلاب گره می‌خورد، اثری متفاوت را به آنتن صدا و سیما افزود. بازی پژمان جمشیدی در این سریال بهتر از هر نقش‌آفرینی دیگر او در تلویزیون است و ژاله صامتی هم مانند همیشه بسیار خوب از پس ایفای نقش برآمده. همراهی این دو بازیگر و شیمی خوبشان بسیار دلچسب است و پسربچه بامزه‌شان هم بر بار کمیک فیلم می‌افزاید.

 

بچه مهندس 3

بهترین سریال های سال ۹۹

امتیاز کاربران: ۷.۱

کارگردانعلی غفاری

بازیگران: فرهاد قائمیان، کامران تفتی، ثریا قاسمی، روزبه حصاری، سعید کریمی، مهشید جوادی، کاوه سماک باشی

سایر عوامل:

سرپرست گروه کارگردانی و برنامه ریزی: علی کریمی، دستیار اول کارگردان: کتایون درخشان، دستیاران کارگردان: فهیمه موسوی و سارا رضایی، نویسنده: حسن وارسته، امیر شاداب و رضا خمسه، طراح چهره پردازی: محسن بابایی مجری مرد، ناصر آغاسی و سارا ناز یزدانی، دستیار چهره پردازی: مزلقانی، طراح صحنه: حمید شهیری، دستیار صحنه: حامد علیخانی و وحید حیدری، مدیر تولید: یاسر سلیمانی، مدیر تصویربرداری: یونس سبزی، گروه فیلمبرداری: اشکان کلهر، سعید موگویی، امیر دلاوری، وحید باقری، اسماعیل واشقانی، سام شهاب آبادی، شهرام رنجبر و میلاد جعفری، صدابردار: محمد شیوندی، دستیاران صدابردار: حامد شبوندی و سهیل میرطاهری، تدوین: ناصر فخری، دستیار تدوین: مهدیه فرزین، جلوه های بصری: حسن ایزدی.

خلاصه داستان:

فصل سوم «بچه مهندس» داستان جواد جوادی در دوران جوانی و ماجراهایی است که در دانشگاه برای او اتفاق می‌افتد…

این سری سریال در ادامه داستان دو فصل قبلی بود اما گروه بازیگران مشابهی نداشت و بسیاری تازه وارد بودند. «بچه مهندس ۳»‌ یکی از اولین سریال‌هایی بود که برای پخش در ماه مبارک رمضان آماده شد.

نویسنده سریال درباره این فصل گفته بود: در این فصل نیز می‌خواهیم همانطور که در فصل ۲ نشان دادیم روی خط قرمزها بند بازی کنیم و با توجه به بازخوردهایی که از بخش نوجوانی جواد دریافت کردیم کاملا متوجه شدیم که مخاطب با کدام قسمت‌ها ارتباط خوبی برقرار کرده که بتوانیم همان‌ها را در فصل سه نیز داشته باشیم.

 

دوپینگ

بهترین سریال های سال ۹۹

امتیاز کاربران: ۶.۸

کارگردانرضا مقصودی

بازیگرانشبنم مقدمی، هادی حجازی فر، محمد بحرانی، نیما شعبان نژاد، الناز حبیبی، علیرضا آرا

سایر عوامل:

نویسندگان: رضا مقصودی، افرا جورابلو، کارگردان: رضا مقصودی با تشکر از برزو نیک نژاد، سرپرست گروه کارگردانی و مدیر برنامه ریزی: حامد مختاری، برنامه ریزان: بهنام اعلمی و مهروز ناصر شریف، دستیار اول کارگردان: سعید سیری با تشکر از نوید صلاحی، منشی صحنه: فاطمه رزاقی با تشکر از فروغ غیاثوند، استوری برد: اوستا فروردین، عکاس: سمیه جعفری، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سکوت با تشکر از جمال شمس، مدیر صدابرداری: امیر حاتمی، صدابردار ان: حسین معتمدی، علی ذوالفقاری، طراح صحنه و دکور: داریوش پیرو، طراح لباس: نازنین خزاعی، طراح چهره پردازی: امید گلزاده، تدوین:  حسن ایوبی، صداگذاری و میکس: محمود خرسند، تدوین صدا: مهدی جمشیدیان، طراح جلوه های بصری: فرید ناظرفصیحی، طراح جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیک، آهنگساز: آرمان موسی پور، مجری طرح: حامد مختاری، مدیر تولید: عباس دقاقی، مدیر مالی: زهرا رحیم ابادی، مدیر تدارکات: رامین بهزادی، ، تصویربردار پشت صحنه: علی حمد خدا، روابط عمومی و تبلیغات: امیر کرابی

خلاصه داستان:

کامران و شیوا با خوردن قرص‌هایی مشابه متوجه نیروی عجیبی در وجود خود می‌شوند. در واقع داستان این مجموعه درباره دو شخصیت است که سال‌ها پیش در یک روز متولد می‌شوند و شرایطی که برایشان در دوران نوزادی پیش می‌آید داستان «دوپینگ» را در جوانی آن‌ها پیش می‌برد.

باز هم یک کمدی دیگر که بخشی از پروژه روحیه بخشیدن به مردم بود و مایه‌هایی فانتزی هم داشت. این اولین همکاری رضا مقصودی با تلویزیون بود. او پیشتر فیلم سینمایی «خجالت نکش» ‌را تولید کرده بود. «دوپینگ»‌ در ۳۰ قسمت پخش شد تا از معدود سریالهایی باشد که کرونا ساختش را چندان تحت تاثیر قرار نداد. این اولین همکاری هادی حجازی‌فر با تلویزیون هم بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو