طرز تهیه پنکیک پیتزایی

طرز تهیه پنکیک پیتزایی , دستور پخت پنکیک پیتزایی

پنکیک یک صبحانه اروپایی است که در تابه طبخ می شود و با میوه های مختلف، عسل، شکلات آب شده و مغزیجات متنوع تزیین و سرو می شود. پنکیک معمولی، به صورت دایره های مسطح تهیه می شود و از مواد دلخواه بین و روی آن اضافه می شود. دردستور زیر که پنکیک پیتزایی است. نان آن پنکیک است که در تابه سرخ می شود و با مواد گوشتی یا سوسیسی با کمی پنیر پیتزا پر می شود. می توان از هر نوع ماده دیگر یا سبزیجات پخته درون پنکیک استفاده کرد. این غذا در حین سادگی بسیار خوشمزه و زیبا است و می توان به عنوان یک نوع فینگر فود و پیش غذا در مهمانی ها و جشن های تولد سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک پیتزایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پنکیک پیتزایی
تخم مرغ۲ عدد
روغن۴ قاشق غذا خوری
شیریک و نیم لیوان
آردیک و نیم لیوان
نمکبه مقدار لازم
مواد لازم برای داخل پنکیک
سوسیس خرد شده کوچکبه مقدار لازم
گوجه فرنگی۱ عدد
فلفل سبز۱ عدد
فلفل کاپیانصف یک عدد
نمک و پودر چیلی و آویشنبه مقدار لازم
پنیر پیتزابه مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک پیتزایی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک خوشمزه با طعم پیتزایی در ابتدای کار، خمیر پنکیک را آماده می کنیم. برای این کار، یک ظرف مناسب برداشته و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. سپس آن ها را با همزن سیمی می زنیم تا یکدست شود و از لختگی خارج شود.

مرحله دوم

روغن و شیر و نمک را اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود. در این مرحله آرد را کم کم اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا یک مایع یک دست و نرمی بدست آید. برای آماده سازی قسمت میانی پنکیک ها، ابتدا گوجه فرنگی را شسته و به قطعات کوچک ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

سپس فلفل ها را هم ریز خرد می کنیم. سوسیس ها را هم خرد می کنیم. می توان سوسیس ها را با رنده درشت نیز رنده کرد. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس آن ها را سه دور تفت می دهیم.

مرحله چهارم

سپس با گوجه و فلفل خرد شده مخلوط کرده و نمک و ادویه را اضافه می کنیم و کنار می گذاریم. یک تابه نچسب برداشته و روی حرارت می گذاریم. می توان کف آن را کمی چرب کرد یا بدون روغن پخت. وقتی تابه گرم شد، ۱ پیمانه خمیر کرپ را درون تابه می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ظرف را به آرامی می چرخانیم تا به طور یکنواخت پهن شود. وقتی یک طرف خمیر پخته شد و شروع به حباب زدن کرد، آن را بر می گردانیم. مواد میانی را در نیمی از طرف پخته آن می ریزیم. پنیر پیتزا هم روی آن می پاشیم.

مرحله ششم

طرف دیگر آن را روی مواد بر می گردانیم و می گذاریم دو طرف و داخل آن، پخته شود. می توان به هر مدل دلخواهی مواد را داخل پنکیک پر کرد. سپس درون ظرف مناسب سرو می گذاریم و با کمی سس دلخواه سرو می کنیم.