گل‌هایی برای باغچه‌های زمستانی

گل‌هایی برای باغچه‌های زمستانی


منبع: فوت و فن

152

1400/7/20

10:21


گل‌هایی برای باغچه‌های زمستانی

باور کنید یا نکنید، می‌توانید حتی در فصل زمستان هم گل‌ در باغچه داشته باشید! اگر باغچه زمستانی رنگارنگ تری می‌خواهید این چند گیاه را پرورش دهید!

 

۱- کاملیا

 

گونه‌ای از این گیاه که از بقیه شناخته شده تر است، محبوبیت فراوانی دارد. این گیاه پر پشت، استوار و همیشه سبز با شاخ و برگ بلند و راست قامت خود به خاطر ایجاد حریم خصوصی و گل‌های زیبا با رنگ‌های روشن بسیار مشهور شده است. گل‌های گیاه درست در زمانی که بیشتر از همیشه به آنها احتیاج دارید، یعنی فصل زمستان، در کنار شما هستند! بعضی واریته‌های کاملیا عطر آگین هم هستند. اگر به این گیاه علاقه مندید و فضای خالی هم در باغچه‌تان دارید، با کاشت واریته‌های مختلف آن که زمان‌های گل دهی متفاوتی دارند، از زمستان تا بهار گل داشته باشید! رنگ گل‌های گیاه شامل سفید، صورتی و قرمز است. اندازه گیاه کاملیا در واریته‌های مختلف تفاوت دارد و از ۱۸۰ تا ۳۶۰ سانتی متر ارتفاع، و از ۹۰ تا ۱۸۰ سانتی متر عرض متفاوت است.

۲- هاماملیس

 

حتما عاشق این بوته گل دار زمستانه می‌شوید! بعضی واریته‌های این گیاه در پاییز و برخی دیگر در سرمای کشنده زمستان گل می‌دهند! همچنین بعضی واریته‌های آن معطر هستند. گل‌های عنکبوت مانند گیاه که به رنگ‌های زرد تا نارنجی و قرمز، بسته به گونه، متفاوت هستند، در فصل زمستان به خوبی خودنمایی می‌کنند چرا که در این هنگام گیاه برگی بر شاخه ندارد. رنگ زرد هاماملیس در فصل زیبای پاییز هم بسیار دیدنی و خیره کننده است!

۳- هاماملیس کره‌ای

 

این گیاه زمستانه و معطر نگهداری آسانی دارد. هاماملیس کره‌ای رشد آرامی دارد، اما اگر به آن اجازه رشد بدهید با گل‌های زرد رنگ، آویزان و معطر خود، شما را شگفت زده خواهد کرد! گل‌های زنگوله مانند هاماملیس کره‌ای، بر روی شاخه‌های بی برگ گیاه در زمستانی سرد، واقعا که نعمتی ست!

این بوته طول و عرضی به اندازه ۱۸۰ سانتی متر پیدا می‌کند.

۴- دافنه معطر

 

این گیاه زیبا همچنین به نام دافنه زمستانی هم خوانده می‌شود. دافنه بوته‌ای کوچک و همیشه سبز است که باغچه زمستانی شما را به مدتی طولانی شگفت انگیز خواهد کرد. گل‌های قرمز – بنفش آن عمر زیادی دارند. گل‌های این گیاه زیبا به رنگ سفید هم قابل یافت هستند. دافنه معطر در حالت بلوغ طول و عرضی به اندازه ۱۲۰ سانتی متر پیدا می‌کند.

۵- یاسمن زمستانی

 

این گیاه آرام رشد و پریشان بر روی زمین پراکنده می‌شود و تقریبا به اندازه چمن به هر محیطی سازگار شده. پس اگر نگرانید که گیاهی به باغچه شما سازگار نباشد، خیالتان از بابت یاسمن زمستانه راحت باشد! این گیاه انواع خاک و  شرایط نوری را تحمل می‌کند، اما در سایه گل دهی کمتری خواهد داشت. گل‌های زرد و براق آن در زمستان روی شاخه‌های بی برگ گیاه ظاهر می‌شوند و برای مدت طولانی روی گیاه می‌مانند. شاخسار این گیاه تا ۴ متر هم رشد می کنند و در صورت تماس با خاک مرطوب ریشه ‌می‌زنند.

۶- زغال اخته

 

این گیاه کوچک نمایی خیره کننده به باغچه‌تان می‌دهد. از دیگر خوبی‌های این گیاه آنکه، یکی از متحمل ترین گیاهان نسبت به حمله آفات و بیماری‌ها است. زغال اخته ۶ تا ۸ متر طویل و ۴ تا ۶ متر عریض خواهد شد و گل‌های زرد رنگ خود را در اواسط تا اواخر فصل زمستان تولید خواهد کرد. از گل‌های زمستانه گیاه که بگذریم، به میوه‌های ترش و خوشمزه تابستانه آن می‌رسیم! پس کاشت زغال اخته در باغچه‌، در تمام فصول، برای‌تان شادی به همراه می‌آورد! این گیاه واریته‌هایی با شاخسار طلایی هم دارد!

۷- پیچ امین الدوله زمستانه

 

حتما این گیاه را با بوی لطیفی که به راه می‌اندازد می‌شناسید! پیچ امین الدوله گیاهی سریع رشد است و گل‌های خوشبوی خود را در اواسط تا اواخر زمستان آشکار می‌کند. این گیاه زمستانه از ۱۸۰ تا ۳۰۰ سانتی متر طول و عرض پیدا می‌کند. اگر حواستان به پیچ امین الدوله نباشد، این گیاه می‌تواند به سرعت رشد کند و شاخسار پریشانی ایجاد کند. برای جلوگیری از این حالت گوش به زنگ باشید و گیاه را به موقع هرس کنید.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو