سود ۹۰۰ میلیون دلاری نتفلیکس از سریال کره ای Squid Game

منبع: ایران آرت

74

1400/7/28

13:02



سود نتفلیکس از سریال کره ای Squid Game به ۹۰۰ میلیون دلار قرار دارد.

سریال Squid Game در مورد گروهی از افراد بالغ است که مجبور می شوند یک سری بازی های کودکانه با عواقب مرگبار را برای بدست آوردن یک جایزه ۴۵.۶ میلیارد وونی انجام دهند. داستان این سریال در سال ۲۰۰۸ توسط کارگردان و نویسنده آن، هوانگ دونگ-هیوک شکل گرفته اما هیچ جایی ساخت آن را نپذیرفت تا اینکه نتفلیکس در سال ۲۰۱۹ متوجه پتانسیل بالای داستان شده و با بودجه ای اندک دستور ساخت آن را داد که بدنبال انتشار در ۱۷ سپتامبر گذشته به پربیننده ترین سریال تاریخ این سرویس تبدیل گردید.

علاوه بر تبلیغ شخص به شخص که مهمترین عامل در محبوبیت این سریال کره ای است، فراگیر شدن بحث در مورد آن در شبکه های اجتماعی و تقلید از هر چیزی که مربوط به آن است، بیش از پیش Squid Game را به یک پدیده فرهنگی تبدیل کرد. اکنون هستند بسیاری از کسانی که لباس های این سریال را برای هالووین می پوشند و فروش ون های شبیه ون های سریال نیز با بیش از ۷,۸۰۰ درصد افزایش روبرو شده است. علاوه بر همه اینها، ورایتی مدعی شده که نتفلیکس سود بسیار سرسام آوری از این سریال کره ای داشته و این سود همچنان در حال افزایش است. بودجه تخصیص داده شده به این سریال، ۲۱.۴ میلیون دلار گزارش شده، در حالی که «ارزش اثر» آن بیش از ۸۹۱ میلیون دلار بوده است.

این ارزش شامل مقدار مشترکان جدیدی است که به خاطر سریال Squid Game به این سرویس استریمینگ می پیوندند و بدین ترتیب نتفلیکس دستکم ۴۰ برابر هزینه ای که برای سریال کرده، بازگشت سرمایه داشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو