با سریع‌ترین شاسی بلند جهان آشنا شوید!

منبع: فوت و فن

105

1400/8/10

13:33


با سریع‌ترین شاسی بلند جهان آشنا شوید!

شرکت خودروساز ایتالیایی یعنی لامبورگینی در زمانیکه از شاسی بلند پر سر و صدای خود یعنی مدل اوروس در ماه آینده رونمایی ‌کند جزئیات چندانی برای غافلگیر کردن ما در دست نخواهد داشت. چرا که پیش از این به لطف نمایش اتفاقی جزئیات این خودرو در تریلر اخیر از ظاهر این خودرو با خبر هستیم. همچنین می‌دانیم که این خودرو دارای چندین حالت رانندگی آف رود برای رانندگی در برف و شن خواهد بود. این کمپانی ایتالیایی پیش از این تایید کرده است که شاسی بلند جدید این شرکت مجهز به یک موتور ۴ لیتری توربو دو قلو V8 سفارشی می‌باشد که دارای خروجی قدرتی برابر با ۶۵۰ اسب بخار است. اما اکنون به لطف یک نقد و بررسی زود هنگام از نمونه اولیه که توسط مجله اتومبیل به انجام رسیده، مشخصات پرفورمنس این خودرو نیز فاش شده‌اند.

 

کمپانی لامبورگینی مدل اوروس را به عنوان یک فوق شاسی بلند توصیف می‌کند و اکنون از دلیل این توصیف مطلع هستیم. چرا که این خودرو یک شاسی بلند با پرفورمنس یک سوپر اسپورت است. به بیان ساده‌تر مدل لامبورگینی اوروس سریع‌ترین شاسی بلند تولید شده در جهان است که رقبایی همچون بنتلی بنتایگا را به راحتی کنار می‌زند. به گفته اطلاعات منتشر شده، مشخصات رسمی مدل اوروس ادعای صفر تا صدی برابر با ۳.۷ ثانیه دارند اما یک زمان ۳.۳۵ ثانیه‌ای دیگر نیز به وسیله لانچ کنترل در حین تست این خودرو در پیست سرعت ناردو ایتالیا ثبت شده است. سرعت اوج این خودرو نیز ۱۸۸ مایل در ساعت عنوان شده است. به عنوان مقایسه مدل بنتایگا شرکت بنتلی که پیش از این عنوان سریع‌ترین شاسی بلند جهان را در اختیار خود داشت دارای خروجی قدرت ۶۰۰ اسب بخار و سرعت اوجی برابر ۱۸۷ مایل بر ساعت است و می‌تواند در چهار ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

این مجله بر اساس زمان دور‌های ثبت شده توسط این خودرو اذعان داشت “ سرعت مدل اوروس در پیست سرعت از هر لحاظ با سرعت لامبورگینی هوراکان برابری می‌کند”. مطمئناً این میزان سرعت برای یک خودرو شاسی بلند که وزنی بیش از ۱۹۹۶ کیلوگرم دارد به هیچ وجه بد نیست. این مجله همچنین تایید کرد که مدل اوروس به وسیله یک موتور ۴ لیتری توربو دو قلو V8 که قدرتی در حدود ۶۵۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۶۲۷ پوند فوت تولید می‌کند مجهز شده است. قدرت تولید شده توسط این موتور از طریق یک سیستم انتقال قدرت هشت سرعت خودکار به یک سیستم جفت دیفرانسیل که از یک دیفرانسیل مرکزی Torsen و یک دیفرانسیل پشتی قفل شونده بهره می‌برد، منتقل می‌شود. با توجه به این مشخصات، احتمال ثبت یک رکورد جدید در زمینه خودرو‌های شاسی بلند در پیست Nurburgring قوت بیشتر به خود می‌گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو