قیمت مک لارن ۶۰۰LT در آمریکا مشخص شد!

منبع: فوت و فن

95

1400/9/10

10:54


در چند هفته‌ی گذشته شاهد رونمایی کمپانی خودرو ساز مک لارن از درنده‌ترین سری Sports خود یعنی مدل ۶۰۰LT بودیم. این خودرو که از همان موتور ۳٫۸ لیتری هشت سیلندری که در مدل ۵۷۰S نیز وجود داشت بهره می‌برد، قادر به تولید ۵۹۲ اسب بخار قدرت و ۴۵۷ پوند فوت گشتاور می‌باشد. باور این موضوع که خودرویی با توان تولید نزدیک به ۶۰۰ اسب بخار قدرت،‌ در صف خودرو‌های کمپانی مک لارن یک خودرو پایه محسوب می‌شود دشوار به نظر می‌رسد.

در زمان رونمایی از این خودرو تنها قیمت گذاری آن در انگلستان اعلام شد، اما اکنون کمپانی مک لارن تایید کرده است که مدل جدید ۶۰۰LT این شرکت در بازار خودرو آمریکای شمالی با قیمت ۲۴۰٫۰۰۰ دلار قابل دسترس خواهد بود.

به عنوان مقایسه، مدل ۶۰۰LT تقریباً ۵۰٫۰۰۰ دلار گران‌تر از مدل ۵۷۰S که ۱۹۱٫۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده می‌باشد، اما این در حالیست که این خودرو همچنان از مدل ۷۲۰S که دارای قیمتی ۲۸۸٫۸۴۵ دلاری است ارزان قیمت‌تر خواهد بود.

قیمت تعیین شده برای این خودرو همچنین آن را در موقعیتی بین پورشه ۹۱۱ GT3 RS با قیمت ۱۸۷٫۵۰۰ دلار و مدل GT2 RS 911 با قیمت ۲۹۳٫۲۰۰ دلار قرار می‌دهد. با مجهز شدن این خودرو به پکیج MSO Clubsport یک هزینه‌ِی ۲۹٫۳۷۰ دلاری دیگر نیز به آن اضافه شده که قیمت کلی خودرو را تا ۲۶۹٫۳۷۰ دلار افزایش می‌دهد. شما همچنین می‌توانید با صرف یک هزینه ۳۴٫۶۰۰ دلاری دیگر پکیج Clubsport Pro را نیز به لیست امکانات خود اضافه کنید که این کار با افزایش قیمت کل خودرو تا سقف ۲۷۴٫۶۰۰ دلار همراه خواهد بود. هر دو پکیج برای ساخت مدل نهایی ۶۰۰LT با استفاده از صندلی‌های مسابقه‌ای از جنس فیبر کربن، تغییر دهنده‌های دنده بزرگ‌تر در فرمان، المان‌های از جنس فیبر کربن در فضای خارجی، پیچ و مهره‌های تیتانیومی چرخ‌ها، و اصلاحات بسیار دیگر، باعث سبک‌تر شدن هر چه بیشتر خودرو خواهند شد.

پکیج گران قیمت‌تر Clubsport Pro امکاناتی مانند یک میله‌ی مهار و همچنین کمربند‌های ایمنی دارای شش بند را به منظور استفاده در پیست مسابقه به خودرو شما اضافه خواهد کرد. به عنوان یک گزینه‌ی جایگزین می‌توانید آپشن صندلی‌های سبک وزن را به عنوان یک آپشن مستقل با پرداخت یک هزینه ۶٫۰۶۰ دلاری داشته باشید یا همچنین می‌توانید با صرف ۴٫۹۵۰ دلار چرخ‌های دارای طراحی ۱۰ میله‌ی پیش فرض این خودرو را به یک طراحی پنج میله‌ای ارتقاء دهید.

مک لارن ۶۰۰LT به لحاظ پرفورمنس و عملکرد چندان پایین‌تر از مدل ۷۲۰S نیست. این خودرو به لطف فضای خارجی فوق سبک خود که وزن بدون سرنشین این خودرو را به ۲۷۴۹ پوند کاهش می‌دهد، قادر است در تنها ۲٫۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. این در حالیست که مدل ۷۲۰S برای رسیدن به سرعت مشابه به ۲٫۷ ثانیه زمان نیاز داشته و سرعت اوج ۲۱۲ مایل در ساعتی این خودرو اختلاف اندکی با سرعت ۲۰۴ مایل بر ساعتی مدل ۶۰۰LT دارد.

قدرت تولید شده توسط موتور این خودرو از طریق یک سیستم انتقال قدرت دو کلاج هفت سرعت به چرخ‌های عقبی فرستاده می‌شود در حالیکه دیسک ترمز‌های از جنس کربن سرامیک این خودرو قدرت توقف قابل توجهی را فراهم می‌کنند. به عقیده‌ی ما قیمت ۲۴۰٫۰۰۰ دلاری تعیین شده برای مدل ۶۰۰LT با توجه به حجم پرفورمنسی که توسط این خودرو ارائه می‌شود، قیمتی مناسب است.

شما حتی با خرید این خودرو از یک روز آموزش راننده رایگان از سوی کمپانی مک لارن برای کمک به استفاده حداکثر از مدل ۶۰۰LT خود نیز برخوردار خواهید شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو