مینی سریال غیر مومن 2020 (Unorthodox) | خلاصه داستان، بازیگران و نمرات

مینی سریال غیر مومن 2020 (Unorthodox) | خلاصه داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

47

1401/7/23

21:06


مینی سریال غیر مومن 2020 (Unorthodox) | خلاصه داستان، بازیگران و نمرات

مینی سریال غیر مومن (Unorthodox) یک سریال درام آلمانی است که توسط آنا وینگر و الکس کارولینسکی نوشته‌ شده‌است. امروز قصد داریم به معرفی و بررسی سریال بی ‌ایمان 2020 بپردازیم.

سریال کوتاه غیر ارتدوکس یک مینی سریال درام آلمانی است که در 26 مارس 2020 (7 فروردین 1399) در نتفلیکس پخش شد؛ اولین سریال نتفلیکس که عمدتاً به زبان ییدیش ساخته شده‌است. این سریال با الهام از زندگینامه دبورا فلدمن (Deborah Feldman) در سال 2012 بر اساس کتاب غیرمتعارف: رد رسوایی ریشه‌های پرهیزکاری من، ساخته شده‌است. این مینی سریال چهار قسمتی توسط آنا وینگر (Anna Winger) و الکسا کارولینسکی (Alexa Karolinski) ساخته و نوشته شده‌است، و ماریا شریدر (Maria Schrader) کارگردانی آن را بر عهده دارد. در معرفی مینی سریال غیر مومن ۲۰۲۰ باید بگوییم داستان در مورد یک زن یهودی فوق ارتدوکس جوان است که از ازدواج خود و جامعه مذهبی‌اش راضی نیست و به دنبال زندگی جدیدی در خارج از کشور می‌گردد. اگر به دنبال دانلود سریال بی ‌ایمان 2020 هستید، با معرفی آن همراه ما باشید.

در ویدیوی زیر می‌توانید تریلر مینی سریال Unorthodox با زیرنویس فارسی را تماشا کنید.

فهرست مطالب:

داستان مینی سریال غیر مومن ۲۰۲۰

سریال کوتاه غیر ارتدوکس

خلاصه سریال کوتاه غیر ارتدوکس 2020 در مورد استی یک زن یهودی 19 ساله است، که در یک ازدواج اجباری در میان فرقه ساتمار از جامعه فوق ارتدکس در ویلیامزبورگ بروکلین شهر نیویورک، با ناراحتی زندگی می‌کند. او برای شروع زندگی جدید به برلین می‌گریزد، جایی که مادر غریبه‌اش زندگی می‌کند. شوهرش زمانی که متوجه می‌شود او باردار است، به دستور خاخام خود به همراه پسر عمویش به برلین می‌رود تا او را پیدا کند. مدت زمان مینی سریال Unorthodox 2020 در هر قسمت حدود 53 دقیقه است.

در جدول زیر می‌توانید اطلاعات همه قسمت‌های سریال را مشاهده کنید.

تاریخ انتشارنویسندهکارگردانقسمت

26 مارس 2020 (7 فروردین 1399)

آنا وینگرماریا شریدر1

26 مارس 2020

آنا وینگر و الکس کارولینسکی

ماریا شریدر2

26 مارس 2020

آنا وینگر و الکس کارولینسکی

ماریا شریدر3
26 مارس 2020آنا وینگر و الکس کارولینسکیماریا شریدر4

بازیگران مینی سریال Unorthodox 2020

فلدمن به سراغ نویسندگان وینگر و کارولینسکی رفت تا زندگی نامه خود را به یک سریال تلویزیونی تبدیل کند. این سریال از کتاب خاطرات غیرمتعارف: رد رسوایی ریشه‌های پرهیزکاری من، که جنبش ساتمار، یک جامعه حسیدی در شهر نیویورک را ترک کرد، الهام گرفته شده‌است. این نمایش دارای تغییر زبان از انگلیسی به ییدیش آلمانی است. سریال کوتاه غیر ارتدوکس توسط آنا وینگر و الکسا کارولینسکی نوشته شده‌است، و به کارگردانی ماریا شریدر، تهیه‌کنندگی کارولینسکی، در برلین فیلمبرداری شد.

لیلی روزن (Lili Rosen)، بازیگر و متخصص ییدیشی، اولین نیروی استخدام شده‌بود، که فیلمنامه‌ها را ترجمه و بازیگران را ساماندهی کرد، و همچنین نقش خاخام را بازی کرد. تیم سازنده دو سفر تحقیقاتی به محله بروکلین ویلیامزبورگ، برای بازدید از ساختمان‌ها و ملاقات با جامعه یهودیان ساتمار، جایی که بخشی از داستان در آن روایت می‌شود، داشتند. جف ویلبوش (Jeff Wilbusch) بازیگر آلمانی، در میان چهار بازیگر اصلی منحصر به فرد بود، زیرا او یک بومی زبان ییدیشی از جامعه ساتمار بود. در ادامه به معرفی چندی از هنرپیشه های مینی سریال کافر ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

شیرا هاس در نقش استی شاپیرو

سریال بی ‌ایمان 2020

شیرا هاس (Shira Haas) متولد 11 مه 1995 یک هنرپیشه اسرائیلی است. او در ابتدا برای نقش‌هایش در فیلم و تلویزیون محلی شهرت ملی کسب کرد، که از سال 2014 دو جایزه افیر اسرائیل از پنج نامزدی را دریافت کرد. در سال 2020، او برای بازی در مینی سریال غیر مومن تحسین بین‌المللی به دست آورد. برای این اجرا، او نامزد جایزه گلدن گلوب و جایزه امی شد. در همان سال هاس برای بازی در فیلم درام اسرائیلی Asia (2020) برنده جایزه بهترین بازیگر زن بین‌المللی جشنواره فیلم ترایبکا شد.

از دیگر فیلم‌های هاس: درام اسرائیلی Princess محصول 2014، درام آمریکایی اسرائیلی A Tale of Love and Darkness محصول 2015، فیلم جنگی بریتانیایی The Zookeeper’s Wife محصول 2017، فیلم درام مقدس Mary Magdalene محصول 2018، درام Broken Mirrors محصول 2019

آمیت رهاو در نقش یاکوف شاپیرو همسر استی

نمرات سریال کوتاه غیر ارتدوکس 2020

آمیت رهاو (Amit Rahav) متولد 9 اوت 1995 یک هنرپیشه اسرائیلی است. او بیشتر برای بازی در نقش یانکی شاپیرو در مینی سریال نتفلیکس 2020 Unorthodox شناخته می‌شود.

در سال 2016، او در فلش بک، یک نمایش اسرائیلی برای نوجوانان ظاهر شد. تصویر رهاو از آویو، دانش آموزی که به عنوان همجنسگرا در این برنامه ظاهر شد، تاریخ ساز شد زیرا آویو اولین شخصیت همجنسگرا در یک نمایش کودکان اسرائیلی بود.

جف ویلبوش در نقش مویشه لفکوویچ پسرعمو یاکوف

دانلود سریال بی ‌ایمان 2020

جف ویلبوش متولد 14 نوامبر 1987 بازیگر اسرائیلی است. در سال 2018، او در نقش آنتون مستربین در مینی سریال بی بی سی_ ای ام سی The Little Drummer Girl و نوح وایز در سریال تلویزیونی آلمانی لوکزامبورگ Bad Banks بازی کرد. در سال 2020، او نقش مویشه لفکوویچ را در مینی سریال اصلی آلمانی آمریکایی نتفلیکس Unorthodox به تصویر کشید. ویلوش در سال 2021، در فیلم سینمایی HBO در اسلو نقش اوری ساویر را بازی کرد.

آرون التاروس در نقش رابرت

ژانر مینی سریال Unorthodox

آرون التاروس (Aaron Altaras) متولد 21 نوامبر 1995 یک هنرپیشه آلمانی است. آلتاراس پسر آدریانا آلتاراس و ولفگانگ بومر در برلین به دنیا آمد. مادرش بازیگر، کارگردان تئاتر و نویسنده و پدرش آهنگساز است. او یک برادر کوچکتر به نام لئونارد دارد. آلتاراس با بازی در فیلم تلویزیونی Not All Were Murderers از شبکه ARD بر اساس خاطرات کودکی و جوانی مایکل دگن، بازیگر و نویسنده آلمانی که از رژیم نازی به عنوان یک پسر یهودی در آلمان جان سالم به در برد، توجه سراسری را به خود جلب کرد.

برخی از دیگر بازیگران سریال بی ‌ایمان 2020  عبارتند از:

  • الکس رید (Alex Reid) در نقش لیا ماندلبام مربی پیانو استی
  • رونیت آشری (Ronit Asheri) در نقش مالکا شوارتز
  • دینا دورون (Dina Doron) در نقش مادربزرگ استی
  • تامر آمیت جوزف (Tamar Amit-Joseph) در نقش یائل روبنی
  • دلیا مایر (Delia Mayer) در نقش میریام شاپیرو
  • گرا سندلر (Gera Sandle) در نقش مردخای شوارتز
  • عزیز دیاب (Aziz Dyab) در نقش سلیم

امتیازات و بررسی مینی سریال غیر مومن ۲۰۲۰

همینطور که در نقد سریال کوتاه غیر ارتدوکس 2020 می‌بینیم این سریال با استقبال گسترده منتقدان و تماشاگران مواجه شد. نمرات سریال کوتاه غیر ارتدوکس 2020 عبارتند از نمره 7.6 از 10 در IMDb و در نظرسنجی گوگل 94 درصد علاقه تماشاگران را به خود جلب کرد. در نقد و بررسی راتن تومیتوز 96 درصد نقدها مثبت ارزیابی شدند، و همچنین در متاکریتیک بر اساس نقد 11 منتقد، 10 نقد مثبت و 1 نقد متوسط بوده و میانگین امتیازی که این سریال دریافت کرده نیز 85 از 100 بوده است. در ادامه به بررسی چندی از نظر‌های منتقدان راجع به مینی سریال غیر مومن می‌پردازیم.

Newsday | رابرت لوین (100)

سریال کوتاه غیر ارتدوکس دستاوردی است از قدرت و ظرافت فزاینده، که با احساسات بزرگ و فراگیر و لحظات کوچک و ادراکی به یک اندازه هماهنگ شده است. این یکی از دستاوردهای مهم در تاریخ تولیدات اصلی نتفلیکس است که نباید از دستش بدهید.

Primetimer | آرون بارنهارت (95)

سریال بی ‌ایمان 2020 بیشتر شبیه یک مستند غوطه‌ور در مورد زنی است که در حال فرار از جامعه مذهبی و ظلمی که تمام زندگی او را تعریف کرده‌است، به بلوغ می رسد. اما بی شک دلیل بزرگ برای آن اجرای فوق‌العاده شیرا هاس است.

IndieWire | اریک کاهن (91)

در تمام طول این مدت، مینی سریال غیر مومن یک نوار احساسی ثابت می‌سازد که در صحنه‌های پایانی جذاب خود به اوج می‌رسد، زمانی که ریسک‌های موجود کمتر از نحوه پردازش تصمیمات هر شخصیت اهمیت دارد. با این حال، هیچ یک از این شرایط خیلی سخت نخواهد‌ بود، اگر جریان کم اصالتی که هاس در مرکز صحنه به وجود آورده بود، نبود. این بازیگر 24 ساله یک حس لحظه‌‎ای است که هر دقیقه روی پرده نمایش فرمان می‌دهد.

Vulture | جن چانی (90)

اطلاعات مربوط به پیشینه استی کم کم به بیرون درز می‌کند، این رویکرد یکی از چیزهایی است که باعث می‌شود سریال کوتاه غیر ارتدوکس هم به مطالعه شخصیت‌ها می‌پردازد و هم اینکه داستان ماجراجویی یانکی و پسر عموی بدجنسش مویش را که تلاش می‌کنند تا استی را در آلمان پیدا کنند را تعریف می‌کند، که به یک شبه تریلر بسیار جذاب تبدیل شده… هاس در اینجا عملکرد فوق العاده‌ای دارد.

Washington Post | هنک استیوور (90)

درام چهار قسمتی نتفلیکس جذاب و با دقت ساخته شده‌است… آنچه در مورد سریال بی ‌ایمان 2020 که توسط آنا وینگر و الکسا کارولینسکی (و کارگردانی ماریا شریدر) ساخته شده قابل توجه است، این است که چگونه داستان را با القای کنجکاوی بیننده، به صورت فلاش بک، به گونه‌ای که شکل و همدلی را به آن اضافه می‌کند، پیش برده‌اند، هم سنت حسیدی و هم رد آن توسط استی را نشان می‌دهد. هاس درخشندگی شدید و در عین حال آسیب پذیری به نقش می‌دهد. که بیننده نمی‌تواند از اتفاقات بعدی غافلگیر شود و نمایش را به تماشای پرخاشگری رضایت‌ بخشی تبدیل کند.

The New York Times | جمیز پونیوزیک (90)

آنچه در مینی سریال غیر مومن در حال رخ دادن است، داستانی از کشف شخصی با شدت یک سریال تریلر جاسوسی است. هاس پدیده‌ای است شیوا و جذاب.

Decide | جوئل کلر (80)

ما امید داشتیم در سریال کوتاه غیر ارتدوکس شبح تهدیدآمیز شوهر استی (به‌طور دقیق‌تر، خانواده‌اش) در داستان کشف او دخالت نمی‌کرد، اما با وجود جنبه هیجان‌انگیز، داستان به خوبی روایت می‌شود.

The Hollywood Reporter | دن فینبرگ (80)

صمیمیت فوق العاده‌ای در سریال بی ‌ایمان 2020 وجود دارد زیرا، گاهی اوقات به معنای واقعی کلمه، شما را پشت پرده رها می‌کند. و در آن صمیمیت، که با تغییر کد زبان از ییدیش به انگلیسی به آلمانی تقویت شده‌است، و این‌گونه مینی سریال غیر مومن وجه انسانی زیادی پیدا می‌کند، این به علاوه عملکرد آسیب پذیر و سپس خشن هاس به من اجازه داد تا شروط دیگری را کنار بگذارم و شیفتگی را در این داستان گاه و بیگاه و اغلب الهام بخش بیابم.

تریلر مینی سریال Unorthodox

Time | جودی برمان (80)

طرح مینی سریال غیر مومن همیشه به اندازه شخصیت‌هایش قانع کننده نیست. محوریت محافظه‌کارانه در خط داستانی استی، که در آن به عنوان یک مرکز اجتماعی، منبع امید و در یک کلام به عنوان سرپناه شبانه عمل می‌کند، می‌تواند بسیار مفید واقع شود. با این حال، تا حد زیادی به لطف بازی‌های یکنواخت خوب، سازندگان آنا وینگر و الکسا کارولینسکی حالات احساسی دائماً در حال تغییر هر شخصیت را با دقتی نادر ارائه می‌دهند.

Vox.com | آلیسا ویلکلنسون (70)

گاهی اوقات به نظر می‌رسد که طرح سریال کوتاه غیر ارتدوکس کمی بیش از حد با دقت طراحی شده‌است تا شخصیت‌ها را به مکان‌هایی هدایت کند که بتوانند با یکدیگر روبرو شوند. در عین حال، این باعث می‌شود داستان سرایی مختصر و لذت بخشی به وجود بیاید.

RogerEbert.com | نیک آلن (50)

در حالی که سریال بی ‌ایمان 2020 دارای جزئیات فرهنگی غنی در ارائه این جامعه در ویلیامزبورگ است، نکته غم انگیزی که به آن می‌پردازد، همان است. در این داستان، دین به عنوان یک حکم زندگی بدون شادی ارائه می‌شود. این یک تصویر کاملا خوشایند است، چه کسی با آن موافق باشد یا نه، بیشتر این است که وقتی صحبت از ساخت یک دنیای چالش‌برانگیز یا مجموعه‌ای از شخصیت‌ها می‌شود، داستان را مسطح می‌کند و آزادی استیدیا را بیش از پیش آشکار می‌کند.

کلام آخر

بازیگران مینی سریال Unorthodox 2020

در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی مینی سریال غیر مومن پرداختیم. ژانر مینی سریال Unorthodox 2020 درام است. با بازی ستارگانی مانند شیرا هاس، جف ویلبوش، آمیت راهاو که می‌توان گفت هم در نظر منتقدان و هم تماشاگران سریال موفقی بوده. نظر شما در مورد داستان و شخصیت‌ها چه بود؟ چه امتیازی به سریال کوتاه غیر ارتدوکس می‌دهید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین پلازا درباره سریال کوتاه غیر ارتدوکس به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو