اجرای APK در ویندوز به چه شکل است؟ بهترین برنامه های این حوزه را بشناسید

اجرای APK در ویندوز به چه شکل است؟ بهترین برنامه های این حوزه را بشناسید


منبع: پلازا

58

1401/7/28

08:07


اجرای APK در ویندوز به چه شکل است؟ بهترین برنامه های این حوزه را بشناسید

جهت یادگیری اجرای APK در ویندوز با پلازا همراه باشید که در این مقاله قصد داریم نحو اجرای اپ و بازی های اندرویدی در ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

برای باز كردن فايل APK در کامپیوتر نیاز به انجام کارخاصی نخواهید داشت زیرا در این زمینه نرم افزار های خوبی عرضه شده اند که با نصب آنها میتوانید محیط شبیه سازی اندروید را در پی سی خود به وجود آورید. مابین تمام ابزار و روش هایی که در این زمینه میشناسید، پیشنهاد میشود گزینه هایی که برایتان آماده نموده ایم را بررسی کنید زیرا موارد درج شده از زوایای بسیاری جزو بهترین های جهان بوده اند که بی شک میتوانند بسیاری از نیازهای شما در این زمینه را پوشش دهد.

فهرست مطالب

اجرای APK در ویندوز

اگر بدنبال اجرای بازی های گرافیکی و یا اپ های اندرویدی در ویندوز هستید نیاز به یک نرم افزار جهت باز كردن فايل APK در کامپیوتر خواهید داشت. اگر جزو کاربران حرفه ای اندروید باشید بی شک به ذهن شما نیز رسیده است که از طریق کامپیوتر بتوانید فایل های اندروید را اجرا نمایید. در این زمینه راهکار هایی وجود داشته که طبق بررسی های پلازا در این خصوص میتوانید با نرم افزار های رابط که محیط اندروید را شبیه سازی میکنند آشنا شوید. در این زمینه بدون داشتن محدودیت و یا مشکلی میتوانید بازی و آپ هایی که مدنظر دارید را در این برنامه ها اجرا کنید.

چگونه فایل APK را روی کامپیوتر نصب کنیم؟

شاید از خود این سوال را بپرسید که آیا انجام اینکار در ویندوز ۱۰ و یا ۱۱ امکان پذیر است؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که سالیان سال است که از طریق نرم افزار های مختلف میتوانید این کار را انجام دهید. واژه شبیه سازی یک مفهوم کاربرپسند بوده که معنای اصلی آن به تقلید شبیه بوده زیرا با استفاده از شبیه سازی قرار است محیط مربوط به گوشی های اندرویدی را در کامپیوتر تقلید نمایید. در این زمینه میتوانید با یکسری ویژگی های کلیدی مواجه شوید که از اصلی ترین آنها میتوان به کیفیت بهتر و محیط وسیع تر اشاره داشت.

1. نرم افزار BlueStacks؛ برنامه های اجرای APK در ویندوز

1. نرم افزار BlueStacks برنامه های اجرای APK در ویندوز

نرم افزار BlueStacks یکی از محبوب و قدرتمند ترین گزینه های موجود در این عرصه بوده که با نصب و راه اندازی آن میتوانید به طیف وسیعی از ابزارهای مورد نیاز دسترسی داشته باشید. نرم افزار بلواستکس با درنظر گرفتن یک کیفیت عالی میتواند بازی های گرافیکی که مدنظر دارید را با بهترین کیفیت ممکن در معرض دید قرار دهد. در این زمینه هیچ مشکلی بابت اجرای بازی های دیتادار نخواهید داشت زیرا همان طور که گفته شد محیط این برنامه بطور کامل با پلتفرم اندروید در ارتباط بوده و الگوی شبیه سازی آن گوشی های اندرویدی بوده است.

نرم افزار BlueStacks از پلی استور و آپ های ضروری که کاربران به آن نیاز مبرم دارند پشتیبانی نمونه است که نیازی به نصب این موارد نخواهید داشت. امروزه نسخه و حالت های مختلفی از این نرم افزار ویندوزی عرضه شده است که اگر یک سرچ ساده در گوگل داشته باشید متوجه آن خواهید شد. این برنامه یکی از قدیمی ترین گزینه های موجود در این حوزه بوده است که به شما این امکان را میدهد تا بدون نیاز به گزینه های مشابه بتوانید نیاز خود را برطرف نمایید.

2. نرم افزار MeMU؛ نحوه باز کردن فایل های APK بر روی کامپیوتر

2. نرم افزار MeMU نحوه باز کردن فایل های APK بر روی کامپیوتر

نرم افزار MeMU یکی از قدرتمندترین شبیه ساز های جهان بوده که براساس ویژگی های سخت افزاری بسیار شکل گرفته است. با استفاده از این برنامه که به نسبت بلواسکین از محبوبیت بسیاری برخوردار نبوده میتوانید بسیاری از نیازهای خود از یک پلتفرم اندروید را در محیط ویندوز داشته باشید. سهم خوبی از نیاز کاربران به یک شبیه ساز اندروید توسط Memu پوشش داده شده است که در این میان میتوانید با ابزارهای خوبی سروکار داشته باشید.

یکی از اصلی ترین مزایای برجسته این نرم افزار که در سایت های جهانی به آن اشاره شده است سازگاری کامل برنامه با پردازنده های سخت افزاری مختلف نظیر اینتل و amd بوده که مابین این موارد از محدودیت های این چنینی کاملا بدور خواهید بود. رابط کاربری ساده به شما این امکان را میدهد تا بتوانید به آسانی ابزارهایی که نیاز دارید را پیدا کنید و یا بدون نیاز به آموزش بازی و برنامه های خود را نصب نمایید.سرعت بالا در اجرا و نصب در کنار پشتیبانی از سورس و سرویس های جهانی از دیگر ویژگی های این برنامه بوده که نباید آنرا ساده از دست داد.

3. نرم افزار Nox؛ دانلود نرم افزار اجرای APK در ویندوز

3. نرم افزار Nox دانلود نرم افزار اجرای APK در ویندوز

سومین نرم افزار این لیست Nox نام داشته است که این نرم افزار قدرتمند منحصرا برای بازی شکل گرفته که ویژگی و ابزارهای بسیاری را میتوانید در آن پیدا کنید. این برنامه با بکارگیری پیکسل بندی محیطی میتواند بازی های گرافیکی اندروید را بدون مشکل برای شما به نمایش بگذارد که در این بخش میتوان گفت که nox در اجرای گرافیکی بازی و حتی آپ های موجود از رقبای خود بهتر بوده است. فارغ از این مباحث شرکت سازنده این برنامه جهت جلب نظر کاربران جزییات ی که در اجرای بازی ها تاثیرگذار هستند را در برنامه پیاده سازی نموده که بطور مثال می‌توان به پشتیبانی از مدل و نسخه های مختلف پردازنده گرافیکی اشاره داشت.

4. نرم افزار ARChon؛ بهترین نرم افزارهای اجرای APK برای ویندوز

4. نرم افزار ARChon بهترین نرم افزارهای اجرای apk برای ویندوز

نرم افزار ARChon در زمینه نحوه باز کردن فایل APK بر روی کامپیوتر گزینه خوبی برای شما بوده که اینکار را در یک محیط ایمن و کاملا ایزوله شده انجام میدهد تا مشکلی برای فایل نصبی بوجود نیاید. استفاده از سبک و ویژگی های جدید در شبیه سازی اندروید سبب شده تا این نرم افزار از زوایای بسیاری مورد بررسی قرار گیرد که امروزه میتوان آنرا یکی از بهترین های این سبک دانست. با استفاده از این برنامه سهولت کاربری خوبی نیز داشته میتوانید بسیاری از بازی های گرافیکی که مدنظر دارید را بدون مشکل اجرا نمایید.

نوع فعالیت برنامه بدین شکل است که میتوانید آنرا در قالب یک افزونه روی مرورگر گوگل کروم نصب نمایید و امکان اجرای اپ و بازی های اندرویدی را به شکل سفارشی شده برای خود بوجود آورید. دقت داشته باشید که این نرم افزار بدلیل حیطه و سبک نوین خود شامل یکسری محدودیت ها در اجرا بوده که این مورد شاید اصلی ترین ضعف برنامه بشمار بیاید اما شمارا از دانلود و نصب برنامه های پرحجم بی نیاز میسازد. نحوه باز کردن فایل APK در رایانه توسط این ابزار کاملا ساده بوده که نیازی به آموزش نخواهید داشت.

سخن پایانی

جهت اجرای APK در ویندوز 4 روش و نرم افزار برای شما مطرح شد که در این زمینه بسته به نیاز خود میتوانید یکی از موارد را انتخاب کنید. 3 نرم افزار ابتدایی جزو بهترین های جهان بوده که امکان نمایش بازی های گرافیکی با کیفیت بالا را داشته اند. روش چهارم که یک رابط بوده در قالب یک افزونه کمکی در اختیار شما قرار میگرد که جهت باز كردن فايل APK در کامپیوتر نیازی به نصب برنامه نخواهید داشت اما این مورد شامل محدودیت هایی بوده که در توضیحات فوق به آن اشاره شده است. نظر شما در خصوص این مقاله چیست ؟ شما عزیزان میتوانید نظر خود در مورد توضیحات و یا برنامه های قرار گرفته را باما در میان بگذارید. اگر برنامه خوب دیگری نیز سراغ دارید میتوانید آنرا در بخش نظرات برای سایر کاربران ارسال نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو