بهترین نرم افزارهای تبدیل صدا به متن برای اندروید و آیفون + لینک دانلود

بهترین نرم افزارهای تبدیل صدا به متن برای اندروید و آیفون + لینک دانلود


منبع: پلازا

102

1401/7/30

15:17


بهترین نرم افزارهای تبدیل صدا به متن برای اندروید و آیفون + لینک دانلود

در عصر فناوری و ارتباطات، برنامه تبدیل ویس به متن از مفیدترین برنامه‌ها در زندگی روزمره ما هستند. اگر زمان کافی برای تایپ ندارید، از یک اپلیکیشن تبدیل صدا به متن استفاده کنید. تعداد زیادی نرم افزار تبدیل صوت به متن وجود دارد. که در ادامه بهترین برنامه های تبدیل گفتار به نوشتار یا تایپ صوتی را به شما معرفی خواهیم کرد.

همه ما در طول روز بخشی از زمان خود را به تایپ کردن اختصاص می‌دهیم، اما در برخی مواقع تایپ کردن بسیار وقت‌گیر است. بسیاری از افراد به واسطه شغل خود ممکن است زمانی را برای تایپ کردن نامه‌های اداری و یا مقالات مختلف صرف کنند. اما گاهی اوقات ممکن است زمان کافی و یا مهارت لازم را برای تایپ سریع نداشته باشیم. در این موقعیت یک برنامه تبدیل صدا به متن به کمک شما می‌آید و این مشکل را حل می‌کند. برنامه تبدیل ویس به متن از برنامه‌های ضروری هستند که هر فرد باید در موبایل یا کامپیوتر خود داشته باشد.

فهرست مطالب

بهترین برنامه های تبدیل ویس به متن

در این بخش، چند نرم افزار تبدیل ویس به متن اندروید و iOS را به همراه لینک دانلود آن‌ها به شما معرفی می‌کنیم. اگر به دنبال برنامه ای که ویس را تایپ کند، هستید، حتما برنامه های تبدیل صوت به متن زیر را امتحان کنید. در ادامه مقاله تبدیل ویس به متن گوگل باما همراه باشید که به گزینه های خوبی در این خصوص اشاره شده است.

1. برنامه تبدیل ویس به متن Speechnotes

برنامه تبدیل ویس به متن / اپلیکیشن تبدیل صدا به متن

برنامه Speechnotes یکی از بهترین اپلیکیشن های تبدیل صدا به متن است که قادر به ضبط علائم نگارشی نیز هست. این بدان معناست که شما در حین ضبط می‌توانید با گفتن نام علائم نگارشی مانند ویرگول، در متن خود ویرگول قرار دهید.شاید بتوان گفت این نرم افزار تبدیل ویس به متن، دقیق ترین نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار در زبان های مختلف است.  این برنامه مانند یک دفترچه یادداشت است که به جای نوشتن در آن می‌توانید صدای خود را از گفتار به نوشتار تبدیل کنید. رابط کاربری اپلیکیشن Speechnotes بسیار ساده بوده و تنها با کلیک بر روی میکروفون می‌توانید صحبت خود را آغاز کنید و در نهایت نیز متن گفتاری خود را به حالت نوشتاری تحویل بگیرید.

از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار تبدیل صوت به متن گوشی، می‌توانیم به مواردی چون سرعت بالا در تبدیل گفتار به نوشتار، قابلیت ادامه تبدیل گفتار به نوشتار پس از یک وقفه طولانی، عدم نیاز به اینترنت، دارا بودن فونت‌های مختلف و ذخیره کلمات پرکاربرد اشاره کنیم. برنامه Speechnotes یکی از بهترین ابزارهای تبدیل صوت به متن در کامپیوتر و تلفن همراه است. این برنامه یک وبسایت نیز دارد که با آن می‌توانید بدون نیاز به نصب برنامه از طریق مرورگر از امکاناتی مثل تبدیل ویس به متن فارسی استفاده کنید.

Speechnotes یک نرم افزار تبدیل صوت به متن خوب و مفید بوده است که براساس ویژگی های بسیار آن با خیال آسوده میتوانید فایل های صوتی که مدنظر دارید را به متن تبدیل نمایید. در این زمینه ویژگی و قابلیت های بسیاری در برنامه بکارگیری شده است که اگر بدنبال آنها هستید پیشنهاد میشود نسخه رسمی برنامه Speechnotes که در ادامه لینک دانلود آن برایتان قرار گرفته است را از دست ندهید. مزایا و ویژگی های رایگان این اپ قطعا در مواقع بسیاری برای شما مفید خواهند بود.

دانلود برنامه تبدیل صدا به متن Speechnotes برای اندروید

2. اپلیکیشن تبدیل صدا به متن ioType

نرم افزار تبدیل صوت به متن / برنامه تبدیل گفتار به نوشتار

برنامه تبدیل صوت به نوشته فارسی ioType نیز یکی دیگر از بهترین برنامه‌های فارسی تبدیل صوت به متن است که با سرعت و دقت بالا می‌تواند صدای شما را به متن تبدیل کند. رابط کاربری این برنامه تبدیل صدا به متن فارسی، بسیار ساده است و بدون دردسر می‌توانید صدای خود را به متن نوشتاری تبدیل کنید.

از ویژگی‌های کاربردی این اپلیکیشن تبدیل صدا به متن اندروید، می‌توانیم به مواردی از جمله ذخیره سازی متن، رعایت علائم نگارشی، قابلیت همگام سازی نسخه اندروید و نسخه دسکتاپ و قابلیت ذخیره فایل صوتی در فرمت WAV، فرمت MP3 و OGG به متن نوشتاری اشاره کنیم. این برنامه فارسی تبدیل صدا به متن برای سیستم عامل اندروید و کامپیوتر در دسترس است و با استفاده از آن به راحتی می‌توانید صدای خود را به متن نوشتاری تبدیل کنید. البته این اپ تبدیل گفتار به نوشتار فارسی آفلاین نیست و باید برای استفاده از آن به اینترنت متصل باشید.

این برنامه تبدیل ویس به متن تنها برای پلتفرم اندروید عرضه شده است که با استفاده از آن میتوانید بسیاری از موارد مهم در زمینه تایپ را مدنظر داشته باشید. پشتیبانی از علائم نگارشی در کنار سفارشی سازی بخش های مختلف برنامه به شما این امکان را میدهد تا بتوانید در محیطی پیشرفته بدنبال پوشش دادن نیازهای خود باشید. رابط کاربری ساده این برنامه میتواند شمارا از هرگونه نیاز به آموزش و راهنما دور نماید که در ادامه میتوانید این برنامه را برای اندروید دریافت کنید.

دانلود برنامه ioType برای اندروید

3. اپلیکیشن تبدیل صدا به متن SpeechTexter

نرم افزار تبدیل صوت به متن / برنامه تبدیل گفتار به نوشتار

نرم افزار تبدیل صوت به متن SpeechTexter نیز یک نرم افزار کاربردی برای تبدیل صدا به متن است که هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین در دسترس کاربران اندروید است. این برنامه تبدیل گفتار به نوشتار نیز مانند سایر برنامه‌های معرفی شده دارای قابلیت تبدیل صدا به متن است و این کار را با دقت بالا انجام می‌دهد. برنامه SpeechTexter از 60 زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا ایمیل‌ها و پیام‌های کوتاه خود را خیلی سریع توسط این برنامه بنویسید. این برنامه تبدیل صدا به متن انگلیسی کاربردی در هنگام تبدیل صدا به متن می‌تواند علائم نگارشی را نیز رعایت کرده و آن‌ها را در متن پیاده کند.

رابط کاربری برنامه SpeechTexter نیز بسیار ساده است و برای کار با آن تنها کافی است زبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه میکروفون ضربه بزنید و شروع به صحبت کنید. ضبط صدا با این برنامه هیچگونه محدودیت زمانی ندارد و به شما کمک می‌کند علاوه بر متن‌های کوتاه بتوانید متن‌های بلندی چون مقاله را نیز از طریق SpeechTexter بنویسید. این تبدیل گفتار به نوشتار فارسی آفلاین یکی از پرسرعت‌ترین برنامه های تبدیل صوت به متن است که کاربران و طرفداران بسیاری دارد.

SpeechTexter به نسبت گزینه های دیگر در سطح بهتری قرار داشته است که امروزه به عنوان یکی از بهترین برنامه تبدیل صدا به متن شناخته شده است. فعالیت با این برنامه به دو روش انجام میگیرد که آنلاین و آفلاین بوده است. با راه اندازی این اپ بیش از 60 زبان زنده دنیا برای تایپ فعال خواهد شد که تنها چیزی که نیاز خواهید داشت یک صوت بوده که با پخش آن در نزدیکی گوشی روند تایپ آغاز خواهد شد. در ادامه میتوانید به لینک دانلود SpeechTexter دسترسی داشته باشید.

دانلود برنامه SpeechTexter برای اندروید

4. برنامه تایپ صوتی بگو مینویسه

برنامه تایپ صوتی / برنامه تبدیل صدا به متن

برنامه تایپ صوتی ایرانی بگو مینویسه یکی از برنامه‌های کاربردی و جذاب برای تبدیل گفتار به نوشتار فارسی است. این تبدیل فایل صوتی به متن فارسی رایگان با دقت بالا و بدون غلط و خطا، تبدیل صدا به متن فارسی را انجام می‌دهد. رابط کاربری اپلیکیشن بگو فارسی مینویسه بسیار ساده طراحی شده است و برای کار با آن تنها کافی است دکمه ضبط صدا را انتخاب کرده و شروع به صحبت کنید تا این نرم افزار تبدیل فایل صوتی فارسی به متن، صدای شما را به یک متن فارسی تبدیل کند.

سرعت و دقت بالا، امکان استفاده آفلاین، درصد خطای بسیار پایین از ویژگی‌های کاربردی برنامه تبدیل صوت به متن بگو مینویسه است. ویژگی جالب دیگر این برنامه این است که پس از تبدیل گفتار به نوشتار می‌توانید متن تایپ شده را کپی کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن تایپ صوتی برای سیستم عامل اندروید به صورت کاملا رایگان در دسترس است.

در لیست برنامه تایپ صوتی دیدن نام یک برنامه ایرانی قطعا میتواند حس خوبی را به شما منتقل نماید زیرا از بابت تایپ صحیح و درست کلمات خیالتان راحت خواهد بود. پوشش حوزه وسیعی از کلمات توسط این برنامه به شما این قابلیت را میدهد تا با خیال آسوده بتوانید از آن در مکان و محیط های مختلف استفاده کنید. فارغ از این مووع بدنیست بدانید که برنامه بگو مینویسیه از زبان های دیگر نیز پشتیبانی میکند که با خیال آسوده میتوانید از آن استفاده نمایید.

دانلود اپلیکیشن تایپ صوتی بگو مینویسه برای اندروید

برنامه های تبدیل صدا به متن برای آیفون

در این قسمت برنامه های تبدیل ویس به متن برای سیستم‌عامل iOS را برای شما معرفی می‌کنیم.

1. برنامه تبدیل صدا به متن Speech to Text : Voice to Text

اپلیکیشن تبدیل صدا به متن / نرم افزار تبدیل صوت به متن

اپلیکیشن تبدیل گفتار به متن تایپ شده Speech to Text : Voice to Text نیز یکی از بهترین نرم افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار فارسی است که کاربران فعال بسیاری دارد. این برنامه می‌تواند با سرعت بالا صدای شما را به متن تبدیل کرده و آن را ذخیره کند. از ویژگی‌های کاربردی برنامه Speech to Text : Voice to Text می‌توانیم به قابلیت تشخیص گفتار و تایپ، دقت بالا، عدم نیاز به اینترنت، رابط کاربری ساده، چند زبانه بودن و اشتراک گذاری آن از طریق ایمیل اشاره کنیم.

بنابراین اگر به دنبال یک برنامه کاربردی تبدیل صوت به متن هستید، برنامه Speech to Text : Voice to Text گزینه بسیار خوبی برای شماست. این برنامه برای سیستم عامل iOS در دسترس است.

انتخاب یک نرم افزار تبدیل ویس به نوشته در پلتفرم آیفون کار دشواری بوده است که در این میان برنامه Speech to Text : Voice to Text با دارا بودن ویژگی های بسیار توانسته نیاز کاربران بسیاری را در این زمینه پوشش دهد. بدنیست بدانید که این برنامه از زبان شیرین پارسی نیز پشتیبانی میکند که در این میان محدودیت و یا مشکلی از این بابت نخواهید داشت. در ادامه میتوانید لینک دانلود این برنامه را در اختیار داشته باشید که نسخه رسمی اپ در سایت اپ استور بوده است.

دانلود اپلیکیشن تایپ صوتی Speech to Text : Voice to Text برای iOS

2. برنامه تایپ صوتی Rev Voice Recorder

برنامه تبدیل گفتار به نوشتار / برنامه تایپ صوتی

اپلیکیشن تایپ صوتی Rev یک سرویس ضبط صدا ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد فایل‌های صوتی را به صورت رایگان در آیفون خود ضبط و ایجاد کنید. پس از انتخاب فایل‌های صوتی که می‌خواهید، می‌توانید آن‌ها را مستقیماً از برنامه ضبط صدا به Rev ارسال کنید. سپس این برنامه تایپ صوتی فارسی ایفون، آن‌ها را به متن تبدیل می‌کند. متن‌های Rev سریع و دقیق هستند و توسط متخصصان انسانی با دقت 99 درصد انجام می‌شوند. اگر به متن‌هایی با کیفیت بالا نیاز دارید که آماده انتشار یا استفاده در یک محیط حرفه ای هستند، اپلیکیشن تایپ صوتی Rev’s Voice Recorder بهترین گزینه است.

امروزه تبدیل صوت به متن فارسی در پلتفرم آیفون یک دغدغه برای کاربران تبدیل شده است زیرا اپ و گزینه های بسیاری در این زمینه وجود داشته که نمیتوان به تمامی آنها اطمینان نمود. برنامه Rev’s Voice Recorder گزینه ای قابل اعتماد و شناخته شده در این زمینه بوده است که از ویژگی های بسیاری برخوردار بوده و همین مورد سبب شده تا میل کاربران به استفاده از این اپ بیشتر از باقی موارد باشد. امروزه برنامه Rev’s Voice Recorder تنها برای پلتفرم آیفون عرضه شده است که در ادامه لینک دانلود آن برای شما عزیزان قرار گرفته است.

دانلود Rev Voice Recorder برای iOS

3. برنامه تبدیل صدا به متن Temi

برنامه تبدیل ویس به متن / اپلیکیشن تبدیل صدا به متن

اپلیکیشن تبدیل صدا به متن Temi Record and Transcript تبدیل صدا به متن را به صورت زنده و بی‌درنگ هنگام ضبط ارائه می‌دهد. تبدیل گفتار به نوشتار فارسی در ایفون توسط فناوری تشخیص گفتار در کلاس جهانی هوش مصنوعی با دقت 80-85 درصد ارائه می‌شود. تبدیل ویس به متن فارسی در آیفون به سادگی در دسترس است. می‌توانید به متن‌های نهایی دسترسی داشته باشید و برای بهبود دقت و به‌دست آوردن قابلیت‌های دانلود و اشتراک‌گذاری، برنامه تبدیل ویس به متن برای ایفون را دانلود کنید.

تمی یکی دیگر از گزینه های قدرتمند در لیست اپلیکیشن تبدیل صدا به متن بوده که از ویژگی های بسیاری نظیر دقت شناخت کلمات برخوردار بوده است. پشتیبانی از زبان فارسی در این برنامه سبب شده تا کاربران فارسی زبان بسیاری برای تبدیل صدا به متن به سراغ این گزینه بیایند. رابط کاربری ساده در کنار سرعت بالا در شناسایی کلمات از دیگر ویژگی های این برنامه بوده است که در ادامه میتوانید به لینک دانلود آن دسترسی داشته باشید.

دانلود Temi برای iOS

4. Evernote برنامه تبدیل گفتار به متن

برنامه تبدیل گفتار به نوشتار / برنامه تایپ صوتی

برنامه Evernote یک برنامه یادداشت برداری است که قابلیت‌های ساده گفتار به متن را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید صدا را مستقیماً در برنامه ضبط کنید و فناوری هوش مصنوعی به طور خودکار متنی از صحبت شما تولید می‌کند. اگر از Evernote برای مرتب نگه داشتن یادداشت‌ها و اسناد خود استفاده می‌کنید، این گزینه عالی است. با این حال، کیفیت فناوری گفتار به نوشتار تا حدودی پایین است و Evernote را به گزینه بهتری برای استفاده شخصی تبدیل می‌کند.

اگر بدنبال یک برنامه تبدیل گفتار به متن قدرتمند هستید پیشنهاد میشود که ویژگی و مزایای برجسته Evernote را مطالعه کنید. یکی از قدرتمند ترین گزینه های عرضه شده در این لیست همین مورد بوده که شناسایی کلمات را به صورت خودکار انجام میدهد. مرتب سازی متون در کنار امکان افزودن یادداشت از اصلی ترین ویژگی های این برنامه بوده است. با استفاده از Evernote میتوانید متون بدست آمده خود را در شبکه و پیام رسان های مختلف به اشتراک بگذارید.

این نرم افزار تبدیل صوت به متن، یک برنامه یادداشت برداری قوی است که مدت‌ها‌ است برای یادداشت برداری و اشتراک گذاری فایل توصیه شده است و بهتر از همه این است که می‌توانید از صدای خود برای تایپ کردن استفاده کنید. می‌توانید یادداشت‌ها را به اشتراک بگذارید، تصاویر را حاشیه نویسی کنید، و در یادداشت‌ها با دیگران همکاری داشته باشید. اگر فقط به یک تبدیل صدا به متن نیاز دارید، نرم افزار تبدیل ویس به متن Evernote برای آن مناسب است. اگر هم برای کسب و کار یا مدرسه به یک برنامه یادداشت برداری و پردازش کلمه قوی نیاز دارید، Evernote واقعا عالی است.

دانلود Evernote برای iOS

5. نرم افزار تبدیل صوت به متن Dragon Anywhere

برنامه تبدیل ویس به متن / اپلیکیشن تبدیل صدا به متن

کمپانی Nuance Communications سال‌هاست که مجموعه اپ های تبدیل گفتار به نوشتار Dragon خود را می‌سازد، و آن‌ها واقعاً در بهبود آن در طول زمان کار بزرگی انجام داده‌اند. Dragon Anywhere نسخه موبایلی نرم افزار Dictate پرچمدار آن است که کارها را آسانتر کرده است.

اپ Dragon Anywhere در ابتدا یک سایت تبدیل صوت به نوشتار فارسی رایگان بوده است که خوشبختانه شرکت سازنده آن با طراحی برنامه اش توانست میل کاربران به استفاده از برنامه خود را افزایش دهد. امروزه برنامه Dragon Anywhere برای پلتفرم آیفون در دسترس بوده است که با خیال آسوده میتوانید متون خود را به صورت آنلاین در سرویس های ابری به اشتراک بگذارید. رابط کاربری ساده و عرضه رایگان از دیگر ویژگی های این برنامه بوده است.

شما نه تنها می‌توانید با Dragon Anywhere صحبت کنید و فوراً کلمات را یادداشت کنید، بلکه می‌توانید دیکشنری خود را ویرایش یا سفارشی کنید و در فایل‌های خود جستجو کنید. شما می‌توانید تمام یادداشت‌ها و فایل‌های خود را در بسیاری از برنامه‌های ذخیره سازی ابری مانند iCloud یا Dropbox آپلود کنید که دسترسی به همه فایل‌هایتان را در دستگاه‌هایتان آسان می‌کند. دانلود این اپ تبدیل گفتار به نوشتار رایگان است، اما برای باز کردن تمام ویژگی‌های مفید، هزینه اشتراکی وجود دارد.

دانلود Dragon Anywhere برای iOS

6. برنامه تبدیل صدا به متن Just press record

برنامه تبدیل گفتار به نوشتار برنامه تایپ صوتی/

اگر بخواهید افکار سریع خود را به صورت نوشتاری داشته باشید، اپلیکیشن تایپ صوتی Just Press Record به شما امکان می‌دهد هر چیزی را که می‌خواهید ضبط کنید و آن را به متن تبدیل کنید. شما می‌توانید انتخاب کنید که فایل‌های خود را به صورت محلی یا در iCloud ذخیره کنید تا همه دستگاه‌های شما بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و محدودیت زمانی برای ضبط وجود نداشته باشد. به علاوه، در صورت استفاده از اپل واچ، حتی می‌توانید با یک ضربه صدا را ضبط کنید.

نکته جالب در مورد Just Press Record این است که می‌توانید از میکروفون داخلی دستگاه خود استفاده کنید یا از یک میکروفون خارجی که از طریق درگاه لایتنینگ وصل شده است استفاده کنید. این باعث می‌شود که این اپ تبدیل گفتار به نوشتار ابزاری عالی برای پادکسترها باشد. این نرم افزار تبدیل ویس به متن رایگان است و به شما امکان می‌دهد هر ماه 20 دقیقه تماس تلفنی را به صورت رایگان ضبط کنید. اگر می‌خواهید تماس‌هایتان را به متن تبدیل کنید یا برای زمان بیشتری ضبط کنید، باید هزینه اپ تبدیل گفتار به نوشتار را بپردازید.

اگر شما عزیزان از ربات تلگرام تبدیل ویس به متن توسط برخوردار هستید میتوانید در بخش نظرات باما در ارتباط باشید و گزینه های پیشنهادی خود را در این باره برای ما ارسال کنید. در این لیست برنامه برتر تبدیل ویس به متن برای انگلیسی از دید خود را برای ما ارسال کنید که نظرات شما در افزایش سطح کیفی مقاله تاثیرگذار خواهد بود.

دانلود Just press record برای iOS

سخن پایانی

مقاله مربوط به تبدیل ویس به متن فارسی در آیفون و اندروید به پایان رسید که در این زمیان به گزینه های خوبی در این خصوص اشاره شد که پیشنهاد میشود نظر خود را در مورد این مقاله باما در میان بگذارید. نظر شما درباره برنامه تبدیل ویس به متن چیست؟ آیا تا کنون تجربه استفاده از بهترین ابزارهای تبدیل صوت به متن در گوشی و یا کامپیوتر که در این مقاله معرفی شده اند را داشته‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش ارسال دیدگاه با پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو