آموزش غیر فعال کردن دانلود خودکار در تلگرام اندروید، ویندوز و آیفون

آموزش غیر فعال کردن دانلود خودکار در تلگرام اندروید، ویندوز و آیفون


منبع: پلازا

44

1401/9/5

08:13


آموزش غیر فعال کردن دانلود خودکار در تلگرام اندروید، ویندوز و آیفون

تلگرام یکی از محبوب ترین پیام رسان های شناخته شده است. این برنامه اجتماعی به شما امکان دانلود و آپلود فایل تا 2 گیگابایت را میدهد. به محض ورود به تلگرام به دلیل تنظیمات پیش فرض دانلود از کانال و گفتگو هایی که مشاهده میکنید آغاز میشود. جهت غیر فعال کردن دانلود خودکار در تلگرام میتوانید مسیر زیر را دنبال کنید. با پلازا همراه باشید.

برای لغو دانلود خودکار تلگرام نیازی به طی کردن مسیر دشواری نخواهید داشت بلکه با استفاده از چند مرحله ساده میتوانید لغو پخش خودکار ویدیو در تلگرام برای پلتفرم های مختلف نظیر اندروید و ویندوز و آیفون را انجام دهید. در صورتی که نیازی به لغو نشدن دانلود خودکار دارید باید بدانید که فعال بودن این بخش میتواند سهم عظیمی از اینترنت شمارا دربر بگیرید که این مورد بسته به گروه هایی که در آن عضور هستید نیز خواهد داشت.

فهرست مطالب

غیر فعال کردن دانلود خودکار در تلگرام

زمانی که قصد ورود به یک کانال یا گروه را داشته باشید، مطالب جدیدی که در آنها قرار میگیرد به صورت ناخواسته دانلود میشود که در این میان اگر مشکل اینترنت دارید باید سریعا بدنبال راهی برای آن باشید. اگر اینکار را برای دفعات بعدی قرار دهید باید بدانید که سهم عظیمی از پهنای باند خود را از دست خواهید داد. برای لغو دانلود خودکار تلگرام راهی اندیشیده شده است که با ورود به تنظیمات میتوانید روند دانلود خودکار در بخش های مختلف تلگرام خود را مسدود کنید. در ادامه مقاله مربوط به روش لغو پخش خودکار ویدیو در تلگرام باما همراه باشید.

آموزش غیر فعال کردن دانلود خودکار در تلگرام آیفون

آموزش غیر فعال کردن دانلود خودکار در تلگرام آیفون

در دنیای امروزی با توجه به هزینه های بالای خرید تلگرام در کشورمان بسیاری از افراد بدنبال مدیریت و جلوگیری از سو استفاده از اینترنت شان هستند. حال طبق آموزشی که در ادامه برای شما عزیزان قرار گرفته است میتوانید این مشکل را برای همیشه حل و فصل کنید.

برای جلوگیری از دانلود خودکار عکس تلگرام در گوشی های آیفون میتوانید از مسیر زیر اینکار را انجام دهید:

  • ابتدا وارد تلگرام خود شوید.
  • سپس وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  • حال وارد بخش Data and Storage شوید و بدنبال گزینه ای بنام Automatic Media Download باشید.
  • با وارد شدن به بخش Automatic Media Download میتوانید کانال و گروه و حتی گفتگو های خصوصی که داشته آید را مشخص کنید که دانلود خودکار روی آنها اعمال شود یا خیر. بدنیست بدانید که در این زمینه میتوانید فایل های دانلودی را مشخص کنید بطور مثال با وارد شدن به هر کانال فقط تصاویر جدید آن دانلود شود و از دانلود ویدیو و صوت جلوگیری شود.

با استفاده از روش فوق دیگر مشکلی بابت جلوگیری از دانلود خودکار تلگرام آیفون نخواهید داشت زیرا این مورد میتواند تمام دانلود های خودکاری که تا کنون برای شما در گوشی آیفون رخ میداد را مسدود نماید و فقط مواردی که نیاز دارید دانلود شوند.

جلوگیری از دانلود اتوماتیک موزیک تلگرام اندروید

جلوگیری از دانلود اتوماتیک موزیک تلگرام اندروید

رابط کاربری ساده و دوست داشتنی تلگرام سبب خواهد شد تا در پلتفرم های مختلف مشکلی بابت یادگیری ابزارها نداشته باشید. این مورد بدین معنی است که اگر تا کنون د پلتفرم اندروید فعالیت داشتید ، مشکلی در گزینه های دیگر نظیر ویندوز و آیفون نخواهید داشت زیرا تمامی موارد موجود در پلتفرم های نام برده یکسان بوده است. حال برای جلوگیری از بروز مشکل روند غیرفعال دانلود خودکار به زبان فارسی ا برای شما شرح می‌دهیم.

  • برای شروع وارد اکانت تلگرام خود شوید. حال روی سه خط موجود در بالای برنامه سمت چپ کلیک کنید.
  • وارد پنجمین گزینه از آخر یعنی تنظیمات شوید.
  • بدنبال گزینه ای بنام داده ها و ذخیره سازی باشید.
  • با وارد شدن به این بخش و سپس رفتن به بخش دانلود خودکار رسانه ها میتوانید مشخص کنید که دانلود خودکار برای چه کانال و گفتگو هایی فعال باشد یا خیر و یا بطور کل آنرا غیرفعال کنید. دوستان عزیز غیرفعال کردن این مورد به معنی دانلود نشدن فایل ها نخواهد بود، شما با کلیک بر روی فایل مورد نظر میتوانید دانلود آنرا آغاز کنید.

در خصوص جلوگیری از باز شدن خودکار فیلم تلگرام باید بدانید که این مورد به صورت پیشفرض در تمام پلتفرم های تلگرام فعال بوده است که با یکبار غیرفعال سازی آن میتوانید از روند هدر رفتن اینترنت خود جلوگیری کنید.

مدیریت دانلود در تلگرام دسکتاپ

مدیریت دانلود در تلگرام دسکتاپ

با دانستن اینکه چگونه دانلود خودکار تلگرام را ببندیم میتوانید مدیریت بهتری را روی فایل های مشاهده شده داشته باشید. در این میان طبق روش زیر که برای پلتفرم ویندوز درنظر گرفته شده است میتوانید به مشکل خود در خصوص غیرفعال کردن دانلود خودکار تلگرام پایان دهید. ناگفته نماند که این روش به نسبت موارد فوق کمی متفاوت بوده است که پیشنهاد میشود مارا در ادامه دنبال کنید:

  • ابتدا وارد تلگرام خود شوید.
  • سپس با کلیک برروی سه خط بالای برنامه وارد بخش تنظیمات یا همان Advanced شوید.
  • حال بدنبال گزینه ای بنام Automatic media download باشید.
  • با وارد شدن به بخش Automatic media download میتوانید محدودیت های دانلود روی نسخه ویندوز را ایجاد کنید. ناگفته نماند که در این بخش میتوانید دانلود خودکار را با محدودیت حجمی ذخیره سازی کنید تا فایل هایی که نیاز دارید دانلود شوند طبق حجمی که برایشان مشخص کرده اید دریافت و ذخیره سازی شوند.

مزایای غیرفعال کردن دانلود خودکار رسانه در تلگرام

با پایان مبحث اینکه چگونه پخش خودکار تلگرام را فعال کنیم حال تصمیم داریم 3 مورد از اصلی ترین دلایلی که در خصوص مزایای اینکار وجود داشته است را برایتان معرفی کنیم:

  • داده های اینترنت شما بطور کلی ذخیره میشوند و از هدر رفتن آن جلوگیری خواهد شد که این مورد با توجه به محدودیت اینترنت در کشورمان یک امر ضروری بوده است.
  • حافظه داخلی و کارت اس دی شما با موارد ناخواسته پر نخواهد شد و در واقع از هنگ کردن گوشی جلوگیری خواهید نمود.
  • بی شک غیرفعال سازی دانلود خودکار میتواند شمارا با یک تلگرام روان و پرسرعت مواجه کند.

سخن پایانی

آموزش غیر فعال کردن دانلود خودکار در تلگرام به پایان رسید که در این میان روش غیرفعال سازی برای پلتفرم های اندروید و ویندوز و آیفون را بطور جداگانه شرح داده ایم. اگر در مورد مقاله لغو دانلود خودکار تلگرام سوالی ذهن شمارا درگیر کرده است میتوانید در بخش نظرات باما همراه باشید و سوالات خود را با کارشناسان پلازا در میان بگذارید. همچنین پیشنهاد میشود نظرات و تجربیات خود در خصوص لغو پخش خودکار ویدیو در تلگرام را بیان کنید که اینکار سبب رشد بهتر مقاله در میان کاربران خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو