تحقیق درباره هفته وحدت و پیام آن ✳️ + علت نامگذاری

منبع: ماگرتا

22

1401/9/9

02:47


تحقیق درباره هفته وحدت : یکی از زیباترین واژه‌ها، واژه وحدت و برادری است. برادری و وحدتی که پیامبر در رسالت خود به ارمغان آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره روز درختکاری

تحقیق درباره هفته وحدت

اطلاعاتی درباره هفته وحدت

پیامبر خدا مهاجرین و انصار را به میثاق اخوت و عقد برادری فرا خواند و سنگ بنای اتحاد و همبستگی اسلامی نهاد شد و ارزش‌های متعالی اسلامی و برادری و اتحاد جانشین ارزش‌های جاهلی شد. پیامبر اکرم (ص) بر اساس آیات قرآن کریم جوامع اسلامی را پرهیز از تفرقه و تشکیل امت واحده در سایه عبودیت الله دعوت کرد و مسلمانان نیز با یک دیگر متحد شدند و بر دشمنان خود چیره شدند و فتح و پیروزی را به آغوش کشیدند.

مستکبران و استعمار گران با نقشه‌ها و توطئه‌های شوم در کشور اسلامی مانع شکل‌گیری وحدت سیاسی جوامع اسلامی شدند و طرح تفرقه به ستیز با اندیشه وحدت پرداختند.

اما به لطف خداوند و با انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی رحمه الله بار دیگر اندیشه تقریب میان مذاهب و وحدت سیاسی میان جوامع اسلامی احیا شد و بوجود آمدن وحدت اسلامی نشان دهنده این است که ایران منادی راستین وحدت در جهان است.

کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی یکی از بزرگ‌ترین وحدت مسلمان و ارزنده‌ترین همایش جهانی برای اندیشمندان مذاهب اسلامی است که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار می‌شود و دستاوردهای مهمی به همراه داشته است.

علت نام گذاری هفته وحدت

فاصله میان ۱۲ ماه ربیع الاول سالگرد ولادت پیامبر بر اساس روایات اهل سنت و ۱۷‌ ماه ربیع الاول ولادت پیامبر خدا بر اساس روایات اهل شیعه از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

هدف اصلی از این نام گذاری ضرورت همبستگی جهان اسلام به خصوص در این زمان پر از فتنه و آشوب و جلوگیری از تقویت تعصب نژادی، قوی و تحریکات تعصبات فرقه‌ای یا شیعه و سنی است. آنچه که در وحدت سنی و شیعه مهم است دور شدن و دفع مسائل اختلافی، تکیه بر مشترکات و مبنا قرار دادن آن‌ها در تعامل با یک دیگر است.

سخنان رهبران انقلاب درباره وحدت اسلامی

حضرت امام خمینی(ره) یک روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند:

«ما با مسلمین اهل تسنن یکی هستیم؛ واحد هستیم که مسلمان و برادر هستیم. اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه بین ما مسلمان‌ها بشود، بدانید که یا جاهل هستند یا از کسانی هستند که می‌خواهند بین مسلمانان اختلاف بیندازند. قضیه شیعه و سنی اصلًا در کار نیست، ما همه با هم برادریم»(صحیفه امام، ج6، ص133 )

مقام معظم رهبری در خصوص هفته وحدت و لزوم اتحاد مسلمانان می‌فرماید:

«این هفته وحدت، این هفته مشترک الاحترام بین مسلمین را قدر بدانید، همه سعی کنند وحدت و اتحاد نیروها و در یک جبهه قرار گرفتن نیروهای مسلمین را که رمز سعادت و مایه سربلندی مسلمین و بزرگ‌ترین حربه ملت‌ها در مقابل استکبار جهانی است مغتنم بشمارند و قدر بدانند»(مقاله «وحدت اساس اسلام»، نشریه راه مردم، 3/2/84)

ضرورت وجود هفته وحدت

در زمانی که دشمنان اسلام تمام تلاش خود را برای مبارزه و مقابله با اسلام به کار بسته و با صراحت کامل اعلام می‌کند که جهان اسلام در قرن بیست و یکم یکی از مهم‌ترین میدان‌های زورآزمایی سیاست خارجی آمریکاست و تقابل اصلی آینده جوامع بشری برخورد فرهنگ اسلامی و فرهنگ غربی است به طور کلی تاکید بر مسائل تفرقه اهل سنت و شیعه کار منطقی نیست.

مقالات پیشنهادی:
انشا در مورد همدلی و همیاری
و
انشا در مورد روز قدس

✅ به پایان تحقیق درباره هفته وحدت رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه داشتید حتما آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو