تحقیق در مورد مهرورزی کلاس دوم ⚜️ + احادیث مرتبط

منبع: ماگرتا

256

1401/9/9

18:25


تحقیق در مورد مهرورزی کلاس دوم ابتدایی : مهرورزی یکی از اصول تربیت است که همواره باید به آن توجه شود. در واقع مهر و محبت یکی از عوامل تداوم حیات انسان است و جنبه مثبتی بر روی زندگی می‌گذارد و کمک می‌کند تا در برابر دشواری‌ها و سختی‌های زندگی با محبت کردن به یک دیگر مقاوم باشیم و صبر خود را افزایش دهیم.

اما مهرورزی در میان نسل امروز به دلیل غفلت والدین در میان کودکان بسیار کم است و فرزندان امروز گرفتار گرسنگی‌های عاطفی هستند و کسی برای رفع آن اقدام نمی کند، تشنه مهرورزی پدر و مادر هستند اما کسی برای رفع تشنگی آن‌ها کاری نمی کند. در ادامه بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: انشا در مورد عشق

تحقیق در مورد مهرورزی کلاس دوم

نقش پدر و مادر در مهرورزی

آیات بسیاری در قرآن و احادیث و روایات متعددی به پدر و مادرها سفارش کرده اند که به کودکان خود محبت کنند. در واقع مهرورزی یک تکلیف برای پدر و مادرها است. پدر و مادرها باید همواره در طول روز به فرزند خود محبت کنند و با کلام زیبا و پسندیده با آن‌ها صحبت نمایند و آن‌ها به الفاظ زیبا صدا بزنند تا خلع عاطفی فرزندان پر شود و هیچ گاه دچار کمبود عاطفی نشوند.

بر اساس یک آمار پدر و مادرهایی که به فرزندان خود مهرورزی داشته اند فرزندان آن‌ها نیز در طول زندگی خود موفق‌تر بوده است.

نقش معلم مهرورزی

محبت به کودکان در اوایل سال تحصیلی باید به گونه‌ای باشد که وابستگی او را به مادر کم کند و او را به مدرسه علاقمند نماید. محبت به همه کودکان به یک اندازه و به دور از تبعیض باشد.

همچنین بر معلم نیز ضروری است که شاگردانش را از اخلاق زشت و ناپسند بازدار و مراقب باشد تا سخنان بیهوده و ناپسند بر زبان آن‌ها جاری نشود در واقع یک معلم باید با استفاده از مهرورزی شاگردانش را راهنمایی کند.

احادیث درباره مهر ورزی

امام علی(ع) فرمودند: حَسِّن خُلقَكَ یخَفِّفِ اللّه‏ُ حِسابَكَ
اخلاقت را خوب کن تا خداوند حسابت را آسان گرداند.

امام رضا(ع) فرمودند: أحسن الناس إیماناً أحسنهم خلقاً و ألطفهم باَهله، و اَنا اَلطفكم باَهلى
نیکو ترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق ترین و با لطف ترین آنها نسبت به اهل خویش است.

پیامبر اسلام(ص): ان حسن الخلق ذهب بخیر الدنیا و الاخره
حسن خلق نیکی دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

رسول خدا صلی الله علیه و آله می ‏فرماید: إذَا طَابَ قَلْبُ الْمَرْءِ طَابَ جَسَدُهُ وَإذَا خَبُثَ الْقَلْبُ خَبُثَ جَسَدُهُ
هنگامی که قلب انسان از همه رذایل پاک باشد، حرکات بدن و اعضا و جوارحش پاک خواهد بود و چون قلب آلوده باشد جسد و حرکات اعضا و جوارحش آلوده خواهد بود.استقامت و پایداری در راه خدا.

مقالات پیشنهادی:
انشا در مورد از محبت خار ها گل می شود
و
انشا در مورد همدلی و همیاری

✅ به پایان تحقیق در مورد مهرورزی رسیدیم، امید است این مطلب برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در این خصوص نظری دارید حتما آن را از بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو