بهترین شهرهای توریستی آسیا که حتما باید دید

منبع: ساعد نیوز

53

1401/9/12

17:10


ساعدنیوز: در چند سال گذشته کشورهای آسیایی به سرعت در حال توسعه و گسترش بوده‌اند، به طوری که در سال‌های اخیر حتی نسبت به برخی از کشورهای غربی نیز از رشد بیشتری برخوردار بوده‌اند. از طرفی با توجه به شرایط قیمت ارز و راحت نبودن اخذ ویزا برای کشورهای مختلف، شهرهای آسیایی مقصد مناسب‌تری برای سفر از ایران محسوب می‌شوند.

بهترین شهرهای توریستی آسیا که حتما باید دید

در چند سال گذشته کشورهای آسیایی به سرعت در حال توسعه و گسترش بوده اند، به طوری که در سال های اخیر حتی نسبت به برخی از کشورهای غربی نیز از رشد بیشتری برخوردار بوده اند. از طرفی با توجه به شرایط قیمت ارز و راحت نبودن اخذ ویزا برای کشورهای مختلف، شهرهای آسیایی مقصد مناسب تری برای سفر از ایران محسوب می شوند. در این مقاله قصد داریم چند تا از مقاصد آسیایی جذاب را به شما معرفی کنیم.

تور دبی

دبی با جذب بیش از ۱۶ میلیون توریست در سال، از بزرگ ترین مقاصد توریستی است. این شهر بزرگ ترین شهر در امارات متحده عربی و از اوایل دهه 2000 یکی از محبوب ترین مقاصد جهان بوده است. لیست تقریباً بی پایانی از چیزهایی که باید در دبی ببینید و انجام دهید وجود دارد.
علاقه مندان به تفریحات آبی، در تور دبی می توانند از شن های سفید ساحل جمیرا لذت ببرند و در آب های نیلگون خلیج فارس آب تنی کنند. ردیفی از کافه ها در کنار ساحل قرار دارند که مکان های عالی برای خنک شدن و صرف ناهار را ارائه می دهند. نخل جمیرا نیز از دیگر دیدنی های دبی است. این جزیره یکی از بزرگ ترین جزایر مصنوعی در جهان است که به شکل درخت خرما ساخته شده است و دارای مناظر زیبا و طیف گسترده ای از مغازه ها و هتل های گران قیمت است.
برج خلیفه نیز شایسته بازدید است. این برج خلیفه با ارتفاع 830 متر، بلندترین برج جهان است. منظره دبی از از عرشه های تماشای این ساختمان بسیار خیره کننده است. علاوه بر این ها درست خارج از مرکز شهر دبی، بازدیدکنندگان می توانند شگفتی های صحرای عربستان را تجربه کنند. می توانید سوار شتر شوید یا یک سافاری بیابانی همراه با دوچرخه های چهار چرخ آفرود و ساندبورد رزرو کنید و در کل طیف وسیعی از تفریحات را تجربه کنید.

تور استانبول

استانبول یکی از برجسته ترین شهرهای ترکیه است که در تنگه بسفر قرار دارد و از دیرباز محل تلاقی شرق و غرب بوده است. به دلیل تاریخ طولانی و پر فراز و نشیب ترکیه، فرهنگ ها و مردم مختلف در طول اعصار بر این شهر تأثیر گذاشته اند. برای مثال می توانید آثار لذت بخشی از یونانی ها، رومی ها و ونیزی ها را پیدا کنید که در شهر پراکنده شده اند.
به لطف موقعیت استراتژیک استانبول، بازرگانان زیادی به این شهر رفت و آمد کرده و اجناس و ثروت خود را به ارمغان آوردند و همین به ساختمان های زیبا، مساجد لذت بخش و کاخ های فوق العاده ای تبدیل شد که امروزه می بینیم. البته علاوه بر این ها رستوران ها و تفریحات شبانه، تفریحات ساحلی و فرصت های خرید فراوانی برای بازدیدکنندگان وجود دارد که سبب می شود در تور استانبول، عاشق این شهر افسانه ای شوید.

تصویر

تور دوشنبه و خجند

تور تاجیکستان نسبت به سایر کشورهای آسیایی متفاوت و کشف نشده است. مسافران خیلی زیادی از این کشور بازدید نمی کنند و همین هم آن را بکر و خاص کرده است. دوشنبه پایتخت تاجیکستان است و بسیار شهری مدرن است. پارک ها، خیابان پردرخت رودکی و معماری جالب مدرن و شوروی، آن را به مکانی جذاب برای گذراندن یک یا دو شب تبدیل کرده است. هتل ها و رستوران های خوبی نیز در این شهر وجود دارد. اگر به بخش باستانی علاقه دارید می توانید سری به شهر خجند بزنید. خجند، واقع در رودخانه سیر دریا در دره فرغانه، دومین شهر تاجیکستان و مملو از بازارهای محلی، مساجد و آثار دیدنی است.
پنجیکنت نیز شهری کوچک در شمال غربی تاجیکستان و در دره رودخانه زرافشون است که می توانید با تور تاجیکستان از آن بازدید کنید. این شهر به خاطر مکان های باستان شناسی پنجاکنت قدیمی و سارازم (که یکی از دو مکان میراث جهانی یونسکو تاجیکستان است) شناخته شده است وبرای افراد علاقه مند به تاریخ و باستان شناسی بسیار جذاب خواهد بود.

تصویر

تور بانگوک

بانکوک، پایتخت و پرجمعیت ترین شهر تایلند، دومین شهر را از نظر تعداد بازدیدکنندگان در بین شهرهای آسیایی به خود اختصاص داده است. بانکوک واقع در مرکز تایلند، اکنون بخش بسیار مهمی از سیاست، اقتصاد و جامعه کشور است. جمعیت بانکوک بیش از 8 میلیون نفر است و سالانه تعداد زیادی از این شهر دیدن می کنند.
معبد بودای دراز کشیده یا وات فو یکی از جالب ترین مکان هایی است که در بانکوک باید از آن دیدن کرد. این معبد نزدیک به 200 سال قدمت دارد و یکی از بزرگ ترین معابد واقع در بانکوک است. گردشگران همچنین به معبد Wat Arun علاقه بسیاری نشان می دهند، معبدی که از نظر معماری برای ستایش کوه مرو، مرکز جهان در دین بودایی طراحی شده است.
بانکوک نیز مانند خیلی از شهرهای آسیایی به طرز ماهرانه ای سنت و مدرنیته را با هم ترکیب می کند. پس از یک روز تماشای شگفتی های باستانی، می توانید از Siam Paragon دیدن کنید که یک مرکز خرید بزرگ با مجموعه ای چشمگیر از مغازه ها و رستوران ها است.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم چند شهر دیدنی و جذاب آسیا را معرفی کنیم. چه به دنبال ماجراجویی و چه دیدن فرهنگ یا طبیعت باشید، شهرهای آسیا معمولاً هر سه را در بر می گیرند. می توانید از شلوغی زندگی روزمره مردم لذت ببرید، غذاهای محلی را امتحان کنید، دیدنی های باستانی را کاوش کنید و از این همه تنوع لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو