کفش موکاسین، مدلی متفاوت برای خاص‌پسندان

کفش موکاسین، مدلی متفاوت برای خاص‌پسندان


منبع: مدیسه

6

1402/1/22

13:52


آیا تا کنون نام کفش موکاسین را شنیده‌اید؟ کفش موکاسین یکی از بهترین، زیباترین و راحتترین کفش‌های بازار است که

کفش موکاسین، مدلی متفاوت برای خاص‌پسندان

آیا تا کنون نام کفش موکاسین را شنیده‌اید؟ کفش موکاسین یکی از بهترین، زیباترین و راحتترین کفش‌های بازار است که شباهت بسیاری به کفش کالج مردانه دارد. البته تفاوت‌هایی نیز بین این دو مدل به چشم می‌خورد. اگر بخواهیم درمورد ویژگی‌های این مدل کفش صحبت کنیم باید بگوییم که در گذشته آن را بدون زیره می‌دوختند. یک درز U شکل هم روی قسمت پنجه پا قرار می‌دادند که ویژگی بارز این مدل کفش بود. راه رفتن با این کفش بسیار راحت بوده و اگر از جنس مناسبی تهیه شود، تقریبا در تمام فصول سال می‌توان از آن استفاده کرد. در این مقاله قرار است درمورد نحوه نگهداری، انواع مدل و جنس آن صحبت شود. با ما همراه باشید.

کفش موکاسین چیست؟

کفش موکاسین چیست؟

قبل از اینکه درباره کفش‌موکاسین صحبت کنیم بهتر است نگاهی به تاریخچه کفش بیندازیم. نزدیک به 5 هزار سال است که مصریان، کفش را ساختند. پوششی برای حفاظت از پا که به نوعی نشان دهنده طبقه اجتماعی افراد نیز بود. در بسیاری از کشورهای دیگر مانند کشورمان ایران نیز پوشینه‌های دیگری با طرح‌های مختلف ساخته شدند. همچنان این پوشینه‌ها را نیز فقط تعداد کمی از مردم می‌توانستند بپوشند.

اما از قرن دوازدهم میلادی به بعد پوشیدن کفش همه‌گیر شد و انواع مختلفی از آن را می‌شد در جامعه دید. اما همچنان یک موضوع ثابت ماند. کفش‌های طبقه اشراف کاملا متفاوت با سایر مردم بود. نکته جالب بعدی این بود که افراد اهمیت بسیار زیادی به پاشنه می‌دادند. هر چقدر که پاشنه کفش بلند بود، فرد احساس قدرت بیشتری می‌کرد. کفش نیز مانند بسیاری از موارد شامل مروز زمان شد و  انقلاب کبیر فرانسه اتفاق افتاد و مردم بدنبال برابری بودند.

پس پوشیدن این مدل کفش کم کم از مد رفت. کفش‌های ساده‌تری وارد بازار شدند تا به نوعی فاصله طبقاتی را کمتر نشان دهند. اما هرگز جهان به یک شکل نخواهد ماند و انقلاب بعدی دیگری اتفاق افتاد که نامش انقلاب صنعتی بود. انقلابی که جهان را به یکباره دگرگون کرد.

اما برگردیم به اینکه کفش‌موکاسین چگونه به شکل امروزی خود در آمده است؟ این مدل کفش چند قرن است که پوشیده می‌شود. آنچه که تاریخ شناسان می‌گویند این است که قدمت کفش به بیش از 30 هزار سال می‌رسد. این مدل کفش از آسیا به امریکا و سپس به اروپا راه پیدا کرد. البته اینکه کفش لوفر قدیمی‌تر است یا موکاسین، همچنان اختلاف نظر وجود دارد چون هر دو این مدل کفش‌ها را در کنار اجساد مومیایی شده یافته‌اند.

کفش موکاسین چیست؟

در ابتدا کفش‌موکاسین را از جنس پوست گوزن می‌دوختند. اگر به عکس کفش‌های قدیمی نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که جلوی این کفش‌ها با گل دوزی تزئین کرده‌اند. نکته بسیار جالب این بود که کفش‌موکاسین برای افراد و قبایل مختلف، متفاوت طراحی می‌شد. مثلا رئیس یک قبلیه سرخپوست، موکاسینی مخصوص به خود را داشت.

این کفش‌ها آنچان بین سرخپوستان رواج پیدا کرد که مدل‌های زیره دارش را نیز ساختند تا از پای آنان در برابر سنگ و کاکتوس‌های خشن محافظت کند.

انواع کفش موکاسین

همانطور که گفتیم موکاسین از آسیا وارد آمریکا شد و بعد به اروپا راه پیدا کرد. بعد از مدتی اروپاییان کفش‌موکاسین مربوط به خود را ساختند، که در ادامه به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد.

لیست قیمت انواع کفش تخت و کژوال زنانه

 

موکاسین با زیره سخت

موکاسین با زیره سخت

این مدل را در ابتدا برای استفاده در دشت‌های غربی و مناطق بیابانی آمریکای شمالی ساختند. کفی این کفش از جنس پوست گاومیش بوده و برای محافظت از پاهای فرد در برابر کاکتوس و علف تیز طراحی شده بود. زیر کف سخت بود چون از دو یا چند تکه پوست درست می‌شد.

موکاسین با زیره نرم

موکاسین با زیره نرم

این مدل را بیشتر افرادی به پا می‌کردند که در جنگل‌هایی پوشیده از برگ کاج بودند. بنابراین کفی کفش نیازی به اضافه کردن تکه‌های اضافی پارچه نداشت. زیره کفش را تا روی پنجه می‌دوختند و چرم را در اطراف و روی کفش قرار می‌دادند. این سبک از مقرنس زنانه و مردانه منحصر بفرد بود و این تمایز تا آنجایی پیش می‌رفت که قبیله قابل شناسایی بود. باستان نشاسان حتی تا آنجا پیش رفتند که شناسایی قبایل مختلف را رد پا دنبال می‌کردند.

موکاسین چرمی

موکاسین چرمی

کفش چرمی موکاسین را از پوست آهو یا گاومیش درست می‌کردند. این کفش نه تنها پا را دربرابر کلوخ و زمین ناهموار محافظت می‌کرد، بلکه اجازه ورود رطوبت را نیز به داخل کفش نمی‌داد. لایه داخلی کفش از پوست خرس تهیه می‌شد تا در فصول سرد سال، پا را گرم کند.

کفش موکاسین رانندگی

کفش موکاسین رانندگی

امروزه برای رانندگی کفش‌های مخصوصی طراحی می‌کنند، تا پا از روی پدال‌ها لیز نخورد. اولین کسی که این کفش را طراحی کرد فردی به نام دیگو دلا واله بود. پدرش صاحب کفش فروشی بود و برای افراد خاص کفش تولید می‌کرد. زمانی که 16 سال بیشتر نداشت، اولین کفش‌موکاسین را دید و اگرچه چندان از شکل و شمایل کفش خوشش نیامد اما ساختار کلی آن را بسیار پسندید. امروزه کفش‌های مخصوص رانندگی طرفداران بسیار زیادی دارد.

کفش موکاسین برای پوشاندن رد پا

بومیان قبایل آمریکا، برای اینکه رد پایشان توسط افراد دیگر شناسایی نشود، تغییراتی زیر کفش اعمال کردند. آن‌ها یک تکه چرم را زیر کفش دوختند تا رد پا را روی زمین بپوشاند.

مطالب دیدنی:  کفش چانکی چیست – ترندهای کفش چانکی را ببینید

 

کفش موکاسین تزئینی

کفش موکاسین تزئینی

در گذشته اگر بند یا منگوله‌ای روی کفش قرار می‌دادند، دلیل خاصی داشت. اما امروزه با پیشرفت دنیای کفش بیشتر مهره‌ها یا گلدوزی روی کفش در جهت زیبایی به کار می‌رود. در برخی از مدل‌های زنانه موکاسین بافت دار به چشم می‌خورد.

موکاسین دمپایی

در اصل موکاسین کفش است و برای استایل غیر رسمی به کار می‌رود. اما در بعضی از مدل‌ها با ایجاد خلاقیت و وفادار بودن به ساختار کلی کفش، مدل دمپایی موکاسین زنانه و مردانه را طراحی کرده‌اند. اما در هر حال از ابتدا قرار نبود موکاسین داخل منزل پوشیده شود، اما می‌توان دمپایی به سبک و سیاق موکاسین تولید کرد.

بهترین برندهای تولید کننده کفش موکاسین

برندهای مختلفی اقدام به تهیه انواع کفش‌های  موکاسین کرده‌اند. در ادامه به چند برند معروف خواهیم پرداخت.

برند Ecco

اکو یک شرکت تولید کننده کفش دانمارکی است که به تولید انواع کفش می‌پردازد. جنس محصولات این برند از چرم گاو و شتر بوده و همچنین دوام بالایی نیز دارند. یکی از پرطرفدارترین کفش‌های که این برند تولید می‌کند موکاسین است.

برند G.H.Bass

این برند را فردی به نام جرج هنری باس در شیکاگو پایه گذاری کرد. یکی از معروفترین کفش‌هایی که این برند تولید می‌کند موکاسین است.

برند Hugo Boss

این برند آلمانی بسیار معروف توسط فردی به نام هوگو باس دایر شد و به تولید انواع سبک‌های مختلف لباس، عطر و جواهرات پرداخت. کفش‌هایی که این برند تولید می‌کند بسیار منحصر بفرد بوده که یکی از آن‌ها موکاسین است.

مدل کفش Allen Edmonds

کفش الن ادموندز یکی از برترین برندها در زمینه تولید کفش است. این برند بلژیکی به خاطر ابتکاراتی که در حوزه تولید کفش داشت به سرعت پیشرفت کرد. اغلب سیاست مداران و افراد مشهور کفش‌های این برند را برای پوشیدن انتخاب می‌کنند. یکی از کفش‌های پرطرفدار این برند موکاسین است.

نحوه نگهداری کفش‌های موکاسین به چه صورت است؟

نحوه نگهداری کفش‌های موکاسین به چه صورت است؟

برای اینکه کفش شما دوام بالایی داشته باشد، رعایت یکسری اصول ضروری است. درست است که جنس و نحوه دوخت کفش مهم بوده اما نحوه نگهداری کفش نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای اینکه کفش‌های موکاسین شما دوام بالایی داشته باشند به نکات زیر توجه کنید:

  • سعی کنید کفش را در جای خشک قرار دهید.
  • اجازه ندهید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.
  • سعی کنید از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنید.
  • تمیزی کف کفش به اندازه روی کفش اهمیت دارد.
  • اگر کفش شما چرمی است، از کرم های مخصوص استفاده کنید.
  • از جوراب استفاده کنید، زیرا تعرق پا عمر کفی کفش را کاهش می‌دهد.

کفشی به قدمت تاریخ بشر

مطالب مرتبط :  25 مدل کفش کالج مردانه ترند سال

 

کفش موکاسین یکی از انواع مختلف کفش بوده که برای بانوان و آقایان طراحی شده است. این مدل کفش در ابتدا در آسیا و سپس در آمریکا رواج پیدا کرد. امروزه این مدل به یکی از پرطرفدارترین کفش در سراسر جهان تبدیل شده است. برندهای معروفی این مدل کفش را تولید می‌کنند و حتی سیاست مداران شیفته مدل‌های موکاسین هستند. حال نوبت شما است. نظرتان چیست؟ آیا این مدل کفش را می‌پسندید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع : yogifootwear

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو