معنی اسم تلما چیست؟ اسامی مشابه دخترانه و پسرانه برای نام تلما

معنی اسم تلما چیست؟ اسامی مشابه دخترانه و پسرانه برای نام تلما


منبع: آرگا

3

1402/1/22

15:41


اسم کوتاه و جذاب تلما به والدینی توصیه می شود که دوست دارند همیشه دخترشان امیدوار و خوش بین باشد. در این مطلب با معنی زیبای اسم تلما آشنا می شوید.

اگر به دنبال اسمی خاص با معنی زیبا هستید، اسم تلما یکی از اسامی خاص و جذاب می باشد که می توانید برای فرزند دختر خود انتخاب کنید. در ادامه با معنی اسم تلما آشنا می شوید.

آشنایی با معنی اسم تلما

انتخاب اسم همواره یکی از مهمترین و جذاب ترین قسمت های زندگی هر والدینی محسوب می شود. از سویی یک وظیفه بزرگ هر پدر و مادر در قبال فرزندش انتخابی اسمی زیبا با معنی شایسته برای وی می باشد. از این رو باید والدین در انتخاب اسم فرزند دلبند خود دقت کافی نمایند.

انتخاب اسم شایسته برای فرزند کمک کرده تا در اجتماع با احساس خوبی حضور یابد و معنی و مفهوم اسم انتخابی نیز می تواند بر روح و روان فرزند تاثیر شایانی داشته باشد. وقتی معنی اسمی زیبا و پر مفهوم باشد به فرزند کمک کرده در جهت صفات نیک گام برداشته و مورد تحسین قرار گیرد.

اگرچه مقوله انتخاب اسم زیبا برای فرزند در کشورمان اهمیت زیادی دارد اما در تمام دنیا هر پدر و مادری این دغدغه را دارد که اسم زیبایی برای فرزند خود انتخاب نماید. با این مقدمه در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با معنی اسم تلما آشنا کنیم. تلما یکی از اسامی دخترانه بسیار زیبا با معنی مورد تحسین است که می توانید برای فرزند خود انتخاب کنید.

این اسم کوتاه و جذاب به والدینی پیشنهاد می شود که دوست دارند همیشه فرزند آن ها امیدوار و خوش بین بوده و در رویارویی با سختی های زندگی دست از تلاش بر ندارد. اگر شما نیز اسم دخترانه خاص با معنی شکیل مدنظرتان است می توانید تلما را در گزینه های انتخاب خود قرار دهید.

برای اسم تلما معانی گندمگون و امید و آرزو بیان شده است. ریشه این اسم لاتین، انگلیسی می باشد. البته در عربی نیز اسم تلما وجود دارد. همچنین در لغت نامه دهخدا برای اسم تلما معانی زیر ذکر شده است:

تلم. [ ت َ ] (ع مص ) شیار کردن زمین را. (منتهی الارب ) (ناظم الاطباء).
تلم. [ ت ِ ] (ع اِ) کودک خطدمیده. (منتهی الارب ) (ناظم الاطباء) (از اقرب الموارد). || کشاورز. (منتهی الارب ) (ناظم الاطباء) (از ذیل اقرب الموارد). || زرگر. || دمه ٔ دراز زرگران. (منتهی الارب ) (ناظم الاطباء) (از اقرب الموارد). ج، تِلام. (منتهی الارب ).
تلم. [ ت َ ل َ ] (ع اِ) آب کند یا شکاف در زمین بدرازا. ج، اتلام. (منتهی الارب ) (آنندراج ) (ناظم الاطباء) (از اقرب الموارد).

و در فرهنگ فارسی نیز برای نام تلما معنی زیر ارائه شده است:

تلم
( اسم ) همیشک
آب یا شکاف در زمین بدرازا . جمع : اتلام .

اسامی دخترانه و پسرانه هماهنگ با اسم تلما

از اسامی دخترانه هماهنگ با اسم تلما می توان به اسم حلما،  تالیا، آلما، تلکا، تارا، تینا، تیا، اشاره نمود. و از اسامی پسرانه هماهنگ با این اسم تیام، توانا، تایماز، می باشند. معنی اسم ت

متن و عکس نوشته تلما

در این بخش تعدادی متن و عکس نوشته اسم تلما ارائه می شود.

تلما جان تو بهترین اتفاق زندگیمی، من تو را تا ابد و بی دلیل دوست خواهم داشت.

خوشبختی یعنی تنها دلیل نفس کشیدن من باشی تلما

روزی که به دنیا آمدی هرگز نمیدانستی زمانی خواهد رسید

که ارامش بخش روح و روان کسی می شوی

که با تو دنیا برایش زیباتر است تولدت مبارک تلما

تلما عزیزم علاقه من به تو بی سابقه ترین علاقه دنیاست

تلما عزیزم تقویم دل من ماه تمام فصل هایش مهر توست

که از دلم بیرون نمیرود تولدت مبارک

از همراهی شما تا پایان این مطلب سپاسگزاریم و امیدواریم نهایت استفاده را برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با مختلف دخترانه و پسرانه در مجله آرگا کلیک کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو