مراقبت های ضروری بعد از تزریق بوتاکس در سعادت‌آباد

منبع: زیبامون

3

1402/2/2

02:45


بوتاکس یک نوع درمان زیبایی است که با تزریق دارویی به عضلات صورت، چین و چروک های پوست را کاهش میدهد. پس از انجام این روش، برای حفظ نتایج و جلوگیری از هرگونه عارضه ناخوشایند، باید به نکات زیر توجه شود.

مراقبت های ضروری بعد از تزریق بوتاکس در سعادت‌آباد

بوتاکس یک نوع درمان زیبایی است که با تزریق دارویی به عضلات صورت، چین و چروک های پوست را کاهش میدهد. پس از انجام این روش، برای حفظ نتایج و جلوگیری از هرگونه عارضه ناخوشایند، باید به نکات زیر توجه شود.

قطعا انجام جوانسازی پوست با روش تزریق بوتاکس در سعادت آباد ، نیاز به مراقبت ها و رسیدگی های مخصوص به خود را دارد.

ما در این قسمت قصد داریم تا به بررسی مهم‌ترین و ضروری ترین نکات مربوط به این مراقبت ها و رسیدگی ها بپردازیم.

  1. شما باید تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس ریلکس و آرام باشید و به پوست صورت خود فشاری وارد نکنید.
  2. بهتر است تا شش ساعت ابتدایی بعد از تزریق، به پوست صورت خود دست نزنید و صورت خود را لمس نکنید.
  3. پوست صورت خود را با شست و شو با آب خنک، تمیز نگه دارید. هرگز بعد از تزریق بوتاکس آب گرم یا ولرم به صورت خود نزنید. 

البته توصیه پزشکان این است که تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس در سعادت آباد بهتر است، از شستن صورت خودداری کنید. البته در شرایطی که شست‌وشوی صورت ضروری است، می‌توانید برای شست و شو از اسفنج یا گلوله پنبه ای آغشته به آب استفاده کنید. در صورت استفاده از این روش دقت کنید تا فشار زیادی بر روی محل تزریق وارد نکنید.

  1. بهتر است تا ۴۸ ساعت پس از تزریق، سعی کنید در محیط های گرم و شرجی که گرما و بخار آب می تواند به راحتی بر پوست صورت شما بشیند قرار نگیرید. معمولاً افراد تمایل دارند در ماه‌های خنک و سرد سال تزریق بوتاکس را انجام دهند.
  2. می توانید پس از گذشتن 6 ساعت از زمان تزریق، از لوازم آرایشی مثل کرم های ضد آفتاب و سرم های پوستی استفاده کنید.
  3.  به نظر شما پس از تزریق بوتاکس ورزش بکنیم یا نکنیم؟ 

یکی از مراقبت ها بعد از تزریق بوتاکس انجام ندادن فعالیت های سنگین و هوازی و ورزش هایی مثل ایروبیک است. اگر ورزش کنید پوست شما در معرض فشار و تحریک قرار خواهد گرفت. بنابراین توصیه ی ما به شما این است که تا دو روز کامل، از انجام ورزش و فعالیت های سنگین خودداری کنید. 

آیا پس از تزریق بوتاکس می توان استحمام کرد؟ 

برای استحمام بعد از تزریق بوتاکس دقت کنید که آب حمام نباید بیش از اندازه گرم و بخار آلود باشد.

فراموش نکنید ماندن در وان حمام و بخار حمام قطعأ برای فرد مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

در نتیجه توصیه می‌شود برای ایمنی بیشتر، فرد بعد از گذشت دو روز از زمان تزریق بوتاکس حمام کند.

به نظر شما نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس چگونه باید باشد؟!

  • شما باید چهار تا شش ساعت اولیه، پس از تزریق بوتاکس به صورت نشسته استراحت کنید. زیرا دراز کشیدن بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس می‌تواند در اثر بخشی بوتاکس شما اثر گذار باشد.

  • حتماً هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید.

  • به هیچ وجه قبل از خواب تحرک زیاد نداشته باشید.

  • به مدت دو شب به پشت بخوابید تا به بوتاکس شما فشار وارد نشود.

  • حتماً موقع خوابیدن از بالشت به عنوان تکیه گاه استفاده کنید.

آیا میتوان بعد از انجام بوتاکس دارو مصرف کرد؟

جواب این پرسش این است که افراد می توانند، قبل و بعد از تزریق بوتاکس در سعادت آباد مسکن هایی مانند پارلاستامول، تایلنول یا استامینوفن را استفاده کنند.  اما بهتر آن است که به مدت یک هفته قبل و بعد از بوتاکس از داروهایی مانند آسپرین، وارفارین، بروفن، ایبوپروفن، مکمل‌های حاوی دوز بالای ویتامین E و  داروهای ضد التهاب استفاده نکنید. زیرا سبب رقیق تر شدن خون شده و پس از تزریق، انعقاد خون را با مشکل مواجه می کند. 

همچنین افزایش کبودی در محل تزریق نیز از عوارض مصرف این دارو ها است.اجتناب از مصرف الکل، آسپرین و داروهای خاصی که ممکن است باعث خونریزی یا کبودی شود.اگر به دارو یا ماده خاصی حساسیت دارید حتما دکتر خود را در جریان بگذارید، زیرا ممکن است حساسیت به بوتاکس را تجربه کنید.

آیا امکان انجام ماساژ صورت بعد از بوتاکس را داریم ؟!

همانطور که قبل تر توضیح دادیم، بهتر است تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس در سعادت آباد به پوست صورت خود فشار وارد نکنید. پس از گذشت این مدت می توانید از ماساژ های مخصوص صورت استفاده کنید. 

شما می توانید بعد از گذشت 6 ساعت از زمان تزریق، از لوازم آرایشی مثل کرم های ضد آفتاب و سرم های پوستی استفاده کنید. دقت کنید که برای استفاده از این کرم ها باید آنها را با آرامی و احتیاط روی پوست صورتتان ماساژ دهید.

استفاده از یخ برای کاهش تورم و درد، استفاده از یخ بهترین راه حل است. یخ را به منطقه های تزریق شده چسبانده و حدود ۱۵ دقیقه نگه داشته و بعد آن را بردارید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

مراجعه به پزشک: اگر بعد از تزریق بوتاکس در سعادت آباد علائم غیرعادی مانند درد شدید، تورم شدید، کبودی یا خونریزی مشاهده شود، باید به سرعت به پزشک خود مراجعه کنید. به همین دلیل، حتما شماره تلفن پزشک خود را در دسترس داشته باشید.

پزشکان و متخصصان ماهر حاضر در کلینیک ایران واقع در سعادت‌آباد، پاسخ گوی سوالات و ابهامات شما پیرامون روش های تزریق بوتاکس هستند.

برای ارتباط و گرفتن وقت مشاوره شما می توانید برای ارتباط و گرفتن وقت مشاوره با مشاورین و متخصصان مجرب کلینیک ایران با تلفن های 02175113 و 09124145132 در تماس باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو