ساخت گیره مو جذاب با 5 ایده خلاقانه

ساخت گیره مو جذاب با 5 ایده خلاقانه


منبع: مدیسه

6

1402/2/2

12:33


یکی از دسته اکسسوری‌های زیبا و کاربردی زنانه و دخترانه که در طرح‌ها و مدل‌های گوناگونی وجود دارد گیره مو

ساخت گیره مو جذاب با 5 ایده خلاقانه

یکی از دسته اکسسوری‌های زیبا و کاربردی زنانه و دخترانه که در طرح‌ها و مدل‌های گوناگونی وجود دارد گیره مو است که هر مدلی از آن تزیینات منحصر به فرد خود را دارد و دارای جذابیت ویژه‌ای است، همچنین هرفردی با توجه به سلیقه خود به انتخاب و خرید گیره مو و یا ساخت گیره مو می‌پردازد. در حالتی که تمایل دارید می‌توانید بسیار راحت با بهره‌مندی از روش‌هایی که در این حیطه وجود دارد مدل جذابی را برای خود در خانه درست کنید. در همین زمینه سعی داریم در این مقاله برای آشنایی شما عزیزان به آموزش در رابطه با ساخت گیره مو بپردازیم.

آموزش گیره سر با پارچه

آموزش گیره سر با پارچه

این مدل گیره را می‌توانید به سادگی با کمک پارچه یا روبان درست نمایید. جهت انجام این کار فقط لازم است تعدادی نوار پارچه‌ای به مقدار طول 4 سانتی‌متر و میزان عرض یک سانتی‌متر تهیه نمایید. بعد از آن از قسمت مرکزی نوارها را تا بزنید و قسمت حاشیه‌های آن را به یکدیگر بچسبانید. اکنون به قسمت پایین یک نوار چسب زده و نوار دومی را بر روی آن بچسبانید.

به همین روش بر روی نوار دومی هم چسب بزنید و نوار بعدی را بر روی آن قرار بدهید. تا زمانی این کار را انجام دهید که از قرار گرفتن پارچه‌ها بر روی هم یک دایره صورت بگیرد. با استفاده از یک نمد و یا تکه‌ای پارچه ضخیم دایره‌ای ایجاد کنید و آن را به قسمت پشت گل بچسبانید تا برگ‌های آن به طور کامل به یکدیگر بچسبند و میزان استحکام بالایی پیدا نماید. بعد از آن یک مروارید و یا هر نوع مهره زینتی دیگری که علاقه دارید را روی گل بچسبانید. در آخر مدل گیره سر گل صد برگ شما به طور کامل آماده شده و می‌توانید از آن استفاده نمایید.

آموزش ساخت گیره مو مجلسی

آموزش ساخت گیره مو مجلسی

وسایل ساخت گیره مو در این روش شامل پنج عدد مروارید، 4 عدد نیم لپه، الگو و طرح پروانه، خمیر سیلیکونی، نگین به مقدار لازم، گیره شینیون، چسب تفنگی، فندک و چسب صنعتی می‌شود. برای ساخت این گیره سر جذاب به یک الگو نیاز دارید. در ابتدای کار باید طرح پروانه را بر روی کاغذ رسم کرد و قیچی کنید. می‌توانید از طرح‌های آماده یا طرح‌های درون کتاب‌های نقاشی و طراحی الگو بگیرید و یا خودتان کاغذ را تا کرده و نیمی از طرح را رسم کرده و قیچی کنید.

بدین شکل بال‌های پروانه به یک میزان بوده و زیبایی کار چندین برابر می‌شود. در ادامه باید الگو را از وسط برش زد تا مقداری میان آن‌ها فاصله پدید آید و سپس روی خمیر قرار دهید. در بخش میانی بال‌ها 3 عدد مروارید گذاشته و مقداری فشار داده تا داخل خمیر فرو بروند. می‌توانید از مرواریدهایی که به هم وصل هستند استفاده کنید. سپس دور الگو را با استفاده از یک سوزن یا با نوک خودکار که جوهر ندارد دورگیری کنید.

حالا الگوی مدنظر را از روی خمیر بردارید و اطراف کار را نگین بچسبانید. این کار باعث شده پروانه به همان حالتی که روی الگو رسم کردید در بیاید و جذابیت دلخواه شما را داشته باشد. در قدم بعدی ساخت گیره مو تقریبا 4 عدد نیم لپه لازم بوده که در بخش مرکزی هر بال باید گذاشته و فشار دهید. نخست باید دور لپه‌ها نگین قرار داده و بعد باقی مانده نقاط خالی را نگین بچسبانید. قسمت بالایی بال‌ها را می‌توانید بدون نگین درست نمایید و یا اینکه مانند بال‌های پایینی نگین‌کاری کنید که تمامی این کارها به طور کامل سلیقه‌ای است.

قیمت انواع اکسسوری مو ترند و جذاب

 

در ادامه کار جهت بخش شاخک‌ها به دو قطعه سیم پنج سانتی یا هر سایزی که دوست داشته باشید نیاز دارید. سیم‌ها را بر روی کار خود گذاشته و بچسبانید. برای اینکه به طور کامل خشک و سرد شود، مقداری صبر نمایید. دو عدد مروارید را از سیم‌ها عبور دهید و به بخش نوک سیم‌ها چسب بزنید.

سپس جهت صاف نمودن و تمیزکاری بخش پشت کار و منعطف شدن آن از فندک استفاده کنید. حال دو عدد مروارید را بردارید و از سیم‌ها عبور دهید و به بخش نوک سیم بچسبانید. در ادامه گیره شینیون یا شانه را به پشت کار به صورت افقی بچسبانید. قرار دادن نگین‌ها به مقداری حوصله نیازمند است و مقدار فاصله‌هایی که در بین برخی نگین‌ها ایجاد می‌شود کاملا عادی بوده و موردی ندارد.

در صورتی که علاقه داشتید مقداری بال‌های پروانه بسته گردد بخش پشتی کار را مقداری فندک بزنید تا کمی چسب ذوب شده و سپس بال‌ها را به سمت بالا حرکت داده یا هنگامی که هنوز چسب به طور کامل خنک نشده بال‌ها را مقداری فرم دهید و نگه دارید تا چسب خشک شود و بعد گیره شینیون را چسب بزنید. این مدل گیره مو به همراه گیره مو ریز مکمل زیبایی به حساب می‌آید.

ساخت گیره مو فانتزی

ساخت گیره مو فانتزی

ساختن این نوع گیره مو بسیار ساده است و می‌توانید با استفاده از پارچه‌های مختلف در سبک‌های خاص و گوناگون آن را درست کرده و یا حتی با مدل پارچه لباس خود آن را ست و هماهنگ نمایید. جهت انجام این کار در شروع باید از الگوی پاپیون دو عدد بر روی پارچه کشیده و دور تا دور آن‌ها را برش دهید.

سپس پاپیون‌ها را به شکل پشت پارچه روی یکدیگر قرار داده و دور آن‌ها را به یکدیگر بدوزید ولی تقریبا دو سانتی متر را خالی بگذارید تا بتوانید از این راه پارچه را پشت و رو کنید. پس از این که پارچه را به سمت رو انتقال دادید بخش باز آن را بدوزید. اکنون نوار ظریفی از پارچه را دور پاپیون گره بزنید و ادامه آن را به قسمت پشت پاپیون هدایت نموده و بدوزید. در نهایت پاپیون را روی یک گیره فلزی بچسبانید. این مدل یک گیره مو دخترانه شیک و پرطرفدار است.

مطالب کاربردی :  همه چیز درباره دریم کچر و آموزش ساخت آن

 

گیره مو مشکی ساده

گیره مو مشکی ساده

نخست در اولین مرحله و جهت شروع گیره را بر روی یک پارچه نمدی به رنگ مشکی گذاشته و دور تا دور آن را با کمک یک خودکار (ماژیک) علامت گذاری کرده و به طور کمرنگ خط بکشید. 2 نقطه‌ای که بخش ابتدایی زبانه گیره مو قرار گرفته است را بر روی پارچه نمدی نشانه‌گذاری نمایید. سپس بعد از علامت گذاری به مرحله‎ی برش می‌رسیم؛ از روی خطوط با 2 میلی متر جهت دوخت شروع به بریدن می‌نمایید. بعد از بریدن دور تا دور گیره‌ی مو، مقدار فاصله 2 نقطه‌ی علامت گذاری شده را ببرید.

نیمی از کار را بدوزید، جهت این کار می‌توانید از دوخت دندان موشی استفاده کنید. در این مرحله گیره مو را داخل پارچه نمدی گذاشته و زبانه گیره را از قسمت برش خورده خارج نمایید. سپس نیم دیگر کار را نیز دوخته و در آخر روی گیره‌ی نمدی خود را با به کارگیری از سنگ و مروارید، دکمه‌های جذاب و طرح‌دار و یا گل‌های نمدی تزیین کنید. اگر هم به گیره مو ساده علاقه‌مند هستید می‌توانید روی گیره‌ی نمدی خود را تزیین نکنید.

آموزش ساخت تل و گیره سر

آموزش ساخت تل و گیره سر

روش‌های متنوع و بسیاری برای ساخت تل و گیره سر دلخواه وجود دارد به عنوان مثال برای درست کردن تل سر با گل و نگین باید در اولین قدم چسب را بر سطحی صاف بریزید. بعد از آن با استفاده  از خلال دندان چسب را برداشته و با تمرکز زیاد پشت گل و نگین‌ها بزنید. یک گل پلاستیکی را برداشته و در بخش مرکزی تل بچسبانید.

مطالب پربازدید :  25 مدل مو دخترانه باز ترند 2023

 

سپس در هر سمت آن دو گل دیگر که با یکدیگر فرق داشته باشند را بچسبانید. اکنون در هر سمت گل‌ها یک ردیف نگین‌های درخشنده بچسبانید. بعد نقاط خالی را با استفاده از گل و مهره‌های دلخواه خود پر نمایید.

 

منبع : diycandy

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو