مصرف کره بادام زمینی در بارداری مفید است یا مضر؟

مصرف کره بادام زمینی در بارداری مفید است یا مضر؟


منبع: آرگا

4

1402/2/30

17:41


کره بادام زمینی در بارداری فواید زیادی دارد که می توان به کنترل دیابت، آنتی اکسیدان ها و پروتئین گیاهی اشاره کرد. البته عوارضی هم دارد و اگر به آن آلرژی دارید از استفاده آن خودداری کنید.

دانستن اینکه چه چیزی برای خوردن در دوران حاملگی بسیار مناسب و مفید است می تواند یکی از اولین نگرانی‌هایی باشد که بعد از مثبت شدن تست بارداری دارید. خیلی از افراد در سه ماه اول بارداری احساس گناه می کنند چون قادر به خوردن سبزیجات نیستند و از فکر آن بیزار هستند. ما در این مطلب درباره فواید کره بادام زمینی در بارداری صحبت می کنیم.

استفاده کره بادام زمینی در بارداری

فواید کره بادام زمینی در بارداری

احتیاج به گفتن نیست که بارداری میتواند سلیقه شما را به گونه ای که توقعش را ندارید، تغییر دهد. جای تعجب نیست که تبعیت از یک الگوی تغذیه سالم و متعادل برای سلامتی مطلوب مادر و نوزاد بسیار اهمیت دارد. امکان دارد که آیا کره بادام زمینی می تواند در یک غذای رژیمی سالم باردار قرار گیرد یا خیر. استفاده کره بادام زمینی در دوران حاملگی خطری ندارد. در حقیقت غذایی سرشار از مواد مغذی و بسیار مفید است و مزایای بسیار زیادی برای سلامتی به دنبال دارد. اگر به بادام زمینی حساسیت ندارید می توانید از کره بادام زمینی در بارداری لذت ببرید.

کره بادام زمینی در قیاس با دیگر غذاها کالری نسبتا بالایی دارد، چون دوز زیادی از چربیهای غیر اشباع سالم را شامل می‌شود. کره بادام زمینی همچنین پروتئین و فیبر را به رژیم غذایی شما می افزاید.

پروتئین گیاهی

حاملگی زمان رشد و تکامل فوری است. افزایش رشد و نمو رحم، سینه ها و نوزاد به مقادیر زیادی پروتئین احتیاج دارد و کره بادام زمینی برای وزن گیری جنین بسیار کمک می کند. یک وعده شامل دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی دارای ۸ گرم پروتئین گیاهی است که می‌تواند به شما در رفع احتیاجات پروتئینی خود در دوران حاملگی کمک کند. خوردن کره بادام زمینی در بارداری نیز احساس رضایت شما را به دنبال دارد.

فواید کره بادام زمینی در حاملگی

کنترل دیابت

اگرچه کره بادام زمینی کالری بسیار زیادی دارد، ولی از کربوهیدرات کمی برخوردار است. امکان دارد که ضرورت داشته باشد استفاده کربوهیدرات خود را تحت نظر داشته باشید. اگر دیابت بارداری دارید باید آگاه باشید این وضعیتی که سالانه حدود ۱۰ درصد از بارداری ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد دیابت بارداری با سطح غیر طبیعی قند خون در دوران حاملگی مشخص می‌شود. توصیه های کنونی به مصرف مقادیر متوسط کربوهیدرات در طی وعده های غذایی و میان وعده های متعدد روزانه است.

افزون بر این کره بادام زمینی دارای شاخص گلیسمی پایینی است. غذاهای با شاخص گلیسمی پایین در قیاس با غذاهای با شاخص گلیسمی بالاتر تاثیر دلخواه تری بر ثابت نگه داشتن سطح قند خون دارند.

آنتی اکسیدان ها

کره بادام زمینی دارای طیف گسترده‌ای از آنتی اکسیدان ها مانند رسوراترول، فلاونوئیدها و ویتامین E است. این ترکیبات به علت توانایی خود در کمک به کاهش خطر بیماری های مثل بیماری قلبی و سرطان شناخته شده اند. آنتی اکسیدان ها برای حفظ تعادل سالم رادیکال‌های آزاد عامل بیماری کار می کنند. رادیکالهای آزاد محصولات جانبی عملکرد های روزمره بدن هستند. کمبود یا نامتعادل بودن سطح آنتی‌اکسیدان قادر به افزایش خطر ابتلا به این بیماری است.

مواردی که در بالا برای شما بیان کردیم بعضی از مزایای مصرف کره بادام زمینی در حاملگی است که می‌توان با استفاده متعادل آن از این خواص بهره مند شد.

مزایا کره بادام زمینی در بارداری

تاثیر بادام زمینی در جنسیت جنین

عوامل زیادی در این که چرا امکان دارد در بارداری هوس غذاهای خاصی داشته باشید، نقش دارند. یک مطالعه شامل ۲۰۰۰ مادر نشان داد که کره بادام زمینی یکی از چندین هوس غذایی شور است. میل به غذا مستقل از گرسنگی است و با میل شدید به یک غذا، نوشیدنی ها مشخص می‌شود. حاملگی می تواند باعث افزایش هوس یا همان ویار شود. هوس ها عموماً در اواخر سه ماهه اول ظاهر می شوند.

بر اساس تحقیقات، شایع ترین غذاهایی که در حاملگی خورده می‌شود، شیرینی ها مثل شکلات و دسر ها و غذاهای پر کربوهیدرات است که پیتزا چیپس را شامل می شود. کره بادام زمینی خارج از این دو دسته قرار می گیرد چون این کره گیاهی است که از بادام زمینه آسیاب شده تهیه می شود و برخی مواقع روغن، شکر و نمک به کره بادام زمینی اضافه می شود.

علل ویار کره بادام زمینی امکان دارد به علت تغییرات هورمونی یا فیزیکی در حاملگی باشد. با این وجود، به تحقیقات بیشتر احتیاج دارد. خوشبختانه، هوس کره بادام زمینی امکان دارد در دوران حاملگی مشخصات تغذیه چشمگیر این غذا، فایده داشته باشد. با این وجود از نظر علمی ثابت نشده است که ویار بادام زمینی و جنسیت جنین ارتباطی باهم دارند یا خیر.

دلیل منع بادام زمینی در حاملگی

بادام زمینی خام در زمین رشد می کند و خطر آلودگی به یک عامل سمی به نام آفلاتوکسین را به دنبال دارد که علت وجود عوارض بادام زمینی در حاملگی است. آسپرژیلوس نوعی قارچ است که آفلاتوکسین تولید می کند. در ایالات متحده سازمان غذا و دارو سطح آفلاتوکسین را در بادام زمینی و محصولات بادام زمینی تنظیم می کند. استفاده آفلاتوکسین امکان دارد موجب مشکلات سلامتی قابل توجهی شود، مثل سرطان کبد، اختلال در رشد جنین، کم خونی بارداری، زایمان زودرس و سقط جنین که از عوارض بادام زمینی در بارداری است.

مزایا کره بادام زمینی در حاملگی

آفلاتوکسین ها همراه با دیگر قارچ های موجود در محصولات بادام زمینی در کشورهایی که عملکرد سیستم غذایی به خوبی کنترل نمی شود، خطر زیادی به وجود می آورند. برای جلوگیری از این مورد مارکهای تجاری را انتخاب کنید که علامت استاندارد سلامت دارند و از کره بادام زمینی فرآوری نشده اجتناب کنید. چون به احتمال زیاد دارای سطوح بالاتری از آفلاتوکسین هستند. همچنین باید از خوردن بادام زمینی یا کره بادام زمینی که تغییر رنگ داده که کپک زده به نظر می رسد پرهیز کنید. یک علت منع بادام زمینی در بارداری نیز می‌تواند به آلرژی یا حساسیت به این ماده غذایی ارتباط داشته باشد که خطرات زیادی را در دوران بارداری به وجود می آورد.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو