آموزش 10 مدل بستن شال به سبک مدرن و جذاب به همراه عکس

آموزش 10 مدل بستن شال به سبک مدرن و جذاب به همراه عکس


منبع: مدیسه

4

1402/2/31

11:07


شال و روسری یکی از مهمترین پوشاک زنان و دختران کشورهای اسلامی بوده به همین جهت مدل بستن شال نیز

آموزش 10 مدل بستن شال به سبک مدرن و جذاب به همراه عکس

شال و روسری یکی از مهمترین پوشاک زنان و دختران کشورهای اسلامی بوده به همین جهت مدل بستن شال نیز اهمیت بالایی پیدا کرده است. در کشور ما نیز به غیر حضور در اماکن دولتی یا مدارس که باید از مقنعه استفاده شود، شال بر سر می‌کنند. شال انواع مختلفی داشته و معمولا براساس طول آن دسته بندی می‌شود. قواره استاندارد شال بین 80 تا 130 است؛ اما در ادامه مدل شالی معرفی می‌شود که کمتر از 3 متر نیست.

اما چگونه تنوع وارد دنیای ساده شال شد؟ در پاسخ باید گفت بسیاری از بانوان از بستن یکنواخت شال خسته شده‌اند و تمایل به ایجاد تنوع در تیپ خود هستند. البته بستن شال بستگی به موقعیت نیز دارد. به عنوان مثال بستن شال مهمانی بسیار متفاوت از مدل بیرون رفتن است. بعضی از مدل‌ها اگرچه به نظر سخت می‌رسند، اما با یادگیری چند ترفتد به راحتی می‌توان مدل‌های مختلف را امتحان کرد. در این مقاله ما قصد داریم به آموزش 10 مدل گره زدن شال بپردازیم. لطفا تا انتها همراه ما باشید.

آموزش 10 مدل بستن شال

هنگام بستن شال باید به فرم صورت توجه شود. به عنوان مثال ممکن است هر مدلی به صورت گرد یا صورت کشیده به اصطلاح نیاید. در ادامه بیشتر در این‌باره صحبت خواهیم کرد.

مدل بستن شال باحجاب

مدل شال با حجاب

اغلب مدل شال‌ها که به سبک مدرن بسته می‌شوند؛ حجاب را حفظ خواهند کرد. برای بستن این مدل ابتدا شال را مانند همیشه روی سر گذاشته و یک سمت شال را از طرف دیگر و از روی شانه رد کنید. حال قسمت دیگر را به سمت پشت سر ببرید و با یک گیره کوچک به طوریکه دیده نشود، وصل کنید. شما می‌توانید برای بستن شال با حجاب مدل‌های دیگر را نیز امتحان کنید.

مدل بستن شال برای بیرون رفتن

از کلاه نخی برای زیر شال استفاده کنید.

اگر شما دلتان نمی‌خواهد که حتی یک تار موی سرتان مشخص شود، می‌توانید از کلاه‌های نخی که برای زیر شال کاربرد دارد، استفاده کنید. شال را روی سر گذاشته و جلوی سینه به حالت ضربدر نگه دارید.هر سمت شال را روی شانه مخالف قرار داده و از قسمت پشت سر عبور دهید.

آموزش بستن شال دخترانه

مدل بستن شال دخترانه شیک

آموزش بستن شال دخترانه بسیار آسان است. برای این کار شال مورد علاقه خود را انتخاب کنید و روی سر خود بگذارید. یکی از طرفین را به سمت شانه مخالف ببرید و از زیر شال عبور دهید. حال به سراغ قسمت دیگر بروید و آن را به سمت بالای سر بکشید. شما می‌توانید با یک گیره یا سنجاق شال را روی سر خود محکم کنید.

مدل بستن شال ساحلی

حفظ حجاب کنار ساحل

این مدل بستن بسیار مناسب افرادی است؛ که در عین علاقمندی به دریا، تمایل به حفظ حجاب خود نیز دارند. برای این مدل، دو سمت شال را با گیره زیر چانه محکم کنید. اما دقت کنید، که یک سمت شال باید بلندتر از سمت دیگر در نظر گرفته شود. در ادامه قسمت کوتاهتر را روی سر گذاشته و با گیره محکم کنید. در مرحله آخر فقط کافی است که قسمت بلندتر را روی سر بکشید.

قیمت انواع شال و روسری جدید و لاکچری

 

مدل بستن شال ساده

کمی خلاقیت برای مدل ساده به خرج دهید.

آموزش بستن شال ساده از نامش پیدا است، بستنش فرد را به دردسر نخواهد انداخت. البته می‌توان کمی خلاقیت نیز به خرج داد. در ابتدا یک قسمت شال را بپیچانید و دور گردن خود ببندید. سمت دیگر شال را به سمت شانه مخالف برید و محکم کنید.

مدل بستن شال عربی

مدل بستن شال به سبک عربی

بستن شال به سبک عربی از تنوع بالایی برخوردار است. ما در این قسمت آموزش بستن شال عربی را به ساده‌ترین شکل ممکن خواهیم گفت. ابتدا روسری یا شال را به شکل مثلث درآورید. در ادامه دو سمت روسری را زیر چانه محکم کنید. یک سمت را به سمت مخالف برده و در نزدیکی گونه‌ها محکم کنید. در انتها قسمت دیگر دوباره به سمت مخالف برده و با گیره تزئینی محکم کنید.

مدل بستن شال فانتزی

مدل فانتزی از پیچیده تا ساده

برای داشتن مدل فانتزی شما می‌توانید؛ خلاقیت به کار ببرید یا به ساده‌ترین شکل ممکن شال خود را ببندید. به عنوان مثال یک سمت شال را روی شانه مخالف بیندازید و از سمت دیگر خارج کنید. برای قسمت بعدی نیز دقیقا همین کار را انجام دهید.

مطالب کاربردی:  موهر چیست؟ شال موهر را چگونه ست کنیم؟

 

مدل بستن شال لاکچری

منظور از لاکچری استفاده از شال مجلسی و شکیل است.

منظور از آموزش بستن شال لاکچری، پیچیده بودن آن نیست. بلکه مقصود این است که شال‌ شکیل‌تری بر سر کنید. شما همچنین می‌توانید زیر شال خود از توربان نیز استفاده کنید.

مدل بستن شال مهمانی

از انواع وسایل تزئینی برای بستن شال مهمانی استفاده کنید.

در مورد آموزش بستن شال برای مهمانی باید بگوییم، که اول از همه به جنس شال خود توجه کنید. همچنین دقت کنید که مدل انتخابی با صورت شما همخوانی داشته باشد. برای آراسته کردن شال خود از انواع گیره، سنجاق و حلقه می‌توانید استفاده کنید.

مدل بستن شال هنرمندی

شال هنرمندی در حدود 3 متر است!

برای بستن شال هنرمندی شما باید شال با قواره بالا را انتخاب کنید. دقت کنید به نحوی آن را دور سرتان نپیچید که احساس خفگی کنید یا تمام لباس شما را بپوشاند. اما در هر صورت باید به شیوه‌ای بسته شود که بلندی شال خود را نشان دهد. برای داشتن شال هنرمندی سعی کنید، هر دو سمت شال را روی یک شانه قرار دهید. شما می‌توانید این دو قسمت شال را هر مدل که دلتان می‌خواهد به هم وصل کنید.

بستن شال به سبک مدرن…

مطالب پربازدید:  بهترین ایده‌های استایل کردن شلوار واید برای دختران شیک‌پوش

 

شال یکی از اصلی‌ترین استایل پوشش بانوان به خصوص در کشور ایران است. شال را زمانی فقط برای پوشاندن مو یا در امان بودن از سرما استفاده می‌کردند. اما امروزه استفاده از شال دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. انواع مدل بستن شال برای موقعیت‌های مختلف وجود دارد. شما می‌توانید با کمی خلاقیت و هنر هر مدلی را که می‌خواهید برای بستن شال مورد استفاده قرار دهید. نظر شما چیست؟ شما چه مدلی را می‌پسندید. ما منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

 

منبع : elizabetta

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو