هر آنچه از فصل دوم سریال Foundation باید بدانید

منبع: فوت و فن

3

1402/3/17

17:56


سریال بنیاد (Foundation) محصولی بسیار جذاب و موفق از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس به شمار می‌رود که از زمان اکران اولین فصلش توانست توجه مخاطبان بسیار زیادی را با داستان‌سرایی جذاب و نقش‌آفرینی درخشان بازیگرانش همچون جرد هریس و لی پیس جذب کند.

هر آنچه از فصل دوم سریال Foundation باید بدانید

سریال بنیاد (Foundation) محصولی بسیار جذاب و موفق از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس به شمار می‌رود که از زمان اکران اولین فصلش توانست توجه مخاطبان بسیار زیادی را با داستان‌سرایی جذاب و نقش‌آفرینی درخشان بازیگرانش همچون جرد هریس و لی پیس جذب کند. این سریال برجسته و ساخته دیوید اس گویر در سال ۲۰۲۱ میلادی برای فصل دوم تمدید شده و حالا قرار است فصل تازه آن در ماه ژوئن امسال پخش شود.

سریال «بنیاد» بر اساس رمان‌های برنده جایزه‌ای به همین نام نوشته آیزاک آسیموف است و داستان گروهی از تبعیدیان را بازگو می‌کند که در مأموریتی برای نجات بشریت و بازسازی تمدن قرار دارند و این در حالی است که امپراتوری کهکشانی در حال سقوط است. داستان رمان‌ها هزاران سال را در بر می‌گیرد و روایتی بسیار گسترده را بازگو می‌کند. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با فصل دوم سریال «بنیاد» آشنا شوید.

عوامل سازنده فصل دوم سریال Foundation

سریال «بنیاد» توسط سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس ساخته شده و دیوید اس گویر به‌عنوان مدیر اجرایی و تهیه‌کننده آن فعالیت دارد. این در حالی است که الکس گریوز، دیوید الیسون، دانا گولدبرگ، بیل بوست، رابین آسیموف و مارسی راس از جمله دیگر تهیه‌کننده‌های اجرایی این سریال هستند. دیوید اس گویر بیشتر برای فعالیتش در ژانر ابرقهرمانی شهرت دارد که شامل Nick Fury: Agent of S.H.I.E.L.D.، سه‌گانه بلید (Blade) و همچنین سه‌گانه شوالیه تاریکی (Dark Knight) ساخته کریستوفر نولان است.

داستان فصل دوم سریال Foundation

سریال «بنیاد» روایتی از چهار فرد محوری را بازگو می‌کند که از مرزهای مکان و زمان فراتر می‌روند. سفرهای آن‌ها مملو از چالش‌های خطرناک، وفاداری‌های همیشه در حال تغییر و روابط پیچیده‌‎ای است که کلید سرنوشت بشریت را در خود جای داده است. در مرکز داستان نیز چهره انقلابی دکتر هاری سلدون قرار دارد که از فروپاشی قریب‌الوقوع امپراتوری خبر داده است.

او در کنار گروهی از پیروان فداکار، تلاشی را در وسعت وسیع کهکشانی آغاز می‌کند تا یک بنیاد را تأسیس کنند، بنیادی که چراغ امیدی برای بازسازی و حفاظت از آینده تمدن خواهد بود. این در حالی است که کلون‌های حاکم، سلسله‌ای از کلون‌های شبیه‌سازی شده، از این پیش‌بینی خشمگین می‌شوند و این در حالی است که باید با این واقعیت نیز کنار بیایند.

اتفاقات فصل دوم سریال «بنیاد» حدود یک قرن پس از اتفاقات پایان فصل اول جریان دارد و حالا تنش در سراسر کهکشان افزایش پیدا کرده است. همان‌طور که کلون‌ها از هم می‌پاشند، یک ملکه انتقام‌جو از درون نقشه می‌کشد تا امپراتوری را از بین ببرد. در همین حال، هاری، گال و سالور به مستعمره‌ای از ذهن‌گرایان برخورد می‌کنند که دارای توانایی‌های روان‌شناختی قدرتمندی هستند.

بازیگران فصل دوم سریال Foundation

سریال «بنیاد» از حضور بازیگران برجسته و بااستعدادی بهره می‌برد که شامل جرد هریس و لی پیس می‌شود. جرد هریس نقش هاری سلدون را ایفا می‌کند، یک ریاضی‌دان که تاریخ روانی را توسعه می‌دهد، علمی که آینده را بر اساس احتمالات پیش‌بینی می‌کند. لی پیس نیز نقش برادر دی را بازی می‌کند که عضو میان‌سال یک سلسله ژنتیکی از کلون‌های امپراتور است.

لو لوبل و لی هاروی نیز به ترتیب نقش زیر دست سلدون به نام گال دورنیک و نگهبان پایانه سالور هاردین را بازی می‌کنند. گال دورنیک زنی جوان است که از هنجارهای اجتماعی سرپیچی می‌کند و سالور هاردین نیز شخصیتی قهرمانی است که با اولین بحران بنیاد مواجه شده است. در فصل دوم سریال «بنیاد»، لورا بیرن، کسین بیلتون و ترنس مان نیز بار دیگر نقش‌های خودشان را بازآفرینی خواهند کرد.

لورا بیرن بار دیگر نقش اتو مدرزل را بازی می‌کند که ماژودوردومو امپراتورها است و یکی از معدود اندرویدهای باقیمانده از جنگ ربات‌های باستانی است. کسین بیلتون نیز نقش برادر داون را به تصویر می‌کشد که جوان‌ترین عضو دودمان کلون‌ها است. ترنس مان نیز نقش برادر داسک را ایفا می‌کند که بزرگترین عضو کلون‌ها و امپراتور بازنشسته است.

در فصل دوم سریال «بنیاد» بازیگران جدیدی نیز حضور دارند که شامل ایزابلا لافلند در نقش برادر کنستانت، یک روحانی فداکار است. او آموزه‌های کلیسای روح کهکشانی را گسترش می‌دهد. کولویندر گیر نیز نقش پولی وریسوف را ایفا می‌کند که یک روحانی باهوش و بدبین است که با اعتیاد به الکل دست و پنجه نرم می‌کند. الا رائه اسمیت نیز نقش ملکه سارث را به تصویر می‌کشد که از شوخ‌طبعی و جذابیت خودش استفاده می‌کند و به دنبال انتقام گرفتن است.

از جمله دیگر بازیگران فصل دوم سریال «بنیاد» نیز می‌توان به هولت مک‌کالانی در نقش واردن جائگر فونت، دیمیتری لئونیداس در نقش هابر مالو، بن دنیلز در نقش بل رویز، میکائل پرسبرنت در نقش وارلرد کالگان، ریچل هاوس در نقش تالم باند و نیمرات کائور در نقش یانا سلدون اشاره کرد.

تاریخ پخش فصل دوم سریال Foundation

فصل دوم بسیار مورد انتظار سریال «بنیاد» شامل ۱۰ قسمت است که اولین قسمت از آن در تاریخ ۱۴ ژوئیه سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲) به‌صورت انحصاری روی سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس عرضه خواهد شد. قسمت‌های بعدی فصل دوم نیز به‌صورت هفتگی در روزهای جمعه پخش خواهند شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو