بیوگرافی صابر ابر ؛ از شروع کار هنری تا حواشی زندگی شخصی!

بیوگرافی صابر ابر ؛ از شروع کار هنری تا حواشی زندگی شخصی!


منبع: پلازا

5

1402/3/25

13:04


بیوگرافی صابر ابر ؛ از شروع کار هنری تا حواشی زندگی شخصی!

صابر ابر یکی از بازیگران محبوب و پرطرفدار سال‌های اخیر سینما و تلویزیون محسوب می‌شود. در دهه گذشته، صابر ابر یکی از پرکارترین بازیگران سینمای ایران بوده است. در این مقاله از پلازا با بیوگرافی صابر ابر و اطلاعات دیگر او، همراه شما عزیزان هستیم.

صابر ابر این روزها یکی از محبوب‌ترین چهره‌های سینمای ایران محسوب می‌شود. شاید کمتر کسی است که بازی‌های او در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف را ندیده باشد. صابر ابر یکی از حرفه‌ای‌ترین بازیگران سینما و تلویزیون محسوب می‌شود. او تا به امروز در فیلم‌های متفاوتی با ژانرهای مختلف حضور داشته است. در این مقاله از پلازا قصد داریم تا زندگینامه صابر ابر را به شما عزیزان ارائه دهیم. سپس درباره زندگی شخصی صابر ابر، بهترین فیلم‌هایش و همچنین حواشی زندگی خصوصی و کاری او صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی صابر ابر

  • قد صابر ابر: 170 سانتی متر
  • سن صابر ابر: 40 سال
  • آیدی اینستاگرام صابر ابر: saberabar

بیوگرافی صابر ابر ؛ زندگی شخصی

فیلم‌ها و سریال‌های جذابی که در چند سال اخیر با بازی هنرمندانه صابر ابر منتشر شده‌اند، محبوبیت این ستاره سینما را بیش از پیش کرده است. امروزه افراد زیادی آثار صابر ابر را دنبال می‌کنند و به نوعی طرفدار این بازیگر محبوب می‌باشند. ما نیز در این بخش به بررسی زندگی‌نامه صابر ابر از کودکی می‌پردازیم و با زندگی شخصی او آشنا می‌شویم.

بیوگرافی صابر ابر؛ کودکی و نوجوانی

زندگینامه صابر ابر

در مورد زندگی شخصی و خانواده صابر ابر باید گفت که او در 18 خرداد 1363 متولد شده است و به این ترتیب امروزه وارد 40 سالگی خود شده است! او در تهران متولد شد و در آنجا بزرگ شد. صابر ابر از همان دوران کودکی خود شیفته بازیگری و کارهای هنری بود. همین علاقه درونی و حمایت پدر و مادر صابر ابر، زمینه‌ساز حضور او در عرصه هنر و به‌ویژه بازیگری شده است. صابر ابر علاوه بر بازیگری، در دنیای موسیقی و اجرا نیز حضور داشته است. همه‌ی این موضوع‌ها و فعالیت‌های او نشان از استعداد این بازیگر توانا است.

وی علاوه بر فعالیت‌هایی که به آنان اشاره کردیم، به نوشتن کتاب نیز مشغول است! صابر ابر اکنون به نوشتن کتابی با عنوان کافه‌نشینی در تهران معاصر، به همراه یکی از دوستانش، مشغول است. اطلاعات چندان زیادی از زندگی خصوصی و خانواده صابر ابر در دسترس نیست، چرا که او هموراه سعی داشته است تا زندگی خصوصی خود را دور از چشم بینندگان نگه دارد و به این ترتیب آرامش اعضای خانواده خود را حفظ کند. در ادامه مطلب به بررسی علاقه‌مندی‌های این بازیگر توانا و همچنین زمینه‌های فعالیت او، می‌پردازیم.

ورزش

صابر ابر از همان ابتدای شروع حرفه‌ی بازیگری و اجرا، آنچنان غرق در کار خود بوده که گویی زندگی برای او فقط کار است! اگر به پیج اینستاگرام او سر بزنید، متوجه خواهید شد که همه‌ی پست‌های او در مورد نمایش‌ها و آثارش است. شاید این راهی برای مخفی نگه‌داشتن زندگی شخصی است. به هر حال اطلاعات دقیقی از ورزش‌های مورد علاقه صابر ابر در دسترس نیست.

بیوگرافی صابر ابر؛ تحصیلات

  • مدرک تحصیلی صابر ابر: مدیریت، سینما

صابر ابر رشته مدیریت را برای تحصیل در مقطع کارشناسی انتخاب کرد. او سرانجام در این رشته از دانشگاه آزاد فیروز کوه فارغ‌التحصیل شد و توانست مدرک لیسانس خود را دریافت کند. وی علاقه وافری به مدیریت داشت و به همین دلیل تحصیل در این رشته را انتخاب کرد. اما علاقه و استعداد ستودنی او در حرفه بازیگری، سرانجام او را به دنیای سینما کشاند. صابر ابر، رشته سینما را برای تحصیل در مقطع ارشد انتخاب کرد. جالب است بدانید که او به طراحی داخلی نیز علاقه‌مند است و چندین پروژه در این زمینه را نیز کار کرده است.

زندگی هنری صابر ابر

حالا که کمی با زندگی شخصی صابر ابر آشنا شدیم، در این بخش سراغ زندگی حرفه‌ای او می‌رویم.

آغاز موسیقی

حواشی صابر ابر

صابر ابر در زمینه‌های مختلفی از هنر فعالیت دارد. او علاوه بر سینما، در حوزه موسیقی نیز فعالیت‌هایی دارد. وی در آلبوم شعر با تو رقصان، همکاری جالب توجه‌ی با مهیار علیزاده داشته است. همچنین خانم پانته‌آ پناهی نیز در این آلبوم حضور داشته‌اند. صابر ابر همچنان اجراهایی در موسیقی تئاترهای مختلف داشته است.

شروع بازیگری

در این بخش از بیوگرافی صابر ابر به فعالیت بازیگری او می‌پردازیم. صابر ابر در دوران مدرسه، بازی در تئاتر را آغاز کرد و پس از یک اجرای موفق در دوران راهنمایی توسط معلم درس ریاضی خود که خواهر مرضیه برومند، بود، به خانم برومند معرفی می‌شود. این معرفی آغازی برای دوران مهمی از زندگی صابر ابر شد. صابر ابر در سن 13 سالگی حضور کوتاهی در سریال بازگشت به خانه داشت و پس از آن در سال 1379، خانم برومند در سریال داستان‌های نوروز از بازی او بهره برد. پس از آن به موسسه کارنامه، که در آن سال سومین دوره از فعالیت‌هایش را به مدیریت پرویز پرستویی، طی می‌کرد، معرفی شد. این اتفاقات ساده آغاز مسیری پر از فراز و نشیب برای این بازیگر سینمای ایران شد که او را به موفقیت کاری خود رساند.

فعالیت هنری صابر ابر در زمینه های دیگر

زندگی شخصی صابر ابر

در قسمت‌های ابتدایی مقاله با صابر ابر آشنا شدیم و صحبتی کوتاه در مورد حوزه کاری او داشتیم. همچنین اشاره کردیم که صابر ابر علاوه بر حضور پررنگ در حوزه بازیگری، در زمینه‌های اجرا، موسیقی، نویسندگی و … نیز فعالیت دارد. یکی از مهم‌ترین و ماندگارترین آثار صابر ابر، اجرای برنامه رنگین‌کمان در سال 1380 بود. وی هنگامی که تنها 17 ساله بود، مجری برنامه کودکان به نام رنگین‌کمان شد و توانست تا این تجربه اجرا را به بهترین شکل ممکن به پایان رساند. پس از این حضور درخشان در تلویزیون و در قامت یک مجری حرفه‌ای، اجرای مسابقه 100 ثانیه را عهده‌دار شد.

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، صابر ابر حضوری در حوزه موسیقی نیز داشته است. وی همراه با خانم پانته‌آ پناهی‌ها، دکلمه‌خوانی آلبوم در شعله با تو رقصان را انجام داده است. در محتوای این آلبوم از اشعار مولانا و هوشنگ ابتهاج استفاده شده و مهیار علیزاده آهنگ‌سازی این اثر را انجام داده است.

صابر ابر علاوه بر زمینه‌های بازیگری، موسیقی و اجرا، به کارهای هنری دیگری نیز مشغول است. از جمله فعالیت‌های جانبی او می‌توان به فعالیت‌هایش در حوزه تجسمی، اجرای پرفورمنس، کارگردانی تئاتر، نقاشی و سفالگری اشاره کرد. این بازیگر خوش‌آتیه در حوزه‌های مختلفی درخشیده است اما بی‌شک این بازیگری او است که افراد زیادی را تحت‌تاثیر خود قرار داده است.

فیلم های پرفروش صابر ابر

صابر ابر، ستاره بی‌چون و چرای این روزهای سینمای ایران در آثار زیادی حضور داشته است، از سینما تا نمایش خانگی! برخی از این فیلم‌ها به واسطه حضور و نقش‌آفرینی او به آثار پرفروش و پرمخاطبی تبدیل شده‌اند. در ادامه به سراغ فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایش‌های تلویزیونی صابر ابر خواهیم رفت. در ابتدا به معرفی تعدادی از بهترین فیلم های صابر ابر خواهیم پرداخت.

1- فیلم درباره الی

همسر صابر ابر

  • سال انتشار: 1387
  • کارگردان: اصغر فرهادی
  • سایر بازیگران: گلشیفته فراهانی، شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، پیمان معادی

درباره الی یکی از درخشان‌ترین آثار کارنامه صابر ابر محسوب می‌شود. این فیلم سینمایی با حضور پرشمار ستاره‌های سینما و با کارگردانی اصغر فرهادی حسابی سر و صدا به پا کرد. درست است که صابر ابر نقش کوتاهی در این فیلم ایفا می‌کند، اما همین نقش کم و کوتاه او نیز به اندازه بود و حسابی در خاطر بینندگان مانده است. صابر ابر در فیلم سینمایی درباره الی، در قامت جوانی عصبی ظاهر می‌شود که هیچ اطلاعی از سفر شمال نامزدش به همراه دوستانش، ندارد. وی در این فیلم فرصت حضور در کنار بازیگران توانایی مانند شهاب حسینی، احمد مهران‌فر، گلشیفته فراهانی را پیدا کرد.

2- فیلم مسخره باز

صابر ابر اصالتا اهل کجاست

  • سال انتشار: 1397
  • کارگردان: همایون غنی‌زاده
  • سایر بازیگران: علی نصیریان، هدیه تهرانی، رضا کیانیان

آشنایی صابر ابر با همیان غنی‌زاده به سال‌ها قبل از تولید این فیلم سینمایی برمی‌گردد. او و همایون غنی‌زاده در سال 1389 و از نمایش کالیگولا با یکدیگر آشنا بودند. آشنایی که سرانجام همایون غنی‌زاده را مجاب به انتخاب صابر ابر برای ایفای نقش در فیلم جدیدش کرد. فیلم مسخره‌باز، یکی از متفاوت‌ترین آثار سینمای ایران است که در سبک فیلم‌سازی آمریکا ساخته شده است. صابر ابر در این فیلم سینمایی نقش شخصیت جوانی به نام دانش را بازی می‌کند. شخصیتی با شغل آرایشگری که عشق بازی و بازیگری دارد. تا پیش از فیلم مسخره باز، هیچی اثری در این سبک در کشورمان تولید نشده بود.

3- فیلم دایره زنگی

خانواده صابر ابر

  • سال انتشار: 1386
  • کارگردان: پریسا بخت‌آور
  • سایر بازیگران: امین حیایی، مهران مدیری، باران کوثری، حامد بهداد

فیلم سینمایی دایره زنگی که در سال 1386 و به کارگردانی خانم پریسا بخت‌آور، تولید شد به سکوی پرتابی برای صابر ابر تبدیل شد. با حضور بازیگران سرشناس سینمای ایران در این فیلم سینمایی، صابر ابر بیش از پیش به چشم آمد. ابر در این فیلم نقش جوانی عاشق‌پیشه را بازی می‌کند که در شمال تهران به نصب ماهواره مشغول است و سعی دارد با پولی که از این کار کسب می‌کند به دختری که تازه با او آشنا شده است کمک کند. در طی این فیلم سینمایی، صابر ابر با داستان‌های متفاوت و مشکلات زندگی همسایگان مواجه می‌شود.

4- فیلم رخ دیوانه

بهترین فیلم های صابر ابر

  • سال انتشار: 1393
  • کارگردان: ابوالحسن داودی
  • سایر بازیگران: طناز طباطبایی، نازنین بیاتی، گوهر خیراندیش، ساعد سهیلی

فیلم سینمایی رخ دیوانه یکی از متفاوت‌ترین آثار سینمای کشور بود که در سال 1393 و به کارگردانی ابوالحسن داودی منتشر شد. این فیلم با تم جوان‌پسندانه خود خیلی سریع و در همان اوایل اکران با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شد. صابر ابر یکی از چند شخصیت اصلی این فیلم است که حضور پررنگی در آن دارد. او در این اثر خود از فضای غمگین و ناراحت آثار پیشین خود فاصله گرفت و بازی جدیدی را از خود نشان داد. شیوه کارگردانی رخ دیوانه به گونه‌ای است که مجال فراغت به بیننده را نمی‌دهد و در تمام لحظات بینندگان را درگیر خود نگه می‌دارد.

سایر فیلم های سینمایی صابر ابر

صابر ابر حضور پررنگی در آثار سینمایی سالیان گذشته داشته است. برخی از پرفروش‌ترین و معروف‌ترین فیلم‌های سینمایی او را در قسمت بالا معرفی کردیم. در قسمت پایین می‌توانید فهرستی از سایر آثار صابر ابر را مشاهده کنید.

  • بعد از رفتن به کارگردانی رضا نجاتی 1401
  • یادگار جنوب به کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری 1401
  • کت چرمی به کارگردانی حسین میرزامحمدی 1401
  • بی‌رویا به کارگردانی آرین وزیردفتری 1400
  • بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی 1400
  • زیر نور کم به کارگردانی محمد پرویزی 1399
  • روسی به کارگردانی امیرحسین ثقفی 1396
  • خوک به کارگردانی مانی حقیقی 1396
  • حکایت دریا به کارگردانی بهمن فرمان آرا 1395
  • میلیونر میامی به کارگردانی مصطفی احمدی 1395
  • هت‌تریک به کارگردانی رامتین لوافی 1395
  • تابستان داغ به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد 1395
  • ویلایی‌ها به کارگردانی منیر قیدی 1395
  • قندون جهیزیه به کارگردانی علی ملاقلی پور 1393
  • نزدیکتر به کارگردانی مصطفی احمدی 1393
  • من دیه گو مارادونا هستم به کارگردانی بهرام توکلی 1393
  • خواب زده‌ها به کارگردانی فریدون جیرانی 1392
  • و …

سریال های نمایش خانگی صابر ابر

صابر ابر علاوه بر بازی در سینما و تلویزیون، تجربه بازی در نمایش خانگی را دارد. شاید بتوان گفت که تعدادی از مهم‌ترین آثار او در شبکه خانگی بوده است! وی تاکنون بازی در چند سریال نمایش خانگی را در کارنامه خود ثبت کرده است. در ادامه مقاله به معرفی سریال های صابر ابر می‌پردازیم.

سریال قورباغه؛ اثری متفاوت با بازی صابر ابر

پدر و مادر صابر ابر

  • سال انتشار: 1398
  • کارگردان: هومن سیدی
  • سایر بازیگران: نوید محمدزاده، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، مهران غفوریان

سریال قورباغه یکی از بی‌نظیرترین سریال‌های سینمای ایران محسوب می‌شود که در سال 1398 و بازی ستاره‌های مشهوری مانند مهران غفوریان، نوید محمدزاده و …، به کارگردانی هومن سیدی از شبکه نمایش خانگی پخش شد. به نوعی می‌توان گفتن این سریال برداشتی ازاد از فیلم نفرت 1995، می‌باشد که به خوبی توانست تا نظر مخاطبین را به سوی خود جذب کند. داستان سریال در مورد سه دوست به اسم‌های رامین، فرید و جواد است که در روز چهارشنبه‌سوری، بعد از ربودن اسلحه یک مامور زخمی، تصمیم به سرقت از هم‌کلاسی دوران کودکی خود، یعنی نوری، می‌گیرند. اما این اتفاق به گونه‌ای دیگر پیش می‌رود و آن‌ها درگیر ماجرای پیچیده‌ای می‌شوند… .

سریال مترجم از جدیدترین آثار صابر ابر

قد صابر ابر

  • سال انتشار: 1401
  • کارگردان: بهرام توکلی
  • سایر بازیگران: پانته‌آ پناهی‌ها، مهرانه مهین‌ترابی، مهتاب ثروتی

مترجم را می‌توان جدیدترین اثر صابر ابر در نمایش خانگی دانست. این سریال درام و رازآلود در سال 1401 به کارگردانی بهرام توکلی پخش شد. داستان سریال در مورد مترجمی است که به دنبال یافتن چیزهای جدیدی در مسیر شغلی جدید خود است و در این راه به راز خانوادگی‌ای پی می‌برد که زندگی او را دستخوش تغییراتی می‌کند. این راز خانوادگی سایه سهمگینی بر زندگی او و خانواده‌اش می‌اندازد. در این اثر صابر ابر با بازیگران نامداری همچون پانته‌آ پناهی‌ها، مهرانه مهین‌ترابی و مهتاب ثروتی هم‌بازی بوده است.

افتخارات و جوایز صابر ابر

سریال های صابر ابر

صابر ابر در طول فعالیت‌های خود موفق شده است تا در جشنواره‌های بسیاری شرکت داشته باشد. او در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های بسیاری بازی کرده است و در بسیاری از این موارد کاندید دریافت جایزه نیز شده است. به برخی از افتخارات صابر ابر در زمینه بازیگری در بخش زیر اشاره می‌کنیم.

  • برنده جایزه بهترین بازیگر نوظهور از جشنواره فیلم رم برای فیلم گس
  • برنده تندیس بهترین بازیگر مرد برای نمایش ریچارد سوم در سی‌امین جشنواره تئاتر فجر
  • برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم درباره الی در سومین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران
  • برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم درباره الی در چهاردهمین جشن خانه سینما
  • برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم مینای شهر خاموش در یازدهمین جشن خانه سینما
  • نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم مینای شهر خاموش در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر
  • نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم دایره زنگی در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر

بیوگرافی صابر ابر؛ نکات جالب زندگی و حواشی

صابر ابر از هنرپیشه‌های کم‌حاشیه سینمای ایران محسوب می‌شود و طی سالیانی که در این زمینه پرحاشیه فعالیت داشته است، اخبار و حواشی بسیار کمی از او به گوش رسیده است. در این بخش از مقاله به بررسی حواشی صابر ابر و نکات جالبی از زندگی او می‌پردازیم.

حمایت از حسن روحانی

یکی از حواشی پر سر و صدای صابر ابر در سالیان اخیر، حمایت او از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بوده است. با این که امروز، چندین سال از آن اتفاق می‌گذرد اما هنوز مردم نسبت به این حمایت واکنش‌های گوناگونی را نشان می‌دهند و بر این باور هستند که سینما و سیاست باید جدا از هم باشند.

کتاب 300 هزار تومانی

یکی دیگر از حاشیه‌های پر سر و صدای صابر ابر انتشار کتاب 300 هزار تومانی به نام هفت خانه آن‌ورتر در سال 1397 است. این کتاب موج عظیمی از اعتراضات را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت. بسیاری از مخاطبین این کتاب 300 هزار تومانی صابر ابر را از نظر قیمتی با آثار نویسندگان بزرگ مقایسه می‌کنند و بر این باور هستند که کتاب دیگر تبدیل به هنری در خدمت ثروتمندان شده است!

واکنش به عطر نوید محمدزاده

چند سال پیش بود که نوید محمدزاده، بازیگر مشهور و محبوب این روزهای سینمای ایران، اقدام به تبلیغ عطری با نام خود کرد. صابر ابر نیز نسبت به انتشار تبلیغ این عطر واکنش نشان داد و در صفحه اینستاگرام خود اینگونه نوشت:
«چه کرد مهم نیست. چرا کرد مهم است!»

همه «ما» که من هم به همین «ما» تعلق دارم. در فصل‌‎های مختلفی از زندگی خیلی چیزها را دوست داشته‌ایم و نداشته‌ایم.

‎خوداندیشیدن به اعتقاد کانت، اصل بنیادین روشنگری است.

ازدواج صابر ابر

اطلاعات چندانی از زندگی شخصی صابر ابر در دست نیست و این بازیگر توانا همواره سعی کرده است تا زندگی شخصی خود را جدا از زندگی حرفه‌ای‌اش نگه دارد. اما چندی پیش صابر ابر در یک پست اینستاگرامی خبر از ازدواج خود داد. اطلاعات زیادی از همسر صابر ابر در دست نیست اما وی در پست خود اینگونه نوشت:

هیچ آرزویی بهتر از این نیست و نبوده…
خوشبختی و عاقبت بخیر شدن …
خلاصه
مرا آن ده که آن به

مارا و همه را…

ظهر مرداد.

پیج اصلی اینستاگرام

اینستاگرام صابر ابر با آیدی saberabar فعال است. ستاره مرموز این روزهای سینمای کشورمان در پیج اینستاگرام شخصی خود فعالیت زیادی دارد. عمده فعالیت پیج شخصی او در حوزه نمایش‌ها و آثاری است که در آن‌ها حضور داشته است. صابر ابر چندین ساله است که در اینستاگرام فعالیت دارد و تاکنون بیش از 2270 پست را در این پلتفرم منتشر کرده است. تعداد دنبال‌کننده‌های او اکنون از مرز 1میلیون و 300 هزار نفر گذشته است و این نشان‌دهنده محبوبیت بالای وی در میان مردم است.

سخن پایانی

قد صابر ابر

در این مقاله از پلازا با بیوگرافی صابر ابر همراه بودیم. این بازیگر جوان و مستعد تاکنون در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های بسیاری حضور داشته است. همچنین خواندیم که در کنار بازیگری به فعالیت‌های دیگری مانند کتاب نوشتن، تئاتر، موسیقی و … مشغول است. در دهه گذشته آثار درخشانی از صابر ابر بر روی پرده سینما رفته است و همین امر موجب افزایش چشم‌گیر طرفداران او شده است. در این مقاله سعی داشتیم تا به طور کلی زندگی شخصی و کاری صابر ابر را بررسی کنیم و به سوالاتی نظیر صابر ابر اصالتا اهل کجاست؟ وزن صابر ابر چقدر است؟ پاسخ دهیم. به نظر شما صابر ابر بازیگر موفقی بوده است؟ شما کدام یک از آثار صابر ابر را می‌پسندید؟ لطفاً نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با دیگر اعضای پلازا در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو