نصیر حیدریان کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

4

1402/3/30

09:49


شورای هنری ارکستر سمفونیک تهران تلاش کرد بهترین رهبر را انتخاب کند که آقای حیدریان بهترین گزینه بود؛ زیرا دانش ، انگیزه و توان کافی را داشت و برنامه های خوبی ارائه می کرد. متاسفانه سال گذشته کشور گرفتار حاشیه هایی شد که این مشکلات گریبانگیر ارکستر هم شد و بدین ترتیب آقای حیدریان را از دست دادیم.

نصیر حیدریان کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

نصیر حیدریان کیست و الان کجاست؟

سال گذشته اعلام شده بود که قرار است «نصیر حیدریان» به عنوان رهبر دائم این ارکستر فعالیت کند. حال آرزم درباره این امر بیان کرد : قرارداد آقای حیدریان تا اسفند سال 1401 بود و هنوز تصمیم جدی برای اینکه ارکستر رهبر دائم یا مهمان داشته باشد ، اعلام نشده است. ولی اگر ارکستر رهبر دائم هم داشته باشد از رهبرهای مهمان هم دعوت خواهد شد.

نصیر حیدریان کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

نصیر حیدریان کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

میرزمانی هم در این زمینه توضیح داد : شورای هنری ارکستر سمفونیک تهران تلاش کرد بهترین رهبر را انتخاب کند که آقای حیدریان بهترین گزینه بود؛ زیرا دانش ، انگیزه و توان کافی را داشت و برنامه های خوبی ارائه می کرد. متاسفانه سال گذشته کشور گرفتار حاشیه هایی شد که این مشکلات گریبانگیر ارکستر هم شد و بدین ترتیب آقای حیدریان را از دست دادیم. حال باتوجه به اینکه ارکستر در جشنواره موسیقی فجر به رهبری آقای صهبایی به روی صحنه رفت ، در نظر داریم که ایشان همکاری خود را با ارکستر ادامه دهند؛ چراکه او هم رزومه خوبی دارد.

در راستای اشاره به انتخاب منوچهر صهبایی به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران ، به حواشی و سابقه او اشاره شد که میرزمانی پاسخ داد : زمانی که آقای حیدریان انتخاب شد به فرد دیگری فکر نکردیم ولی به نظرم آقای صهبایی هم گزینه خوبی است. حواشی که درباره آقای صهبایی هست ، درست است ولی به هر حال آدم های کمی هستند که می توانند خود را کنترل کنند و بگذرند. بهتر است که مسائل را بزرگ نکنیم.

او درباره وقفه در فعالیت های ارکستر سمفونیک گفت : این امر به خاطر حواشی کشور اتفاق افتاد ولی امیدواریم از تیر برنامه ها روتین شود. من خودم بارها تاکید کرده ام که به هیچ عنوان برنامه ها و تمرین های ارکستر نباید کنسل شوند.

آرزم همچنین درباره بودجه ارکستر سمفونیک تهران گفت : بر اساس آنچه که برای کارهای دولتی مرسوم است ، رقمی برای ارکستر تعیین می شود که البته با توجه به مشکلات اقتصادی برای هیچکس پاسخگو نیست.

او در پایان درباره جزئیات برگزاری آزمون گفت : برای هر گروه از سازها مانند کوبه ای ، چوبی و ... یک هیات ژوری داریم. مشخص شده هر گروه با چه هیات و در چه ساعتی آزمون دارند. بیش از 80 درصد از مفاد آزمون قبلا اعلام شده است. یک قطعه به انتخاب داوطلب و یک قطعه را به انتخاب اساتید است.


بیوگرافی نصیر حیدریان

نصیر حیدریان متولد 1336 در هنرستان عالی موسیقی تهران ترومپت و ترومبون خوانده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو