بیوگرافی بهرام رادان؛ دربازه زندگی شخصی، ازدواج و لیست بهترین فیلم ها

بیوگرافی بهرام رادان؛ دربازه زندگی شخصی، ازدواج و لیست بهترین فیلم ها


منبع: روزانه

4

1402/4/30

00:33


بهرام رادان یکی از برترین بازیگران سینمای ایران است که از سال 79 به بازیگری می‌پردازد؛ او همواره به دلیل بازی خوب و همچنین چهره جذاب، مورد توجه رسانه‌ها و مخاطبین بوده است. این روزها که خبر ازدواج او حسابی سر و صدا کرده است ما نیز تصمیم گرفته‌ایم تا به زندگی شخصی و هنری […]

بهرام رادان یکی از برترین بازیگران سینمای ایران است که از سال 79 به بازیگری می‌پردازد؛ او همواره به دلیل بازی خوب و همچنین چهره جذاب، مورد توجه رسانه‌ها و مخاطبین بوده است. این روزها که خبر ازدواج او حسابی سر و صدا کرده است ما نیز تصمیم گرفته‌ایم تا به زندگی شخصی و هنری این بازیگر بپردازیم و همچنین در پایان بهترین فیلم‌های او را به شما عزیزان معرفی کنیم، پس تا آخر همراه ما بمانید.

بیوگرافی بهرام رادان

بهرام رادان در 8 اردیبهشت سال 1358 در تهران متولد شد. پدر او اصالتا اصفهانی بوده و در این خانواده شش نفره، او دو خواهر و یک برادر دارد؛ همچنین لازم به ذکر است که پدر وی یک سرهنگ بازنشسته از دوران پهلوی است.

اولین شغل

او درباره شروع بازیگری خود گفته است: بعد از خدمت سربازی وقتی 21 ساله بودم بین آگهی‌های روزنامه دنبال یک شغل مناسب می‌گشتم تا اینکه چشمم به آگهی کلاس‌های بازیگری هیوا فیلم خورد. گوشی را برداشتم و زنگ زدم و بعد هم خیلی سریع از کلاس‌ها سر ‌درآوردم.

تجربه اولین حضور جلوی دوربین

بهرام رادان درباره اولین تجربه‌اش جلوی دوربین گفته است: در جلوی دوربین. سر کلاس ثریا قاسمی فیلمنامه فیلم شور عشق به من داده شد که روی نقش کیان تمرکز کنم، نقشی که فکر می‌کردم دو تا دیالوگ بیشتر ندارد. غافل از اینکه یکی از دو نقش اصلی فیلم بود به این ترتیب با این فیلم سال 1379 در 21 سالگی اولین بار جلوی دوربین رفتم.

بهرام رادان برنده سیمرغ بلورین می‌شود.

بهرام رادان برای بار دوم در فیلم آواز قو بازی کرد، اما شهرت او با فیلم شمعی در باد به کارگردانی خانم پوران درخشنده در سال 1382 شروع شد که برایش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول را به همراه داشت.

بیوگرافی بهرام رادان؛ دربازه زندگی شخصی، ازدواج و لیست بهترین فیلم ها

آغاز شهرت در سینما

اوج شهرت و افتخار این بازیگر که مسیر هنر‌اش را به کلی تغییر داد، بازی در فیلم سنتوری به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1385 و در نقش علی سنتوری بود. او برای بازی در این فیلم موفق به کسب دومین سیمرغ خود بعنوان بهترین بازیگر مرد شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی محمدرضا گلزار؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و لیست بهترین فیلم ها

بیوگرافی بهرام رادان؛ دربازه زندگی شخصی، ازدواج و لیست بهترین فیلم ها

ورود به عرصه مدلینگ

بهرام رادان فعالیت مدلینگ خود را با برند LG و از صنعت دیجیتال شروع کرد. او سپس با برند لباس نیمانی وارد همکاری شد و مدتی هم با یک شرکت مخابراتی کار می‌کرد تا اینکه به مدت چند سال مدل اول برند چرم مشهد بود.

بیوگرافی بهرام رادان؛ دربازه زندگی شخصی، ازدواج و لیست بهترین فیلم ها

ورزش

بهرام رادان گفته است هر وقت فرصت گیر بیاورد با رفقایش فوتبال بازی می‌کند؛ همچنین گفته است که یک استقلالی دو آتیشه است و هر جایی که صحبت از فوتبال و استقلال و پرسپولیس باشد، با افتخار از تیم محبوب‌اش استقلال طرفداری می‌کند.

حمل مشعل المپیک 2018

رادان در سال 2017 از طرف شرکت سامسونگ برای حمل مشعل بازی های المپیک زمستانی 2018 به سئول کره جنوبی دعوت شد که بعد از برگزاری مراسم گفت:. حس خیلی خوب و عجیبی بود که توانستم این مشعل را حمل کنم؛ این اتفاق برای من یک لحظه تاریخی بود.

بیوگرافی بهرام رادان؛ دربازه زندگی شخصی، ازدواج و لیست بهترین فیلم ها

زندگی شخصی

بهرام رادان روز 13 فروردین 1401 خبر ازدواج خود با همسرش مینا مختاری فشن بلاگر و از طراحان لباس شناخته شده در فضای مجازی را رسانه ای کرد؛ بعدا مشخص شد آقای بازیگر از سه سال قبل با این خانم در رابطه عاشقانه ای بود و در نهایت تصمیم به علنی کردن رابطه خود گرفتند.

ستایش از اسطوره سینمای ایران بهروز وثوقی

بهرام رادان بارها علاقه خود را به بهرام رادان نشان داده و در یک دل نوشته برای او نوشته است: بهروز خان، وقتی پس از چهار دهه ممنوعیت، هنوز ورد زبان همه هستید، وقتی پس از این‌ همه دوری هنوز در قلب مردم جای دارید. از صمیم قلب آرزو ‌می‌کنم روزی برگردید به وطن و به آغوش مردمی که با وجود تمام ممنوعیت‌‌ها عاشقانه دوست‌ تان دارند، شما گنجینه با ارزشی هستید که نفس کشیدن‌ تان برای هنر این سرزمین نعمت است.

مطلب مشابه: بیوگرافی افسانه بایگان؛ درباره زندگی شخصی و هنری و لیست بهترین فیلم های او

علاقه کم به موسیقی سنتی

او درباره موسیقی سنتی گفته است: موسیقی سنتی علاقه‌ام نبود و هنوز هم چندان به این سبک گوش نمی‌دهم. آهنگ‌های سنتی را تک و توک میتوانم نام ببرم یا به خاطر بیاورم که محبوبم باشند، شاید چون به این دلیل که اصولا موزیک و فیلم توام با غم را دوست ندارم.

غذای مورد علاقه

مادر بهرام رادان میگوید: او کلا دستپخت من را دوست دارد، البته همه دستپخت مادرشان را دوست دارند، بهرام هم مثل همه. بهرام همه غذاهای خوشمزه را دوست دارد ولی مثلا قرمه سبزى را بدون لوبیا ترجیح میدهد.

سهامدار کافه ویونا

بهرام رادان یکی از سهامداران کافه‌های زنجیره ویونا در ایران می‌باشد یکی از کافه‌های اصلی و مرکزی ویونا با گنجایش 45 نفر در پاسداران تهران مال شخص خود اوست.

اهل نوستالژی نیستم

من انسان نوستالژیکی نیستم با اینکه کسی بگوید آن زمان‌های قدیمی خیلی بهتر بود و خوش می‌گذشت و امروز روزگار بدی است مخالفم. بدبینی به حال و آینده ، انرژی و نشاط زندگی را در انسان می‌کشد.

سفیر سازمان ملل

آقای رادان سال 1389 سفیر ایرانی برنامه جهانی غذا در مبارزه علیه گرسنگی منصوب شد. او قرار است در زمینه ارتقاء سطح آگاهی ایرانیان در مورد گرسنگی جهانی و مسائل مربوط به پناهندگان در کشور تلاش کند.

بیوگرافی بهرام رادان؛ دربازه زندگی شخصی، ازدواج و لیست بهترین فیلم ها

جوایز و افتخارات

  • سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی فیلم «شمعی در باد» در سال 1382
  • جایزه حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «گاوخونی» در سال 1383
  • سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «سنتوری» در سال 1385
  • بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌ المللی فیلم لاداخ هند برای بازی فیلم «آدم‌ کش»

مطلب مشابه: بیوگرافی پیمان معادی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

برخی از بهترین فیلم‌های بهرام رادان

ما در ادامه متن پنج فیلم برتر از او را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد، پس در ادامه متن همراه ما بمانید.

سنتوری

سنتوری

  • کارگردان: داریوش مهرجویی
  • بازیگران: بهرام رادان، گلشیفته فراهانی، مسعود رایگان، رؤیا تیموریان، مائده طهماسبی
  • سال ساخت: 1389
  • ژانر: درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.5

داریوش مهرجویی همکاری‌های بسیاری با گلشیفته دارد و معمولا آثار این دو نیز با موفقیت‌هایی همراه است. حال یکی از بهترین فیلم‌های گلشیفته فراهانی که در آن با بهرام رادان هم‌ بازی بوده است، فلیم سنتوری محصول سال 89 است.

داستان این فیلم درباره علی پسری از یک خانواده مذهبی و بازاری است و به سنتور علاقه زیادی دارد، وقتی شیفتگی او فاش می‌شود، ناچار بین خانواده و سنتور، دومی را انتخاب کرده و از خانواده رانده می‌شود. علی در موسیقی چنان تبحری پیدا می‌کند که شهرهٔ عام و خاص می‌شود و کنسرت‌هایش با استقبال غیرمنتظره ای روبرو می‌شود. علی در اوج موفقیت، عاشق هانیه می‌شود و با او ازدواج می‌کند، اما در غفلت و بی‌توجهی رفته رفته به دام اعتیاد گرفتار شده و سپس بدبیاری‌هایش آغاز می‌شود.

آواز قو

آواز قو

  • کارگردان: سعید اسدی
  • بازیگران: جمشید هاشم‌پور، بهرام رادان، ساره آرین
  • سال ساخت: 1380
  • ژانر: درام، اجتماعی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.8

بازی در این فیلم برای بهرام رادان یک جایزه سیمرغ بلورین را به همراه داشتو آواز قو فیلمی جذاب از درون اجتماع است که داستان عاشقانه خوبی نیز دارد، پس اگر علاقه‌مند به بهرام رادان هستید بهتر است این فیلم را در لیست تماشای خود قرار دهید.

داستان این فیلم درباره پیمان فدایی است که ناراضی از تصمیم پدرش برای فرستادن او به خارج،  به سراغ دختر مورد علاقه اش پرستو آرین می‌رود. پیمان علیرغم مخالفت پدر پرستو، او را سوار اتومبیلش می‌کند، اما در یکی از پست‌های خیابانی نیروی انتظامی به دلیل نداشتن نسبت خانوادگی دستگیر می‌شوند در حالیکه سرگرد فتاح حیدری اعتقادی به جلب و دستگیری آن‌ها ندارد. درگیری پیمان و یکی از مأموران پاسگاه هنگام پر کردن ورقه تعهد، اوضاع را وخیم تر کرده و پیمان به جرم مضروب کردن پلیس، زندانی می‌شود. در مدت حبس، یکی از زندانیان او را به فرار از کشور ترغیب می‌کند. پیمان در فرصتی مناسب از دست مأموران می‌گریزد و با تماس با شماره تلفنی که از زندانی هم بندش گرفته بود، امکان خروج از کشور را برای خود و پرستو فراهم می‌کند. در مرز ایران و ترکیه جعلی بودن پاسپورت پیمان لو رفته و ماجرا به گروگان‌گیری خونین منجر می‌شود…

مطلب مشابه: بیوگرافی لیلا بلوکات؛ در مورد زندگی شخصی و ازدواج با لیست فیلم های این بازیگر

راه آبی ابریشم

راه آبی ابریشم

  • کارگردان: محمد بزرگ‌نیا
  • بازیگران: بهرام رادان، پگاه آهنگرانی، داریوش ارجمند، رضا کیانیان، پیام دهکردی، عزت‌الله انتظامی
  • سال ساخت: 1390
  • ژانر: تاریخی
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

این فیلم یکی از مهمترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است که با هزینه گزاف ساخته شد و در نهایت توانست به موفقیت‌های بزرگی است. این فیلم بی هیچ شک کو تردیدی یکی از بهترین فیلم‌های بهرام رادان است که می‌توانید تماشا کنید.

داستان این فیلم در هزار سال پیش اتفاق می‌افتد یعنی زمانی که یک ناخدای ایرانی به نام سلیمان تصمیم می‌گیرد برای اولین‌بار مال‌التجاره با ارزشی را از بندر سیراف و با عبور از میانه اقیانوس هند به بندر خانفو در کشور چین برساند و در این سفر که از خلیج فارس آغاز می‌شود، اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد که…

بارکد

بارکد

  • کارگردان: مصطفی کیایی
  • بازیگران: بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان‌افشار، پژمان بازغی، رضا کیانیان
  • سال ساخت: 1395
  • ژانر: درام، اجتماعی
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

یکی دیگر از برترین فیلم‌های بهرام رادان که در لیست امروز ما حضور دارد، فیلم جذابِ بارکد به کارگردانی مصطفی کیایی است که در سال 95 اکران شد؛ نکته جالب توجه درباره این فیلم حضور یاسر بختیاری (یاس) رپر معروف ایرانی به عنوان خواننده تیتراژ اصلی فیلم است.

داستان این فیلم درباره دو دوست به نام‌های حامد (بهرام رادان) و میلاد (محسن کیایی) است که درصدد دستیابی به یک پول بزرگ برای تغییر زندگی شان هستند اما ناخواسته درگیر اتفاقات عجیبی میشوند که…

مطلب مشابه: بیوگرافی آزاده صمدی بازیگر ایرانی + در مورد زندگی شخصی و هنری و طلاق و ازدواج

گربه سیاه

گربه سیاه

  • کارگردان: کریم امینی
  • بازیگران: بهرام رادان، ترلان پروانه، حسین پورکریمی، کیا رکنی، پیام احمدی‌نیا
  • سال ساخت: 1400
  • ژانر: خانوادگی – درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

فیلمی که بهرام رادان و ترلان پروانه را درون خود داشته باشد قطعا دیدنی و جذاب است. این فیلم در همین چندسال اخیر منتشر شد و با استقبال خوبی نیز از سوی مخاطبان روبرو شد، پس اگر تا به کنون موفق به تماشای این فیلم نشده‌اید بهتر است سریع دست به کار شوید.

داستان این فیلم در مورد چند جوان دهه هشتادی از جمله شخصیت‌های «رها» و «وحید» است که می‌خواهند به واسطه فضای مجازی به رؤیاهای خود برسند، اما نقشه‌ای که برای شهرت در فضای مجازی کشیده‌اند خیلی زود نقش بر آب می‌شود و پای آن‌ها به ماجراهای تازه‌ای باز می‌شود. «بهرام» (بهرام رادان) نیز که نقش مجری یک برنامه تلویزیونی را بازی می‌کند نیز ناخواسته وارد ماجرای آن‌ها می‌شود.

کلام آخر

ممنون که تا آخر این متن همراه ما بودید؛ ما امروز در مجله ادبی و هنری روزانه سعی کردیم تا درباره زندگی شخصی و هنری بهرام رادان بازیگر محبوب ایرانی برای شما عزیزان بنویسیم، همچنین در ادامه متن ما برخی از بهترین فیلم‌های این هنرمند را به شما عزیزان معرفی کردیم تا در اوقات فراقت خود به تماشای آن‌ها بنشینید. در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید / نویسنده امیرسالار کریمی

مطلب مشابه: بیوگرافی حمید فرخ نژاد بازیگر ایرانی و در مورد زندگی شخصی و هنری اش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو