بیوگرافی کلویی مورتز بازیگر جذاب؛ درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های او

بیوگرافی کلویی مورتز بازیگر جذاب؛ درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های او


منبع: روزانه

7

1402/6/5

11:09


کلویی مورتز بازیگری جوان، آینده دار و به شدت خوش چهره و جذاب است که از همان سنین کودکی در سینما و تلوزیون حضور داشته و به همین دلیل نیز چهره او از کودکی شناخته شده است؛ از همین رو ما امروز در مجله هنری و ادبی روزانه قصد داریم تا به زندگی خصوصی، هنری […]

بیوگرافی کلویی مورتز بازیگر جذاب؛ درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های او

کلویی مورتز بازیگری جوان، آینده دار و به شدت خوش چهره و جذاب است که از همان سنین کودکی در سینما و تلوزیون حضور داشته و به همین دلیل نیز چهره او از کودکی شناخته شده است؛ از همین رو ما امروز در مجله هنری و ادبی روزانه قصد داریم تا به زندگی خصوصی، هنری و ناگفته‌های این بازیگر بپردازیم و همچنین در ادامه بهترین فیلم‌های او را به شما عزیزان معرفی کنیم؛ پس حتما تا آخر همراه روزانه باشید.

بیوگرافی کلویی مورتز

بیوگرافی کلویی مورتز

کلویی گریس مورتز در 10 فوریه سال 1997 در آمریکا به دنیا آمد. او خانواده نسبتا پول داری دارد که پیرو دین مسحیت هستند، پدرش مک کوی مورتز یک جراح پلاستیک است و مادرش طری دوک، سرپرستار یک بیمارستان معروف است. همچنین او چهار برادر بزرگتر از خود به نام‌های برندون، ترور، کالین و ایتان دارد، پدرش همچنین سهام دار تجارت جوراب بافی مورتز است که در سال 2011 با 350 میلیون دلار خریداری کرده است.

این خانواده در سال 2002 و در 5 سالگی کلویی به دلیل قبولی برادرش ترور در دانشکده هنرهای نمایشی؛ به شهر نیوریورک مهاجرت کردند.

استعدادی که توسط برادر کشف شد!

استعدادی که توسط برادر کشف شد!

با ورود برادرش ترور به دانشکده بازیگری، علاقه کلویی از 5 سالگی به هنر شکل گرفت، به طوری که دیالوگ‌های تمرینی تئاتر برادرش را به سادگی می‌توانست تکرار کند و این چیزی جز بالا بودن نبوغ بازیگری‌اش نمی‌توانست باشد.

 برادرش وقتی ذوق و استعداد کلویی برای بازیگری را از همان دوران کودکی دید، تصمیم گرفت هر آنچه که در کلاس‌های بازیگری یاد می‌گیرد به او نیز یاد دهد؛ به این ترتیب برادرش ترور اولین معلم بازیگری کلویی گریس شد.پدر و مادرش وقتی تلاش و علاقه او برای بازیگری را دیدند تصمیم گرفتند او را به پروژه‌های مختلف تست بازیگری معرفی کنند.

مطلب مشابه: بیوگرافی هیلاری سوانک؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های او

شروع بازیگری

شروع بازیگری

دو سال بعد از نشان دادن استعداد، در سال 2007 وقتی 7 ساله بود برای نخستین بار در دو قسمت مجموعه تلویزیونی گاردین در نقش وایولت جلوی دوربین رفت.

سپس در سال 2005 در 8 سالگی اولین فیلم خود به نام ” قلب شاهد” را بازی کرد و در همین سال در دومین فیلم خود به نام “وحشت در آمیتی ویل ” ایفای نقش کرد.

بعد از بازی در فیلم “وحشت در آمیتی ویل” بازی او خیلی‌ها را تحت تاثیر قرار داد که به همین خاطر نامزد دریافت جایزه هنرمند جوان برای اجرای بهترین نقش کودک شد.

آغاز شهرت در سینما

آغاز شهرت در سینما

در سال 2010 و در 13 سالگی با بازی در فیلم “کیک-اس” به تهیه کنندگی برد پیت توجه و تحسین بسیاری از صاحب نظران سینمایی را به خود جلب کرد و به یکی از ستاره‌های هالیوودی تبدیل شد.

او در همین سال در فیلم بگذار وارد بشوم در نقش ابی، دختر بچه خون آشام 12 ساله ایفای نقش کرد، در نهایت بازی زیبای وی در سال 2012 جایزه چهره آینده را برایش به ارمغان آورد.

مطلب مشابه: بیوگرافی امبر هرد بازیگر زیبا؛ درباره زندگی، روابط، جدایی و لیست فیلم های او

صداپیشگی

صداپیشگی

مورتز در سال 2017 با انیمیشن کفش قرمزی و هفت کوتوله صداپیشگی را تجربه کرد. وی در فیلم بولت هم صداپیشه پتی بود اما شرکت دیزنی تصمیم گرفت از مایلی سایرس به جای او استفاده کند، به همین خاطر کل ضبط از اول با صدای سایرس انجام شد.

تمرینات سخت بدنی برای فیلم کیک اس

تمرینات سخت بدنی برای فیلم کیک اس

برای بازی در فیلم “کیک- اس” به مدت سه ماه با تیم جکی چان تمرین کرد، او تمرینات بدنی سنگینی برای رسیدن به فرم ایده آل کاراکتر این فیلم سپری کرد به طوری که هر شب 50 حرکت کششی و 1000 گرانچ شکمی انجام می‌داد.

مطلب مشابه: بیوگرافی جسیکا آلبا؛ زیبا اما نه چندان حرفه ای و لیست بهترین فیلم هایش

مدلینگ

مدلینگ

خانم مورتز فعالیت خود در مدلینگ را از سال 2012 وقتی 15 ساله بود بعنوان مدل لباس آمریکایی Aeropostale شروع و از سال 2013 در هفته مد پاریس حضور پیدا کرد. او حالا با  مجله‌های ووگ، ماری کلر و ال کار همکاری می‌کند.

زندگی شخصی

کلویی مورتز در سال 2013 در 16 سالگی با کالین فورد (بازیگر) وارد رابطه شد که به جدایی انجامید، سپس چند ماه بعد با کامرون فولر تهیه کننده و بازیگر وارد رابطه شد. اما این رفت و آمد هم در نهایت در ماه می 2014 تمام شد.

رابطه با پسر دیوید بکهام

رابطه با پسر دیوید بکهام

مورتز در جولای 2014 وقتی 17 ساله بود با بروکلین بکهام پسر فوتبالیست مشهور انگلیسی یعنی دیوید بکهام وارد رابطه عاشقانه و جدی شد. این دو زمانی که بروکلین بکهام به همراه پدرش دیوید بکهام در باشگاه سانتا مونیکای کالیفرنیا بود با هم آشنا شدند اما بعد از قهر و آشتی‌های زیاد در سپتامبر 2016 از هم جدا شدند.

رابطه با نیمار

رابطه با نیمار

در سال 2016 کلویی در 19 سالگی با نیمار فوتبالیست برزیلی در رستورانی در پاریس ملاقات داشته و شام خورده است و همین مسئله شایعات زیادی را منتشر کرد.

تمسخر کلویی به خاطر چاقی

کلویی وقتی که 15 ساله بود توسط بازیگر مردی که نقش مکمل و عاشق کلویی را در فیلم بازی می‌کرد به خاطر چاقی‌اش مورد تمسخر قرار گرفته بود. این بازیگر به او گفته بود که در دنیای واقعی هیچ وقت با دختری مثل تو قرار نمی‌گذارم، چون تو چاقی، همین مسئله باعث شده بود که اشک کلویی درآید.

دزدیدن آی پد و هک فیس بوک

در سال 2010 وقتی که در حال تبدیل به یک ستاره هالیوودی بود اعلام کرده که آی پدش گم شده و اکانت ها توییتر و فیسبوکش هک شده‌اند.

مطلب مشابه: بیوگرافی ساندرا بولاک؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های بازیگر خانم

سگ کلویی مورتز

نام سگ کلویی فولر است که این نام را بر اساس نام بردلی فولر، تهیه کننده فیلم ” وحشت در آمیتی ویل” بر روی سگش گذاشته است.

چرا نقش‌های منفی بازی می‌کنی؟

او در جواب سوالی اینکه چرا این همه نقش منفی بازی می‌کند گفته است: من خانواده شادی دارم و بازی کردن در نقش‌هایی متفاوت با شخصیت زندگی واقعی‌ام برایم چالش برانگیز است.

دانستی‌های کلویی مورتز

  • او دارای 2 سگ خانگی به نام‌های فولر و میسی و یک گربه به نام زو است
  • دوست دارد او را کلویی گریس صدا کنند تا کلویی
  • به ورزش‌های ژیمناستیک، شنا، باله و بسکتبال علاقه مند است
  • آهنگ مورد علاقه‌اش “تو زیبایی” جیمز بلانت است
  • فیلم‌های مورد علاقه اش The Musical و Legally Blonde است
  • کفش سایز 38 می‌پوشد
  • دیانا آگرون، آسا باترفیلد، آل فانینگ، هایلی آستین فیلد، گریسون چانز و بلا تورن دوستان او هستند
  • در دسامبر 2016 در توییتی اعلام کرد که گیاهخوار شده است ولی گاهی اوقات ماهی می‌خورد

بهترین فیلم‌های کلویی مورتز

ما در ادامه متن بهترین فیلم‌های این بازیگر را به شما عزیزا معرفی خواهیم کرد پس تا آخر همراه ما باشید.

اگر بمانم

اگر بمانم

  • نام انگلیسی: If I Stay
  • کارگردان: آر  جی  کاتلر
  • بازیگران: کلویی گریس مورتس، میری انوس، جیمی بلاکلی، جاشوآ لنرد، استیسی کیچ
  • سال ساخت: 2014
  • ژانر: عاشقانه , درام , فانتزی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.7

اگر به دنبال یک اثر عاشقانه جذاب هستید که کلویی مورتز نیز در آن به ایفای نقش پرداخته باشد، فیلم “اگر بمانم” بهترین گزینه برای شما طرفداران کلویی است؛ پس اگر تا به کنون موفق به تماشای این فیلم نشده‌اید،  بهتر است همین امروز دست به کار شده و آن را تماشا کنید.

داستان این فیلم درباره دختری جوان به نام میا هال (کلویی گریس مورتز) است که پس از یک تصادف به حالت اغما می‌رود و این شروع یک تجربه خروج روح از بدن برای او می‌شود که به تصمیم برای تلاش جهت بیدار شدن و ایجاد تغییرات در زندگی‌اش معنا می‌بخشد…

مطلب مشابه: بیوگرافی نائومی واتس؛ درباره زندگی شخصی بازیگر زن و لیست بهترین فیلم های او

کیک-اس

کیک-اس

  • نام انگلیسی: Kick Ass
  • کارگردان: متیو وان
  • بازیگران: آرون تیلور جانسون، کلویی گریس مورتس، کریستوفر مینتس پلس، لیندزی فونسکا، زاندر برکلی
  • سال ساخت: 2010
  • ژانر: اکشن , جنایی , کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.6

کلویی مورتز با این فیلم بود که در عرصه بین‌الملل شناخته شد؛ این مجموعه جذاب درون مایه کمدی دارد که فضای تینجری آن به پیشبرد داستان کمک شایانی می‌کند، این فیلم پس از اکران با استقبال خوبی روبرو شد و توانست به فروش 100 میلیون دلاری برسد.

داستان این فیلم درباره دیو لیزسکی نوجوان دبیرستانی است که هیچ قدرتی ندارد اما می‌خواهد که تبدیل به یک ابرقهرمان شود و نام خود را «کیک-اس» (اصطلاحی در انگلیسی به معنی اردنگی) می‌گذارد. دیو (آرون تایلر-جانسون) در حین تلاشش در مخمصه بزرگی بند می‌ماند که همراه با بیگ‌ددی که یک پلیس قدیمی که در تلاش برای نابودسازی دلال مواد مخدر فرانک دامیکو می‌باشد و با دختر 10 ساله او هیت گرل که کمک و همیار پدرش است آشنا می‌شود…

موج پنجم

موج پنجم

  • نام انگلیسی: The 5th Wave
  • کارگردان: جی بلیکسون
  • بازیگران: کلویی گریس مورتس، نیک رابینسو، مایکا مونرو، ران لیوینگستون، مگی سیف، الکس رو
  • سال ساخت: 2016
  • ژانر: اکشن , علمی تخیلی , ماجراجویی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.2

اگر به فیلم‌های آخرالزمانی و همچنین کلویی مورتز علاقه دارید، پیشنهاد روزانه این است که فیلم “موچ پنجم” را تماشا کنید؛ با اینکه امتیازات این فیلم نسبتا کم است اما دیدنش خالی از لطف نیست.

داستان این فیلم زمانی اتفاق می‌افتد که چهار حمله سنگین بیگانگان، زمین را به عصر حجر تبدیل کرده و جمعیت زیادی را از بین برده؛ کیسی 16 ساله در تلاش است تا برادرش را از حملات مرگبار بیگانگان در امان بدارد…

مطلب مشابه: بیوگرافی فلورنس پیو؛ درباره زندگی شخصی بازیگر زن و لیست بهترین فیلم های او

تسویه‌گر

تسویه‌گر

  • نام انگلیسی: The Equalizer
  • کارگردان: آنتوان فوکوآ
  • بازیگران: دنزل واشینگتن، مارتون چوکاش، کلویی گریس مورتس، دیوید هاربر، بیل پولمن
  • سال ساخت: 2014
  • ژانر: اکشن , جنایی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.2

دنزل واشینگتن اسطوره بازیگری است؛ این فیلمِ اکشن از او یکی از بهترین فیلم‌های اکشن و یکی از بهترین فیلم‌های دنزل واشینگتن و مهم‌تر از همه یکی از بهترین فیلم‌های کلویی مورتز است، پس حتما و حتما این فیلم را تماشا کنید.

داستان این فیلم درباره رابرت مک کال یک کارگر ساده با گذشته نامرئی است که در یک فروشگاه بزرگ، هفته‌ای 40 ساعت کار می‌کند او عادت دارد شب‌ها برای صرف چایی و خواندن کتاب به یک رستوران کوچک برود. هر شب یک دختر کارگر جنسی و خیابانی برای خوردن کیک در ساعتی مشخص به همان رستوران می‌آید و در مورد داستان‌هایی که رابرت می‌خواند سؤال می‌کند. یک شب به دلیل امتناع دختر از بیرون رفتن با یک مرد، مافیای روس منطقه دختر را تا حد مرگ کتک می‌زنند. رابرت تمامی پس‌انداز چند سال خود را برای خرید آزادی دختر به مافیای محلی تقدیم می‌کند، اما آن‌ها قبول نمی‌کنند. رابرت که سابقاً آدم‌کش سازمان‌های دولتی بوده تصمیم می‌گیرد که خود عدالت را برای مافیای محلی اجرا کند و…

هیوگو

هیوگو

  • نام انگلیسی: Hugo
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: کلویی گریس مورتس، بن کینگزلی، ساشا بارون کوهن، ایسا باترفیلد، امیلی مورتیمر، کریستوفر لی
  • سال ساخت: 2011
  • ژانر: خانوادگی , درام , رازآلود , فانتزی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.5

معلوم است که مارتین اسکورسیزی هر فیلمی بسازد شاهکار است اما این فیلم او به طرز عجیبی جذاب و متفاوتی شیرین است؛ کلویی مورتز در سنین کودکی خود در این فیلم به ایفای نقش پرداخته و جالب ماجرا اینجاست که او به دروغ گفته بود انگلیسی است تا نقش را بگیرد!

داستان این فیلم براساس داستان پرفروش و مشهور «اختراع هوگو کابرت» است، داستان درباره پسرکی یتیم به نام «هوگو» است که در مکانی مخفی در لابلای دیوارهای ایستگاه قطار در شهر پاریس زندگی می‌کند. هوگر اخیراً پدر خود را از دست داده اما به تازگی نشانه‌هایی دریافت کرده که به نوعی به سرنوشت پدرش مرتبط می‌شود…

مطلب مشابه: بیوگرافی مارگو رابی درباره زندگی شخصی و هنری اش و لیست بهترین فیلم هایش

ساده لوح

ساده لوح

  • نام انگلیسی: Hick
  • کارگردان: درک مارتینی
  • بازیگران: کلویی گریس مورتس، ادی ردمین، بلیک لایولی، ری مک‌کینوة
  • سال ساخت: 2011
  • ژانر: درام , کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.5

این فیلم جاده‌ای از کلویی مورتز، یکی از بهترین آثار وی است که در سال 2011 اکران شد؛ این فیلم دقیقا چند ماه قبل از هوگو ساخته شده ولی به زیبایی آن نیست.

داستان این فیلم درباره نوجوانی به نام لولی می‌باشد که از زندگی یک‌نواخت با والدین خود خسته شده است و برای همین دل به جاده می‌زند تا زندگی جدیدی را برای خودش آغاز کند. او در بین راه با شخصی به نام گلندا آشنا می‌شود و او لولی را زیر بال و پر خودش می‌گیرد تا از وی مراقبت کند. اما…

همسایه‌ها ۲: انجمن خواهری برمی‌خیزد

همسایه‌ها ۲: انجمن خواهری برمی‌خیزد

  • نام انگلیسی: Neighbors 2: Sorority Rising
  • کارگردان: نیکلاس استولر
  • بازیگران: زک افران، کلویی گریس مورتس، ست روگن، نیکلاس استولر، اندرو جی کوهن، برندون اوبراین
  • سال ساخت: 2016
  • ژانر: کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.7

این فیلم کمدی از کلویی مورتز به راستی جذاب و خنده‌دار است؛ بامزه بازی‌های زک افران در این فیلم به قدری جذاب است که می‌تواند از خنده روده برتان کند و جالب ماجرا اینجاست که ست روگن، کمدین معروف آمریکایی نیز در این فیلم حضور دارد.

داستان این فیلم درباره مک (سث روگن) و کلی (رُز باین) است که فکر می‌کنند دیگر از دست همسایه‌های بدذاتشان راحت شده‌اند، اما آن‌ها در می‌یابند که همسایه‌های جدیدی که به آنجا آمده‌اند حتی از قبلی‌ها نیز بدتر می‌باشند. بنابراین برای سرکوب کردن آنها، از همسایه قبلی خود تدی (زک افرون) کمک بگیرند …

مطلب مشابه: بیوگرافی بری لارسون بازیگر هالیوودی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم ها

آموزش اشتباه کامرون پست

آموزش اشتباه کامرون پست

  • نام انگلیسی: The Miseducation of Cameron Post
  • کارگردان: دزیره اخوان
  • بازیگران: کلویی گریس مورتس، جان گلگر  جونیور، ساشا لین، فارست گودلاک، مارین ایرلند، اوون کمبل
  • سال ساخت: 2018
  • ژانر: درام , کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.6

یک فیلم درام آرام و دوست‌داشتنی با محوریت همجنس گرایی و با بازی کلویی مورتز دوست‌داشتنی؛ این فیلم فضای آرامی دارد که مخاطبانِ این نوع از فیلم‌ها را راضی خواهد کرد، پس اگر طرفدار کلویی مورتز هستید بهتر است این فیلم را ببینید.

داستان این فیلم درباره کامرون پست نوجوانی است که مخفیانه درگیر یک رابطه عاشقانه همجنس گرایانه با دوست دخترش، کولی تیلور می‌شود. کامرون شبی در راه برگشت از جشن همراه دوست و دوست پسرش وقتی با دوست‌اش در ماشین تنها می‌ماند اقدام به رابطه جنسی با او می‌کند و با سر رسیدن دوست پسر کامرون رابطه مخفی آن‌ها لو میرود. عمه کامرون، روت، یک مسیحی معتقد، کامرون را به وعده خدا، یک مرکز درمانی تبدیل همجنسگرایان برای نوجوانان می‌فرستد. این توسط دکتر لیدیا مارش سختگیر و برادرش کشیش ریک اداره می‌شود که ادعا می‌کند روش‌های خواهرش او را از همجنس گرایی خود پس از اینکه دو عضو کلیسایش او را از یک بار همجنسگرا “نجات دادند” او را درمان کرد. پس بدین سان کامرون وارد این فرقه می‌شود…

کری

کری

  • نام انگلیسی: Carrie
  • کارگردان: کیمبرلی پیرس
  • بازیگران: کلویی گریس مورتس، جولین مور، جودی گریر، گابریلا وایلد، پورشیا دابلدی، درک مک‌گرث
  • سال ساخت: 2013
  • ژانر: ترسناک , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.9‌

این فیلم جزو معدود اثار کلویی مورتز است که در ژانر ترس ساخته شده است؛ این فیلم روایتی هیجان‌انگیز دارد که می‌تواند مخاطبان این سبک را راضی کند، البته لازم به ذکر است که این فیلم اقتباسی از استاد ژانر ترس یعنی استیفن کینگ است، پس اگر طرفدار ژانر ترسناک هستید این فیلمِ کلویی مورتز را در لیست تماشای خود قرار دهید.

داستان این فیلم درباره کری دختر نوجوانی‌ست که علی رغم میل مادرش که فردی به شدت مذهبی است، او قصد دارد به جشن رقصی که تامی روس ترتیب داده برود. اما رفتن او به این مجلس و دوری از مادرش، باعث میشود تا وی به توانایی حرکت اجسام به وسیله ذهنش پی ببرد…

مطلب مشابه: بیوگرافی شارلیز ترون؛ اطلاعات زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های بازیگر زن

بگذار وارد شوم

بگذار وارد شوم

  • نام انگلیسی: Let Me In
  • کارگردان: مت ریوز
  • بازیگران: کدی اسمیت مک‌فی، کلویی گریس مورتس، الیاس کوتیاس، ساشا باره‌سی، ریچارد جنکینز، دیلن مینت
  • سال ساخت: 2010
  • ژانر: ترسناک , درام , فانتزی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.1

یک فیلم فرا طبیعی دیگر با بازی کلویی مورتز! این فیلم اثری ترسناک و فانتزی است که می‌تواند ذهن مخاطب را درگیر داستان به ظاهر ساده اما در باطن پیچیده خود کند؛ “بگذار وارد شوم” پس از اکران با اسقبال بسیاری خوبی روبرو شد.

داستان این فیلم درباره  اوون، پسر ۱۲ساله تنها و غمگینی است که هیچ دوستی ندارد. پدر و مادرش در حال جدایی‌اند و در مدرسه نیز وضعیت بدی دارد و مورد آزار قرار می‌گیرد. یک شب او متوجه نقل مکان پدر و دختری به همسایگی‌شان می‌شود. به‌تدریج اوون و ابی، دخترک همسایه، به هم نزدیک‌تر می‌شوند و ابی مرموز به اوون می‌گوید که در مواقع آزار و تهدید دیگران می‌تواند به او کمک کند. پس از ناباوری ابتدایی اوون، ابی نشان می‌دهد که قدرتی فراتر از انتظار دارد…

کلام آخر

ممنون که تا آخر همراه روزانه بودید؛ ما امروز سعی کردیم به زندگی شخصی و هنری جذاب هالیوود یعنی کلویی گریس مورتز بپردازیم و همچنین در ادامه بهترین فیلم‌های او را به شما عزیزان معرفی کنیم. در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید. / نویسنده امیرسالار کریمی

مطلب مشابه: بیوگرافی الیزابت اولسن؛ اطلاعات جالب از زندگی این بازیگر و لیست فیلم هایش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو