آموزش نحوه قطع صدای تماس واتساپ

آموزش نحوه قطع صدای تماس واتساپ


منبع: پلازا

9

1402/4/31

22:50


آموزش نحوه قطع صدای تماس واتساپ

اگر شما از صدای زنگ تماس واتساپ کلافه شده اید، می‌توانید قطع صدای تماس واتساپ را انجام دهید. اما چطور باید این کار را انجام داد؟ در این مطلب آموزش قطع کردن صدای زنگ واتساپ را برای شما ارائه داده ایم. با آموزش سایلنت کردن تماس های واتساپ همراه پلازا باشید.

از زمانی که واتس اپ در یک دهه پیش پا به عرصه شبکه‌های اجتماعی گذاشت، به مهمترین روش برای ارتباط با دوستان، خانواده، مشاغل و موارد دیگر تبدیل شده است. با این حال، این که هر کسی که به شماره تلفن شما دسترسی دارد می‌تواند از طریق برنامه با شما تماس بگیرد، گاهی اوقات می‌تواند آزاردهنده باشد.

این بدان معناست که هرکسی که شماره شما را در دفترچه تلفن خود ذخیره کرده است می‌تواند برای شما پیام ارسال کند و حتی از طریق تماس تصویری یا صوتی با شما تماس بگیرد. در این مطلب، به شما کمک می کنیم تا تماس‌ها را از طریق واتس اپ در اندروید و iOS بی صدا کنید. در ادامه آموزش قطع کردن صدای زنگ تماس در واتساپ آیفون و اندروید را خواهید خواند.

فهرست مطالب: 

روش اول: قطع صدای تماس واتساپ هنگام زنگ خوردن

تماس از طریق واتس اپ به روشی مشابه تماس با شماره تلفن شما عمل می‌کند. بنابراین نادیده گرفتن آن‌ها به همان سادگی است که تماس‌های دیگر را بی صدا می کنید.

در اندروید

هنگامی که تماس واتس اپ را در تلفن اندروید خود دریافت می‌کنید، می‌توانید به روشی مشابه بی صدا کردن تماس تلفنی معمولی، آن را بی صدا کنید. برای انجام این کار، هنگام دریافت تماس واتساپ، کلید کاهش صدا یا کلید روشن/خاموش را در دستگاه اندرویدی خود فشار دهید تا تماس را بی صدا کنید.

قطع کردن صدای زنگ واتساپ

در iOS

می‌توانید با خاموش کردن تماس واتس‌اپ در iOS مانند تماس صوتی معمولی، آن را بی‌صدا کنید. برای بی‌صدا کردن تماس WhatsApp، دکمه Sleep/Wake یا یکی از دکمه‌های تنظیم صدا را در آیفون خود فشار دهید. هنگامی که تماس واتس اپ را با استفاده از این روش بی صدا می‌کنید، تماس شما همچنان زنگ می‌زند اما بی صدا می‌ماند و پس از چند ثانیه بی پاسخ خواهد ماند.

روش 2: قطع صدای تماس واتساپ به طور کامل

اگر کسی هستید که انتظار تماس صوتی یا تصویری از طریق واتس اپ را ندارید و از آن برای دریافت پیامک و رسانه استفاده می‌کنید، می‌توانید تمام تماس‌های واتس اپ را بی صدا کنید.

در اندروید

  • برای تنظیم صدای تماس واتساپ در اندروید، واتساپ را باز کنید و روی نماد 3 نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید.

سایلنت کردن تماس های واتساپ

  • از منوی کشویی گزینه “تنظیمات” را انتخاب کنید.

آموزش قطع کردن صدای زنگ تماس در واتساپ آیفون

  • در صفحه تنظیمات واتساپ، گزینه اعلان‌ها یا Notifications را انتخاب کنید.

تنظیم صدای تماس واتساپ در اندروید

  • در صفحه بعدی، به پایین بروید تا به بخش تماس‌ها یا Calls برسید. در این بخش، روی Ringtone ضربه بزنید. وقتی لیستی از گزینه‌ها به شما ارائه شد، روی هیچکدام یا None ضربه بزنید.

نحوه بی صدا کردن تماس های صوتی واتساپ ios

اکنون که همه صداها را برای تماس‌های واتس‌اپ بی‌صدا کرده‌اید، کار شما هنوز تمام نشده است. هنگامی که تماس واتس اپ را دریافت می‌کنید، دستگاه اندرویدی شما همچنان ویبره خواهد رفت.

برای جلوگیری از لرزش تلفن خود در هر بار تماس واتساپ، از قسمت تماس‌ها در صفحه اعلان‌ها گزینه Vibrate را انتخاب کنید. هنگامی که لیستی از گزینه‌ها را دیدید، خاموش یا Off را انتخاب کنید تا لرزش برای تماس‌های ورودی به طور کامل غیرفعال شود.

آموزش بی صدا کردن تماس های واتس اپ

به این صورت شما با موفقیت تمام اعلان‌های تماس ورودی برای تماس‌های WhatsApp را بی‌صدا کردید. با دریافت تماس در واتس اپ، تلفن اندرویدی شما دیگر صدا تولید نمی‌کند.

در iOS

برخلاف اندروید، برنامه واتس اپ در iOS به شما اجازه نمی‌دهد تماس‌های دریافتی واتس اپ را به طور کامل بی صدا کنید. در عوض، مجبور هستید همه اعلان‌ها را از داخل برنامه بی‌صدا کنید، به این معنی که علاوه بر بی‌صدا کردن تماس‌های واتس‌اپ، iOS اعلان‌های پیام‌های دریافتی در برنامه را نیز بی‌صدا می‌کند.

  • برای نادیده گرفتن همه تماس‌های واتس‌اپ در iOS، باید واتس‌اپ را در آیفون/آی‌پد خود راه‌اندازی کنید، روی تب Settings در پایین ضربه بزنید و گزینه Notifications را روی صفحه انتخاب کنید.

آموزش فعالسازی حالت سکوت واتساپ هنگام دریافت تماس

  • در داخل صفحه، متوجه خواهید شد که هیچ کنترل اختصاصی اعلان برای تماس‌های WhatsApp وجود ندارد. بنابراین، تنها گزینه شما غیرفعال کردن کامل اعلان‌ها برای واتس‌اپ است. می‌توانید این کار را با ضربه زدن روی گزینه‌ی In-App Notifications در داخل صفحه اعلان‌ها انجام دهید.

قطع صدای تماس واتساپ

  • در صفحه بعدی، باید تغییرات جداگانه ای در نحوه هشدار در واتس اپ ایجاد کنید. اگر نمی‌خواهید آیفون شما با دریافت تماس واتس‌اپ زنگ بخورد، کلیدهای Sounds و Vibrate را غیرفعال کنید. اگر می‌خواهید هشدارهای بصری تماس‌ها و پیام‌ها را ببینید، می‌توانید Alert Style را روی Banners یا Alerts نگه دارید.

قطع کردن صدای زنگ واتساپ

این تنها راهی است که می توانید تماس های WhatsApp را در iOS بی صدا کنید.

روش 3: قطع صدای تماس واتساپ برای یک مخاطب

بخش زیر درباره نحوه بی صدا کردن تماس های صوتی واتساپ iOS و اندروید از طریق روش سوم، یعنی بی صدا کردن یک مخاطب است.

در اندروید

در قسمت قبل آموزش بی صدا کردن تماس های واتس اپ را توضیح دادیم. اما اگر فردی هستید که با تماس‌های صوتی و تصویری در برنامه پیام‌رسانی محبوب تعامل برقرار می‌کند، ممکن است راه‌حل قبلی چیزی نباشد که بخواهید از آن استفاده کنید.

خوشبختانه، WhatsApp به شما امکان می‌دهد تماس‌های یک مخاطب خاص را بی‌صدا کنید تا از تماس‌های افراد دیگر مطلع شوید.

  • برای قطع کردن صدای زنگ واتساپ از یک مخاطب خاص، واتس‌اپ را باز کنید و مطمئن شوید که در صفحه اصلی چت‌ها در داخل برنامه هستید. در اینجا، مخاطبی را که می‌خواهید تماس‌ها را از آن بی‌صدا کنید، انتخاب کنید.
  • وقتی چت باز شد، روی نام شخص در بالای صفحه ضربه بزنید.

سایلنت کردن تماس های واتساپ

  • روی گزینه Custom Notifications ضربه بزنید.

آموزش قطع کردن صدای زنگ تماس در واتساپ آیفون

  • در صفحه بعدی، کادر مجاور Use Custom Notifications را در بالا علامت بزنید. گزینه بی‌صدا کردن تماس‌های واتس‌اپ از این شخص تنها زمانی در دسترس خواهد بود که این اعلان‌های سفارشی را فعال کنید.

تنظیم صدای تماس واتساپ در اندروید

  • در همان صفحه، روی Ringtone در بخش Call notifications ضربه بزنید و None را انتخاب کنید. به طور مشابه، در قسمت Call notifications روی Vibrate ضربه بزنید و Off را انتخاب کنید.

نحوه بی صدا کردن تماس های صوتی واتساپ ios

با این آموزش فعالسازی حالت سکوت واتساپ هنگام دریافت تماس، تمام تماس‌های واتس‌اپ از این شخص قطع خواهد شد. می‌توانید فرآیند قطع کردن تماس‌ها از مخاطبین مختلفی را که باید از قبل بی‌صدا کنید، تکرار کنید.

در iOS

متأسفانه برای کاربران iOS، واتساپ به شما اجازه نمی‌دهد که تماس‌های یک شخص را بی صدا کنید. این به این دلیل است که هیچ راه جداگانه ای برای کنترل اعلان‌ها برای تماس‌ها در واتس اپ مانند اندروید وجود ندارد. اگر به دنبال سایلنت کردن تماس های واتساپ از یک شخص خاص هستید، تنها گزینه شما مسدود کردن مخاطب در واتس اپ است.

آموزش بی صدا کردن تماس های واتس اپ

می‌توانید با باز کردن چتی که با فرد مورد نظر دارید، روی نام مخاطب در بالا ضربه بزنید و گزینه Block Contact را انتخاب کنید. شماره‌های مسدود شده دیگر نمی‌توانند با حساب WhatsApp شما تماس بگیرند یا برای شما پیام ارسال کنند.

با رفتن به تنظیمات WhatsApp > Account > Privacy > Blocked می‌توانید تمام مخاطبینی را که در واتس اپ بلاک کرده اید، مشاهده کنید.

سخن پایانی

این تمام چیزی است که باید در مورد سایلنت کردن تماس های واتساپ بدانید. برای سوالات بیشتر در زیر این پست برای ما نظرات خود را بنویسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو