طرز تهیه سوپ پنیر محبوب و خوشمزه با دستور پخت آسان

منبع: آرگا

8

1402/5/1

10:16


سوپ پنیر یکی از سوپ های مقوی است که با استفاده از آب مرغ مفید تهیه می شود. از این سوپ خوشمزه را می توانید به عنوان طعم هنده برای سوپ های دیگر استفاده نمایید.

سوپ یک غذای بسیار مقوی و مفید برای بدن است که به راحتی و با استفاده از مواد اولیه بسیار مفید تهیه می شود. سوپ معمولا دو نوع دارد که یکی از آن ها غلیظ و دیگری سوپ شفاف است. سوپ با استفاده از انواع سبزیجات و مرغ تهیه می گردد که همین باعث شده است بسیار غذای مقوی باشد. سوپ به دلیل ویتامین های زیاد، بسیار مناسب برای زمان هایی است که سرما خورده اید. طرز تهیه سوپ پنیر، یک سوپ تفاوت در این مطلب قرار گرفته شده است.

تمام سوپ ها مفید و خوشمزه هستند و می توان سوپ ها را به عنوان پیس غذا سرو کرد. دو سوپ بسیار محبوب به نام های سوپ مرغ و برنج و سوپ قلم وجود دارد که دومین سوپ با استفاده از قلم تهیه می گردد که خواص زیادی دارد. سوپ پنیر را میتوان به عنوان یک طعم دهنده عالی به دیگر سوپ هایی مانند جو اضافه کرد.

سوپ پنیر با طعمی عالی

مواد لازم

  • کره ۵۰ گرم
  • پنیر چدار ۴۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • آب مرغ ۳ لیوان
  • شیر ولرم ۳ لیوان
  • آرد ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل به مقدار لازم

سوپ پنیر با طعم دهندگی عالی

طرز تهیه سوپ پنیر مقوی

ابتدا برای تهیه سوپ پنیر باید پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. سپس یک قابلمه مناسب را بر روی حرارت بگذارید و کره را در قابلمه ذوب کنید و پیاز را هم به قابلمه بی افزایید و هم بزنید تا نسوزد. در صورت تمایل می توان ۱ قاشق غذاخوری روغن اضافه کرد. مجددا پیاز را تفت دهید تا طلایی رنگ شود و بوی خامی پیاز از بین برود.

 پس از طلایی رنگ شدن پیاز ۲ قاشق غذاخوری آرد را به قابلمه اضافه کنید. تا حدی که آرد و پیاز مخلوط شوند تفت دهید و بعد آب مرغ را به قابلمه اضافه نمایید و پس از چند دقیقه که مقداری غلیظ شد شیر را هم بی افزایید. دقت داشته باشید برای تهیه سوپ نباید شیر سرد و خنک باشد باید شیر ولرم باشد.

در مرحله آخر پنیر چدار را به قابلمه بی افزایید و در حدی که مخلوط شود هم بزنید. نمک را باید در آخر اضافه کنید. حالا نمک را به سوپ بی افزایید و با استفاده از یک قاشق طعم سوپ را بچشید و اگر مقدار نمک و فلفل آن کم بود مقدار دیگری ادویه اضافه کنید. سوپ شما آماده است آن را در ظرفی مناسب بریزید و سرو کنید.

طرز تهیه سوپ پنیر خوش طعم

برای تزئین سوپ می توانید از هویج و یا انواع سبزیجات تازه استفاده نمایید. برا مشاهده و تهیه انواع آش و سوپ های خوشمزه و مقوی بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو