معرفی بهترین گوشی های سونی

معرفی بهترین گوشی های سونی


منبع: پلازا

4

1402/5/4

10:44


معرفی بهترین گوشی های سونی

گرچه حضور سونی طی دهه‌ی اخیر در بازار گوشی‌های هوشمند، کمرنگ شده بود؛ اما تولیدات بالارده‌ی این برند طی یکی دو سال اخیر، موفقیت قابل توجهی را داشته‌اند. بهترین گوشی های سونی هم اکنون نظر بسیاری از خریداران گوشی‌های پرچمدار را به خود اختصاص داده‌اند.

نزدیک به هشتاد سال است که شرکت سونی از پرچم‌داران تولید تجهیزات الکتریکی مختلف است. هرچند که در سال‌های اخیر در زمینه تولید گوشی‌های موبایل کمی بازار را به رقیبان خود سپرده است و از دور جامانده است اما همچنان نیز آخرین مدل گوشی‌ های سونی طرفداران خاص خودش را دارد. البته این طرفداری با وجود کیفیت مناسب گوشی‌های سونی آنچنان نیز دور از ذهن به نظر نمی‌‌رسد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی بهترین گوشی های سونی بپردازیم. در نتیجه اگر می‌خواهید با برترین گوشی موبایل سونی در بازار و جدیدترین گوشی سونی 2023 آشنا شوید. در ادامه‌ی این مطالب همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

بهترین گوشی‌ های سونی

همانطور که گفته شد شرکت سونی سال‌های زیادی است که در حال تولید گوشی است. به طوری که اولین گوشی‌های تولیدی آن اکسپریا x1 و اکسپریا x2 بودند که سیستم عامل آن‌ها ویندوز بود. بعد از آن با تولید گوشی اکسپریا x10 با سیستم عامل اندروید به طور جدی وارد بازار گوشی شد. سونی راه موفقیت خود را تا به امروز و با تولید گوشی اکسپریا v1 ادامه داد. در تاریخچه تولید گوشی‌های سونی برخی از سری گوشی‌های آن به طور خاصی کیفیت بالایی دارند که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. اکسپریا 1 مارک III

گوشی اکسپریا III 1

اکسپریای وان مارک 3 سونی جز برترین گوشی موبایل سونی در بازار محسوب می شود. اکسپریا III 1 به دلیل جنس شیشه‌ای که دارد، ظاهری جذاب و مینیمالی را به خود گرفته است که می‌تواند نظر سخت پسندان را نیز به خود جلب کند. به غیر از ویژگی‌های ظاهری این گوشی ویژگی‌های فراوان دیگری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • نمایشگر: در این بخش یکی از مواردی که باعث تمایز این گوشی از دیگر گوشی‌ها می‌شود، استفاده از نمایشگر OLED است. این نمایشگر کیفیت بسیار بالایی را به کاربر ارائه می‌دهد. به طوری که می‌تواند یک میلیارد رنگ را نمایش داده و زیر نور آفتاب نیز عملکرد خود را حفظ کند.
  • تراشه: استفاده از تراشه اسنپدراگون 888 و پردازنده گرافیکی Adreno660 باعث شده تا اکسپریا III 1 در بحث سخت افزار نیز کیفیت بالایی داشته باشد. به این ترتیب بتواند از پس بسیاری کارهای گرافیکی یا بازی‌های پرحجم بر بیاید.
  • 3. حافظه و رم: اکسپریا III 1 با داشتن حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایتی در کنار وجود درگاه کارت حافظه توانسته خیال همه را از داشتن یک حافظه نزدیک به بی نهایت راحت کند. به غیر از حافظه داخلی بسیار خوب، رم 12 گیگابایتی نیز بسیار قابل توجه است. این ظرفیت توانسته یک لول کیفیت گوشی را بالاتر ببرد و آن را جز بهترین گوشی‌ های سونی قرار بدهد.

2. اکسپریا 1 مارک II

اکسپریا II 1

اکسپریا وان مارک دو سونی نیز بعد از مارک سه آن در لیست برترین گوشی موبایل سونی در بازار قرار می‌گیرد. این مدل گوشی مناسب کسانی است که کیفیتی نزدیک به اکسپریا III 1 می‌خواهند اما بودجه کمتری نسبت به خرید آن دارند. اکسپریا II 1 از لحاظ نمایشگر، طراحی و دوربین همچون مارک سه آن است، اما از لحاظ حافظه داخلی و رم با آن متفاوت است. به طوری که در اکسپریا II 1 به جای 12 گیگابایت رم، 8 گیگیابایت رم خواهیم داشت و به جای دو نسخه حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایتی، تنها یک نسخه 256 گیگی خواهیم داشت. که با وجود داشتن درگاه کارت حافظه این مسئله چندان حائز اهمیت نیست. همچنین پردازنده گرافیکی آن Adreno650 و مدل تراشه آن نیز اسنپدراگون 865 است.

3. اکسپریا 5 مارک III

xperia 5 iii / برترین گوشی موبایل سونی در بازار

اکسپریا III 5 نیز جز گوشی‌های مارک سه سونی است که همانند اکسپریا III 1 که در قبل‌تر به معرفی آن پرداختیم جز بهترین گوشی ‌های سونی محسوب می‌شود. این گوشی از جنبه‌هایی چون طراحی، نوع نمایشگر، تراشه و دوربین مانند اکسپریا III 1 است اما از برخی جنبه‌های دیگری با آن متفاوت است. به طور مثال رم 8 گیگابایتی به جای 12 گیگابایتی قرار گرفته است و پنل 6.1 اینچی به جای 6.5 اینچی قرار گرفته است. اما به طور کلی با وجود تفاوت‌های کم این دو گوشی اکسپریا 5  تفاوت قیمت زیادی با اکسپریا وان دارد و همین می‌تواند آن را در لیست گوشی های سونی جدید و با کیفیت قرار دهد.

4. برترین گوشی موبایل سونی در بازار ؛ Xperia Pro-I

Xperia Pro-I

از برترین گوشی موبایل سونی در بازار، Xperia Pro-I است که دوربین قدرتمند آن توانسته در همان لحظه معرفی توجه‌ها را به سمت خود جلب کند. اکسپریا پرو وان دارای یک سنسور تصویری یک اینچی است و این درست همان ویژگی است که در یکی از سری دوربین‌های کامل سونی وجود دارد. به همین دلیل اگر در کار تولید محتوا هستید و نمی‌خواهید هم برای دوربین و هم برای گوشی به صورت جداگانه هزینه کنید، انتخاب این گوشی که جز بهترین گوشی های سونی است؛ انتخاب به جا و درستی است. زیرا علاوه بر دوربین، دیگر ویژگی‌های سخت و افزاری و نرم افزاری این موبایل نیز دارای کیفیت بالایی است.

5. اکسپریا L4

گوشی اکسپریا L4

از آنجایی که همه شرایط پرداخت هزینه‌های چند صد دلاری را ندارند، تصمیم گرفتیم به معرفی بهترین گوشی سونی موجود در بازار ایران که کیفیت بالایی دارد، اما در رده میانی است نیز بپردازیم. این گوشی اکسپریا L4 است که دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی PowerVR 8320 است که در رده خود کیفیت قابل توجهی را ارائه می‌دهد. همچنین اکسپریا L4 دارای حافظه داخلی 64 و رم 3 گیگابایتی است و توانایی اضافه کردن کارت حافظه را نیز دارد. به طور کلی و با در نظر گرفتن طراحی، دوربین‌ها و ویژگی‌های سخت افزاری، این گوشی در لیست بهترین گوشی های سونی قرار می‌گیرد اما در رده میانی و متناسب با قیمت آن.

6. اکسپریا 1 مارک V؛ برترین گوشی موبایل سونی در بازار

برتین گوشی موبایل سونی در بازار

تمامی مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم لیستی از بهترین گوشی‌ های سونی موجود در بازار را در سال های اخیر تشکیل می‌دهند. اما در این قسمت تصمیم گرفتیم جدیدترین گوشی سونی که هم از کیفیت بالایی برخورد است و هم در سال 2023 به بازار توزیع شده است را معرفی کنیم.

بعد از معرفی پرچم داران سری‌های یک تا چهار توسط سونی، حالا در سال 2023 نوبت به معرفی پرچم دار آن رسیده است. این گوشی که به تازگی معرفی شده است، با ویژگی های جذابی که ارائه داده توانسته جای خود را در لیست بهترین گوشی های سونی باز کند. این گوشی در بحث دوربین توانسته خود را نسبت به مارک‌های قبلی متمایز کند و عکس‌های با کیفیت‌تری را در نور کمتر بگیرد. همچنین برخلاف بسیاری از سری گوشی‌های سونی که جز برترین گوشی موبایل سونی موجود در بازار نیز هستند.

این گوشی از کارت حافظه microSD به جای کارت حافظه‌های microSDXC پشتیبانی می‌کند. علاوه بر تمام این موارد اکسپریا وان مارک پنج برخلاف بسیاری از گوشی‌های جدیدی که وارد بازار می‌شود؛ همچنان دارای جک هدفون است و این مورد قطعا باعث رضایت کاربران خواهد شد. اکسپریا 1 مارک V با داشتن این ویژگی‌ها، بهترین بهترین گوشی سونی 2023 محسوب می‌شود.

در پایان

همواره سونی جز شرکت های اصیل و قدیمی بوده است که سعی کرده تا با ارائه کیفیت مناسب و محصولات مختلف نظر مشتریان خود را به سمت خود جلب کند. ما در این مقاله سعی کردیم با برخی از بهترین گوشی های سونی را معرفی کرده و ویژگی‌های مختلف آن‌ها را بازگو نماییم. حال این شمایید که می‌توانید با توجه به بودجه خود، این گوشی‌ها را با گوشی های هم رده آن مقایسه کرده و در انتها اقدام به خرید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو