مزایا و معایب معامله و ترید با گوشی یا موبایل تریدینگ

3

1402/5/4

16:34


امروزه، به دلیل توسعه فناوری و رشد بی‌سابقه بازارهای مالی، کاربران موبایل دسترسی به اپلیکیشن‌های مختلفی را برای معامله در بازار فارکس و ارز دیجیتال دارند. این اپلیکیشن‌ها به صورت خاص برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS طراحی شده‌اند تا کاربران بتوانند به راحتی و با استفاده از گوشی هوشمند خود در بازارهای مالی فعالیت کنند.

موبایل تریدینگ اگرچه این روزها بسیار رایج شده اما در کنار فواید بسیار، مشکلاتی نیز دارد. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی مزایا و معایب ترید با گوشی بپردازیم. با ما همراه باشید.

مزایای ترید با گوشی موبایل

در این بخش به مهمترین فواید ترید با موبایل پرداخته می‌شود.

معامله بدون محدویت مکان و زمان

مهمترین مزایای ترید با موبایل یا موبایل تریدینگ انعطاف‌پذیری است. امروزه اکثر معامله‌گران به دلیل داشتن گوشی‌های هوشمندی که در هر مکان و زمانی با خود به همراه دارند، می‌توانند به معامله در بازارهای مالی ارز دیجیتال و فارکس بپردازند یا در هر لحظه بتوانند موجودی حساب خود را بررسی کنند.
این موضوع باعث شده تا بیشتر کارگزاران نیز از مزایای موبایل تریدینگ آگاه شده و اپلیکیشن‌های اندروید و iOS خود را روانه بازار کنند.

کاربرپسند بودن اپلیکیشن‌های معامله با گوشی موبایل

در صنعت بازارهای مالی، معامله دیجیتال پدیده تازه و جدیدی نیست و سال‌هاست که انجام می‌شود. اما در گذشته دیجیتال تریدینگ بر روی بستر کامپیوتر انجام می‌شد و محدودیت‌هایی را هم به همراه داشت.

با گسترش نرم‌افزارهای حوزه موبایل، معامله‌گران نیز تمایل خود را به سمت معامله با گوشی نشان داده‌اند؛ زیرا اپلیکیشن‌های موبایل تریدینگ به دلیل ویژگی‌ها و طراحی‌های مدرن و کاربرپسند بودن، انجام معاملات را بسیار راحت‌تر از گذشته کرده‌اند.

از دیگر مزایای ترید با گوشی می‌توان به شخصی سازی هر اپلیکیشن برای هر کاربر اشاره کرد؛ یعنی کاربران با توجه به نیاز خود می‌توانند برنامه گوشی را شخصی‌سازی کنند و در حالت بهینه از آن استفاده کنند.

ترید با گوشی

اعلان‌های به موقع و سریع

یکی دیگر از مزایای ترید با گوشی دریافت نوتیفیکیشن سریع و به موقع است. اگر حتی یک روز تجربه تریدینگ داشته باشید قطعا می‌دانید که نوسان در بازارهای مالی امری طبیعی و اجتناب تاپذیر است. ممکن است در هر لحظه بازار روند معکوس به خود بگیرد و شما به عنوان معامله‌گر از روند بازار عقب بمانید و متحمل ضررهای بسیاری شوید.

تا قبل از پیدایش موبایل تریدینگ، معامله‌گران باید همیشه پای لپ‌تاپ یا سیستم خود می‌نشستند تا از روند بازار جا نمانند در حالیکه در معامله با موبایل، شما با فعال کردن نوتیفیکیشن‌ها می‌توانید از هر تغییر و تحولی در بازارهای ارز دیجیتال و فارکس و آخرین اخبار مربوط به بازارهای مالی در لحظه آگاه شوید.

این ویژگی مهم در معامله با گوشی به تریدرها امکان می‌دهد تا بهترین تصمیم را در بهترین زمان ممکن اتخاذ کنند.

تجزیه و تحلیل کارآمد

معمولا اپلیکیشن‌های ترید با گوشی در کنار ویژگی‌های اصلی خود دارای بخشی برای تجزیه و تحلیل هستند که می‌توان آن را مفیدترین ویژگی آن‌ها دانست. این ویژگی‌ها می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا به داده‌های قبلی نگاه کنند و جهت بعدی قیمت را پیش‌بینی کنند. این ویژگی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاربر پسند نیز باشد.

استفاده از دستگاه مورد علاقه خود

استفاده از موبایل بخشی از سبک زندگی این روزهای ما را تشکیل می‌دهد. دسکتاپ‌ها و لپتاپ‌ها به شدت توجه عمومی را به خود جلب نکرده‌اند و اکثر افراد برای انجام فعالیت‌های مختلف از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند.

اگر شما هم در این دسته قرار دارید، معامله کردن با دستگاهی که برای شما راحت‌تر است، ممکن است بهترین و لذت‌بخش‌ترین روش باشد. به ویژه اینکه به دلیل تنوع در انتخاب گوشی، شما می‌توانید بهترین گوشی متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید و از مزایای ترید با گوشی موبایل بهره‌مند شوید.

معایب معامله با گوشی موبایل

در کنار مزایایی که در بالا اشاره شد، معامله با گوشی ایراداتی نیز دارد. در ادامه با معایب موبایل تریدینگ همراه باشید.

مشکلات اینترنتی

موبایل تریدینگ به اتصال پایدار اینترنتی نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که معامله‌گران می‌توانند به حساب‌های خود دسترسی پیدا کنند. برای معامله‌گرانی که فعالیت‎های خود را با استفاده از رایانه‌های خانگی انجام می‌دهند، ممکن است این مشکل کمتر باشد زیرا امروزه بیشتر خانه‌ها به WiFi وصل می‌شوند.

کسانی که می‌خواهند از مزایای ترید با موبایل بهره‌مند شوند باید این نکته را در نظر داشته باشند که ممکن است اینترنت گوشی در همه مکان‌ها کیفیت خوبی نداشته باشد. عدم کیفیت مناسب اینترنت گوشی می‌تواند بر روند ترید معامله‌گران تاثیر منفی داشته باشد.

ترید با گوشی

صفحه نمایشگر کوچک

در موبایل تریدینگ مشاهده همه چیز در یک زمان سخت است و یکی از مهمترین معایب معامله با گوشی است. نمودار بخش عظیمی از تجارت است و مهم است که معامله‌گران بتوانند بهترین دیدگاه را از آن بدست آورند. با موبایل تریدینگ، در کنار تمام مزایای مرتبط با کاربرپسند بودن، اندازه صفحه موبایل می‌تواند برای کاربران کاملا ناخوشایند باشد.

صفحه نمایشگر کوچک می‌تواند باعث شود تا بخشی از داده‌ها و جزئیات از دید تریدرها پنهان بماند و در تجزیه و تحلیل بازار مشکل داشته باشند و بر روند تصمیم‌گیری آن‌ها تأثیر بگذارد. این مسئله برای معامله‌گرانی که از کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنند مسئله بزرگی نیست؛ زیرا معمولاً دید بهتری از نمودارها دارند.

به علاوه در موبایل باز داشتن چند تب مختلف و بازکردن آن‌ها به راحتی استفاده از آن‌ها در سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ نیست. برای مثال هنگام معامله در بازار فارکس، باز شدن همزمان چند پنجره می‌تواند بسیار مفید باشد. به عنوان مثال، ممکن است نیاز داشته باشید به موارد زیر توجه کنید:

۱. مشاهده همزمان چند نمودار در پلتفرم متاتریدر

۲. ثبت نتایج معاملات در یک صفحه گسترده مانند اکسل

۳. انجام تحقیقاتی در بازار، مانند بررسی همبستگی جفت ارزها و ..

در کل، باز شدن همزمان تعدادی پنجره می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات بیشتری در مورد بازار کسب کنید و معاملات خود را بهبود بخشید.

حافظه و قدرت پزدازش محدود

یک پلتفرم معاملاتی به دلیل ویژگی‌هایش می‌تواند بسیار پیچیده باشد. این موضوع ممکن است مشکل بزرگی برای رایانه‌های پیشرفته نباشد زیرا این سیستم‌ها از پردازنده‌های قوی بهره‌مند هستند.

اما در گوشی‌های رده پایین، به دلیل عدم استفاده از پردازنده‌ی قوی و نداشتن حافظه مناسب، ممکن است در اجرای برخی ویژگی‌های اپلیکیشن‌ها دچار مشکل شوند و در نهایت می‌تواند باعث ایجاد اختلال در هنگام ثبت سفارش شود.

برای بهترین تجربه در ترید با گوشی، توصیه می‌شود که از گوشی‌های رده پایین صرف‌نظر کنید. به جای آن، از یک گوشی قدرتمند با پردازنده و حافظه رم قوی مانند گوشی‌ گیمینگ استفاده کنید. این انتخاب باعث می‌شود تا تجربه‌ی ترید شما بهبود یابد و به راحتی در بازارهای مالی فعالیت داشته باشید.

شاید بتوان گفت که قیمت گوشی تاثیر مستقیمی در کیفیت انجام و پردازش معاملات دارد و با یک گوشی گران‌قیمت می‌توانید پردازش‌های سریعتری نسبت به گوشی‌های با قیمت پایین داشته باشید.

مسائل امنیتی

یکی از عیب‌های معامله با تلفن همراه نسبت به معامله با کامپیوتر، امنیت پایین آن است. هنگامی که در خانه هستید، می‌توانید شبکه اینترنت خود را رمزگذاری کرده و از داده‌های خود محافظت کنید. اما در صورت استفاده از شبکه‌های اینترنت عمومی، سرقت اطلاعات برای هکرها بسیار آسان‌تر خواهد بود.

بدون توجه به اینکه در شبکه‌های عمومی معامله می‌کنید یا خیر، برای بهبود بحث امنیت باید به خاطر داشته باشید که به طور دوره‌ای رمز عبور پلتفرم و حساب معاملاتی خود را تغییر داده و امنیت حساب معاملاتی خود را بررسی کنید و حتما از رمزهای دو مرحله استفاده کنید.

ترید با گوشی

جمع‌بندی

معامله با گوشی موضوعی است که با گسترش فناوری‌ها به ویژه اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد. در این مقاله سعی شد مهمترین فواید و مشکلات ترید با موبایل بررسی شوند.

گفته شد که مهمترین مزایای ترید با موبایل عبارتند از: معامله بدون محدویت مکان و زمان، کاربرپسند بودن اپلیکیشن‌ها، اعلان‌های به موقع و سریع، تجزیه و تحلیل کارآمد برای مبتدی‌ها و استفاده از دستگاه مورد علاقه خود؛ همچنین معایب ترید با موبایل عبارتند از: مشکلات اینترنتی، صفحه نمایشگر کوچک، حافظه و قدرت پزدازش محدود و مسائل امنیتی.

اگر شما هم تجربه ترید با گوشی را دارید خوشحال می‌شویم نظرات خود را درباره مزایا و معایب آن با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو