اموزش کامل ساخت nft رایگان در rarible + آموزش تصویری

اموزش کامل ساخت nft رایگان در rarible + آموزش تصویری


منبع: پلازا

2

1402/5/16

16:22


اموزش کامل ساخت nft رایگان در rarible + آموزش تصویری

در این مقاله ما قصد دارید به شما آموزش دهیم که چگونه میتوانید در سایت rarible به طور رایگان NFT های خود را بسازید.
یکی از جدید ترین بازار های موجود در حال حاظر در دنیا بازار NFT ها به شمار میرود، این بازار زاده و برآمده از تکامل بازار ارز دیجیتال است که توانسته است که این بازار را پر و بال دهد و زمان هر چقدر که میگذرد به خدمات این بازار افزوده میشود و خیلی از افراد آن را آینده بازار های مالی میدانند و اعتقاد دارند که به مرور زمان این بازار جایگاه واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

جایگاه بازار NFT‌ها هر روز دارد در جهان امروزه قدرت بیشتی میگیرد و روز به روز هم به علاقمندان و فعالین آن افزوده میشود و چون خدمات قابل توجهی به فعالین آن در این حوزه میدهد ما شاهد هجوم بی سابقه افراد به این حوزه باشیم که از دلایل آن میتوان به نوپا بودن و البته وابستگی آن به دنیای ارز‌های دیجیتال اشاره کرد که ترکیب هنر در دنیای ارز های دیجیتال توانسته است صحنه جدیدی از خلاقیت ها را رقم بزند.

در کنار اینها پلتفرم هایی به وجود آمده اند که توانسته اند نظر کاربران این حوزه را به خود جلب کنند و با ارائه خدمات متفاوت و جلب اعتماد آنها تعداد کاربران خود را افزایش دهند و مجموعه خود را بزرگ تر از قبل متصور شوند.
در این مقاله هم ما قصد داریم که به یکی از این پلتفرم ها بپردازیم و گام به گام با هم یک NFT را به مجموعه خود اضافه کنیم و وارد این دنیای فوق العاده شویم.

فهرست مطالب

پلتفرم خرید و فروش Rarible NFT چیست؟

بازار Rarible NFT در سال 2019 توسط کارآفرین الکسی فالین، مدیر محصول الکساندر سالنیکوف و طراح محصول ایلیا کومولکین تأسیس شد. این شرکت مستقر در لس آنجلس، به 1.6 میلیون کاربر با ارزش معاملاتی 274 میلیون دلار خدمات ارائه می دهد.
یکی از دلایل برجسته شدن راریبل، همکاری هایی است که با شرکت های بزرگ و افراد مشهور مشهور ایجاد کرده است. سایت رسانه اجتماعی توییتر ، اپراتور فست فود یام! برندها، بوکسور فلوید می ودر جونیور و بازیگر لیندسی لوهان همگی NFT های خود را با کمک راریبل راه اندازی کردند.
برای ایجاد یک پروژه NFT با Rarible لازم نیست یک سلبریتی باشید. از آنجایی که دسترسی به چندین بلاک چین مختلف را ارائه می‌دهد، هر کسی که دارای بینش و توانایی هنری باشد می‌تواند NFTهای خود را «مینت» کند و در دسترس کلکسیونرها قرار دهد.

 

برای شروع و ساخت ان اف تی در Rrible به چه چیزی نیاز دارم؟

شروع به کار در Rarible یک فرآیند ساده و سرراست است. تنها چیزی که برای ایجاد یک حساب کاربری نیاز دارید، یک کیف پول رمزنگاری شده برای بلاک چین انتخابی خود است.
برای ایجاد یک حساب کاربری برای خرید و تجارت NFTها، به کیف پولی نیاز دارید که یکی از چندین بلاک چین را که Rarible روی آنها کار می کند پشتیبانی کند که در ادامه در آموزش تصویری به آن اشاره خواهیم کرد.

پس سعی کنید در مرحله اول یک کیف پول مطمئن بسازید و توجه داشته باشید که از این به بعد روی کیف پول انتخابی شما فرایند ذخیره NFT انجام خواهد شد و اگر موفق شدید که NFT خود را بفروش برسانید به طور حتم مبلغ آن به کیف پول شما واریز خواهد شد پس در نگهداری از کیف پول خود دقت بیشتری به خرج دهید و سعی کنید که کد 12 کلمه ای که در ابتدای ساخت کیف پول به شما داده میشود را در جای امنی نگه دارید.

و سعی کنید که رمزی که برای آن انتخاب میکنید را هم به خاطر بسپارید و نکات ایمنی را هم رعایت کنید.
متاسفانه افرادی بوده اند که در این بازار اقدام به فعالیت میکرده اند ولی متاسفانه نکاتی که گفته شد را رعایت نکردنند و دچار مشکلات فراوانی شدنند و تمام زحماتشان بر باد فنا رفت.

وارد وب سایت rarible شوید!

به محضی که وارد سایت رریبل شدید با طراحی زیبای آن مواجه خواهید شد که بسیا کاربر پسند و زیبا طراحی شده است و در صفحه اول سایت میتوانید که محبوب ترین و به قوله ترند ترین NFT های موجود در بازار را مشاهده کنید و به آنها سر بزنید و دست به بررسی افرادی بزنید که در این حوزه توانسته اند موفق شوند .

در ادامه شما میتوانید اخبار مربوط به دنیای NFT ها را مشاهده کنید که به صورت مستمر منتشر میشوند و اگر قصد داشتید به صورت حرفه ای وارد این حوزه شوید میتواند به شما در بررسی اتفاقاتی که در این مجموعه رخ میدهد یاری کند.

اموزش کامل ساخت nft رایگان در rarible + آموزش تصویری 01

وصل شدن به کیف پول در سایت رریبل rarible

به محض ورود به سایت، مجموعه رریبل برای شما گزینه هایی را فراهم کرده که کار شما را ساده میکند و از همان ابتدا در صفحه اصلی به شما پیشنهاد میدهد که دست به ساخت داشبورد شخصی خود بزنید.
برای این کار بهتر است که اول روی گزینه ای که در سمت راست و بالای سایت به طور واضح مشخص شده کلیک کنید .
روی این گزینه کلمه connect wallet نوشته شده است که به شما کمک میکند که کیف پول خود را به سایت وصل کنید و گام اول در ساخت مجموعه NFT خود را بردارید.

انتخاب شبکه بلاکچین در سایت rarible

وقتی دکمه وصل شدن به کیف پول را زدید صفحه جدیدی برای شما پدیدار خواهد شد که در این صفحه از شما میخواهد که شبکه بلاکچین مورد نظر خود را و کیف پولی که ساخته اید را انتخاب کنید.
همانطور که مشاهده میکنید سایت rarible از طیف گسترده ای از شبکه های بلاکچین و کیف پول های مختلف حمایت میکند و دست کاربران خود را در این حوزه باز گذاشته است و شما میتوانید روی هر بستری که میخواهید اقدام به مینت NFT های خود کنید
در کنار اینها انواع کیف پول های مطرح را برای شما قرار داده و حتی هر بستر بلاکچینی کیف پول های منحصر به فرد خود را دارد و دست شما برای انتخاب کیف پول مورد نظر کاملا باز است.
سایت rarible از این بستر های بلاکچین پشتیبانی میکند :

  • Ethereum
  • Solana
  • Tezos
  • Immutable X
  • Polygon

 

اموزش کامل ساخت nft رایگان در rarible + آموزش تصویری 02

بعد از انتخاب بستر مورد نظر و کیف پول خود صفحه جدیدی باز میشود که در کنار مرورگر شما هم کیف پولتان هم زمان باز میشود و از شما میخواهید که درخواست شما برای عضویت در سایت rarible را امضا کنید و از شما تعهد میگیرد که سن شما بالای 13 سال باشد.
بعد از تایید عضویت شما دوباره به صفحه اصلی سایت باز خواهید گشت با این تفاوت که اینبار شما یک حساب کاربری خواهید داشت.

نحوه ساخت NFT رایگان در سایت rarible

بعد از اینکه کیف پول خود را در سایت ثبت کردید میتوانید اقدام به ساخت NFT کنید و تصاویر هنری خود را مینت کنید و اقدام به فروش آنها نمایید.
برای اینکار کافیست بعد از وصل کردن کیف پول خود به صفحه اصلی سایت بیایید و در نوار بالای سایت روی گزینه creat بروید که به شما سه گزینه ارائه میدهد که شمال NFT،collection ، marketplace میشود شما د این قسمت روی گزینه NFT کلیک کنید تا مراحل ساخت NFT شما آغاز شود.

 

مرحله اول: برای ساخت ان اف تی بلاکچین خود را انتخاب کنید!

در این مرحله شما باید شبکه بلاکچینی که میخواهید کار خود را روی آن انتشار دهید را انتخاب کنید.
هر کدام از بلاکچین هایی که برای انتخاب در اختیار شما قرار میگیرد خاصیت و خدمات متفاوتی دارند که بهتر است در این مورد دقت کافی را داشته باشید و در نظر بگیرید که در کدام بلاکچین NFT شما بهتر به فروش میرسد.
در کل سایت rarible چهار نوع شبکه بلاکچین دارد:

  • Ethereum
  • Solana
  • Tezos
  • Polygon

شما هر کدام از بلاکچین های مشاهده شده را میتوانید انتخاب کنید و با شرایط آن بلاکچین به کار خود ادامه دهید فقط کافی است یکی را انتخاب کنید.

اموزش کامل ساخت nft رایگان در rarible + آموزش تصویری 03

مرحله دوم:نوع ارائه ان اف تی خود را مشخص کنید

بعد از اینکه شبکه بلاکچین خود را انتخاب کردید سایت rarible از شما میخواهد که تایپ ارائه خود را انتخاب کنید و این موضوع به دو بخش متفاوت تقسیم میشود:

بخش اول :تکی یا single

در بخش نخست شما میتوانید اثاری که دارید به صورت تک به تک قیمت گذاری کنید و برای هر کدام تنظیمات مختص به آن اثر را انجام دهید و برای هر کدام از اثار قیمت مجزا در نظر بگیرید و آن را در سایت rarible قرار دهید. این نوع از ارائه به شما اجازه میدهد که کنترل بهتری رو آثار خود داشته باشید و برای هر کدام به صورت جداگانه برنامه ریزی کنید و آن را با توضیحات متفاوت به نمایش بگذارید. و توجه داشته باشید در این حالت شما فقط از اثری که ارائه میدهید یک نمونه انتشار میدهید و به هیچ وجه قابل کپی کردن نیست.

بخش دوم : جمعی یا multiple

وقتی شما این گزینه را انتخاب کنید حالتی برای شما فعال میشود که شما بتوانید آثار خود را به صورت دسته ای و در یک پک جمعی به فروش برسانید.
در این روش اگر شما روی اثار متفاوت با موضوعات مختلف کار میکنید میتواند برای شما سودمند و کارآمد باشد و با قرار دادن آثار یکسان در یک مجموعه آنها را یکجا به فروش برسانید و دغدغه فروش تک به تک آنها را نداشته باشید.

شما در این حالت به طور دقیق تر میتوانید روی اثر خود تعداد آن را مشخص کنید و در این بخش از اثری که ارائه میدهید با توجه به عددی که وارد میکنید تعداد کپی از آن محصول را مشخص میکند و تعیین میکند که این NFT میتواند حداکثر به چند نفر فروخته شود.

اموزش کامل ساخت nft رایگان در rarible + آموزش تصویری 04

مرحله سوم : برای ساخت ان اف تی در رریبل فایل خود را آپلود کنید!

بعد از اینکه نوع ارائه خود را مشخص کنید حال نوبت آن است که وارد مسائل مهم تر شده و آنها را بررسی کنیم.
وقتی شما مرحله قبل را گذراندید برای شما صفحه ای باز خواهد شد که ا شما میخواهد که اطلاعات اصلی و مهم را برای اثر خود وارد کنید که دانه به دانه این بخش سایت از اهمیت ویژه ای برخوردارند و باعث میشود اثر شما فروش بهتری داشته باشد و مشخصات NFT شما به شمار می‌رود.
در اول کار سایت rarible از شما میخواهد که فایل اثر خود را منتشر کنید تا سایت بتواند آن را مینت کند .این کار در بخش upload file انجام میگیرد و شما میتوانید فایل های خود را در این بخش بارگذاری کنید .

وقتی به این بخش نگاهی بیندازید خواهید دید که نکاتی برای آن ذکر شده است اولین چیز این است که فایل شما باید فرمت خاصی داشته باشد تا سایت بتواند آن را به اشتراک بگذارد از فایل های قابل پشتیبانی میتوان به PNG, GIF, WEBP, MP4 ,MP3 اشاره کرد که به شما یادآور میشود که فایل باید شامل این فرمت ها باشد در غیر این صورت اثر شما نمیتواند به NFT تبدیل شود.
در کنار مواردی که گفته شد این موضوع را باید د نظر گرفت که حجم فایل شما باید در بیشترین حالت 100مگا بیت باشد که معادل آن 12.5مگابایت می‌باشد.

اموزش کامل ساخت nft رایگان در rarible + آموزش تصویری 05

مرحله چهارم: انتخاب نوع فروش ان اف تی در سایت رریبل

وقتی که فایل خود را آپلود کردید با موارد جدیدی مواجه می‌شوید که از شما میخواهد که انتخاب کنید که ترجیح میدهید که اثر شما به چه طریقی به فروش برسد و از چه نوع ویژگی هایی برخوردار باشد.
این بخش میتواند بر سرعت فروش شما یا میزان قیمتی که میخواهید آثار خود را به فروش برسانید تاثیر زیادی داشته باشد و به زبان ساده تر استراتژ شما را برای فروش NFT خود در سایت rarible مشخص میکند که مدتی قبل شامل سه بخش میشد ولی الانی که این مقاله برای شما نوشته می‌شود شامل دو بخش کلی است که در ادامه به آن توجه کافی خواهد شد.

سایت rarible برای فروش دو بخش مهم قرار داده است :

بخش اول: قیمت ثابت ان اف تی برای فروش در رریبل

وقتی که شما فایل خود را آپلود کرده اید با انتخاب این قسمت میتوانید برای اثر خود یک قیمت ثابت در نظر بگیرید که تغییر نمیکند و همان قیمتی که شما برای آن در نظر گرفته اید ثبت خواهد شد و شما میتوانید این قسمت را با نام fixed price انتخاب کنید.

این بخش به شما اجازه میدهد که بر اساس بلاکچینی که انتخاب کرده اید روی اثر خود قیمت گذاری کنید که میتواند با انتخاب شما هر قیمتی که میخواهید باشد و از این نظر محدودیتی قائل نشده است و فقط تنها محدودیتی که شما دارید میتواند عواقب آن باشد چون شما در نوع قیمت گذاری مختار هستید و میتوانید قیمتی انتخاب کنید که NFT شما در سایت rarible سریع فروش رود یا اینکه قیمتی روی آثار خود بگذارید که فقط افراد محدودی شاید روی آن فکر کنند.

از این بابت سایت rarible دست شما را باز گذاشته است و به شما آزادی عمل میدهد نتایج انتخاب شما به استراتژی شما و نوع تفکر شما بستگی دارد که چه قیمتی برای اثار خود انتخاب میکنید.
در ادامه قیمت گذاری شما شاهد خواهید بود که بخشی برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت گذاری برای شما ارائه داده شده است.
در این بخش شما مشاهده خواهید کرد که قیمتی که شما روی محصول خود میگذارید شامل چه هزینه هایی میشود. به بیان ساده تر در ردیف اول میزان کارمزدی که روی NFT شما اعمال می‌شود نمایش داده شده است.

مثلا در تصویری که میبینید من بلاکچین اتریوم را انتخاب کرده ام و از قیمتی که انتخاب کردم سایت rarible یک درصد قیمت را به عنوان کارمزد در نظر می‌گیرد و در ادامه ردیفی را قرار داده که نشان میدهد که مبلغ نهایی که پرداخت می‌شود چقدر است.

امکانات متنوع سایت رریبل برای ساخت ان اف تی

به طور کلی این دو ردیف نشان میدهند که چقدر کارمزد از طرف سایت گرفته میشود و در اخر بعد از کسر کارمزد چقدر به حساب واریز میشود.در ادامه بخشی وجود دارد که کاربر میتواند تایید کند که چقدر میخواهد اثارش مورد بازدید کاربران دیگر قرار بگیرد و تایین کند تاریخ انقضا NFT کجاست.

در این بخش سایت rarible امکانات متنوعی قرار داده است و شما میتوانید زمان های متفاوتی را وارد کنید که طیف گسترده ای از انتخاب را جلوی پای شما میگذارد.
شما میتوانید تاریخی وارد نکنید و NFT تا ابد روی صفحه شما در معرض نگاه دیگران باشد یا میتوانید از 1 روز تا 3 ماه به آن تاریخ دهید یا حتی فراتر از آن میتوانید خودتان به صورت دستی با ساعت کشور خودتان برای آن تاریخ وارد کنید.

 

بخش دوم : قیمت حراجی ان اف تی های شما برای فروش در رریبل

خیلی از افراد دوست دارند که اثار خود را به حراج بگذارند و به قیمتی بالاتر آن را به فروش برسانند که میتواند سیاست مناسبی باشد و برای طراح سود خوبی را به ارمغان بیاورد به صورتی که یک فضای رقابتی بر سر قیمت تشکیل میدهد و هر کسی که بالاترین پیشنهاد را داد اثر به آن فرد فروخته خواهد شد.
سایت rarible هم همچین سیستمی برای قیمت گذاری روی NFT ها قرار داده است که طراح میتواند با وارد کردن کف قیمتی در بخش مورد نظر حراج خود را شروع کند تا قیمت از آن نقطه شروع به بالا رفتن کند.
برای این بخش زمانبندی از 1 روز تا 7 روز در نظر گرفته شده که زمان بندی معقولی به شمار می‌رود ولی شما میتوانید این زمان را بیشتر هم بکنید و خودتان دستی تاریخ شروع و پایان حراجی را وارد کنید.
قیمت گذاری شما و زمانبندی که برای آن در نظر میگیرید باید با دانش و برنامه قبلی باشد وگرنه ممکن است باعث شود اثر شما دیده نشود یا زیر قیمت به فروش برسد بدون آنکه قیمتی بالا برای آن در نظر گرفته شود.

اموزش کامل ساخت nft رایگان در rarible + آموزش تصویری 06

مرحله پنجم :سیاست کارمزدی برای فروش ان اف تی در سایت رریبل

بعد از اینکه نوع فروش خود را مشخص کردید میتوانید نوع کارمزد خود را مشخص کنید اگر از خود گزینه rarible استفاده کنید هزینه ای برای طراح نخواهد داشت ولی اگر میخواهید پا را از این فراتر بگذارید و از کارمزد بلاکچینی که انتخاب کرده اید استفاده کنید باید توجه داشته باشید که ممکن است انتخاب این گزینه برای شما کارمزد بیشتری در پی داشته باشد که به طبع شما خوش نیاید.

در ادامه این مسیر گزینه free minting را خواهید دید که با فعال کردن آن هیچ گونه هزینه خاصی برای شما در نظر گرفته نمیشود و کسی که خواستار خرید اثر شماست باید کارمزد را پرداخت کند و بر شما هزینه ای وارد نیست.
ولی اگر بخواهید این گزینه را غیر فعال کنید تمام هزینه ها و کارمزد ها به دوش شما خواهد بود و این شما هستید که باید آن را پرداخت کنید که انتخاب کردن یا نکردن این قسمت به تصمیم شما و سیاستی که دارید به میزان زیادی بستگی دارد.

اموزش کامل ساخت nft رایگان در rarible + آموزش تصویری 07

مرحله ششم : انتخاب نام و توضیحات ان اف تی ساخته شده

بعد از اینکه تمام مراحل برای قیمت گذاری و زماندهی و بارگذاری را گذراندید حال باید برای اثر خود یک اسم انتخاب کنید که یکی از مهم ترین بخش های تولید NFT به شمار میرود چون هر فردی که اثر شما را میبیند بعد از جلوه های ظاهری به نام اثر شما دقت میکند.
گذاشتن یک نام خوب میتواند به فروش رفتن یا نرفتن NFT شما کمک زیادی کند و با نام گذاری درست میتوانید نظر کاربران و خریداران را به خود جذب کنید و سریع تر اثر خود را به فروش برسانید و تا جایی که میتوانید از گذاشتن نام های دم دستی روی اثار خود پرهیز کنید و نام هایی انتخاب کنید که به یاد بمانند و با اثر شما هم همخوانی داشته باشد.

بخش توضیحات هم با وجود اینکه اختیاری است ولی میتواند تاثیر زیادی روی مارکتینگ محصول شما داشته باشد و شما میتوانید با توضیح NFT خود و بیان نکات ریز و درشت آن اهمیت اثر خود را بالا ببرید و حتی میتوانید آنها را به شبکه های اجتماعی خود ارجاع دهید و در کل شما میتوانید به صورت تشریحی NFT خود را شرح دهید تا کاربران با خواندن آن به اطلاعات جدید پی ببرند و به نکاتی که شما ذکر میکنید توجه بیشتری داشته باشند.

 

مرحله هفتم ساخت ان اف تی در سایت رریبل: Royalties

شما میتوانید در قدم اخر میتوانید شانس فروش اثر خود را بالا تر ببرید بدین صورت که چون سایت rarible به سایت های دیگر وصل است و از بازار های متنوعی استفاده میکند. امکان این وجود دارد که در مجموعه های دیگر NFT شما توان فروش بالاتری داشته باشد یا برای آن مشتری پیدا شود.

این بخش هم قرار داده شده است که اگر مشتری در جاهای دیگر پیدا شد و واسطه ای شما را به هم وصل کرد شما چه سهمی از فروش را میتوانید برای آن فرد در نظر بگیرید یا چقدر از فروش را برای خود بردارید و به زبان ساده تر چقدر حاظر هستید به بازار یاب خود سهم دهید که شما میتوانید در این بخش آن را به صورت درصدی از فروش وارد کنید تا شانس فروش محصول شما توسط فرد دیگر بالا برود.

اموزش کامل ساخت nft رایگان در rarible + آموزش تصویری 08

مرحله هشتم ساخت ان اف تی رایگان: ثبت نهایی NFT ساخته شده به صورت رایگان

بعد از اینکه تمام مراحل قبل را طی کردید دوباره برگردید و موارد مهم را دوباره چک کنید تا چیزی از قلم نیفتاده باشد. سپس روی گزینه creat item بزنید و NFT خود را مینت کنید .
به شما تبریک میگم الان شما یک محیط برای بارگذاری NFT های خود دارید و از آنجایی که این مراحل را طی کرده اید باز هم میتوانید اثار خود را در سایت بارگذاری کنید و منتظر فروش آنها بشوید.

 

بررسی نهایی اموزش کامل ساخت ان اف تی در سایت رریبل

بازار NFT ها یکی از مهیج ترین بازار هایی است که وجود دارد و افراد خلاق میتوانند در این مکان دست به ابتکار بزنند و به خاطر سیستم کپی رایت توان دزدی هم از اثار بارگذاری شده وجود ندارد و همین امر باعث شده که افراد مختلفی رو به این بازار بیاورند و از این بازار درآمد دیجیتالی داشته باشند.
ما هم به نوبه خود آرزومندیم که فعالیت شما در این حوزه پر از اتفاقات خوب باشد و بتوانید در این مجموعه روز به روز رشد کنید و موفق شوید.

شما میتوانید طرح هایی که ایجاد کرده اید را از اینجا تبدیل به NFT بکنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو