فیلم بیتل‌جویس ۲ 2024 (Beetlejuice) | هر چه از فیلم جدید تیم برتون می دانیم!

فیلم بیتل‌جویس ۲ 2024 (Beetlejuice) | هر چه از فیلم جدید تیم برتون می دانیم!


منبع: پلازا

2

1402/5/24

01:32


فیلم بیتل‌جویس ۲ 2024 (Beetlejuice) | هر چه از فیلم جدید تیم برتون می دانیم!

فیلم بیتل‌جویس ۲ 2024 جدیدترین اثر تیم برتون، کارگردان مشهور ژانر ترسناک و فانتزی گوتیک است که سال آینده منتشر خواهد شد. با ما همراه باشید تا به آخرین اخبار و حواشی فیلم Beetlejuice 2 بپردازیم.

فیلم بیتل جوس 1988 یکی از آثار موفقی بود که امروزه از آن به عنوان یک فیلم کالت کلاسیک یاد می‌شود. این فیلم شهرت و محبوبیت زیادی برای تیم برتون (Tim Burton) به عنوان کارگردان و مایکل کیتون (Michael Keaton) و وینونا رایدر (Winona Ryder) به عنوان بازیگران اصلی داشت. پس از موفقیت این فیلم نیز همواره حرف‌هایی درباره ساخت دنباله‌اش وجود داشته اما این پروژه هیچوقت عملی نشد.

سرانجام چندی پیش بود که اخباری درباره ساخت فیلم بیتل جویس ۲ شنیده شد. خبر خوب برای طرفداران سریال ونزدی این است که جنا اورتگا در فیلم Beetlejuice 2 به عنوان بازیگر اصلی در کنار مایکل کیتون ظاهر خواهد شد. اورتگا پیش از این نیز یک همکاری موفق با تیم برتون داشته و ثابت کرده است که بازیگر توانایی است. حالا که تاریخ اکران دنباله‌ی فیلم خاطره‌انگیز بیتل جوس تأیید شده است، در این مقاله از پلازا تصمیم گرفته‌ایم تمام اخبار مربوط به آن را بررسی کنیم و شما را در جریان آخرین تغییرات و حواشی این اثر قرار بدهیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم بیتل جویس ۲

فیلم Beetlejuice 2

شاید بهتر باشد معرفی فیلم بیتل‌ جوس ۲ را با آخرین اخبار مربوط به زمان انتشار آن آغاز کنیم. زمان انتشار فیلم بیتل جوس ۲ تاریخ 6 سپتامبر 2024 (16 شهریور 1403) اعلام شده است. قرار بر این است که این فیلم توسط کمپانی برادران وارنر توزیع شود.

ابتدا قرار بود فیلمبرداری فیلم بیتل‌جویس ۲ 2024 از اواسط سال 2022 آغاز شود اما این پروسه به تعویق افتاد. بهار 2023 (1402) بود که خبر رسید مراحل تولید و فیلمبرداری بالأخره آغاز شده‌اند. بخشی از فیلمبرداری در انگلستان و بخشی دیگر در آمریکا انجام شد. در جولای 2023 دوباره خبر رسید که به خاطر اعتصاب هنرمندان در هالیوود، پروژه متوقف شده است. با این حال امیدواریم که این مسئله باعث به تعویق افتادن اکران فیلم بیتل جویس ۲ نشود.

داستان فیلم بیتل جویس 2

ساخت فیلم Beetlejuice 2

اطلاعات کمی درباره خلاصه فیلم بیتل‌ جوس 2 وجود دارد و می‌توانیم بگوییم تیم برتون و تیمش تمام تلاششان را کرده‌اند تا این اطلاعات به بیرون درز پیدا نکنند. می‌دانیم که ژانر فیلم Beetlejuice 2 ترسناک و کمدی خواهد بود- درست مانند فیلم پیش از خودش. علاوه بر آن، قرار است که مایکل کیتون را بار دیگر در نقش شخصیت اصلی یعنی همان بیتل جوس ببینیم.

داستان فیلم اول درباره زوجی با نام‌های آدام و باربارا میتلند است که تازه از دنیا رفته و به شکل روح در آمده‌اند. حالا این زوج خانه‌ی خود را تسخیر کرده‌اند و از یک جن‌گیر به نام بیتل جوس درخواست می‌کنند تا خانواده جدیدی که به خانه‌ی آن‌ها نقل مکان کرده‌اند را بترسانند. جنا اورتگا قرار است نقش دختر لیدیا دیتز (یکی از اعضای خانواده دیتز که به خانه‌ی باربارا و آدام نقل مکان‌کرده بودند) را ایفا کند. به نظر می‌رسد که فیلم Beetlejuice 2 می‌خواهد روی نسل بعدی تمرکز کند و جنا اورتگا هم قرار است به عنوان عضوی از نسل زد، به پیچ و خم‌های داستانی این اثر بیفزاید؛ درست همان کاری که در سریال ونزدی انجام داده بود.

یعنی ممکن است در این فیلم دختر لیدیا را ببینیم که سراغ بیتل جوس می‌رود و از او درخواست کمک می‌کند؟ یا شاید هم پای اتفاقات دیگری در میان باشد. در هر صورت باید صبر کنیم و ببینیم موضوع فیلم Beetlejuice 2024 چیست و این بار تیم برتون چگونه ما را غافلگیر خواهد کرد.

کارگردان فیلم بیتل‌ جوس ۲

جنا اورتگا در فیلم Beetlejuice 2

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، تیم برتون کارگردانی این فیلم را برعهده خواهد داشت. تیم برتون یکی از فیلمسازان و انیماتورهای مشهور ژانر ترسناک و گوتیک فانتزی است. او شهرتش را مدیون خلق آثاری چون بیتل جوس محصول 1988، ادوارد دست‌قیچی محصول 1990، انیمیشن کابوس قبل از کریسمس محصول 1993، اد وود محصول 1994، اسلیپی هالو (Sleepy Hollow) محصول 1999، انیمیشن عروس مرده محصول 2005، سویینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت محصول 2007، سایه‌های سیاه محصول 2012 و همچنین سریال ونزدی محصول 2022 است.

یکی از مسائلی که در بسیاری از آثار برتون مشهود است، علاقه او به همکاری با ستاره‌هایی چون وینونا رایدر، جانی دپ (Johnny Depp) لیسا ماری (Lisa Marie)، هلنا بونهام کارتر (Helena Bonham Carter) و دنی الفمن (Danny Elfman) است. تقریبا غیرممکن است طرفدار ژانر ترسناک و فانتزی باشید و نام برتون را نشنیده باشید. حالا برتون بازگشته است تا دنباله‌ای برای یکی از محبوب‌ترین‌هایش بسازد. او در مصاحبه‌ای در سال 2016 گفته بود:

«این پروژه‌ای است که من به ساختنش علاقه‌مندم. اما حقیقت این است که با مایکل (کیتون) و وینونا (رایدر) درباره‌اش صحبت کرده‌ام. با چند نفری حرف زده‌ام. واقعا دوست دارم این کار را در شرایط مناسب و درست انجام بدهم. این یکی از آن دست فیلم‌هایی است که باید درست ساخته شود. فیلمی نیست که به شدت نیازمند دنباله باشد. سه‌گانه‌ی بیتل جوس نیست. چیزی است که اگر تمام جزئیاتش درست باشند- چون من عاشق آن شخصیت هستم و مایکل هم در نقش آن شخصیت بی‌نظیر است- باید ببینیم چطور می‌شود. اما هنوز هیچ چیزی قطعی نیست.»

بازیگران فیلم بیتل جوس ۲

اگر از طرفداران فیلم بیتل جوس 1988 باشید، قطعا خوشحال خواهید شد که بدانید مایکل کیتون در دنباله‌ی آن به ایفای نقش خواهد پرداخت. در واقع یکی از شرط‌های تیم برتون برای ساخت دنباله‌ای برای این فیلم، بازگشت کیتون برای ایفای نقش این شخصیت بوده است. خود کیتون نیز بارها اعلام کرده بود که دوست دارد در دنباله‌ی این اثر حضور داشته باشد.

پیش‌تر نیز اشاره کردیم که اخباری درباره حضور بازیگر ونزدی در فیلم بیتل‌ جوس ۲ وجود دارد. او و تیم برتون بار دیگر با هم به توافق رسیده‌اند و حالا اورتگا قرار است نقش دختر لیدیا دیتز را در این اثر ایفا کند. لیدیا دیتز یکی از شخصیت‌های فیلم اصلی است که توسط وینونا رایدر به تصویر کشیده شده بود. وینونا که یکی از جدیدترین آثارش سریال محبوب چیزهای عجیب است، برای ایفای نقش قدیمی‌اش در فیلم Beetlejuice 2 حضور خواهد داشت. کاترین اوهارا (Catherine O’Hara) نیز از دیگر بازیگرانی است که پیش‌تر در فیلم بیتل جوس 1988 حضور داشت و حالا قرار است همان نقش را در فیلم جدید تیم برتون ایفا کند.

در سال 2022 شایعاتی درباره حضور جانی دپ در این اثر شنیدیم اما متأسفانه این خبر تأیید نشد و به احتمال زیاد این ستاره‌ی فیلم‌های برتون را در فیلم بیتل‌جویس ۲ 2024 نخواهیم دید. در ادامه این بخش به بررسی بیوگرافی هنرپیشه‌های بیتل‌جویس ۲ می‌پردازیم.

مایکل کیتون در نقش بیتل جوس

هنرپیشه های فیلم بیتل‌ جوس ۲

مایکل کیتون هنرپیشه آمریکایی متولد 5 سپتامبر 1951 برابر با 13 شهریور 1330 است. او برای ایفای نقش‌های اصلی در ژانرهای مخلتف شناخته می‌شود و تا کنون موفق شده جوایز ارزشمندی چون امی، جایزه انجمن بازیگران سینما و تلویزیون و نامزدی جوایزی چون اسکار و بفتا را به دست بیاورد.

او طی نزدیک به 50 سال فعالیتش در عرصه سینما، در آثار متعددی به ایفای نقش پرداخته است. برخی از مشهورترین آثار او عبارتند از فیلم کمدی Night Shift محصول 1982، فیلم درام Clean and Sober محصول 1988، فیلم کمدی عاشقانه Much Ado About Nothing محصول 1993، فیلم کمدی-درام Birdman محصول 2014، فیلم The Trial of the Chicago 7 محصول 2020. گفتنی است که مایکل کیتون با ایفای نقش بروس وین یا همان بتمن در فیلم‌های ابرقهرمانی دی سی از جمله بتمن (1988) و بازگشت بتمن (1992) به یک ستاره واقعی تبدیل شد. او همچنین در دنیای سینمایی مارول نیز نقش یک ضدقهرمان شرور به نام آدرین تومز یا والچر (کرکس) را ایفا می‌کند.

جنا اورتگا در نقش دختر لیدیا

بازیگران فیلم Beetlejuice 2

جنا اورتگا بازیگر آمریکایی متولد 27 سپتامبر 2002 برابر با 5 مهر 1381 است. او بازیگری را از سنین کوکی آغاز کرد و برای ایفای نقش در سریال Jane the Virgin در سال‌های 2014 الی 2019، به شهرت رسید. جنا سپس به ایفای نقش در سریال Stuck in the Middle (2016-2018) پرداخت. او را در فصل دوم سریال You نیز دیدیم. بسیاری از ما اما جنا اورتگا را با سریال ونزدی شناختیم. این سریال که فصل اولش در سال 2022 منتشر شد، موفقیتی بزرگ در کارنامه کاری این هنرمند به شمار می‌آید و نامزدی جوایزی چون گلدن گلوب و انجمن بازیگران سینما و تلویزیون را برای او به ارمغان آورده است.

جالب است بدانید که جنا اورتگا در سال 2022 توسط برخی رسانه‌ها، «ملکه جیغ» نام گرفت؛ عنوانی که به بازیگران زن خوش‌آتیه و تأثیرگذار در ژانر ترسناک تعلق می‌گیرد. اورتگا تا کنون در فیلم‌های ترسناک و اسلشری چون Scream و X هر دو محصول 2022 و فیلم جیغ 6 محصول 2023 به ایفای نقش پرداخته است. او خودش در مصاحبه‌ای گفته بود که از بازی در ژانر ترسناک لذت می‌برد و عاشق این است که سر صحنه از ترس به خود بلرزد.

وینونا رایدر در نقش لیدیا دیتز

فیلم بیتل‌جویس ۲ 2024

وینونا رایدر بازیگر آمریکایی متولد 29 اکتبر 1971 برابر با 7 آبان 1350 است. او برای ایفای نقش‌هایش در دهه 1990 به شهرت زیادی دست یافت و جوایز ارزشمندی نیز دریافت کرد. او یک گلدن گلوب و نامزدی جوایزی چون گرمی، بفتا و اسکار (2 مرتبه) را در فهرست افتخارات خود جای داده است.

برخی از بهترین آثار رایدر عبارتند از فیلم فانتزی Edward Scissorhands محصول 1990 از تیم برتون، فیلم عاشقانه تاریخی The Age of Innocence محصول 1993 از مارتین اسکورسیزی و فیلم درام روانشناختی Girl, Interrupted محصول 1999. وینونا رایدر در سال‌های اخیر به خاطر ایفای نقش جویس بایرز در سریال چیزهای عجیب دوباره تمام توجهات را به خود جلب کرده. او برای ایفای این نقش نامزد گلدن گلوب شده و تحسین بسیاری از منتقدان و بینندگان را برانگیخته است.

کاترین اوهارا در نقش دلیا دیتز

فیلم بیتل جویس ۲

کاترین اوهارا بازیگر کانادایی-آمریکایی فیلم بیتل‌جویس ۲ 2024 متولد 4 مارس 1954 برابر با 13 اسفند 1332 است. او بیشتر به خاطر ایفای نقش در آثار کمدی مانند Second City Television محصول سال‌های 1976 الی 1984، سریال Schitt’s Creek محصول 2015 الی 2020 و فیلم‌هایی چون After Hours محصول 1985، بیتل جوس محصول 1988 و کابوس قبل از کریسمس محصول 1993 شناخته می‌شود.

اوهارا طی سال‌ها فعالیت‌اش در عرصه بازیگری، جوایز ارزشمندی کسب کرده که از میان آن‌ها می‌توانیم به جایزه پرایم تایم امی، گلدن گلوب، جایزه انجمن بازیگران و جوایز آکادمی کانادا اشاره کنیم.

سایر بازیگران فیلم بیتل‌جویس ۲ 2024 عبارتند از:

  • مونیکا بلوچی (Monica Bellucci) در نقش همسر بیتل جوس
  • جاستین ثرو (Justin Theroux)
  • ویلم دفو (Willem Dafoe)

کلام آخر

تاریخ انتشار فیلم بیتل‌ جوس 2

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. در این مقاله سعی کردیم به بررسی آخرین اخبار فیلم بیتل‌جویس ۲ 2024 بپردازیم. این فیلم ترسناک دنباله‌ای بر یکی از شاهکارهای سینمایی تیم برتون است و هم اکنون مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد. نظر شما درباره این فیلم چیست؟ آیا شما هم مثل ما بی‌صبرانه منتظر تماشا و دانلود فیلم بیتل‌ جوس 2 هستید؟ می‌توانید نظرات درباره فیلم بیتل جویس 2 را در بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر دوستانتان در پلازا به اشتراک بگذارید. پس از اکران فیلم در همین صفحه با نقد نمرات فیلم بیتل جویس 2024 همراه شما خواهیم بود. اگر دوست دارید با بهترین فیلم‌های تاریخ سینما آشنا شوید نیز می‌توانید نگاهی به این مقاله داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو