طرز تهیه مرغ در شیشه لذیذ و خوش طعم

منبع: آرگا

10

1402/6/3

08:09


با مرغ می توان انواع غذاهای مختلف و خوشمزه ای را تهیه کرد که یکی از آن ها مرغ در شیشه می باشد. برای تهیه مرغ درذ شیشه نیاز به مواد اولیه زیادی ندارید و با استفاده از چند مواد اولیه ساده می توانید تهیه کنید.

با استفاده از مرغ می توان انواع غذاهای مختلف و خوشمزه ای تهیه کرد که علاوه بر خوشمزه بودن متفاوت هم هستند. مرغ را می توان در شیشه طعم دار کرد و بعد به روش گریل کردن در فر و تابه و یا حتی سرخ کردن، بپزید. این یکی از روش های عالی برای بسته بندی کردن و طعم دار کردن مرغ در فریزر می باشد. این غذا بسیار مناسب برای افراد پر مشغله است زیرا بهترین روش برای نگهداری و بسته بندی مرغ در فریزر می باشد. طرز تهیه مرغ در شیشه در این مطلب قرار دارد.

می توان با استفاده از مرغ دیگر غذاهای خوشمزه و لذیذ دیگری مانند پاچینی مرغ و برگر مرغ سوخاری تهیه کرد که با کلیک بر روی لینک ها می توانید به راحتی این غذاهای لذیذ را تهیه کنید. تهیه مرغ در شیشه یکی از راحت ترین روش های تهیه مرغ است که می توان برای طعم دار کردن از هر مواد اولیه ای مانند هویج، پیاز و جعفری استفاده کرد که بستگی به سلیقه شما دارد. در صورت نیاز به مرغ های شیشه ای بیشتر می توان مواد اولیه را یک و یا دو برابر کرد. برای تهیه به جای مرغ از ماهی هم می توان استفاده کرد.

مرغ در شیشه خوشمزه

مواد لازم

  • مرغ ۱ عدد
  • پیاز برای هر شیشه ۱/۲
  • گوجه فرنگی به مقدار دلخواه
  • هویج به مقدار دلخواه
  • برگ بو به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • زردچوبه به مقدار لازم
  • سبزی رزماری به مقدار لازم
  • میخک به مقدار لازم

مرغ در شیشه لذیذ

طرز تهیه مرغ در شیشه با روشی متفاوت

ابتدا برای تهیه مرغ در شیشه باید مرغ را به قطعات کوچک تبدیل کنید. سپس شیشه های مورد نظر را بردارید و از هر مواد اولیه یک ردیف بریزید و مرغ را هم بریزید. به صورتی که لایه اخر برای مثال هویج و بعد مرغ، بعد مرغ پیاز و همچنان تا شیشه پر شود و حدود ۳ الی ۴ شیشه می شوند.

پس از انجام این کار در شیشه را محکم ببندید و به مدت ۱۰ الی ۵ دقیقه در دمای محیط قرار دهید. سپس یک قابلمه مناسب بردارید و حدود ۱/۳ از ارتفاع شیشه ها درون قابلمه را آب کنید. آب را بر روی حرارت قرار دهید تا جوش بی آید و بعد شیشه ها را در قابلمه بگذارید.

طرز تهیه مرغ در شیشه خوشمزه

در قابلمه را بگذارید و نیم ساعت صبر کنید. بعد از گذشت مدت زمان ۳۰ دقیقه مرغ در شیشه ی شما حاضر است. می توان این خوراک را در فریزر پس از پخت ۳۰ دقیقه نگهداری کرد. برای مشاهده و تهیه انواع غذا با مرغ بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو