از بازار مصری و غار خوشبختی تا موزه ای که باید با پای برهنه تماشا کنید

منبع: آرگا

120

1398/3/4

14:07


نظرتان چیست که در این سفر با هم جاذبه های گردشگری متفاوتی را مرور کنیم و شما را به سرزمین هایی ببریم که شگفت زده  شوید . مثلا اگر بشنوید در منطقه ساراواک در کشور مالزی بزرگترین غار تالار جهان به نام غار خوش بختی وجود دارد وبه قدری وسیع است که ۴۰ هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را در خود جای داده ، چقدر تعجب میکنید !

نظرتان چیست که در این سفر با هم جاذبه های گردشگری متفاوتی را مرور کنیم و شما را به سرزمین هایی ببریم که شگفت زده  شوید . مثلا اگر بشنوید در منطقه ساراواک در کشور مالزی بزرگترین غار تالار جهان به نام غار خوش بختی وجود دارد و به قدری وسیع است که ۴۰ هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را در خود جای داده ، چقدر تعجب میکنید ! تازه این یکی از ویژگی های این غار تالار است . یا اینکه بفهمید در شهر پوکت موزه ای وجود دارد که نقاشی های سه بعدی آن میتوانند شما را تا لبه پرتگاه های پر از مواد مذاب ببرند و گاهی شما را از میان یک آبشارعبور دهند ! یا حتی اگر بشنوید بازاری خوش رنگ و بو در استانبول وجود دارد که در آستانه ۴۰۰ سالگی است ، چه حسی خواهید داشت؟ همراه ما باشید . ما حرفهای شنیدنی برایتان داریم .

غارهای ساراواک مالزی

غارهای زیر زمینی مالزی یکی از جاذبه های فوق العاده مالزی است که بسیار مورد توجه گردشگران تور مالزی است  . این غارها در شهر کوچینگ در مرکز استان ساراواک در شرق مالزی قرار گرفته است .یکی از جاذبه های حالب توجه ساراواک ، پارک ملی کونونگ مولو است که در سال ۲۰۰۰  در سایت میراث جهانی به ثبت رسیده است . یکی از دلایل جذابیت مولو ، وجود خوشه سنگ آهکی تیز ، معروف به پیناکل است که در نوع خود بی نظیر است. غارهای طولانی مولو به شکل شبکه ای طویل در پارک ملی مولو قرار گرفته است  به طوری که در این مجموعه می توانید بزرگترین غار تالار جهان به نام  اتاق ساراواک را ببینید . اتاق ساراواک با عنوان غار خوش شانسی در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

غارهای ساراواک مالزی

غار ساراواک در سال ۱۹۸۱ توسط سه فضانورد بریتانیایی کشف شده است . وسعت این غار به قدری است که میتوانید ۴۰ هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را در آن جای دهید. بزرگترین مسیر غاری دنیا معروف به غار دییر در مولو قرار گرفته است

گفته می شود که در این مسیر غاری می توانید ۵ کلیسا به اندازه سنت پول لندن را جای دهید .در مسیر جنگل حیواناتی از گونه های نادر را خواهید دید که در محیط گشت می زنند و تحسین شما را قطعا برانگیخته می کنند.

موزه خطای دید تایلند “پوکت

موزه Trickeye Museum  یا همان موزه خطای دید ، از دو ساختمان تشکیل شده که در آن نقاشی و ترفندهای نقاشی جالبی در معرض دید تماشا گران قرار گرفته است. جالب است بدانید که ساختمان این موزه قبلا سینما بوده است و در حال حاضر با بیش از ۱۰۰ اثر نقاشی مخاطبان خود را شگفت زده کرده است . سبک نقاشی این موزه به دلیل شبیه سازی نمای سه بعدی ، به نقاشی دگرگون معروف است .این نقاشیها به خاطر نوع طراحی و اجرا ، سه یعدی به نظر می رسند و در واقع سه بعدی نیستند .

این نقاشی ها از نقوش دگرگون شده ای به وجود آمده اند  که  بر روی سطح دیوار و زمین طراحی شده است .  موزه خطای دید تایلند دارای نقاشی هایی با ترفندها و مهندسی خاص و بی نظیر است که در سال ۲۰۰۴ به بهره برداری رسیده است.

در واقع این موزه تلفیقی از مهندسی مدرن و کهن است که باعث میشود ذهن بینندگان خود را به چالش بکشد. موزه خطای دید تایلند دارای محیط مناسب برای کودکان و حتی برگسالان است. جالب است بدانید که نقاطی در این نقاشی ها مشخص شده که با قرار گرفتن در این نقاط شما میتوانید عکسها و حتی فیلمهایی فانتزی و بسیار جالبی را از خود و خانواده خود به ثبت برسانید.

موزه خطای دید در پوکت تایلند

مردم اغلب به خاطر جذابیتهایی که این نقاشی ها دارند در کنارشان می ایستند و عکس می گیرند . در یکی از بخش های موزه میتوانید اتاقی را ببینید که آثار نقاشان معروف چون داوینچی ،ونگوک ، مونک و .. را به طرز شیطنت آمیزی به تصویر کشیده و گاها با خلاقیت جسورانه ای مقداری در طرح نقاشی دست برده شده است

و تغییرات جالبی در آن ایجاد شده است که دیدن آن برای گردشگران تور تایلند ، قطعا دلچسب خواهد بود .  در بخش دیگر موزه آبشارهای مختلفی به تصویر کشیده شده اند که بازدید از آنها میتواند بازدید از یک آبشار واقعی را برای شما تداعی کند .

هزینه ورود به این موزه برای بزرگسالان ۵۰۰ و برای کودکان ۳۰۰ بات است و مدت زمان لازم جهت بازدید از موزه بین ۲ الی ۳ ساعت است .از قوانین و شرایط خاص ورود به این موزه ،  پا برهنه رفتن به داخل موزه است .  البته اصلا نگران کفش هایتان نباشید آنها را در کیسه های پلاستیکی برای شما نگهداری میکنند.

نکته دیگر اینکه بهتر است بدون جوراب وارد شوید چون سطح زمین آن لغزنده است. موزه خطای دید در فانگ نا پوکت قرار گرفته است و میتوانید به راحتی برای بازدید از آن اقدام کنید.

بازار مصری یا بازار ادویه  استانبول

بازار مصری یکی از بزرگترین و معروف ترین بازارهای استانبول  است که به بازار ادویه  معروف بوده و  بی شک بی نظیر ترین ، خوش عطر ترین و خوش رنگ ترین بازار در بخش اروپایی استانبول  است.

 بهترین روش رسیدن به بازار ادویه  برای گردشگران تور استانبول  ، استفاده ازمترو است. در ایستگاه امینیو پیاده شوید و با کمی پیاده روی علاوه بر بازدید از مکانهای دیدنی دیگر مانند  مسجد سلیمانیه ، رستم پاشا ، میدان سلطان احمد و  پل گالاتا خود را به بازار برسانید.

بازار ادویه استانبول در فاصله سالهای  ۱۶۶۰ لغایت ۱۶۶۵ میلادی ساخته شده است و به دستان تورهان خدیجه و مادر سلطان محمد فاتح افتتاح شده است. جالب است بدانید که هزینه نگهداری و مرمت ساختمان بازار از اجاره بهای مستاجران تامین میشود.

بازار ادویه استانبول

 بازار ادویه در نزدیکی بندر قرار گرفته  است ، برای همین  رفت آمد و جنب و جوش زیادی در این منطقه  به وجود آورده است  و تجار داخلی و خارجی زیادی در آن مشغول داد و ستد و تجارت ادویه و کالاهای دیگر هستند

دلیل تعویض نام بازار مصری به بازار ادویه این بوده است که استانبول از نظر موقعیت جغرافیایی ، دو نقطه غرب و شرق را به یکدیگر متصل کرده و مصریان  در آن زمان شیفته تجارت با ترکها بوده اند و بازار ادویه هم از محل پرداخت مالیات مصریان ساخته شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو