بیوگرافی محیا دهقانی ؛ زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حقایق زندگی او

بیوگرافی محیا دهقانی ؛ زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حقایق زندگی او


منبع: پلازا

3

1402/6/30

11:23


بیوگرافی محیا دهقانی ؛ زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حقایق زندگی او

محیا دهقانی یکی از بازیگران زن محبوب سینما و تلویزیون ایرانی است. در ادامه با بیوگرافی محیا دهقانی همراه ما بمانید.

محیا دهقانی، هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. او در تاریخ ۲۴ دی ۱۳۷۰ در تهران به دنیا آمد. محیا فارغ‌التحصیل رشته بازیگری و مدرک آزاد بازیگری خود را از داریوش ارجمند دریافت کرده است. او با بازی در سریال‌های “پایتخت” و “نجلا” به شهرت رسید.

محیا دهقانی در پنج سالگی، شروع کرد به تقلید شخصیت‌ها برای دوستانش، حتی فامیل و اقوام… وی علاقه‌ بسیار زیادی به بازیگری داشت که ریشه در بچگی او دارد. از سال ۱۳۸۲، او از طریق خانواده به این حرفه علاقه‌مند شد و متوجه شد که درون او استعدادی برای بازیگری وجود دارد.

فهرست مطالب

اطلاعات شخصی محیا دهقانی

اطلاعات شخصی محیا دهقانی

در ادامه توجه شما را به اطلاعات شخصی محیا دهقانی جلب می‌کنیم که می‌توان به یکی از سوالات مهم در ذهن شما مثل محیا دهقانی چند سال دارد، پاسخ داده شود.

  • نام: محیا دهقانی
  • تاریخ تولد محیا دهقانی: ۲۴ دی ۱۳۷۰
  • محل تولدمحیا دهقانی: تهران
  • سنمحیا دهقانی: 32 سال
  • وضعیت تاهل محیا دهقانی: مجرد
  • صفحه اینستاگرام محیا دهقانی: mahyadehghani70

زندگی نامه محیا دهقانی

زندگی نامه محیا دهقانی

درباره زندگی خصوصی محیا دهقانی باید بدانید که ازدواج را دشوار می‌داند. وی معتقد است برای جوانان نسل حاضر، به ویژه هنرمندان، زندگی مجردی می‌تواند آن‌ها را موفق‌تر نگه‌دارد. اولویت زندگی او پس از کار، این است که یک همسر و مادر خوب باشد و این امر را بسیار دوست دارد. نکته‌ مهم برای طرفداران خانم دهقانی این است که آن‌هایی که منتظر دیدن همسر محیا دهقانی هستند باید کمی صبر کنند تا او شریک زندگی خود را پیدا کند.

زندگی شغلی محیا دهقانی

زندگی شغلی محیا دهقانی

ابتدا، محیا در فیلم سینمایی “شیار ۱۴۳” به کارگردانی نرگس آبیار بازی کرد. سریال تلویزیونی “قهر و آشتی” نخستین تجربه او در تلویزیون بود. شهرت او با بازی در سریال “پایتخت ۴” در نقش سوسن، یک دختر عصبی و مبتلا به بیماری‌های روانی و روحی به دست آمد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

در ادامه محیا دهقانی در فیلم تحسین‌شده “ماجرای نیمروز” در سال ۱۳۹۵، در نقش اصلی زن فیلم به عنوان یک شخصیت خاکستری، باهوش و توانمند، به تصویر کشیده شد. او با حضور در کلاس‌های بازیگری داریوش ارجمند، با الفبای هنر آشنا شد. در سال ۱۳۹۱، در سن ۲۱ سالگی، با حضور در سریال “قهر و آشتی” به عنوان حرفه‌ای به صحنه رفت. بعد از فصل دوم سریال “نجلا” و نقش اول زن در این سریال، محیا دهقانی بیش از پیش شناخته شد.

فیلم های محیا دهقانی

در این بخش گزیده‌ای از فیلم های محیا دهقانی را برای شما لیست کرده‌ایم:

سالعنوانکارگردان
۱۳۹۱فرشتگان قصابسهیل سلیمی
۱۳۹۲شیار ۱۴۳نرگس آبیار
۱۳۹۴سبز سفید سرخابوالفضل جلیلی
۱۳۹۵ماجرای نیمروزمحمدحسین مهدویان
۱۳۹۶لیلاجداریوش یاری
۱۳۹۶کُنجانچَمیاسمن نصرتی
۱۳۹۸چند میگیری گریه کنی ۲علی توکل‌نیا
۱۳۹۹لب خطعلی جبارزاده

سریال های محیا دهقانی

در این بخش گزیده‌ای از سریال های محیا دهقانی را برای شما لیست کرده‌ایم:

سالعنوانکارگردان
۱۳۹۱قهر و آشتیعلی دژکان
۱۳۹۴پایتخت ۴سیروس مقدم
۱۳۹۵زعفرانیحامد محمدی
۱۴۰۰همبازیسروش محمدزاده
۱۴۰۰هم‌سایهمحمدحسین غضنفری
۱۴۰۰خودخواستهعلیرضا بذرافشان
۱۴۰۱نجلا ۲خیرالله تقیایی پور
۱۴۰۱ارتش سریسعید ابوطالب
۱۴۰۲ناتومهدی صفی‌یاری
۱۴۰۲ضدسعید ابوطالب

تئاترهای محیا دهقانی

در این بخش گزیده‌ای از تئاتر های محیا دهقانی را برای شما لیست کرده‌ایم:

سالعنوانکارگردان
۱۳۹۲خانه برناردا آلبامیلاد اخگر
۱۳۹۴زنجیرشدگانمسعود ترابی
۱۳۹۴دو، سه چیزی که نمی‌دانیدآناهیتا قرجه
۱۳۹۴خسیس به روایت یک بازپرسآناهیتا قرجه

جوایز و افتخارات محیا دهقانی

جوایز و افتخارات محیا دهقانی

متاسفانه محیا دهقانی با توجه به استعدادها و کارهای مهمی که کرده تا به اینجای فعالیتش نتوانسته جز محبوبیت جایزه‌ی زیادی نگرفته است. وی فقط برای بازی در فیلم کوتاه “باهر” به کارگردانی “حسن آخوندپور” در نهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی – سان‌فرانسیسکو، جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

حواشی محیا دهقانی

حواشی محیا دهقانی

چندی قبل وی را در رسانه‌ها به روابط نامشروع متهم کرده بودند که تماما کذب محض است. در مصاحبه‌ای همه‌ی این اخبار را شایعه دانست. برای او، زندگی مثل یک رنگین کمان است و خط قرمز او بر خلاف جهت انسانیت وجود دارد. هر چیزی که می‌تواند زیرشاخه این موضوع باشد، به او انگیزه می‌دهد.

او می‌داند که همچون هر شغل دیگری، در بازیگری نیز روابط ناسالم وجود دارد، اما خوشبختانه تا به حال با این مشکل مواجه نشده است.

حقایق پنهان محیا دهقانی

حقایق پنهان محیا دهقانی

محیا دهقانی اخلاق‌گرا است و برای او اخلاق و ادب بسیار مهم هستند. او بسیار دوست دارد آنچه را که خودش می‌نویسد و چیزهایی که دوست دارد بنویسد را به اجرا درآورد، اما در حال حاضر فرصت ساختن آن را ندارد. وی بیشتر علاقه دارد نقش‌هایی را بازی کند که از شخصیت خودش دور باشند.

او به شخصیت‌سازی علاقه‌ی بسیار زیادی دارد. در دنیای بازیگری سعی می‌کند آن شخصیت را بازی کند. بازی جولیتا ماسینا، همسر آقای فدریکو فلینی (کارگردان) را دوست دارد. عاشق “رومن پولانسکی”، “وودی آلن”، “مارتین اسکورسیزی” و “آلفرد هیچکاک” است، به ویژه به دلیل متن و داستان‌های جذابی که دارند.

او می‌داند که موسیقی کامل‌ترین هنر است و با شنیدن یک قطعه، دنیای شما تغییر می‌کند؛ و در کودکی به فراگیری ساز دهانی علاقه‌مند بود، اما ادامه نداد. او عاشق شنیدن موسیقی است، اما استعداد نواختن ندارد.

محیا دهقانی فیلم زیاد می‌بیند، اما فیلمی که به شدت دوست داشته “Tenet” بود. در کتاب‌ها هم کتاب “ساربان سرگردان” اثر خانم سیمین دانشور برای او هیجان‌انگیز عمل کرده است. خانم دهقانی تماشای فیلم و سریال‌های خارجی را ترجیح می‌دهد، زیرا فیلم‌های ایرانی بیشتر بر پایه دیالوگ‌ها هستند تا بازیگری، اما امیدوار است که این روند تغییر کند.

او از ۸ تا ۲۱ سالگی فعالیت‌های کاراته را انجام داد و تا دان دو کاراته پیشرفت کرد. اما به دلیل علاقه به بازیگری، آن را کنار گذاشت و در حال حاضر بیشتر به بدنسازی و شنا می‌پردازد. همچنین، او علاقه زیادی به پیاده‌روی و بازی شطرنج دارد.

محیا دهقانی تمایل دارد به بهترین نحو ممکن در کار خود پیشرفت کند و از ۱۹ سالگی که وارد عرصه بازیگری شده، به خودش گفته است: “محیا، تو خودتی و کفش‌هایت…”

او برای مدت کوتاهی در حوزه مد و مدلینگ حضور داشته و درآمد خوبی نیز کسب کرده است، اما اکنون ترجیح می‌دهد زمان خود را فقط به بازیگری اختصاص دهد.

کلام آخر

در این مقاله با بیوگرافی محیا دهقانی همراه شما بودیم و همچنین از حواشی و حقایق پنهان او نیز سخن گفتیم. نظر شما درباره این بازیگر زن محبوب ایرانی چیست؟ کدام فیلم یا سریال او را تماشا کرده‌اید و به آن علاقه داشتید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو