طرز تهیه چیکن استراگانف رستورانی ساده و لذیذ با قارچ و سس مخصوص + فوت و فن

منبع: جدول یاب

3

1402/7/3

13:33


چیکن استراگانف یکی از غذا های روسی و بسیار خوشمزه و محبوب در سراسر دنیا می باشد که از طبقه اشراف و ثروتمندان روس در زمان سلطنت تزارها به تمام کشور هیا دنیا راه پیدا کرد. اما چیکن استراگانف با مرغ و سیب زمینی سرخ شده تهیه می شود و به همراه سس بشامل سرو …

چیکن استراگانف

چیکن استراگانف یکی از غذا های روسی و بسیار خوشمزه و محبوب در سراسر دنیا می باشد که از طبقه اشراف و ثروتمندان روس در زمان سلطنت تزارها به تمام کشور هیا دنیا راه پیدا کرد. اما چیکن استراگانف با مرغ و سیب زمینی سرخ شده تهیه می شود و به همراه سس بشامل سرو می شود. اما شما می توانید این غذای خوشمزه در کنار دیگر غذا های خود این غذای بین المللی و خوشمزه را تهیه کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه چیکن استراگانف را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پیاز ۱ عدد
سینه مرغ ۱.۵ عدد
قارچ ۱۵ عدد
نمک ، فلفل سیاه ، پودر آویشن ، پودر سیر به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

کره ۵۰ گرم
آرد ۱ ق غذا خوری سر پر
شیر ۱/۲ لیوان
خامه ۱ ق غذا خوری
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه چیکن استراگانف

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت نواری برش بزنید و کنار قرار دهید. قارچ ها را بشورید و پوست روی قارچ را با چاقو بگیرید و اسلایس کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

در ادامه باید پیاز گفته شده در دستور را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد روغن اضافه کنید تفت دهید سپس مرغ های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهد سپس ادویه های گفته شده را افزوده و تفت دهید و سپس قارچ را اضافه کنید و حسابی مواد را تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود.

مرحله سوم: تهیه سس بشامل

در ادامه وقتی قارچ در حال پخت است باید داخل یک تابه دیگر کره را انداخته و بعد از ذوب شدن کره آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود و بعد شیر به دمای محیط رسیده را اضافه کنید و تفت دهید تا گلوله های آرد باز شود سپس در انتها نمک و خامه را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه چیکن استراگانف

بعد سس بشامل را به مخلوط سینه مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. برای سیب زمینی دور این غذا باید آن را رنده ریز بزنید و داخل آب سرد خیس کنید و خشک کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید و چیکن تهیه شده را وسط بشقاب بریزید و سیب زمینی سرخ شده را دور آن بریزید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت چیکن استراگانف

  1. اصل قضیه و راز خوشمزگی به افزودن کمی جوز هندی می باشد که به سس بشامل ۱ ق چای خوری به دلخواه اضافه کنید.
  2. سیب زمینی ها را با رنده مخصوص رشته کن یا هر رنده ای که در دسترس دارید نازک خرد کنید. هر مدلی خرد کردید حتما داخل آب یخ قرار بدید تا ترد شود.
  3. مرغ رو به صورت نوارهای باریک خرد کنید و موقع سرخ کردن حتما کره اضافه کنید و با حرارت بالا سرخ کنید تا سفت نشود و بعد از پخت کاملا نرم باشد.
  4. می توانید بجای سیب زمینی از پاستا نیز استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو