بررسی گوشی گلکسی مدل M54؛ میان‌رده‌ای با باتری 6000 میلی‌آمپری!

بررسی گوشی گلکسی مدل M54؛ میان‌رده‌ای با باتری 6000 میلی‌آمپری!


منبع: پلازا

3

1402/7/9

14:59


بررسی گوشی گلکسی مدل M54؛ میان‌رده‌ای با باتری 6000 میلی‌آمپری!

گوشی گلکسی M54 یکی از جدیدترین میان‌رده‌های سامسونگ در سری ام به‌شمار می‌آید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با مشخصات و قابلیت‌های موبایل گلکسی مدل ام 54 آشنا شویم.

در سال 2023 سامسونگ علاوه بر پرچم‌داران سری گلکسی S23، گوشی‌های میان‌رده زیادی از جمله گلکسی A54 و گلکسی A34 را نیز وارد بازار کرد. یکی از گوشی‌هایی که توانست نظرات مثبت زیادی را به خود جلب کند، گوشی گلکسی M54 از سری گلکسی M است. گوشی که مشخصات آن تا حد خیلی زیادی شبیه به گلکسی A54 است و تنها در چند کشور عرضه شده است. با پلازا همراه باشید تا نگاهی بیاندازیم به مزایا و معایب موبایل سامسونگ ام 54.

فهرست مطالب

مشخصات موبایل سامسونگ ام 54

گوشی گلکسی مدل M54
نمایشگر6.7 اینچی سوپر امولد با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1080p
پردازندهاگزینوس 1380
رم8 گیگابایت
حافظه128/256 گیگابایت
باتری6000 میلی‌آمپر با شارژ 25 وات
دوربین‌ها2 + 8 + 108 مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال
سیستم عاملاندروید 13 با رابط کاربری One UI 5.1
قیمتحدود 200 یورو

بررسی گوشی گلکسی مدل M54

با توجه به این که سامسونگ امسال، نسخه جدیدی از گلکسی M62 را روانه بازار نکرد، گلکسی M53 به نوعی پرچمدار سری M این کمپانی در سال 2022 بود. حالا نوبت به مدل جدیدتر از این گوشی یعنی موبایل سامسونگ ام 54 رسیده است. این گوشی یک نسخه ارزان‌تر و ساده‌تر از گلکسی A54 است و در برخی کشورها نیز به‌عنوان گلکسی F54 معرفی شده است.

نمایشگر و طراحی موبایل سامسونگ ام 54

گوشی طراحی زیبا و ساده‌ای دارد. با وجود این که از یک باتری 6000 میلی‌آمپری بهره می‌برد، ضخامت گوشی آنقدرها زیاد نیست. پنل پشتی دارای یک پوشش مات است و از پلاستیک ساخته شده است. دوربین‌ها نیز مثل اکثر گوشی‌های جدید سامسونگ به‌صورت مستقل از یکدیگر و عمودی پشت سر هم چیده شده‌اند.

متاسفانه در این گوشی خبری از گواهی IP نیست و گوشی برخلاف گلکسی A54 در برابر نفوذ آب مقاوم نیست. از طرف دیگر محل قرارگیری دکمه‌ها و درگاه USB-C نیز مثل دیگر گوشی‌های سامسونگ است. گوشی دارای یک بلندگوی مونو است که در قاب پایینی در کنار درگاه USB-C قرار گرفته است. دکمه‌های تنظیم صدا در سمت راست هستند و در سمت چپ نیز خشاب سیم‌کارت/کارت حافظه از شما استقبال می‌کند. همچنین خبری از جک 3.5 میلی‌متری نیز نیست.

موبایل سامسونگ ام 54

در پنل جلویی شاهد یک نمایشگر 6.7 اینچی سوپر امولد با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1080p هستیم. نمایشگر از هر لحاظ کیفیت فوق‌العاده خوبی دارد و علاوه بر زاویه دید بسیار خوب، رنگ‌ها را نیز با شادابی و عمق قابل توجهی به‌نمایش می‌گذارد. از این نظر می‌توان گفت تفاوت خیلی زیادی میان این گوشی و گلکسی A54 وجود ندارد؛ حتی حاشیه‌های نمایشگر در این گوشی ظریف‌تر از گلکسی A54 است.

دوربین گوشی گلکسی M54

در بخش دوربین این گوشی کاملا با گلکسی A54 متفاوت است. در این محصول سامسونگ برای دوربین اصلی از یک دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده کرده است. این دوربین گذشته از رزولوشن بالایی که دارد، در مقایسه با دوربین‌های 64 و 50 مگاپیکسلی که سامسونگ در سایر میان‌رده‌های خود مورد استفاده قرار می‌دهد برتری خاصی ندارد اما در نور کافی و در طول روز می‌تواند تصاویر را با کیفیت و جزئیات قابل توجهی در اختیار شما قرار دهد.

در نور کم اما شرایط متفاوت است. در صورتی که نور کافی وجود نداشته باشد، نویز تصاویر به اندازه زیادی بالا خواهد رفت اما خوشبختانه با استفاده از حالت شب می‌توانید تا حد زیادی نویز را کاهش دهید.

در کنار این دوربین شما به یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق‌عریض نیز دسترسی دارید. این دوربین مثل سایر دوربین‌های فوق‌عریض رقبا، عملکرد جالب توجهی ندارد، به‌خصوص در نور کم که تصاویر آن اصلا قابل استفاده نیستند. اما اگر نور کافی در محیط وجود داشته باشد، می‌توان تصاویر قابل قبولی با آن گرفت.

در کنار این دوربین شما به یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی نیز دسترسی دارید که مثل همیشه هیچ استفاده به‌خصوصی ندارد و تنها برای بالاتر بردن تعداد دوربین‌های گوشی مورد استفاده قرار گرفته است.

سخت افزار گوشی گلکسی M54

همانطور که از جدول مشخصات مشاهده کردید، پرازنده موبایل سامسونگ ام 54، اگزینوس 1380 است. همان تراشه‌ای که در گلکسی A54 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. به‌لطف این تراشه گوشی عملکرد کاملا روانی در استفاده روزمره و در منوها دارد. اپلیکیشن‌ها نیز با سرعت بالایی بارگذاری می‌شوند و به جرات می‌توان گفت عملکرد گوشی در استفاده سبک به سرعت گوشی‌های پرچم‌دار است.

پردازنده گرافیکی گوشی گلکسی M54 در گیمینگ نیز عملکرد خوبی دارد و بسیاری از عناوین را بدون مشکل و با فریم‌ریت قابل قبول اجرا می‌کند. البته در برخی بازی‌های سنگین ممکن است با افت فریم مواجه شوید و نتوانید آن‌ها را با بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کنید.

گوشی گلکسی M54

رم و حافظه داخلی گوشی گلکسی مدل M54 تنوع کمتری نسبت به گلکسی A54 دارد. این گوشی در 2 پیکربندی 8/128 و 8/256 گیگابایت عرضه می‌شود و خوشبختانه از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند.

یکی از مهمترین مزایای گوشی گلکسی مدل M54 شارژدهی آن است؛ گوشی با یک باتری 6000 میلی‌آمپری همراه شده است. به‌لطف چنین باتری بزرگی، گوشی به‌راحتی تا 2 روز کامل با استفاده سبک دوام خواهد آورد و با استفاده سنگین نیز بعید است بتوانید شارژ آن را در یک روز تخلیه کنید.

سرعت شارژ گوشی اما تعریفی ندارد و در حد و اندازه‌های رقبا نیست. گلکسی ام 54 از شارژ 25 وات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند ظرف 1 ساعت 30 دقیقه باتری را از 0 به 100 درصد برساند.

قیمت و تاریخ عرضه موبایل سامسونگ ام 54

معرفی گوشی گلکسی M54 در بهار امسال صورت پذیرفت. این گوشی تقریبا یک هفته پس از گلکسی A54 معرفی شد. قیمت موبایل سامسونگ ام 54 حدود 200 یورو است. با توجه به این قیمت، این گوشی تقریبا بین گلکسی A54 و گلکسی A34 قرار می‌گیرد. البته که این گوشی فعلا وارد بازار ایران نشده و بعید هم است شاهد عرضه آن باشیم.

سخن پایانی

گوشی گلکسی M54 یا گلکسی F54 یک گوشی میان‌رده شاخص و یک جایگزین بسیار عالی برای گلکسی A54 است. با توجه به قیمت کمتری که این گوشی دارد و همچنین نمایشگر بزرگ‌تر و شارژدهی طولانی‌تر، این گوشی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای کاربرانی که استفاده چندانی از دوربین ندارند باشد. نظر شما در مورد موبایل سامسونگ ام 54 چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو