معرفی گوشی گوگل پیکسل ۸؛ هوش مصنوعی همچنان در اولویت است

معرفی گوشی گوگل پیکسل ۸؛ هوش مصنوعی همچنان در اولویت است


منبع: پلازا

3

1402/7/11

11:25


معرفی گوشی گوگل پیکسل ۸؛ هوش مصنوعی همچنان در اولویت است

گوشی گوگل پیکسل ۸ به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دار گوگل، روز گذشته توسط این کمپانی معرفی شد. با پلازا همراه باشید تا با مشخصات و همچنین معایب و مزایای گوشی Google Pixel 8 آشنا شویم.

سری پیکسل 8 پس از چند ماه گمانه‌زنی و افشای بخش زیادی از مشخصات، توسط گوگل معرفی شد. گوشی گوگل پیکسل ۸
نسبت به پیکسل 7 با تغییرات جالب توجهی همراه شده که شاید مهمترینش افزایش قیمت باشد. در بخش مشخصات و طراحی البته شاهد تغییرات زیادی نبودیم اما گوگل مثل هرسال تعداد زیادی قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی برای ویرایش تصاویر همراه با این گوشی معرفی کرده است که پیشتر در کمتر گوشی آن‌ها را دیده بودیم. با معرفی گوشی Google Pixel 8 همراه ما باشید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی Google Pixel 8

گوشی گوگل پیکسل 8
نمایشگر6.2 اینچی اولد با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1080p
پردازندهگوگل تنسور G3
رم8 گیگابایت
حافظه128/256 گیگابایت
باتری4500 میلی‌آمپر با شارژ 27 وات
دوربین‌ها12 + 50 مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید 14
قیمتاز 699 دلار

بررسی گوشی گوگل پیکسل ۸

پیکسل 8 علاوه بر بهره‌مندی از یک تراشه قدرتمندتر و نمایشگر با روشنایی بیشتر، همانطور که گفتیم با تعداد زیادی از قابلیت‌های دوربین محور مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شده است. قابلیت‌هایی که به احتمال زیاد مثل مدل‌های قبلی، این گوشی را به یکی از بهترین گوشی‌های دنیا از نظر دوربین تبدیل خواهند کرد.

نمایشگر و طراحی گوشی Google Pixel 8

در نگاه اول به تصاویر گوشی گوگل پیکسل ۸ ممکن است اصلا متوجه تفاوتی میان این گوشی با نسل قبل نشوید اما در حقیقت طراحی پیکسل 8 نسبت به قبل با تغییراتی همراه شده است. البته که شکل و ظاهر کلی گوشی مثل پیکسل 7 است اما گوگل خمیدگی بیشتری به گوشه‌ها و قاب گوشی داده است.

نوار افقی پشتی که از دوربین‌ها میزبانی می‌کند، همان فرم قبلی خود را حفظ کرده است اما اندازه ماژول دوربین نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و حالا دوربین‌ها قسمت بیشتری از این نوار را اشغال می‌کنند.

گوشی گوگل پیکسل 8

برای نمایشگر گوگل به‌سراغ یک پنل 6.2 اینچی رفته است که با وجود این که اندازه کوچک‌تری از نمایشگر 6.3 اینچی پیکسل 7 دارد، اما حاشیه‌های آن نسبت به قبل ظریف‌تر شده است و علاوه بر این که رفرش‌ریت هم از 90 به 120 هرتز ارتقا پیدا کرده، روشنایی حداکثری آن نیز به 2000 نیت رسیده است. البته رفرش‌ریت گوشی کاملا تطبیقی نیست و از 60 هرتز کمتر نمی‌شود.

سخت افزار گوشی گوگل پیکسل ۸

پرازنده ی گوشی Google Pixel 8 همانطور که انتظار می‌رفت، نسل جدید تراشه‌های انحصاری گوگل یعنی تنسور G3 است. این تراشه با فرایند 4 نانومتری سامسونگ ساخته شده است و یک تراشه 9 هسته‌ای با یک هسته X3، چهار هسته A715 و چهار هسته A510 است.

گوگل در این تراشه نیز بیشتر به بهبود قابلیت‌های هوش مصنوعی تمرکز داشته است. به گفته گوگل مدل یادگیری ماشین این تراشه 10 برابر پیچیده‌تر از تراشه تنسور G2 است و به همین خاطر گوشی عملکرد سریع‌تری هنگام استفاده از قابلیت‌های مبتنی هوش مصنوعی مثل ویژگی Call Screen یا پردازش تصاویر دوربین دارد.

گوشی گوگل پیکسل 8

گوگل همچنین اعلام کرده این تراشه قدرتمندترین تراشه در سری تنسور به‌حساب می‌آید ولی با این وجود بسیار بعید است که پردازنده گرافیکی گوشی گوگل پیکسل ۸ از نظر عملکرد در حد و اندازه‌های اپل A17 پرو یا حتی اسنپدراگون 8 نسل 2 باشد.

از سوی دیگر حافظه داخلی و رم گوشی گوگل پیکسل ۸ تغییری نسبت به قبل نداشته است و این گوشی همچنان در 2 پیکربندی 8/128 و 8/256 گیگابایت عرضه خواهد شد. خوشبختانه ظرفیت باتری پیکسل 8 نسبت به پیکسل 7 افزایش داشته است اما نه خیلی زیاد؛ باتری گوشی از 4300 میلی‌آمپر به 4500 میلی‌آمپر رسیده و به گفته گوگل این گوشی با یک بار شارژ تا یک روز کامل دوام خواهد آورد. تغییر مهم بعدی افزایش سرعت شارژ از 20 وات به 27 وات است که شاید در مقایسه با رقبای چینی خیلی قابل توجه نباشد اما از گلکسی S23 که رقیب اصلی این گوشی است، بیشتر است.

ویژگی های دوربین گوشی Google Pixel 8

مثل مدل‌های قبلی، نسخه پایه سری پیکسل با 2 دوربین عرضه می‌شود. دوربین اصلی و فوق‌عریض همان دوربین‌های 50 و 12 مگاپیکسلی سال قبل هستند با این تفاوت که در این مدل دوربین‌ فوق‌عریض از حالت Macro Focus برای عکاسی نزدیک از سوژه‌ها پشتیبانی می‌کند. گوگل همچنین از یک دوربین سلفی جدید با رزولوشن 10.5 مگاپیکسل در این گوشی استفاده کرده است.

گوشی Google Pixel 8

با این وجود بیشتر جذابیت‌های دوربین این گوشی مربوط به قابلیت‌های نرم‌افزاری آن است. همانطور که گفته شد در این گوشی چندین قابلیت جدید به دوربین اضافه شده است. اولین ویژگی Best Take است که بیشتر از همه برای عکس‌های گروهی کاربرد دارد.

برای مثال حتما تا به‌حال پیش آمده که چند عکس گروهی گرفته باشید و در برخی از آن تصاویر چشمان برخی افراد حاضر در عکس بسته باشد یا در زاویه درستی قرار نداشته باشند؛ با ویژگی Best Take گوشی چندین عکس پشت سر هم می‌گیرد و شما می‌توانید به ویرایشگر تصاویر مراجعه و چهره افراد در سایر تصاویر را جایگزین کنید. به این ترتیب تمامی افراد حاضر در تصویر به بهترین شکل در عکس ظاهر خواهند شد.

گوشی گوگل پیکسل 8

گوگل همچنین در این گوشی‌ها قابلیت Magic Eraser را نیز بهبود داده است. این ویژگی پیشتر قادر بود اشیا ناخواسته را بدون خراب کردن عکس از تصویر حذف کند. اما حالا با استفاده از آن می‌توانید هر بخشی از تصویر را ویرایش کرده و تغییر دهید. برای مثال تصویر یک فرد در حال دویدن در ساحل را درنظر داشته باشید؛ با این ویژگی می‌توانید آن شخص را انتخاب کرده و به هر قسمتی از تصویر انتقال دهید و حتی اندازه او را بزرگ یا کوچک کنید. بدون این که تصویر دچار اعوجاج شود یا کسی متوجه شود که عکس ویرایش شده است.

سیستم‌عامل گوشی گوگل پیکسل 8

گوگل پیکسل 8 را با اندروید 14 روانه بازار خواهد کرد. اما این گوشی یک تغییر قابل توجه نسبت به قبل دارد و آن هم افزایش مدت زمانی است که توسط گوگل پشتیبانی می‌شود. این گوشی و گوگل پیکسل 8 پرو قرار است تا 7 سال به‌صورت کامل پشتیبانی شوند که بیش از هر گوشی دیگری در دنیا، حتی آیفون‌های اپل، است.

به این ترتیب این گوشی تا سال 2030 نسخه‌های جدید اندروید را همراه با به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت خواهد کرد و یکی از ارزشمندترین گوشی‌ها برای استفاده طولانی مدت خواهد بود.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی Google Pixel 8

گوگل پیکسل 8 قرار است از 20 مهر ماه وارد بازار شود. متاسفانه مانند مدل‌های قبلی این گوشی تنها در بازار آمریکا، اروپا، استرالیا و چند کشور دیگر عرضه خواهد شد و خبری از عرضه جهانی آن نیست. به همین خاطر احتمالا قیمت گوشی Google Pixel 8 در ایران مثل مدل‌های قبلی بسیار بالاتر از قیمت جهانی خواهد بود. به‌خصوص از آنجایی که گوگل قیمت این گوشی را نسبت به مدل سال قبل افزایش داده و از 599 دلار به 699 دلار رسانده است.

سخن پایانی

گوشی گوگل پیکسل ۸ با توجه به قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین نمایشگر بهتر و تراشه سریع‌تر از قبل، نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت کرده است اما همچنان در مقایسه با رقبای خود امکانات محدودتری ارائه می‌کند. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو