مافیا 4 ساخته خواهد شد؟ بررسی شایعات و حواشی

منبع: پلازا

5

1402/7/21

02:43


مافیا 4 ساخته خواهد شد؟ بررسی شایعات و حواشی

با شنیدن نام مافیا ذهن گیمرهای بسیاری به سراغ 2K و خاطرات گنگ قدیمی سوق داده خواهد شد. خبر خوشی که برایتان در این زمینه داریم ساخت چهارمین نسخه از سری بازی های مافیا به احتمال 90 درصد است. در حال حاضر اخبار و شایعات بسیاری پیرامون این موضوع منتشر شده که نمیتوان به تمامی آنها تکیه کرد زیرا اساس و روند ساخت قسمت جدید یک بازی ممکن زمان زیادی به طول بینجامد.

با تمام این تفاسیر اطلاعات مهمی از سوی سازنده به بیرون درز پیدا کرده که میتواند خبر خوشی برای دوست داران MAFIA باشد. نسخه جدید بازی Mafia 4 یا IV از زمانی رفته رفته رواج یافت که موفقیت های 2K و Hangar Game بعد از ریمستر مافیا آغاز شد و این موضوع عامل مهمی روی رشد اقتصادی هردو شرکت سازنده بود. در حال حاضر براساس اطلاعات بدست آمده 2 کی در حال انجام ای پی جدید برای بازی است که پیش بینی میشود بزودی این محصول معرفی شود.

فهرست مطالب

مافیا 4

به تازگی تریلر مفهومی جدیدی با عنوان Mafia IV Unreal Engine 5 در سایت های جهانی منتشر شد که آغازگر شیوع این خبر مانند یک ویروس بود. این تریلر مفهومی برگرفته از دموی جدید The Matrix Awakens بود که معنای آن بازگشت قهرمانان جدید در کنار شخصیت های جدید بود که مکان تصویر برداری آن نیویورک و شیکاگو و سانفرانسیسکو بود که احتمال میرود بازی در این سه شهر جریان داشته باشد.

انتظارات از نسخه 4 مافیا در بخش طراحی بسیار بیشتر از نسخه های پیشین خواهد بود زیرا همانطور که گفته شد قرار است در این نسخه شاهد بکارگیری آنریل انجین 5 باشیم که این موضوع میتواند بازتاب های مثبت بسیاری را به همراه داشته باشد. وجود این موتور گرافیکی قدرتمند میتواند زمینه ساز ظهور سیستم های جدیدی باشد که برپایه آن گیم پلی جذابتر و واقع گرایانه تر خواهد شد. در ادامه توضیحات میتوانید با دیگر شایعات و ویژگی ها آشنا شوید.

یک تریلر فیلم خبر ساخت بازی است ؟

مافیا 4 ساخته خواهد شد ؟ بررسی شایعات و حواشی

متاسفانه بسیاری از گیمرها براین باور هستند که ارتباط معنایی و مفهومی بین ماتریکس و مافیا به درستی انجام نشده و فقط یک شخص بیکار این شایعه را در سراسر وب پراکنده نموده است. با این اوصاف همانطور که در ذهن خود به دنبال دلیلی برای قطعیت این موضوع هستید شاید با گزینه ای مواجه نشوید.

اما باید بدانید که روند ساخت بازی های قدرتمند امروزی همگی با کمک آنریل انجین 5 انجام میگیرد که قرار گیری عنوان مافیا 4 در کنار این موتور گرافیکی میتواند یک دلیل واضح برای ساخت بازی در آینده باشد. توسعه دهنده بازی یعنی Hanger 13 این قول را داده که اگر بازی جدیدی توسط آن ساخته شود حتما به سراغ انریل انجین 5 خواهد رفت و این موضوع دومین دلیل برای ساخت بازی بوده است که گیمرها به سادگی از کنار آن عبور میکنند.

جدا از دو دلیل فوق طی مصاحبه ای که در سال 2022 با 2 کی انجام گرفت آنها خبر ساخت چهارمین نسخه از بازی مافیا را تایید کردند و از همه مهم تر این موضوع با قطعیت نشان دهنده آن است که روند ساخت بازی در حال سپری شدن بوده و یا قرار است بزودی آغاز شود.

مصاحبه هلادیک که با mafiagame انجام گرفت در پایان یک خبر خوب و بد را به همراه داشت و آنهم ساخت یک بازی جدید از سوی این شرکت بود ولی نام آن مشخص نبود. این موضوع میتواند یک کانال ارتباطی به مافیا 4 باشد و یا نشان دهنده بازی جدیدی از این شرکت باشد. اشتراک گذاری اطلاعات جدید از سوی هلادیک انجام نگرفت اما به این موضوع اشاره شد که قرار است با داستان های جدید به گیمرها خدمت کنیم.

چگونگی به قدرت رسیدن دون سالیریا در سیسیل

همانطور که گفته شد خبر قطعی برای ساخت بازی مافیا 4 وجود نداشته است اما برخی اشخاص با توجه به اطلاعاتی که بدست آورده اند میگویند بازی در ایتالیا جریان داشته و قرار است روی چگونگی به قدرت رسیدن دو شخصیت اصلی یعنی دون سالیریا در سیسیل تمرکز داشته باشد. فارغ از این مبحث پیش بینی شده که قرار است شخصیت سومی هم در کار باشد اما اطلاعاتی از آن منتشر نشده است. اگر این شایعه درست باشد باید گفت که بازی قبل از دهه 1930 جریان داشته و باشد مانند مافیا 1 شاهد سبک کلاسیک باشیم. بی تردید ارتباط سبک کلاسیک با موتور گرافیکی قدرتمند آنریل انجین 5 میتواند دیدنی باشد.

مشکلات مالی مانعی برای 2K

مافیا 4 ساخته خواهد شد ؟ بررسی شایعات و حواشی

همانطور که میدانید شرکت های عظیم جهانی که در زمینه ساخت بازی فعالیت داشتند از سال 2021 به بعد دچار مشکلات اقتصادی شدند که این موضوع گریبانگیر 2K نیز شد. از همان زمان رفته رفته استفاده از کارکنان بیهوده در بخش های مختلف را جمع آوری نمودند و این موضوع تا جایی ادامه داشت که بسیاری از مدیران ارشد شرکت ها به دلایل اقتصادی از کار برکنار شدند. حال ممکن است این سوال برای شما نیز پیش بیاید که با وجود مشکلات مالی ، کمپانی 2K اقدام درستی برای ساخت بازی انجام میدهد یا خیر ؟

در پاسخ به این نوع سوالات باید بدانید که ساخت بازی جدید اگر به درستی و به دور از هرگونه باگ و مشکلی اگر انجام گیرد نه تنها میتواند ضرری برای شرکت داشته باشد بلکه میتواند سودآوری بسیاری خوبی را به همراه داشته باشد. در این زمینه نیم نگاهی به شرکت راک استار داشته باشیم :

هزینه ساخت بازی جدید راک استار تحت عنوان جی تی ای 1 چیزی حدود 1 میلیارد دلار هزینه روی دست این شرکت گذاشته است و طبق پیش بینی های اولیه انتظار میرود که این هزینه فقط و فقط در طول یک هفته فروش در استیم و اپیک گیمز بازگردد. با این اوصاف بعد از گذشت این زمان هر پولی که بدست بیاید سود شرکت سازنده خواهد بود.

حال نگاهی به تاریخچه مافیا داشته باشید. مافیا 1 جزو محبوب ترین نسخه های فرنچایز است که رفته رفته نسخه های دوم و سوم نتوانستند آن محبوبیت اصلی را کسب کنند. این موضوع میتواند یک دلیل مهم برای بازگشت خط داستانی به قبل از نسخه اول باشد. یعنی داستان بازی مافیا 4 قبل از داستان بازی مافیا 1 جریان خواهد داشت که این موضوع یک فرصت تازه برای سازنده بشمار می آید تا بتواند از شر مشکلاتی که ذکر شد خلاص شود.

با مشخص شدن بخش های اولیه حال انتظار میرود که تقریبا دلیل مناسبی برای سوالات خود پیدا کرده باشید. مافیا 4 چه ساخته شود چه خیر بازهم محبوبیت آن در میان گیمرها حتمی بوده است زیرا در طول سال های مختلف شاهد سرگرمی های بسیاری از این فرنچایز بودیم که نباید این موضوع نادیده گرفته شود. حال فرصت مناسبی برای اشتراک گذاری اطلاعات و تجربیات خود بوجود آمده است که میتوانید در بخش نظرات باما همراه باشید.

سخن پایانی

پیش بررسی بازی مافیا 4 به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید به اطلاعات مهم و مفید بسیاری از بازی اشاره شد. مافیا ای وی یک نسل جدید از بازی های نوین بوده که قرار است با خط داستانی و طراحی کلاسیک عرضه شود. شما عزیزان در ادامه میتوانید نظر خود نسبت به این موضوع را بیان کنید و باما همراه باشید. بی شک ثبت نظرات خود در این زمینه به تکمیل شدن مقاله از زوایای مختلف کمک خواهد نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو