معرفی فیلم جن گیر معتقد ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم جن گیر معتقد ؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

5

1402/7/21

10:21


معرفی فیلم جن گیر معتقد ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم The Exorcist: Believer 2023، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک خارجی سال جدید است که در ادامه به معرفی فیلم جن گیر معتقد خواهیم پرداخت.

فیلم جن گیر معتقد یک فیلم سینمایی خارجی که در سال ۲۰۲۳ به کارگردانی دیوید گوردون گرین با فیلمنامه‌ای از گرین با همکاری پیتر ساتلر بر پایه داستانی که او با ساتلر، اسکات تیمز و دنی مک براید نوشته‌، ساخته شده است. تاریخ اکران فیلم جن گیر معتقد 6 اکتبر ۲۰۲۳ و از طریق سرویس ویدئویی یونیورسال پیکچرز در دسترس قرار خواهد گرفت. تولید و ساخت این فیلم توسط بلوم‌هاوس پروداکشنز و مورگان کریک انترتینمنت انجام شده است. این فیلم اولین قسمت از سه فیلم جدید جن‌گیر است و فیلم دوم با نام “فریب‌دهنده” در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۵ اکران خواهد شد.

این فیلم، یک فضای فراطبیعی ترسناک آمریکایی را به تصویر می‌کشد. ژانر فیلم سینمایی جن گیر معتقد ترسناک است و مدت زمان فیلم جن گیر: معتقد تقریبا 1 ساعت و 51 دقیقه طول می‌کشد.

فهرست مطالب:

داستان فیلم سینمایی جن گیر معتقد

داستان فیلم سینمایی جن گیر معتقد

در خلاصه فیلم جن گیر معتقد آمده است که، ویکتور فیلدینگ پس از گذشت ۱۲ سال از مرگ همسرش، دخترش آنجلا را به تنهایی بزرگ کرده است. اما وقتی آنجلا و دوستش کاترین در جنگل گم می‌شوند و سه روز بعد بدون هیچ خاطره‌ای از اتفاقاتی که برایشان رخ داده، بازمی‌گردند، زنجیره‌ای از وقایع اسرارآمیز رخ می‌دهد که ویکتور فیلدینگ را مجبور می‌کند با یک نیروی ترسناک و شرور مقابله کند. در حال حاضر، ویکتور در وحشت و ناامیدی به دنبال کریس مک‌نیل است، تنها فردی که قبلا شاهد چنین وقایعی بوده است و…

بازیگران فیلم جن گیر معتقد

هنرپیشه های فیلم سینمایی جن گیر معتقد، افراد مهمی از جمله لسلی اودم جونیور، آن داود، جنیفر ندلز، نوربرت لئو بوتس، لیدیا جیوت، اولیویا مارکوم و الن برستین هستند، که در ادامه به بیوگرافی هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

Ellen Burstyn در نقش Chris MacNeil

بازیگران فیلم جن گیر معتقد

الن بریستین، بازیگر معروفی که در فیلم جن‌گیر 1973 نقش کریس مک‌نیل را بازی می‌کرد، در فیلم جدید “جن‌گیر: معتقد” نیز این نقش را دوباره بازی می‌کند. الن بریستین در طول بازیگری حرفه‌ایش پنج بار برای دریافت جایزه اسکار نامزد شد و یک بار هم جایزه را به خانه برده است. فیلم جن‌گیر یکی از فیلم‌هایی است که بازی او در اسکار تحسین شده است.

الن برستین، متولد ۷ نوامبر ۱۹۳۲، یک بازیگر آمریکایی است. او ابتدا در تئاتر فعالیت خود را آغاز کرد و در دهه ۱۹۶۰ در چندین فیلم و سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت.

اولین بار برای جایزه اسکار نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای نقشش در فیلم “آخرین نمایش تصویر” سال ۱۹۷۱ شد. این نامزدی باعث شد که در ادامه به جای نقش‌های مکمل، نقش‌های اصلی را بازی کند. سپس برای نقش اصلی زن در فیلم “جن‌گیر” سال ۱۹۷۳ نامزد جایزه اسکار شد و به خاطر بازی در فیلم “آلیس دیگر اینجا زندگی نمی‌کند” ساخته مارتین اسکورسیزی، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد.

در سال ۱۹۷۵، برای نقش اصلی خود در تئاتر برادوی، جایزه تونی را دریافت و همچنین برای نسخه سینمایی این نمایش‌نامه نیز نامزدی جایزه اسکار و جایزه گلدن گلوب را کسب کرد.

علاوه بر این، الن برستین در فیلم‌هایی معروفی مانند “روزگار آدلین”، “محوطه”، “مرثیه ای برای یک رؤیا”، “روز عضوگیری”، “اسرار غیبی انجمن خواهرانه یایا”، “هم‌اتاقی‌ها”، “یک روز شاد دیگر”، “فریب‌کار”، “صدا زدن”، “باشگاه گورستان”، “با توجه به گرتا”، “فرزندان توانا”، “تمام آرزوهای من” و “وقتی که مردی زنی را دوست دارد” نقش داشت.

Jennifer Nettles در نقش Miranda

بازیگران فیلم جن گیر معتقد

جنیفر ندلز، متولد ۱۲ سپتامبر ۱۹۷۴، خواننده و بازیگر آمریکایی که تجربه دریافت جایزه گرمی را چندین بار داشته است، نیز در فیلم “جن‌گیر: معتقد” حضور دارد.

Ann Dowd در نقش Ann

فیلم The Exorcist: Believer 2023

آن داود، متولد ۳۰ ژانویه ۱۹۵۶، یک هنرپیشه آمریکایی است. یکی دیگر از بازیگران زنی است که حضورش در فیلم “جن‌گیر: معتقد” امیدوارکننده بود. داود یکی از شخصیت‌های اصلی مجموعه تلویزیونی درام “بازماندگان” (2014-2017) شبکه HBO بود و به خاطر این نقش، نامزد جایزه امی ساعات پربیننده بهترین بازیگر زن مهمان در مجموعه تلویزیونی درام شد. در سال 2017، وی نقش خاله لیدیا در مجموعه تلویزیونی “سرویس هولو” با عنوان “سرگذشت ندیمه” را بازی کرد و برای این نقش، برنده جایزه امی ساعات پربیننده بهترین بازیگر زن مکمل در مجموعه تلویزیونی درام شد.

Leslie Odom Jr. در نقش Victor Fielding

فیلم The Exorcist: Believer 2023

لسلی اودم جونیور، متولد ۶ اوت ۱۹۸۱، یک رقاص، بازیگر سینما، خواننده، بازیگر تئاتر، بازیگر تلویزیون، صداپیشه و کارگردان نمایش اهل ایالات متحده آمریکا است. او از سال ۱۹۹۸ تاکنون در حال فعالیت است. از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته است می‌توان به “ان‌سی‌آی‌اس: لس آنجلس”، “همسر خوب”، “سی‌اس‌آی: میامی”، “دختران گیلمور”، “مظنون”، “دمقرمزها”، “همیلتون”، “موسیقی”، “قتل در قطار سریع‌السیر شرق”، “هریت”، “آمرزیدگان فراوان شهر نیوآرک”، “یک شب در میامی” و “همیلتون” اشاره کرد.

نقد فیلم The Exorcist: Believer 2023

فیلم The Exorcist: Believer 2023

نمرات فیلم جن گیر معتقد با امیتاز 5.1 در سایت Imdb به نسبت با فیلم‌های دیگر در ژانر ترسناک خوب هستند. این فیلم دارای یک داستان هیجان انگیز با تعلیقات فراوان و فیلمنامه‌ای خوب است. بازیگر اصلی در این فیلم نقش خود را طبیعی و جذاب بازی می‌کند و همین امر، این فیلم را از سایر فیلم‌های جدید ترسناک متمایز می‌کند.

بعد از دیدن و بررسی فیلم The Exorcist: Believer 2023 متوجه می‌شوید که این فیلم ترسناک جدید یکی از فیلم‌هایی است که در سال ۲۰۲۳ بسیاری از سینمادوستان و طرفداران سینمای وحشت را با شور و شوق بسیاری همراه می‌کند. به احتمال زیاد این فیلم به یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک در سال ۲۰۲۳ تبدیل خواهد شد.

الن برستین، ستاره اصلی، در جدیدترین فیلم خود غوغا می‌کند، فیلمی که عمیق‌ترین ترس‌های هر والدین را به تصویر می‌کشد. «معتقد» نمونه‌ی جدی در ژانر ترسناک است که باید ببینید.

IGNTom / یورگنسن: 60

این فیلم فقط و فقط توانسته با تکرار خوب و پر از هیجان سکانس‌های جن‌گیری ترس را باری دیگر بعد از سال‌ها در وجود بیننده‌ سینما در جریان بیاندازد.

The Guardian /بنجامین لی: 60

فیلم نه خوب است و نه بد؛ داستانی تکراری از پدری که با مفاهیمی چون غم و اندوه و ایمان دست و پنجه نرم می‌کند.

SlashfilmWitney / سیدبولد: 45

«معتقد» بدترین فیلم «جن‌گیر» نیست، اما کمترین جذابیت را دارد. این فیلم یک تریلر نسبتا خوب است که فراموش می‌کند ما را بترساند.

The Daily BeastNick / شاگر: 45

The Exorcist: Believer برای اینکه از منجلاب تکراری شدن دربیاید دست به دامن الن بریستین شده است. فیلم نه فیلمنامه خوب دارد و نه سکانس بدیع و هیجان‌انگیزی.

IndieWireDavid / ارلیش: 25

فیلمی وسوسه‌انگیز که به جز بازی لزلی اودوم جونیور که به‌خوبی از پسش برآمده هیچ چیز دیگری برای ارائه ندارد، تقریباً این فیلم از همان ابتدا ابکی به نظر می‌رسد، «معتقد» به‌قدری خلاقانه خود را به لجن می‌کشد و از ایده‌های خود استفاده نمی‌کند که ما را حتی از جن‌گیر معروف متنفر می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو