بهترین نرم افزار های ضبط صدا در ویندوز را بشناسید

بهترین نرم افزار های ضبط صدا در ویندوز را بشناسید


منبع: پلازا

3

1402/7/25

12:30


بهترین نرم افزار های ضبط صدا در ویندوز را بشناسید

در ویندوز یک ابزار ضبط صدا به‌صورت پیش‌فرض وجود دارد اما از لحاظ امکانات و قابلیت‌ها نمی‌توانیم آن را بهترین نرم افزار ضبط صدا در ویندوز به‌حساب بیاوریم. برای ضبط صدا برنامه های جایگزین بسیار بهتری وجود دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ضبط صدا در طول چند دهه اخیر راه طولانی طی کرده است. حالا به‌لطف اینترنت و برنامه‌های مختلفی که در دسترس قرار دارند، کاربران می‌توانند به امکانات و قابلیت‌های متنوعی دسترسی پیدا و صدا را به بهترین شکل ممکن ضبط کنند. برنامه‌های زیادی برای ضبط صدا در دسترس هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما بهترین نرم افزار ضبط صدا در ویندوز کدام است؟ با پلازا همراه باشید تا با چند نمونه از ابزارهای مطرح ویس رکوردر آشنا شویم.

فهرست مطالب

بهترین نرم افزار ضبط صدا در ویندوز

بهترین برنامه های ضبط صدا با لپ تاپ را از دست ندهید که برای تهیه این لیست گزینه های خوبی مورد بررسی قرار گرفته است.

1. Adobe Audition

برنامه ضبط صدای برای کامپیوتر

  • نقاط قوت: راحتی استفاده، قابل شخصی‌سازی است، ابزارهای متنوع ویرایش و اصلاح صدا، مناسب برای کاربران حرفه‌ای
  • نقاط ضعف: مناسب نمایشگرهای بزرگ است

ادوبی آدیشن از همه نظر یکی از بهترین نرم افزارهای ضبط صدا به‌حساب می‌آید. یک برنامه رده‌بالا و حرفه‌ای مخصوص صدا که قادر است هر فایل صوتی را به بالاترین استانداردهای ممکن برساند. برنامه دارای تمامی ابزارهایی است که برای ضبط صدا ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید. ادوبی آدیشن همچنین برای ویرایش صدا نیز امکانات قابل توجهی در اختیارتان قرار می‌دهد ولی فاقد MIDI است و کار با آن نیز ممکن است برای کاربران مبتدی کمی مشکل باشد.

2. CyberLink AudioDirector

برنامه ضبط صدای برای کامپیوتر

  • نقاط قوت: ابزارهای هوش مصنوعی کاربردی
  • نقاط ضعف: کار با آن برای کاربران مبتدی مشکل است، تنها برای ویندوز عرضه شده است

یکی از بهترین برنامه های ضبط صدا با لپ تاپ بدون تردید CyberLink AudioDirector است. برنامه‌ای که امکانات فراوانی در اختیار شما قرار می‌دهد اما کمی کار با آن در روزهای اول مشکل است. این برنامه نیز امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی زیادی دارد که در عمل نیز عملکرد خوبی دارند. البته شاید در برخی مواقع اگر خود شما کار را به دست بگیرید، ممکن است نتیجه بهتری دریافت کنید.

3. Avid Pro Tools؛ راه های ضبط صدا در ویندوز

بهترین برنامه های ضبط صدا با لپ تاپ

  • نقاط قوت: رابط کاربری بهینه، اضافه شدن مداوم امکانات و ابزارهای جدید
  • نقاط ضعف: مناسب کاربران حرفه‌ای است، بهتر است با ابزارهای حرفه‌ای ضبط صدا مورد استفاده قرار گیرد

Avid Pro Tools نسل جدیدی از ابزارهای مربوط به ضبط صدا را در اختیار شما قرار میدهد که در یک محیط استاندارد و محیط پلتفرمی میتوانید برای تولید موسیقی و صدا فعالیت داشته باشید. با استفاده از این برنامه میتوانید در زمینه های مختلف جهت صداگذاری روی فیلم و یا ضبط صدای بازی ها فعالیت داشته باشید که در بخش خروجی صدایی حرفه ای را دریافت خواهید نمود. امروزه نرم افزار Avid Pro Tools برای پلتفرم ویندوز قابل دانلود بوده است.

4. Acoustica

برنامه ضبط صدای برای کامپیوتر

  • نقاط قوت: رابط کاربری بسیار خوب، پشتیبانی از CD، افکت‌های لایه‌ای
  • نقاط ضعف: از میکس چند ترک پشتیبانی نمی‌کند

برنامه Acoustica گزینه دیگری است که می‌توانید مدنظر قرار دهید. برنامه دارای امکانات شاخصی مثل Extract Dialogue است و ابزارهای متنوعی هم برای رمیکس کردن و تقسیم یک ترک به چند ترک دیگر دارد. در نسخه پریمیوم برنامه شما می‌توانید به پلاگین‌های اضافه‌ای مانند VST3 یا AAX دسترسی داشته باشید. همچنین پلاگین جدید ARA2 نیز امکان استفاده از ویژگی‌های این برنامه در ابزارهای سازگار با آن را می‌دهد.

5. Ableton Live؛ آموزش ضبط کردن صدا در لپتاپ

2. Ableton Live آموزش ضبط کردن صدا در لپتاپ

  • نقاط قوت: ضبط زنده صدا و وجود ابزارهای گردش کار، محیط کاربری سریع، اتوماسیون قدرتمند با ابزارهای وسیع
  • نقاط ضعف: ابزار DAW همه منظوره نیست

Ableton Live یک راه حل قدرتمند و همه جانبه برای آهنگسازان و افرادی که بدنبال ضبط صدای زنده هستند بوده که در این میان میتوانید به ابزارهای خوبی در این زمینه دسترسی داشته باشید. پشتیبانی از ویژگی و جزئیات مربوط به صداهای الکترونیک به شما این امکان را میدهد تا بتوانید در یک محیط پیشرفته و حرفه ای بدنبال ضبط صدا باشید که فارغ از مزایای ذکر شده بدنیست بدانید برنامه Ableton Live از فناوری های نوین روز دنیا برخوردار بوده است. این ویس رکوردر برای رایانه گزینه خوبی جهت ضبط صدا بوده است که کیفیت خوبی را دارا بوده است.

6. Ocenaudio

بهترین برنامه های ضبط صدا با لپ تاپ

  • نقاط قوت: رابط کاربری ساده، امکان ادیت آنلاین فایل‌ها
  • نقاط ضعف:

گزینه بعدی برای دانلود ویس رکوردر برای رایانه، Ocenaudio است. یک برنامه کاملا رایگان که توسط بسیاری از تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و البته صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سازندگان برنامه توانستند ابزارها و امکانات اصلی برای ضبط و ویرایش صدا را در یک برنامه با رابط کاربری ساده در اختیار کاربران قرار دهند. برنامه در حقیقت با توجه به رایگان بودنش امکانات قابل توجه زیادی از جمله Pitch control دارد.

7. Leawo Music Recorder؛ ضبط صدای داخلی کامپیوتر

3. Leawo Music Recorder ضبط صدای داخلی کامپیوتر

  • نقاط قوت: وجود ابزارهای مربوط به تقسیم بندی خودکار ترک های صوتی براساس مدت زمان، امکان اعمال زمانبندی برای شروع و ضبط صدا
  • نقاط ضعف: هزینه نسبتا بالا جهت خرید برنامه

Leawo Music Recorder یک نرم افزار ضبط صدای داخلی لپ تاپ با ویژگی های بسیار بوده است که با استفاده از ابزار و قابلیت های برنامه میتوانید روی بخش های مختلفی از ویندوز تمرکز داشته باشید. وجود تایمر به شما این امکان را میدهد تا برای ضبط صدا در ویندوز 7 تا 11 بتوانید مواردی که مدنظر دارید را روی برنامه پیاده سازی کنید. همچنین بدنیست بدانید که برنامه Leawo Music Recorder از سرویس های YouTube، AOL Music و… پشتیبانی میکند که در ذخیره و ضبط داده های صوتی کیفیت خوبی را ارائه میدهد.

8. برنامه ضبط صدای برای کامپیوتر Audacity

4. Audacity بهترین نرم افزار ضبط صدا لپتاپ

  • نقاط قوت: کاملا رایگان و متن باز، وجود ابزارهای عالی جهت ویرایش و ضبط صدا و حتی میکس حرفه ای صوت
  • نقاط ضعف: از ابزارهای مربوط به حذف نویز برخوردار نیست

برنامه های ضبط صدا برای کامپیوتر معمولا از ابزارهای محدودی برخوردار هستند اما نرم افزار Audacity با درنظر گیری امکانات بسیار توانسته لیستی از ابزارهای مفید را در اختیار کاربران قرار دهد که امروزه این برنامه را میتوانید برای پلتفرم ویندوز و مک و لینوکس دریافت کنید. رابط کاربری ساده به شما این امکان را میدهد تا جهت دسترسی به ابزار و تنظیمات موجود مشکلی نداشته باشید. برنامه Audacity تمام نیازهای شما مبنی بر اینکه چگونه با میکروفن صدا ضبط کنیم را برطرف خواهد نمود که در این زمینه گزینه های خوبی برایتان درنظر گرفته شده است.

از دیگر ویژگی های Audacity میتوان به وجود ویژگی های متعدد جهت پاکسازی و تجزیه فرکانس های صوتی اشاره داشت که در این بین میتوانید تمام صوت های اضافی و مزاحم اطراف را مدیریت و یا حذف نمایید. تنها چیزی که برای دریافت یک صدای باکیفیت نیاز دارید یک میکروفون معمولی بوده زیرا باقی موارد توسط برنامه Audacity انجام میگیرد.

9. WavePad؛ نرم افزار ضبط صدا با کیفیت بالا برای کامپیوتر

ویس رکوردر برای رایانه

  • نقاط قوت: میکس و تقسیم فایل های صوتی، بیش از 20 فیلتر و هزاران افکت برای بکارگیری در فایل های صوتی، وجود نوار ابزار قابل تنظیم با امکانات بسیار
  • نقاط ضعف:

در میان بهترین نرم افزار ضبط صدا در ویندوز برنامه WavePad آخرین گزینه معرفی شده بوده که با استفاده از ویژگی های بسیار آن میتوانید صداهای بسیار خوبی را در بخش خروجی دریافت کنید. در واقع این برنامه در چند زمینه کاربرد داشته است که به نسبت نیاز خود میتوانید از انها استفاده کنید. یکی از اصلی ترین ویژگی های WavePad میکس و تقسیم بندی بخش های مربوط به فایل صوتی بوده که امکان ویرایش هرگام و بخشی را به شما خواهد شد.

یکی دیگر از عوامل حضور برنامه WavePad در لیست بهترین برنامه های ضبط صدا با لپ تاپ وجود نوار ابزار در دسترس و پر از ابزار بوده که این مورد سبب خواهد شد تا بتوانید از پیکربندی تا میکس را بدون دغدغه پیدا نمودن ابزار در مدت زمان کوتاهی انجام دهید. ابزار های خودکار برنامه به شما این امکان را میدهد تا در آینده با وارد کردن ترک صوتی بتوانید تغییراتی که مدنظر دارید را روی فایل مربوط اعمال کنید.

10. برنامه ضبط صدای برای کامپیوتر Ashampoo Music Studio

ویس رکوردر برای رایانه

  • نقاط قوت: مناسب برای کاربران مبتدی، ابزارهای اضافی مدیریت فایل، امکان رایت کردن سی دی
  • نقاط ضعف: فقط برای ویندوز است، از مولتی ترک پشتیبانی نمی‌کند.

Ashampoo Music Studio یکی دیگر از بهترین نرم افزار های ضبط صدا در ویندوز است که علاوه بر ضبط صدا، امکان ویرایش و میکس کردن ترک‌ها را هم دارد. برنامه همچنین دارای چند ابزار اضافی مثل امکان ساخت کاور، میکس کردن صدا و رایت کردن سی دی است.

در بخش صدا نیز تقریبا تمام قابلیت‌های لازم را دارد. با این حال این برنامه بیشتر برای کاربران مبتدی و کسانی که به صورت تفریحی به ضبط صدا می‌پردازند مناسب است.

سخن پایانی

بهترین نرم افزار ضبط صدا در ویندوز می‌تواند کمک بسیار زیادی به‌شما در رکورد کردن صدا کند. هرکدام از این برنامه‌ها امکانات و ویژگی‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانند بسته به استفاده، بهترین انتخاب باشند. از دید شما برترین برنامه ضبط صدای برای کامپیوتر کدام است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو